suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 12:42 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 16, 2014 12:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 08, 2014 10:07 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Olkusz
Jako, że zanabyłem Vitarkę 2.0 3D blaszanka, to znalazłem się na tym forum. Po innych markach przesiadłem się na Suzuki. Ale dość lania wody.
Interesują mnie porady na podstawie sprawdzonych patentów.
Cel do podniesienie jej o max 2" z zachowaniem a nawet poprawą warunków jezdnych. Vitara będzie służyła tylko do rajdów i to głównie szybkościowych. Odpadają półśrodki typu podkładki z gumy, poliuretanu czy inne przedłużenia ( rurki, spawanie).
Co do reszty czyli sposobów ich mocowania, dystansów, wału i A-wahacza wiem co i jak. Interesuje mnie jakie amory i sprężyny polecanie aby auto jeździło jak po szynach. Czyli jakie amory twarde a jakie miększe i to samo sprężyny.
Dziękuję za odpowiedzi.

_________________
Rzeczy niemożliwe- od ręki. Na cuda trzeba czekać dwa dni.
Vitara 2.0 R4, snorkel, klatka, ślizg, kubły i inne gadżety.
Tył na dwóch amorach- robi robotę.


Na górę
Post: ndz lut 16, 2014 2:09 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
zerdas pisze:
Czyli jakie amory twarde a jakie miększe i to samo sprężyny.
Dziękuję za odpowiedzi.

wydaje się że poprawną formą będzie "bardziej miękkie" zamiast "miększe"
ja też będę dobierał amorki i na ten moment chcę dać na przod dobinsonsa a na tył kyb gazowe z e46. jak mi nie spasuje to będę wymieniał

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: ndz lut 16, 2014 2:59 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Na przód nie ma zbyt dużego wyboru. NAjlepiej by było użyć jakiegoś podwójnego zestawu :)
Może takie rozwiązanie?
http://calmini.com/detail.php?b=2&m=5&t=1&p=1009&n=
http://www.auszookers.com/forum/viewtopic.php?t=39761&p=725458
Obrazek

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz lut 16, 2014 3:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 08, 2014 10:07 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Olkusz
Dlatego pytam o sprawdzone patenty, aby nie kupować kilku kompletów. Bo co z nimi zrobię jak nie podejdą. A co powiecie na wsadzenie w środek sprężyny amorka o skoku odpowiadającym skokowi sprężyny.

_________________
Rzeczy niemożliwe- od ręki. Na cuda trzeba czekać dwa dni.
Vitara 2.0 R4, snorkel, klatka, ślizg, kubły i inne gadżety.
Tył na dwóch amorach- robi robotę.


Na górę
Post: ndz lut 16, 2014 3:47 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Fizycznie nie ma takiej możliwości.Nikt nie produkuje takich krótkich amortyzatorów :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz lut 16, 2014 5:34 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
zerdas pisze:
Dlatego pytam o sprawdzone patenty, aby nie kupować kilku kompletów.


Chyba nie ma sprawdzonych rozwiązań do Vitary do szybkiego XC. Jestem prawie pewien że te przedłużane Ironmay czy Dobinsony długo w XC nie popracują. Osobiście bym się skłaniał w stronę sportowych Bilstein lub KYB AGX. Ewentualnie dodatkowy amortyzator z przodu:
viewtopic.php?f=12&t=8427

Gdzieś widziałem wątek ze zdjęciami, ale nie moge namierzyć.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz lut 16, 2014 10:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 08, 2014 10:07 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Olkusz
Właśnie myślę nad dodatkowymi. Docelowo chciałbym po dwa na koło, ale tak żeby nie przedobrzyć. Po niedzieli ściągam budę i odchudzam Vitarę. Chciałbym proces wymiany i mocowania zrobić jak buda będzie leżała obok, bo raz że łatwiej dojść będzie a dwa łatwiej wstawić ograniczenia dobicia i skoku.
Skłaniam się:
w zakresie skoku taśma lub lina stalowa
w zakresie dobicia wstawić bumpstop'y, tylko że do Vitary nie mogę znaleźć.

_________________
Rzeczy niemożliwe- od ręki. Na cuda trzeba czekać dwa dni.
Vitara 2.0 R4, snorkel, klatka, ślizg, kubły i inne gadżety.
Tył na dwóch amorach- robi robotę.


Na górę
Post: ndz lut 16, 2014 10:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 10:30 am
Posty: 419
Lokalizacja: Złotów
Chcesz zrobic to co ja ... Ciezko ogolnie, tyl starczy Ci felicia i polonez (monroe gazowy) wykrzyz Ci nie potrzebny wielki - ten zestaw dzialal mi idealnie w poprzeniej. Przod ... mozna by sprobowac GV1 nowe dobrej firmy gazowki + obowiazkowo rozporka i sprezyny podciete z merca 124 benzyny - mi brakowalo wlasnie amorow z przodu, ale mialem seryjne z Vity ktore nie dzialaja na dobicie ( i nie mialem nowych w dodatku). Moze Tobie przy 2,0 sprezyny przednie lepiej z merca diesla bo jednak jednostka ciezsza i nacisk wiekszy. Jesli nadal bedzie amora brakowac (choc przypuszczam ,ze nie koniecznie) dolozysz drugiego przykrecanego do wachacza i wspornika ramy seryjnego - widzialem ekipe z takim rozwiazaniem wlasnie w 2,0 z dodatkowym ze sprintera i jak sie ich ogladalo z boku to kola szly pieknie po nierownosciach.

_________________
Navara D40
było:
Nissan D21
Vitara I 1,6 16V
Samurai 1,8
Pajero v6 181KM
Vitara 1,6 8V x3


Na górę
Post: ndz lut 16, 2014 10:14 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Felicja na tył raczej będzie za miękka.
Na przód na pewno coś twardszego niż 124 200e

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lut 17, 2014 11:20 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Na tyl polecam KYB Monomax. Pracowały idealnie u mnie dopóki ich nie pogiąłem przy awarii sierżanta w błocie.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lut 17, 2014 11:50 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 719
Lokalizacja: Olkusz
spoko nabytek, oszczędzisz jeepa, Konrad pewno ci pokazywał tą vitare 2.0 unitestu ale jak nie to tu jest artykuł jak ją zbudowali : http://terenowo.pl/zmoty/1967-sposob-na ... -team.html , chłopaki z chechła w swojej vitarze też nie szczędzili grosza na zawias (koni + bilstein) a i tak amory się krzywiły/wylewały , na forum jest jeszcze kolega @Witson który również przygotowuje dwulitrówke do CC może ci coś poradzi

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Post: pn lut 17, 2014 6:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 09, 2009 10:42 am
Posty: 142
Lokalizacja: Warka
Ja w tej chwili montuje zestaw do szybszej jazdy :)

Przód: Sprężyny lovells +2 cale . Amorki Bilstein b6 do vitary przeregulowany na troszkę twardziej niż fabryka przewiduje.
Mocowania na dodatkowe amorki Bilstein b6 dedykowane do Disco 1 przód .
Tył sprężyny Łada i amorki Bilstein B6 dedykowane do Disco 1 tył.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: pn lut 17, 2014 7:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Takie coś jak te Calmini co danthe wkleił chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu. :mrgreen:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: pn lut 17, 2014 8:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 08, 2014 10:07 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Olkusz
Czytam i myślę, że będzie dobrze.
Póki co skłaniam się w kierunku Kayaby + dodatkowe amorki może Rancho z regulowanym stopniem twardości. Miałem je w Jeepie i dawały radę. Cena też nie była szczególnie wysoka bo coś koło 600 PLN- ów za sztukę.
Moje kolejne pytanie to ile metrów muszę zanabyć materiału aby wystarczyło na klatkę zgodnie z zał. J. Tak plus minus.
W tym tygodniu Vitara idzie na garaż i zaczynamy prace, więc myślę że na połowę marca będzie OK.
Mundialejros Jeepek poszedł do nowego nabywcy do Gdańska tylko zapłacić ma w marcu. ( oby przelał bo kasa dla Suzi potrzebna).
Generalnie będziemy robić w deseń Unitestu, a jak wyjdzie to się zobaczy.

_________________
Rzeczy niemożliwe- od ręki. Na cuda trzeba czekać dwa dni.
Vitara 2.0 R4, snorkel, klatka, ślizg, kubły i inne gadżety.
Tył na dwóch amorach- robi robotę.


Na górę
Post: pn lut 17, 2014 10:03 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
koziołek pisze:
Takie coś jak te Calmini co danthe wkleił chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu. :mrgreen:

mnie też ale nie ma odpowiednika PolCalmini a te Calmini nie będą pasowały do moich wahaczy.
dlatego plan jest taki żeby zdobyć gdzieś Połowę ramy i być pierwszym na forum :twisted: , a przynajmniej spróbować :mrgreen:

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl