suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Springi Ironman
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=1196
Strona 1 z 1

Autor:  Roberts39 [ ndz wrz 07, 2008 1:10 pm ]
Tytuł:  Springi Ironman

Witam kolegów i zwracam się z zapytaniem na temat poprawy właściwości trakcyjnych montując takie sprężynki jak w temacie na tył i przód ,sprężyny są +50mm wyższe od oryginału.
Na tą chwilę posiadam następującą konfigurację :
Przód :oryginalne sprężyny + podkładka gumowa mercedes,obrócone mocowanie amortyzatora i amortyzator standardowy Vitara.
Tył :sprężyny Skoda felicja sedan ,amortyzatory Monroe(polonez).
Opony :G.Wrangler ATR 235/75/15
Ciekawi mnie jak będzie się prowadzić autko na takich sprężynkach,czy będzie znaczna różnica jak jest na tą chwilę.
Pozdrawiam Robert

Autor:  slaw [ ndz wrz 07, 2008 10:39 pm ]
Tytuł:  Re: Springi Ironman

powiem ze jak masz orginał bedzie lepiej ale
chciałem je kiedys przetestowac ale po klapnieciu w jepie i złamaniu nowego resora w samuraiu jakos mi szkoda było kasy na ta firme ale byc moze w delikatny teren bedzie ok :D

Autor:  Roberts39 [ pn wrz 08, 2008 6:40 am ]
Tytuł:  Re: Springi Ironman

Dziękuję za info.
Generalnie Calmini jest ciężko zdobyć terminy oczekiwania są tragiczne :(
Poszukam może coś z OME zadzwonię do Gdańska do Traska on ma przedstawicielstwo OME więc może coś zakupię .
Jakoś kombinowane zawieszenie mi nie pasi :( a zwłaszcza przód na podkładkach.
A może zrobić tylko przód na OME lub IronMan czy to bez sensu ??
Pozdrawiam Robert

Autor:  slaw [ pn wrz 08, 2008 8:28 am ]
Tytuł:  Re: Springi Ironman

wedug mnie calmini to najlepsze zawieszenie do of roudu mimo swoich wad

ome i inne australijskie zawiechy mozga byc czasem mocniejsze jesli chodzi o sprezyny i amorki ale niestety tylko calmini zmienia całosc zawieszenia :D

Autor:  BARTEK W. [ pn wrz 08, 2008 1:56 pm ]
Tytuł:  Re: Springi Ironman

Roberts39 pisze:
Witam kolegów i zwracam się z zapytaniem na temat poprawy właściwości trakcyjnych montując takie sprężynki jak w temacie na tył i przód ,sprężyny są +50mm wyższe od oryginału.
Na tą chwilę posiadam następującą konfigurację :
Przód :oryginalne sprężyny + podkładka gumowa mercedes,obrócone mocowanie amortyzatora i amortyzator standardowy Vitara.
Tył :sprężyny Skoda felicja sedan ,amortyzatory Monroe(polonez).
Opony :G.Wrangler ATR 235/75/15
Ciekawi mnie jak będzie się prowadzić autko na takich sprężynkach,czy będzie znaczna różnica jak jest na tą chwilę.
Pozdrawiam Robert

Kolega ma ironmany założone, ma dwie windy(przód tył), springi mocno siadły.

Autor:  eskapada [ śr wrz 24, 2008 11:45 am ]
Tytuł:  Re: Springi Ironman

BARTEK W. pisze:

Kolega ma ironmany założone, ma dwie windy(przód tył), springi mocno siadły.



zastanawiam się czemu mnie to nie dziwi :roll:


no nie wiem sam cena dobra i markowe :mrgreen:

Autor:  BARTEK W. [ śr wrz 24, 2008 3:21 pm ]
Tytuł:  Re: Springi Ironman

Czyli... ? tak to już z nimi jest?
Pewno wszystkie springi po jakimś czasie siadaja ( jeszcze + 2 windy) :roll:

Autor:  eskapada [ czw wrz 25, 2008 7:29 am ]
Tytuł:  Re: Springi Ironman

BARTEK W. pisze:
Czyli... ? tak to już z nimi jest?
Pewno wszystkie springi po jakimś czasie siadaja ( jeszcze + 2 windy) :roll:



co z tego że dwie windy jak na dwóch osiach ??

Każdy szanujący sie producent podaje nam dodatkową nośność statyczną
sprężyn czy to będzie OME czy to będzie TJM, Dobinson. Informacja ta nam mówi że, mamy sprężynę np. plus 150 kg czyli praktycznie rzecz biorąc obciążenie auta dodatkowym ładunkiem plus 150 kg nie spowoduje przysłowiowego klapnięcia sprężyn. Powyżej tej wartości następuje ugięcie sprężyny. IronMam podaje trzy wartości A/B/C i hoooj go wiii bo nawet sam importer tego nie wie jaka jest nośność sprężyn.......
Mogło być tak że ktoś kupił sprężyny oznaczone jako A czyli najsłabsze i obciążył je windą i miały prawo siąść.
Nie zmienia to faktu rzeczy że problem IronMan polega na nie jednorodnej jakości i jednym padają sprężyny innym nie. Przypadki siadania sprężyn u producentów bardziej renomowanych jest jednostkowa.

Inna ważna uwaga z obserwacji rynku jest taka że, nikt nie robi aut wyprawowych na sprężynach IronMan a jeśli ktoś coś takiego popełnił to po pierwszym wyjedzie wymienia na inne. :roll:

Autor:  BARTEK W. [ czw wrz 25, 2008 5:47 pm ]
Tytuł:  Re: Springi Ironman

No to trochę się wyjaśniło, dzięki :)

Autor:  BARTEK W. [ pn paź 13, 2008 9:02 pm ]
Tytuł:  Re: Springi Ironman

To i ja mam coś w swojej Vitarce z Ironman'a :D

Autor:  Pavel [ wt paź 14, 2008 6:35 am ]
Tytuł:  Re: Springi Ironman

Ja też widziałem Ironmany w Patrolu i też siadły (po ~30 tys km). Samochód był niższy, niż na seryjnych sprężynach. Nie miał żadnego ciężkiego szpeju na sobie.

Autor:  BARTEK W. [ śr paź 15, 2008 9:32 am ]
Tytuł:  Re: Springi Ironman

BARTEK W. pisze:
To i ja mam coś w swojej Vitarce z Ironman'a :D


Mam naklejkę :mrgreen:

Obrazek

Taki żarcik...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/