suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:48 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 01, 2014 7:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 17, 2013 11:19 am
Posty: 37
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Witam. Posiadam vitare 2.0 16v blaszak i chciałbym zrobic w niej lekkiego lifta- tak około 5cm ale nie więcej. Pracuje w LP i auto służy mi głównie do jazdy po lesie. Nie potrzebuje wielkiego zwiekszenia właściwości terenowych- chodzi mi głównie o lekkie podwyższenie auta (jazda w koleinach po ciężarówce z drewnem) no i może trochę lepszy komfort jazdy. Nie chce zakładać dużo wiekszych opon ponieważ zależy mi tez na zuzyciu paliwa (dziennie robie sporo km)- myslałem o geolandar 215/70/16.

Myslałem o takim wariancie:

Przód: dystans amora 5cm z antytatra i podkładka pod spreżyne 3.5cm
Tył: amor omega i podładka 4.5cm
lub amor omega i springi felicja

no i oczywiście dystans sierżanta 5cm i dystans wału i 1 cm

dodam ze amory z tylu i tak musze wymienic bo sie właśnie skończyły:)
Przy wariancie ze springami z felicji czy je trzeba obcinac?
Forumowi fachowcy prosze was o porade. Chciałbym kompletować części ale nie wiem jak to zrobić zeby było dobrze:)
Wiem że to juz dużo razy było wałkowane na forum i wszystko dokładnie przeczytałem ale jednak chciałbym dopasowac lift dokładnie do swoich potrzeb.

Pozdrawiam
Kamil

_________________
lift 4" by Radzikone
polibusze
Yokohama Geolandar 235/70/16


Na górę
Post: czw sty 02, 2014 7:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
witam kolegę ;) widzę, że wreszcie ktoś z okolic i to jeszcze z tej samej branży :) ja właśnie mam taki podkładkowy lift i powiem, że na naszych rozwalonych drogach czasem przydałoby się wyżej to auto mieć. weź pod uwagę też to, że jeśli masz butlę z gazem z tyłu to pewnie jeszcze sprężyna siądzie więcej. jak chcesz zobaczyć jak się jeździ vitką na podkładkach to daj znać na priv to ugadamy się na jakiś wypad w teren :)

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: czw sty 02, 2014 8:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 17, 2013 11:19 am
Posty: 37
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
sin pisze:
witam kolegę ;) widzę, że wreszcie ktoś z okolic i to jeszcze z tej samej branży :) ja właśnie mam taki podkładkowy lift i powiem, że na naszych rozwalonych drogach czasem przydałoby się wyżej to auto mieć. weź pod uwagę też to, że jeśli masz butlę z gazem z tyłu to pewnie jeszcze sprężyna siądzie więcej. jak chcesz zobaczyć jak się jeździ vitką na podkładkach to daj znać na priv to ugadamy się na jakiś wypad w teren :)


a powiedz czy amor poloneza sie sprawdza bo czytałem ze szybko siada i do wymiany... jakie masz podkładki tzn ile cm? Jakbyś mogł to wrzuć jakieś fofki;)

jak doprowadze swoje auto stanu uzywalnosci czyli takiego ze nie bede musiał sie wstydzić to na pewno wpadne:)

ps
w jakim nadl. pracujesz?

_________________
lift 4" by Radzikone
polibusze
Yokohama Geolandar 235/70/16


Na górę
Post: czw sty 02, 2014 8:26 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Najpierw będą to koleiny po ciężarówce, a potem... może po LKT.
Apetyt rośnie w miarę jedzenia :wink:
Nieraz ludziska pytają się mnie w lesie, "ooo takim to pan wszędzie pojedzie" - odpowiadam,- no... prawie, ale jest wyciągarka :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: czw sty 02, 2014 9:34 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
kamil050 pisze:
sin pisze:
witam kolegę ;) widzę, że wreszcie ktoś z okolic i to jeszcze z tej samej branży :) ja właśnie mam taki podkładkowy lift i powiem, że na naszych rozwalonych drogach czasem przydałoby się wyżej to auto mieć. weź pod uwagę też to, że jeśli masz butlę z gazem z tyłu to pewnie jeszcze sprężyna siądzie więcej. jak chcesz zobaczyć jak się jeździ vitką na podkładkach to daj znać na priv to ugadamy się na jakiś wypad w teren :)


a powiedz czy amor poloneza sie sprawdza bo czytałem ze szybko siada i do wymiany... jakie masz podkładki tzn ile cm? Jakbyś mogł to wrzuć jakieś fofki;)

jak doprowadze swoje auto stanu uzywalnosci czyli takiego ze nie bede musiał sie wstydzić to na pewno wpadne:)

ps
w jakim nadl. pracujesz?



przód podkładka 3,5cm z kalgum-u odwrócone mocowanie amorów w górne mocowanie amora śruba o średnicy 11mm
tył felicia amortyzatory polonez na sierżancie 4cm i na wale 7mm

tak wyglądał mój pierwszy lift vitary dobra opcja do opon 235/75r15 na początek Ci wystarczy a za jakiś czas i tak będzie Ci mało... :lol:

amortyzatory z poloneza nie są wcale złe... no chyba że się kupi najtańsze...

jak by co mam amory z poloneza STATIM używane ok miesiąca na zbyciu :wink:

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: czw sty 02, 2014 9:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
pracuję w n-ctwie lubin a moje tereny to akurat koło lubina są i drogi mamy jedne z gorszych w rejonie więc jest gdzie testować vitarkę ;) wozacy prawie zawsze narzekają :shock: ja kupiłem amor z firmy monroe i póki co daje radę. fotki wrzuce jakies jutro jak będe miał dostęp do lepszego neta.
macie rację, że po jakimś czasie chciałoby się więcej podliftować auto. teraz jakbym miał taką jeszcze nie liftowaną to zastanawiałbym się nad tym, żeby przyoszczędzić i zakupić zestaw od radzika. vitki z tym liftem już wyglądają rasowo ;) tylko też jest kwestia taka, że sporo km robię i po założeniu większych kapci pewnie dużo bym też przeznaczał na paliwo.. dlatego póki co postawiłem na taki kompromis.
na fotce nie wygląda źle ta vitara Twoja więc jak coś to wpadaj nawet moją się karniemy i zobaczysz jak to wygląda ;)
acha moje podkładki to 3,5 na przód i 4,5 cm na tył kupione w forumowym sklepiku i jak narazie bdb się spisują ;)

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: pt sty 03, 2014 1:33 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Trzeba pamiętać, że podkładki pod springi komfortu nie zwiększą.

Z tym większym spalaniem to też nie przesadzajcie bo przy założeniu kół np 225/75R16 spalanie wrzośnie naprawdę minimalnie.
Niektórzy tylko przy obliczaniu spalania zapominają że większe koła przekłamują licznik.
Na kołach 225/75R16 przejeżdżając licznikowe 100km przejeżdżamy tak na prawdę ~110km i okazuje się że spalanie wzrosło ale nie o np 1,5L tylko o 0,3L :wink:

Wg mnie do jazdy na co dzień i w terenie w liftowanej Vitarze najlepsze opony to 235/75R15 ; 225/75R16 lub 235/70R16 (średnica ~735mm)
Taka opona już sporo poprawia możliwości terenowe, ładnie wygląda ale jeszcze nie obciąża za bardzo układu napędowego.

PS
Co do liftu to może niech się wypowie ktoś kto z podkładek przesiadł się na dobry 10cm lift bo wg mnie podkładki i lifty typu 4-5cm to pieniądze wyrzucone w błoto a Vitara dalej nie robi :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt sty 03, 2014 10:36 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kamil050 pisze:
Przód: dystans amora 5cm z antytatra i podkładka pod spreżyne 3.5cm
Tył: amor omega i podładka 4.5cm
lub amor omega i springi felicja

no i oczywiście dystans sierżanta 5cm i dystans wału i 1 cm


Do tego liftu który opisujesz rozważ obniżenie mostu i sprężyny focus kombi, ostatecznie samara. Dystans sierżanta najlepiej z regulowanym przesunięciem.

Pytanie podstawowe jak będziesz użytkował Vitarę?

Przy lifcie krótkiej 2.0 nie polecam słabych amortyzatorów na tył. Chyba że chcesz co rok wymieniać. Moim zdaniem w tej chwili najsensowniejsze to KYB które Radzik ma w swoim zestawie i do tego sprężyny focus kombi z małymi podkładkami. Ja jeszcze testowałem amortyzatory KYB Monomax - bardzo dobre ale dostępne tylko w USA.

Byłem bardzo zadowolony z wahaczy z kompletu Calmini 2" ze sprężynami od GV 2.0TD - miałem cały komplet Calmini 2", ale coś warte są tylko wahacze. Amortyzatory i springi nie wytrzymały roku. Pomijając trwałość amortyzatorów i springów Calmini to po zamontowaniu tego liftu poprawił się znacznie komfort jazdy po czarnym.

Jeśli jesteś zwolennikiem strategii małych kroczków to zacznij od podkładek na sprężyny, odwróconych mocowań, dłuższych amortyzatorów i tak dalej... aż skończysz na kompletnym lifcie podobnym do tego proponowanego przez Radzika :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt sty 03, 2014 6:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 17, 2013 11:19 am
Posty: 37
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
gdybym uzywał auto tylko rekreacyjnie to nawet bym sie nie zastanawiał i od razu zrobił lift od radzika :D tym bardziej ze mam blisko :D

dylemata mam :( tak mnie namawiacie ze chyba sie zdecyduje zrobic raz a pożądnie :D

dzięki wam za pomoc

_________________
lift 4" by Radzikone
polibusze
Yokohama Geolandar 235/70/16


Na górę
Post: sob sty 04, 2014 10:04 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kamil050 pisze:
dylemata mam :( tak mnie namawiacie ze chyba sie zdecyduje zrobic raz a pożądnie :D


Nikt nie namawia.
Nie musisz od razu aplikować całego liftu. Możesz krok po kroku powoli.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob sty 04, 2014 11:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
zależy jakie drogi macie tam, jak bardzo trudny teren to lepiej odłóż kasę i zamów zestaw od radzika i potem na opony zaoszczędzisz ale będziesz mógł jeździć bez obaw. z tego co widziałem przejazdem to macie raczej lasowe siedliska więc i cieższe tereny. u nas są takie tereny, że raczej wszyscy podnoszą auta w górę a osobówkami, suv-ami niewiele osób już jeździ.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: ndz sty 05, 2014 11:56 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 01, 2013 10:21 pm
Posty: 3
Zawsze zaczyna się od podkładek a kończy na nowych sprężynach :D Uważam że na podkładki szkoda wydawać kasę, napisz na prv. wyliczymy koszty i sam zobaczysz że warto zrobić "normalny" lift.


Na górę
Post: ndz sty 05, 2014 1:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
michał pisze:
Zawsze zaczyna się od podkładek a kończy na nowych sprężynach :D Uważam że na podkładki szkoda wydawać kasę, napisz na prv. wyliczymy koszty i sam zobaczysz że warto zrobić "normalny" lift.


No nie zupełnie bo u mnie niebawem będą i długie sprężyny i podkładki. Więc podkładki to nie taki głupi zakup.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: pn sty 20, 2014 2:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
masz do radzika 25km, przy jego cenie zestawu w ogóle nie bawiłbym się w małe kroczki, zrobisz lift nie dasz obniżeń, poniesie fantazja, zmielisz przód i koszty...


pojedz, pogadaj, obejrzyj, zdecyduj...

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 2:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 07, 2011 3:52 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Miechów
http://otomoto.pl/suzuki-vitara-2-0-td- ... 84682.html znalazłem coś takiego...
da się to liftować "klasycznie" czyli dystans na wał, amory od lublina, springi od felki, przód merc 124 i antytatra?

_________________
blondi cabrio 1,6 16V,
doszła srebrna XL-7 2,7 24V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl