suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:32 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zawias Calmini
Post: pn sie 19, 2013 9:45 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Co o tym powiecie?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 2:20 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
tak powinno być fabrycznie w vitarce.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 2:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
myślę że za jakiś czas będzie można kupić kpie tego zawiasu tu na forum...... :mrgreen:

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 9:02 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Czekam i czekam na tą kopię...
Pytanie tylko czy rozpórka jaka jest w 2.0 jakoś tutaj sie zmieści.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 10:32 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
w górnych wahaczach kalamitki?? to trzeba będzie smarować jak koparkę:) a tak na poważnie to pomysł świetny i otwiera się droga do doboru amortyzatorów.

Niestety przypuszczam że jeśli nawet powstanie wersja "PolCalmini" to cena będzie zabijała:( chociaż jak patrzę na stronie to koszt 700 USD dla tych co mają zestaw 3" więc polska edycja nie powinna kosztować majątku.

ogólnie to miły powiew świeżości dla vitary i gdyby cena polskiego odpowiednika była przystępna to brałbym

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt sie 20, 2013 7:43 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Generalnie nie ma ( nie widzę) możliwości regulacji kąta pochylenia koła. Ciekawe czy zgrało by się to z z naszymi przedłużonymi wahaczami?

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt sie 20, 2013 8:03 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
geochriss pisze:
Generalnie nie ma ( nie widzę) możliwości regulacji kąta pochylenia koła.

Jest wiecej możliwości niż w oryginale, możesz wstawić śruby mimośrodowe dodatkowo w 3 miejscach :)

geochriss pisze:
Ciekawe czy zgrało by się to z z naszymi przedłużonymi wahaczami?

Pewnie nie bardzo. Calmini jest przedłużony i lekko przesunięty o ile dobrze pamiętam.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sie 20, 2013 4:51 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
Radzik to już widział :D ?
pewnie już siedzi przy kompie na autocadzie :D

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: wt sie 20, 2013 7:23 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
geochriss pisze:
Ciekawe czy zgrało by się to z z naszymi przedłużonymi wahaczami?

Pewnie nie bardzo. Calmini jest przedłużony i lekko przesunięty o ile dobrze pamiętam.[/quote]

generalnie wydaje mi się że gdyby ktoś robił elementy do zamontowania wahacza to reszta mogłaby sobie motać wahacze według własnych potrzeb

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt sie 20, 2013 8:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
gutek.a4 pisze:
geochriss pisze:
Ciekawe czy zgrało by się to z z naszymi przedłużonymi wahaczami?

Pewnie nie bardzo. Calmini jest przedłużony i lekko przesunięty o ile dobrze pamiętam.

Niektórzy mają przedłużone oryginalne wahacze ( tzn przedłużone na bok i w przód) sam jeżdżę na takowych i jest ok. I właśnie na myśli miałem te przedłużone oryginały.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr sie 21, 2013 7:20 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
geochriss pisze:
Niektórzy mają przedłużone oryginalne wahacze ( tzn przedłużone na bok i w przód) sam jeżdżę na takowych i jest ok. I właśnie na myśli miałem te przedłużone oryginały.


Jeśli by się okazało że pasuje, to tak jak by trafić 6 w totka :)
Chyba że przedłużane wachacze były robione na wymiar calmini 3".
Czy ważne jest aby oś przechodząca przez element mocujący zwrotnicę była pionowa? Czy też jest dopuszczalne pewne odchylenie? Jeśli tak to w jakich płaszczyznach?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr sie 21, 2013 7:46 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Oś pionowa zwrotnicy musi być odpowiednia dla danego modelu.
Inaczej nie będzie Ci wracała kieorwnica, albo auto będzie samo skręcać.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr sie 21, 2013 8:05 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Fakt, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest ważne, ale i tak po zamontowaniu zmodyfikowanych wahaczy się zmienia.
A co z równoległością płaszczyzn przechodzących przez mocowania (przy ramie i przy zwrotnicy)? Ramiona wahaczy powinny być równe inaczej pochylenie koła było by zależne od wychylenia zawiasu :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr sie 21, 2013 9:07 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
danthe pisze:
....Ramiona wahaczy powinny być równe inaczej pochylenie koła było by zależne od wychylenia zawiasu :)


Ramiona wahaczy nie mogą być równe. zwróć uwagę, że standardem jest, że górny wahacz jest krótszy.
Też mnie to kiedyś dziwiło.
Chodzi właśnie o to, żeby koła pochylały się na boki podczas pracy zawieszenia.
Przy ugięciu auta zrobią się /-----\ i "styki opon z asfaltem" kół nie zbliżają się do siebie bo zbliża się tylko góra opon (nie zmienia się rozstaw kół tak jak w oryginalnym zawiasie np vitary.)

Jest to bardzo dobra opcja stosowana w większości aut.
Nie widziałem seryjnego auta z równymi wahaczami góra/dół.

PS.
Nie ma to jak sztywny most :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sie 21, 2013 9:29 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Poznałem kilka zalet radzieckiego sztywnego :wink:

Pytanie brzmi: Jakie zalety poza dużym wyborem amorów ma mieć wyżej wymieniony zestaw calmini?
Mostu nie wzmocni, liftu nie zwiększy (bo i po co).
Być może poprawi kulturę pracy przedniego zawiasu, ale to w normalnej przeprawie nie ma takiego znaczenia.

Generalnie nie neguję rozwiązania, tylko pytam czemu ma służyć?
(do cross country i tak trzeba zbudować nowy zawias na coiloverze)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl