suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 1:09 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1332 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 9:15 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
[quote="mac2_l"]Ja mam takie:
Obrazek Obrazek


Kolega mac2_I ma racje co do tych sprężynek, takie same wcisnąłem do mojej Vitary po obcięciu dwóch zwoii ledwo weszły i są strasznie twarde ( merc 200 benzin , standart ) prześwit mam 29,5 cm i zrobiłem na nich jakieś 30km. po wertepach. :D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2008 7:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 20, 2007 9:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Włocławek / Warszawa
No dobra Panowie, u mnie tez przyszedl czas na lift. Dlaczego?
Chce kupic sobie opony, nalewki. Znalazlem na allegro MTki 225/70 R15 za 200zl sztuka. Zadzwonilem do sprzedajacego i okazalo sie, ze to ten sam koles, od ktorego kupilem autko :)
Pamietal mnie i powiedzial, ze do mnie takie oponki bez liftu nie wejda. Mam takie plastikowe poszerzenia nadkoli i podobno bez liftu moge sie z nimi pozegnac.
Poczytalem troche w tym temacie i postanowilem zrobic identyczny lift u siebie.
Czyli:
przod: odwracam mocowanie amortyzatora i sprezyny zmieniam na takie od Mercedesa W124. Nie wiem tylko czy przednia czy tylna?
tyl: amortyzator Monroe S1106 i tylne sprezyny od Lady Samary.

Teraz tak, czytalem tez ze trzeba te sprezyny troszke odciac, tylko nie wiem ile i z krotej strony.
Do tego dystans na wal napedowy taki jak ktos tutaj na rysunku pokazal. Rozumiem ze z tym do tokarza i poprosic zeby cos takiego z aluminium wytoczyl?
I dystans na sierzanta wg podanych wymiarow (prostopadloscian o podstawie 10*10cm i wysokosi 5 cm, z blachy o grubosci 5mm)

Jest tez o nakladaniu weza na sprezyny i odpowiednim podszlifowaniu koncowek sprezyn. Moze ktos przyblizyc mi temat?

Jest tez mowa o regulatorze sily hamowania i jego regulacji. Rozwiazal juz ktos ten problem?

No i felgi. Widzialem u kogos zdjecie, ze opony nie chcialy sie zmiescic w obrys auta. Ktore felgi nalezy wybrac, te od Samuraia czy te od Vitary tez beda dobre?

I ostatnie pytanie. Moja wiedza w temacie mechanicznym to tak 1,5-2 w skali 0-5. Czy dam rade zrobic taka operacje sam? Nie mam rowniez sciagacza do sprezyn, jest moze jakis inny sposob zeby scisnac taki kawal metalu? :)

_________________
Miejsce na Twoją reklamę.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2008 8:05 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Czyżby te opony to Persichini?

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2008 8:16 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
szympro pisze:
przod: odwracam mocowanie amortyzatora i sprezyny zmieniam na takie od Mercedesa W124. Nie wiem tylko czy przednia czy tylna?

Przednie sprężyny od MB W 124 200 benzyna, zwykłe (nie wzmocnione).
szympro pisze:
tyl: amortyzator Monroe S1106 i tylne sprezyny od Lady Samary.

Tak :)
szympro pisze:
Teraz tak, czytalem tez ze trzeba te sprezyny troszke odciac, tylko nie wiem ile i z krotej strony.

Tylnie ja mam obcięte o 1 zwój. Masmo nie ma w ogóle przyciętych.
Przód ja mam o 1.75 zwoja obcięte ze strony niepłaskiej.
szympro pisze:
Do tego dystans na wal napedowy taki jak ktos tutaj na rysunku pokazal. Rozumiem ze z tym do tokarza i poprosic zeby cos takiego z aluminium wytoczyl?

Może być ze stali - taniej będzie. Większość z nas nie ma dystansu (tak mi się przynajmniej wydaje - ja na pewno nie mam, mimo, że leży w garażu zrobiony, ale nie mam kiedy założyć).
szympro pisze:
I dystans na sierzanta wg podanych wymiarow (prostopadloscian o podstawie 10*10cm i wysokosi 5 cm, z blachy o grubosci 5mm)

Patrz wyżej 8)
szympro pisze:
Jest tez o nakladaniu weza na sprezyny i odpowiednim podszlifowaniu koncowek sprezyn. Moze ktos przyblizyc mi temat?

Wg mnie nic nie trzeba szlifować. Węże? Niby pomagają...Ja tam nie mam :)

szympro pisze:
Jest tez mowa o regulatorze sily hamowania i jego regulacji. Rozwiazal juz ktos ten problem?


Ja waliłem młotkiem w ramie trzymające sprężynkę. Trochę pomogło. Ale teraz nie mam wogóle tego czujnika (wywalony) a zamiast niego jest trójnik na przewodach i tylko 2 sekcja pompy :)I dopiero teraz auto zaczęło hamować - wg mnie to jest najlepsze rozwiązanie. Zrobi Ci je każdy mechanik za kilka PLN :)

szympro pisze:
No i felgi. Widzialem u kogos zdjecie, ze opony nie chcialy sie zmiescic w obrys auta. Ktore felgi nalezy wybrac, te od Samuraia czy te od Vitary tez beda dobre?


To też chyba moje auto :D Ja mam felgi et-35 - odsadzone o 3.5 cm na zewnątrz. To b. dużo. Najlepsze felgi w okolicach et0. et-35 fajnie robią na drodze, na zakrętach (auto jest szersze, więc się lepiej trzyma) i na trawersach. Są super do zmoty z podniesioną budą, bądź wyciętymi błotnikami :)

szympro pisze:
I ostatnie pytanie. Moja wiedza w temacie mechanicznym to tak 1,5-2 w skali 0-5. Czy dam rade zrobic taka operacje sam? Nie mam rowniez sciagacza do sprezyn, jest moze jakis inny sposob zeby scisnac taki kawal metalu? :)


Ściągacz nie jest potrzebny, ale pomocny. Z tyłu dasz radę bez, bo same wypadną jak odkręcisz amory :)
Z przodu robisz tak:
- Zdejmujesz koło.
- odkręcasz 3 śruby sworznia, pod wachaczem jest podnośnik.
- odkręcasz stabilizator od wachacza
- opuszczasz powoli podnośnik
- wyjmujesz sprężynę
- odkręcasz górne mocowanie amora
- wybijasz szpilki w mocowaniu
- nawiercasz dziury po szpilkach
- wkładasz śruby i podkładki przykręcasz górne mocowanie.
- wkładasz sprężynę przyciętą
- podnosisz podnośnik pod wachaczem
- przykręcasz sworzeń
- zakładasz koło
- druga storna tak samo
- Cieszysz się z lifta :D

Pozdrawiam!
PS. Powinieneś dać radę :)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2008 10:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 20, 2007 9:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Włocławek / Warszawa
BARTEK W. pisze:
Czyżby te opony to Persichini?


Tak, z tego co napisal sprzedawca, tak sie wlasnie nazywaja. Masz z nimi jakies doswiadczenia? :)

_________________
Miejsce na Twoją reklamę.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2008 10:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 20, 2007 9:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Włocławek / Warszawa
kosciej pisze:
...


Nie wiem co powiedziec (napisac). Tak szczegolowej instrukcji to chyba jeszcze nigdy na zaden temat nie dostalem.

Juz masz u mnie piwko, albo nawet czteropak. Jak zrobie lifta, co postaram sie udokumentowac zdjeciami i wszystko bedzie dzialalo, to postawie nawet dwa czteropaki.
Jakos w przyszlym kwartale (nie pamietam kiedy)mam sie wlasnie do Gdyni wybierac, to wpadne do Gdanska i przekaze wspomniany browarek.
Zdjecia beda juz moze nawet w tym tygodniu, jak znajde czas zeby to wszystko zrobic :)

_________________
Miejsce na Twoją reklamę.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2008 10:32 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Zdjęcia porób dla potomnych, bo ja jak wpadłem w szpony pracy przy autku, to zapomniałem o robieniu zdjęć :roll: A może admin by zrobił opis na stronce jak zrobić lifta z fotorelacją :D

Pozdrawiam i życzę powodzenia!
PS. Szczerze, to ja nic nowego nie wymyśliłem :)
To wszystko jest na tym forum napisane :D

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Ostatnio zmieniony ndz kwie 13, 2008 10:37 pm przez kosciej, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2008 10:36 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
szympro pisze:
BARTEK W. pisze:
Czyżby te opony to Persichini?


Tak, z tego co napisal sprzedawca, tak sie wlasnie nazywaja. Masz z nimi jakies doswiadczenia? :)


Tak, miałem takie, ciężkie, ale pancerne- mocne boki(karkas od samochodu dostawczego), w terenie fajnie robiły( w końcu to bieżnik a'la Yokohama Geolandar), przejechałem na nich 5-6 tys km. 50% czarne-50%teren- bieżnika ubyło około 3mm.
Ale jak już robisz lifta na springachmerc-samara, czy cuś podobnego, to może w deko większe opony byś zainwestował?

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 9:57 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 20, 2007 9:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Włocławek / Warszawa
BARTEK W. pisze:
Ale jak już robisz lifta na springachmerc-samara, czy cuś podobnego, to może w deko większe opony byś zainwestował?

Wlasnie nie wiem czy mi tych plastikowych nadkoli wieksze oponki nie pourywaja. Gdyby ich nie bylo, to bym sie nawet chwili nie zastanawial :)

_________________
Miejsce na Twoją reklamę.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 10:44 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Bez problemu wchodzi 235/75R15. Polecam taki rozmiar!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 12:54 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
....Tylnie ja mam obcięte o 1 zwój. Masmo nie ma w ogóle przyciętych.
Przód ja mam o 1.75 zwoja obcięte ze strony niepłaskiej.....

Ja miałem nie przycięte w opcji liftu na seryjnym serżancie wahaczach i na S1106. Ale było za wysoko. Generalne te od Samary są za długie i za miekkie. Teraz bym pewnie kombinował coś z Felicją.

Przód miałem obcięty o ponad 3 zwoje więc za dużo, ale nie polecam też zbyt małego obcięcia bo zawias będzie dobijał "do góry". Czytając różne opinie odnoszę wrażenie że spreżyny od różnych producentów będą wymagały innego skrócenia. Czyli wygląda na to że do tematu trzeba podejść na dwa razy. :wink:

Co do opon to 235/75R15 wchodzą nawet na podkładkowym lifcie +2 cm. Nie kupuj mniejszych opon niż 235/75R15 jeśli chesz na poważnie bawić się w teren :!:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 2:19 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Opona 235/75/15 oryginał- wysokość będziesz miał około 73cm, nalewka w tym rozmiarze-około 74cm.
Te opony o których pisałeś mają 71cm wysokoći(są to nalewki).

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 8:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 20, 2007 9:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Włocławek / Warszawa
No dobra, co do tych opon, to ten sprzedawca od ktorego kupilem autko mowil, ze przy wiekszych te plastiki strace. Nie znam sie, a on przy Vitarach troche robil i tak wlasnie stwierdzil. Ma ktos z Was takie poszerzenia ktore wytrzymaly wieksze opony?
W sumie to tez nie wiem czy isc wlasnie w te nalewki Yokohamy, czy moze kopie Simexa zapodac. Chociaz boje sie ze bedzie to zbyt agresywny bieznik i predzej czy pozniej cos w aucie rozwale czy ukrece.
I jeszcze jeden szczegol. Czy te Vitarowe felgi kolka maja wlasnie ET bliskie 0? Przyznam szczerze, ze troche mnie te felgi denerwuja. Mialem je na zimowkach i jak pojechalem w jakies blotko, to momentalnie mi sie po wewnerznej stronie felgi zbieralo mnostwo blota i cale kola zaczynaly bic przy predkosciach okolo 50km/h. W tych felgacj jest takie nieszczesne zaglebienie, taki rowek, z ktorego jest strasznie ciesko bloto usunac. Nie wiem czy tak smao wygladaja trojkaty od Smuraia i w koncu z ktorymi felgami powinienem sie ogladac? :)
Tyle pytan... przepraszam chlopaki, ale wole korzystac z czyis doswiadczen juz przetestowanych :)

_________________
Miejsce na Twoją reklamę.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 10:07 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
szympro pisze:
..................

Poszerzeniami to Ty się nie martw - nie urwiesz ich, chyba że Ci krzaki zdjemą jak mi prawy przód :D Ale już przyklejony.
Vitarowe kółka mają 5.5j15 ET +25 bodajże...Są do środka schowane i na 235 mogą trzeć o ramę. Przespawać, bądź kupić DOTZ Dakar 6j15 et0, bądź pogadać z Hadkiem, może coś Ci wykombinuje (Chyba ma jeszcze felgi do prostowania 7j15 et-15 - będą OK - sam takie zakupiłem).

@Masmo ma racje - mniejsze niż 235 to nie ma sensu! (235/75R15). Tanio kupisz Matadory MTki, lub jakieś nalewki.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 7:46 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 25, 2008 10:56 pm
Posty: 57
Lokalizacja: WROCŁAW
Generalnie ja mam fedimy 235/75R15 na lifcie samara/merc + 5cm liftu budy, felgi co prawda nie wiem dokładnie bo na nich nic nie pisało ale wg moich pomiarów są odsadzona na zewnątrz auta o 20mm i całość wygląda tak:
ObrazekObrazek
Tył na tych felgach wchodzi idealnie w nadkole (bez liftu budy troszkę brakowało) a z przodu trzeba było minimalnie przyciąć i przyklepać nadkole.

_________________
była Vitara była inna Vitara było GEO 1.6 16v > teraz ....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1332 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl