suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 12:47 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 27, 2014 11:08 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
witam
czy są jakieś zasady projektowania tylnego zawieszenia z sierżantem??
kiedyś widziałem wytyczne do zawieszenia 4-link ale mnie to nie potrzebne.
chcę zrobić nowe wahacze i sierżanta na jakieś konkretnej końcówce pytanie tylko jak powinny być rozmieszczone osie mocować względem siebie??

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 11:53 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Coś takiego by Cię interesowało?

https://www.google.pl/search?q=3+link+s ... =629&dpr=1

Jak nie znajdziesz wersji do Excela to daj znać, mam gdzieś na kompie.

Konkretna końcówka (uniball) to wydatek rzędu 150-300 zł. W zależności jaka duża ma być i czy z regulacją czy bez.
M.in. niejaki Cybul w Nieporęcie koło Warszawy czymś takim handluje.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 6:34 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
no to trochę trzeba będzie się zgłębić żeby to zrozumieć, myślałem o czymś prostszym

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 6:45 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Jak chcesz prościej to wzorem samuraia resory piórowe motaj :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 7:05 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
e no bez przesady:)
w sumie to nie chcialem tego robić z takim rozmachem, nie mam zamiaru zmieniać miejsc mocowań w ramie, zastanawia mnie to że widzi się sierżanta mocowanego np na główce jak w oryginale a widuje się mocowane na pochwie praktycznie w osi mostu, ciekaw byłem jakie są powody

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 12:17 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
zrób se sierżanta na sworzniu przedniego wahacza
jak nie chcesz zmieniac pkt mocujacych wahaczy-wydłużać ich więcej niż potrzebuje lift to nie widze sensu stosowania uniball'a w sierżancie


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 8:28 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Wszystkie kalkulatory 3-link sa z panhardem albo mi gdzieś coś umknęło.

ps:
Ja bym chetnie wymienił sworzeń w sierżancie polcalmini na jakiś trwalszy.
Wymieniam go mniej wiecej raz na pół roku.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 9:30 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
np: dłuższy sierżant montowany do mostu nad główką daje to, że wał podczas pracy zawieszenia mniej wsuwa i wysuwa się z reduktora (czyli zwiększa jego żywotność i umożliwia większy lift)

PS.
mój sworzeń od wahacza na sierżancie wytrzymał 2.5 roku (yamato)
Pewnie wytrzymał by dłużej gdyby nie całkiem rozwalona osłonka gumowa i pełno błota w środku

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 4:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
danthe pisze:
Wszystkie kalkulatory 3-link sa z panhardem albo mi gdzieś coś umknęło.

coś Ci umknęło ja znalazłem kalkulator który liczy dla sierżanta i panharda ale krochę trzeba poświęcić mu czasu żeby ogarnąć i jeszcze pasowałoby mieć ramę w pokoju:)

a końcówka sierżanta mocowana na głowce (w osi mostu) ok tylko znowu jest kwestia taka że im wyżej nad osią tym większe ramie przesuwające most w bok przy przechyle, ale nie da się chyba pogodzić jednego z drógim

to tak sobie luźno teoretyzuję i mogę być w błędzie

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 4:14 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Coś takiego wygrzebałem na kompie.
I nie ma tam panharda. W 3 linku z sierżantem nie ma potrzeby montowania.
Chyba że górny wahacz ma tylko 2 punkty mocowania to owszem.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 4:30 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
no dokładnie ten sam plik, i jest tam też obliczenie na panhard

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 5:17 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
danthe pisze:
Wszystkie kalkulatory 3-link sa z panhardem albo mi gdzieś coś umknęło.

ps:
Ja bym chetnie wymienił sworzeń w sierżancie polcalmini na jakiś trwalszy.
Wymieniam go mniej wiecej raz na pół roku.


Ja kiedyś jak szukałem to oglądałem fajne od ciężarówek, większe i dużo lepiej wykonane niż te nieszczęsne ursusowe. Tylko było jedno ale - ten ciągnikowy ma skok 2 albo i 2,5, a wszystkie normalne mają 1,5, trzeba by przerabiać mocowanie. Może jakby gwint był o mniejszym skoku to by się też skurczybyk tak nie luzował łatwo.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 7:02 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
To masz tu wersję bez panharda. dla 4 linka, jak wykasujesz dane z komórki H5 to masz jak sierżant.

Tutaj przykład jak zostało to wykorzystane do zawieszenia w samcu:

http://www.zukikrawlers.com/showthread.php?t=5299


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl