suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Springi Ironman http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=1196 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Roberts39 [ ndz wrz 07, 2008 1:10 pm ] |
Tytuł: | Springi Ironman |
Witam kolegów i zwracam się z zapytaniem na temat poprawy właściwości trakcyjnych montując takie sprężynki jak w temacie na tył i przód ,sprężyny są +50mm wyższe od oryginału. Na tą chwilę posiadam następującą konfigurację : Przód ![]() Tył :sprężyny Skoda felicja sedan ,amortyzatory Monroe(polonez). Opony :G.Wrangler ATR 235/75/15 Ciekawi mnie jak będzie się prowadzić autko na takich sprężynkach,czy będzie znaczna różnica jak jest na tą chwilę. Pozdrawiam Robert |
Autor: | slaw [ ndz wrz 07, 2008 10:39 pm ] |
Tytuł: | Re: Springi Ironman |
powiem ze jak masz orginał bedzie lepiej ale chciałem je kiedys przetestowac ale po klapnieciu w jepie i złamaniu nowego resora w samuraiu jakos mi szkoda było kasy na ta firme ale byc moze w delikatny teren bedzie ok ![]() |
Autor: | Roberts39 [ pn wrz 08, 2008 6:40 am ] |
Tytuł: | Re: Springi Ironman |
Dziękuję za info. Generalnie Calmini jest ciężko zdobyć terminy oczekiwania są tragiczne ![]() Poszukam może coś z OME zadzwonię do Gdańska do Traska on ma przedstawicielstwo OME więc może coś zakupię . Jakoś kombinowane zawieszenie mi nie pasi ![]() A może zrobić tylko przód na OME lub IronMan czy to bez sensu ?? Pozdrawiam Robert |
Autor: | slaw [ pn wrz 08, 2008 8:28 am ] |
Tytuł: | Re: Springi Ironman |
wedug mnie calmini to najlepsze zawieszenie do of roudu mimo swoich wad ome i inne australijskie zawiechy mozga byc czasem mocniejsze jesli chodzi o sprezyny i amorki ale niestety tylko calmini zmienia całosc zawieszenia ![]() |
Autor: | BARTEK W. [ pn wrz 08, 2008 1:56 pm ] |
Tytuł: | Re: Springi Ironman |
Roberts39 pisze: Witam kolegów i zwracam się z zapytaniem na temat poprawy właściwości trakcyjnych montując takie sprężynki jak w temacie na tył i przód ,sprężyny są +50mm wyższe od oryginału. Na tą chwilę posiadam następującą konfigurację : Przód ![]() Tył :sprężyny Skoda felicja sedan ,amortyzatory Monroe(polonez). Opony :G.Wrangler ATR 235/75/15 Ciekawi mnie jak będzie się prowadzić autko na takich sprężynkach,czy będzie znaczna różnica jak jest na tą chwilę. Pozdrawiam Robert Kolega ma ironmany założone, ma dwie windy(przód tył), springi mocno siadły. |
Autor: | eskapada [ śr wrz 24, 2008 11:45 am ] |
Tytuł: | Re: Springi Ironman |
BARTEK W. pisze: Kolega ma ironmany założone, ma dwie windy(przód tył), springi mocno siadły. zastanawiam się czemu mnie to nie dziwi ![]() no nie wiem sam cena dobra i markowe ![]() |
Autor: | BARTEK W. [ śr wrz 24, 2008 3:21 pm ] |
Tytuł: | Re: Springi Ironman |
Czyli... ? tak to już z nimi jest? Pewno wszystkie springi po jakimś czasie siadaja ( jeszcze + 2 windy) ![]() |
Autor: | eskapada [ czw wrz 25, 2008 7:29 am ] |
Tytuł: | Re: Springi Ironman |
BARTEK W. pisze: Czyli... ? tak to już z nimi jest? Pewno wszystkie springi po jakimś czasie siadaja ( jeszcze + 2 windy) ![]() co z tego że dwie windy jak na dwóch osiach ?? Każdy szanujący sie producent podaje nam dodatkową nośność statyczną sprężyn czy to będzie OME czy to będzie TJM, Dobinson. Informacja ta nam mówi że, mamy sprężynę np. plus 150 kg czyli praktycznie rzecz biorąc obciążenie auta dodatkowym ładunkiem plus 150 kg nie spowoduje przysłowiowego klapnięcia sprężyn. Powyżej tej wartości następuje ugięcie sprężyny. IronMam podaje trzy wartości A/B/C i hoooj go wiii bo nawet sam importer tego nie wie jaka jest nośność sprężyn....... Mogło być tak że ktoś kupił sprężyny oznaczone jako A czyli najsłabsze i obciążył je windą i miały prawo siąść. Nie zmienia to faktu rzeczy że problem IronMan polega na nie jednorodnej jakości i jednym padają sprężyny innym nie. Przypadki siadania sprężyn u producentów bardziej renomowanych jest jednostkowa. Inna ważna uwaga z obserwacji rynku jest taka że, nikt nie robi aut wyprawowych na sprężynach IronMan a jeśli ktoś coś takiego popełnił to po pierwszym wyjedzie wymienia na inne. ![]() |
Autor: | BARTEK W. [ czw wrz 25, 2008 5:47 pm ] |
Tytuł: | Re: Springi Ironman |
No to trochę się wyjaśniło, dzięki ![]() |
Autor: | BARTEK W. [ pn paź 13, 2008 9:02 pm ] |
Tytuł: | Re: Springi Ironman |
To i ja mam coś w swojej Vitarce z Ironman'a ![]() |
Autor: | Pavel [ wt paź 14, 2008 6:35 am ] |
Tytuł: | Re: Springi Ironman |
Ja też widziałem Ironmany w Patrolu i też siadły (po ~30 tys km). Samochód był niższy, niż na seryjnych sprężynach. Nie miał żadnego ciężkiego szpeju na sobie. |
Autor: | BARTEK W. [ śr paź 15, 2008 9:32 am ] |
Tytuł: | Re: Springi Ironman |
BARTEK W. pisze: To i ja mam coś w swojej Vitarce z Ironman'a ![]() Mam naklejkę ![]() ![]() Taki żarcik... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |