suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 12:39 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sie 03, 2013 10:09 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
też miałem tak samo obniżony przedni most i mi strzelił również ale dopiero po założeniu 32" SIMEXów na podobnym podjeździe...

Wiec co do wytrzymałości i pracy takiego obniżenia to przy dobrych gumach spokojnie wytrzymuje ale jak wiadomo amelinium nie lubi dużych kół :P

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: ndz sie 04, 2013 9:07 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 22, 2013 7:01 pm
Posty: 541
Lokalizacja: gdansk
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1990
radzik071 pisze:
c
most i tak lata za bardzo na oryginalnych tulejach i nie jest sztywno trzymany
[/quote]
skoro lata to tak musi byc jakis japonski inzynier wiedzial co robi obliczenia testy idt- pozatym jak gumy sa wylatane to oprocz dyskomfortu akustycznego w napedzie nic sie nie dzieje taki projekt tak wiec przesuniecie kilku mm podczas pracy nie wplywa na zywotnosc ukladu napedowego
teraz pytanie czy znacie jakies auto w ktorym napedy sa zainstalowane na sztywno bez mozliwosci pracy na boki i do przodu

_________________
vitara zwana rzeźnikiem
No mud, no fun


Na górę
Post: ndz sie 04, 2013 9:46 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Patryk32 pisze:
......a po waszemu wychodzi na to że nie liczy się wielkość kół tylko właśnie most strzelił przez to że tak go obniżyłem....


Kto tak pisał ? :roll:
jakiś cytat podsuniesz?

didiego pisze:
..... wiec przesuniecie kilku mm podczas pracy nie wplywa na zywotnosc ukladu napedowego
.....


Akurat przedni obniżony most pochyla się i wał wysuwa się z reduktora. Żeby to zniwelować trzeba przesunąć go też w tył.
Wał im bardziej wysunięty tym szybciej wywali łożysko i uszczelniacz.
To samo jest z tyłu po lifcie dlatego stosuje się dystanse na wał. (niektórzy oczywiście piszą, że robią lift bez dystansu na wał, nic się nie dzieje i da się jeździć. Oczywiście koła są okrągłe i auto będzie jeździć. Ale po np 20 000 km luz wału w reduktorze zrobi się taki, że do wymiany będzie i reduktor i wał)
Na szczęście przedni wał jest używany tylko w terenie i dużo dłużej wytrzyma ale nie można pisać, że nie ma to wpływu na żywotność układu napędowego.
PS.
Japońscy profesorowie po coś ustalili ile ma być wsunięty wał w reduktor :mrgreen:

PS2.
Wg mnie nie można napisać, że takie obniżanie mostu na pewno jest złym rozwiązaniem(nie licząc wysuniętego wału) ale nie można też pisać, że na pewno jest bardzo dobrym rozwiązaniem... (Japończycy się pod tym nie podpiszą :wink: )

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz sie 04, 2013 6:31 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
radzik071 pisze:
PS2.
Wg mnie nie można napisać, że takie obniżanie mostu na pewno jest złym rozwiązaniem(nie licząc wysuniętego wału) ale nie można też pisać, że na pewno jest bardzo dobrym rozwiązaniem... (Japończycy się pod tym nie podpiszą :wink: )


i tutaj napisałeś jak człowiek, :wink:

ja mierzyłem ile wysunał się wał po moim obniżeniu - jest to 4mm wiec wg mnie tyle co nic - bo tak jak pisałem - gdybym miał wylatana poduche na belce co trzyma most to różnica byłaby 2x wieksza niż to 4mm....
a z resztą ile kosztuje uszczelniacz do vitary, ile kosztuje łożysko, i ile kosztuje reduktor (tutaj z resztą prędzej łańcuch na reduktorze niż sam reduktor) :wink:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: ndz sie 04, 2013 8:24 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Tak w ogóle ta łapa na belce oryginalna to jest niewypał ale japońce dopiero w nowszych rocznikach GV1 zmienili ją na zwykłą tuleję metalowo gumową a nie jakieś poduszeczki.
Tak samo w vitarch po 95r zaczęli robić wzmocnione wejścia wału, bo właśnie się wywalały (mimo, że bez liftu :wink: )
PS.
Uszczelniacz wału 45zł (jak już go wywala to pewnie łożysko do wymiany)
łożysko wału ~200zł i żeby je zmienić trzeba rozpoławiać reduktor więc bez sensu.
Najsensowniej zmienić cały reduktor

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz sie 04, 2013 9:31 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
radzik071 pisze:
PS.Uszczelniacz wału 45zł (jak już go wywala to pewnie łożysko do wymiany)łożysko wału ~200zł i żeby je zmienić trzeba rozpoławiać reduktor więc bez sensu.Najsensowniej zmienić cały reduktor

chłopcze gdize ty robisz zakupy ??
uszczelniacz wału 9zł (kupiłem sztuk dwie na przód i tył - i auto śmigaa w terenie, po czarnym, i wszędzie - a co najlepsze nie cieknie ooo - magia :mrgreen: bo to cud zaoszczędzić 36ziko na jednym uszczelniaczu - ile brooo więcej :lol: )
łożysko 21zł (nie miałem okazji kupić)
reduktor 150zł ale ja mam 2 na zapas "więc bęz sensu" kupować inny

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pn sie 05, 2013 7:14 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Cena zimeringa faktycznie pomyliła mi się z tym na drugim końcu wału - tzn na ataku w moście

Ale łożysko igiełkowe wału w reduktorze mówisz ,że znalazłeś za 21zł ??? albo było bardzo chińskie albo w sklepie koło mnie mają łożyska z gwiezdnego metalu :lol:

Ja raz kupiłem do siebie takie łożysko za prawie 200zł , narobiłem się rozpoławiając reduktor i po pół roku znowu padło.
Okazało się, że wał był już wyświechtany i od tamtej pory wolę wstawiać nowsze reduktory z wałami o mocniejszych frezach i mieć spokój na lata (jak na razie 3 i zeru luzu dalej)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn sie 05, 2013 8:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
nom to miałeś pecha z tym wałem :wink:

uszczelniacz mostu od strony ataku 16zł także no ja niestety nie mam pojecia skąd ty bierzesz te ceny :mrgreen:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pn sie 05, 2013 8:09 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 22, 2013 7:01 pm
Posty: 541
Lokalizacja: gdansk
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1990
pewnie z hamerykanskich forum vitar gdzie jest pełno patentów na obniżenie mostu, dystansów i innych rozwiązań liftowania vitary.
niektóre są łudząco podobne to naszych polskich tylko te z usa są bardziej kwadratowo wykonane
.

_________________
vitara zwana rzeźnikiem
No mud, no fun


Na górę
Post: pn sie 05, 2013 8:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
dlatego ja nieoszlifowałem kantów od bednarki - bo miało przypominać te hammerykańskie pattenty :mrgreen:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pn sie 05, 2013 8:33 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 22, 2013 7:01 pm
Posty: 541
Lokalizacja: gdansk
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1990
te obniżenia na tak zwana bednarle płaskownik lub coś innego do stary patent z lat 90 a możne i wcześniejszych kiedyś nie było takiej dostępności niepotrzebnych gratów niby nowoczesnych rozwiązań co w zasadzie działają na podobnej zasadzie jak przez 20 lat takie obniżenie działało i ludzie starej daty coś takiego montowali nie tylko w vitarach to na hugona to zmieniać. są dostępne rożne łapy w rożnych kolorach dla lansiku ale jak obawiasz się starego patentu to przetnij łapę opuść most obmierz ile potrzebujesz wspawać dystansu to znaczy o ile przedłużyć łapy zanieś do pierwszego lepszego zakładu ślusarskiego pan Stasiu pospawa ci za przysłowiowe 0,5l ognistej wody dokup sobie spray w takim lanserskim kolorze zeby wszyscy mysleli ze niby masz te z usa albo z pl

_________________
vitara zwana rzeźnikiem
No mud, no fun


Na górę
Post: pn sie 05, 2013 8:37 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
ale mi to wisi :mrgreen: tak jak most :wink:
:lol: :lol:
to ma spełniać swoje zadanie a nie wyglądać :wink:
a "kaszubski patent" czyli no bednarka spełnia swoją rolę w 100% wieęc nie widze potrzeby by to zmienić :wink: :wink:
tylko szkoda że tyle ludzi ma taki żal i tak płaczą :mrgreen: :mrgreen: jakby to im sie miała przez to stać krzywda, albo co lepsze jakby to były ich vitarki :mrgreen:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pn sie 05, 2013 9:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2013 9:10 pm
Posty: 229
Lokalizacja: Nidzica
:D :D :D

_________________
Błoto wciąga :D
____________________________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 92r.
Bodylift 6cm
Lift:
-tył felicja kombi, amory omega
-przód merc
-sierżant
-dystans na wał
-Snorkel
-kopia Simex-a 265/75r16
-Felgi et-35 8J
-Winda Dragon Winch 12000lbs


Na górę
Post: wt sie 06, 2013 7:33 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Patryk32 pisze:
..... jakby to im sie miała przez to stać krzywda, albo co lepsze jakby to były ich vitarki :mrgreen:


I mi TYLKO o to chodzi.
Mi to wisi czy robicie sobie patenty typu pan kazio pospawa za flachę (w końcu zna się na zmotach bo robi płoty).
Ale nie wmawiajcie innym że rzeźba to super rozwiązanie. Zostawcie to w swoich autach :wink:

koniec z mojej strony
Jadę na wakacje :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sie 06, 2013 3:46 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
no i poj*bałes troche
stwierdzenie rzeźba tyczyło się przedłużania łap a nie wiercenia dziur w bednarce :mrgreen:

radzik071 pisze:
pan kazio pospawa za flachę (w końcu zna się na zmotach bo robi płoty).


a pana kazia zostaw w spokoju :wink: jego spawy są wytrzymałe i estetyczne - w końcu robi te płoty od 62r. :D

UDANYCH WAKACJI :wink:

a odnośnie tego:
radzik071 pisze:
Ale nie wmawiajcie innym że rzeźba to super rozwiązanie. Zostawcie to w swoich autach :wink:

to czekam na przykład kiedy to JA albo ktoś inny wmawia komuś że to super rozwiązanie i że to właśńie tak ma zrobić a nie inaczej :wink:
MY raczej sugerujemy czy tez oznajmiamy innym że jest inne rozwiązanie które wytrzymuje tyle samo, sprawdza się tak samo, a jest znacznie tańsze i prostsze w wykonaniu.
z mojej strony również koniec, pozdrawiam

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl