suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:30 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 10, 2014 7:00 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 08, 2014 10:07 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Olkusz
Witam wszystkich. Jako, że proces modyfikacji mojej Vitary zbliża się ku końcowi prosiłbym o podanie przez zacnych forumowiczów wymiarów z Waszych Vitar.
Chodzi mi o odległości:
- od środka piasty do rantów błotników przód i tył+ informacja jaki macie lift lub nie
- od podłoża do ramy + informacja jaki macie lift lub nie

Jako, że Suzuka jest przygotowywana w oparciu o własne koncepcyjne rozwiązania to nijak się to ma do opisywanych liftów forumowych.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

_________________
Rzeczy niemożliwe- od ręki. Na cuda trzeba czekać dwa dni.
Vitara 2.0 R4, snorkel, klatka, ślizg, kubły i inne gadżety.
Tył na dwóch amorach- robi robotę.


Na górę
Post: czw kwie 10, 2014 12:49 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
pochwal się jakie to rozwiązania podaj ile masz od ramy do gleby i się skonfrontuje

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: czw kwie 10, 2014 9:11 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Jako geodeta powiem że taki pomiar ma się nijak bez podania rzeczywiatego wymiaru opon na których auto stoi.
Ot taka dygresja

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw kwie 10, 2014 10:14 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
jako inżynier na co dzień współpracujący z geodetami mogę stwierdzić że jedną z wskazanych wartości pomiarowych można podać bez względu na rozmiar opony, hehe

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pt kwie 11, 2014 6:36 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Jako spamer forumowy moge Wam powiedziec, ze jak zapodamy 50 centymetrowy profil pod poduchy budy i kola 47 cali, to uzyskamy najlepszy efekt przy takim rodzaju pomiaru jak podal zerdas. Co nie znaczy, ze taki pomiar cokolwiek mowi o ruchomosci pomnika w terenie :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt kwie 11, 2014 7:18 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
gutek.a4 pisze:
jako inżynier na co dzień współpracujący z geodetami mogę stwierdzić że jedną z wskazanych wartości pomiarowych można podać bez względu na rozmiar opony, hehe

No to podaj nam wszystkim, takie dane by było to spójne, jednolite i nie do podważenia(bezdyskujne) no i proste do pomiaru.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pt kwie 11, 2014 9:34 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
środek piasty łatwo wyznaczyć, domierzyć się do rantu błotnika to nie problem, podać body lift i ew ile wycięty blotnik i wartość pomiarowa jest. taka wartość nie jest zależna od opon, jednak nie o to chodzi bo taki pomiar nie ma sensu i już. moim zdaniem nie ma znaczenia czy ktoś ma cm więcej od kogoś i nie powinno być dla nikogo wyznacznikiem to że ktoś ma 35 cm a ktoś 40 cm to nie oznacza że dla wszystkich lepsze jest 40 cm. ważne żeby wyczuć ile dla siebie jest dobrze i tyle.
Więc taki temat jest praktycznie nie merytoryczny. jeśli kolega pochwalił się tyn co zrobił to była by możliwość oceny i dyskusji

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: ndz kwie 13, 2014 9:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
najprostsze i bezdyskusyjne było by podanie wartosci wymiaru od załóżmy poziomej rury ramy z przodu do ziemi przy podaniu realnej wysokości koła ( koło=opona+felga) w centymetrach a nie calach. cale są be. wiem że zaraz znajdą się aptekarze którzy doczepią się cisnienia w oponach...
sory kolego ale twoja wypowiedź nic nie wnosi.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn kwie 14, 2014 3:54 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
ok to podałeś sposób na przód a tył? nie lepiej w 4ech narożnikach ramy?

ps. dlaczego nic nie wnosi? kolega chciał wymiar między błotnikiem a osią piasty to metoda którą opisałem jest dobra.

ps2.

oboje niczego nie wnieśliśmy w ten temat . żaden z nas nie podał żadnej wartości pomiarowej.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn kwie 14, 2014 4:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
miejsca/punkty pomiarowe mozna dobrac w najnizszych punktach ramy z przodu i z tyłu tejże ramy przy podaniu wysokości koła. wymiar od tych punktów ramy do gleby jest wartością prześwitu auta lub jal kto woli wartością liftu, przed i po motaniu zawiechy.nie widze tu specjalnej filozofii.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt kwie 22, 2014 10:16 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 08, 2014 10:07 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Olkusz
Dobra, chyba trochę zagalopowałem, więc proszę o informację jak macie ile powinno być od ramy do podłoża w seryjnej Vitarze. resztę pomierzę sam.
Liftu budy nie robiłem bo moja jest szykowana do rajdów szybkich. Generalnie zmienione jest delikatnie mocowanie przednich amortyzatorów+ sprężyny przód lekko zmodyfikowane dla prawidłowego osadzenia w dolnym gnieździe aby zniwelować efekt TATRY. Wyrzucony drążek stabilizacyjny, który robi więcej szkody jak pożytku. Ogranicznik, który ma zapewnić pozostanie sprężyny w swoim miejscu i ograniczenie, żeby półoś nie wypadła.
Zawieszenie jeszcze nie skończone więc cały czas istnieje możliwość modyfikacji . Docelowo mają iść po dwa amortyzatory na koło, ale na to mam czas.
Po zakończeniu całości prac i testach wrzucę foty i rozwiązania- jak będą OK. Jak wyjdzie lipa to nie będę wrzucał bo wstyd. :P
Tył standardowo: dystans na wał, dystans na sierżanta + dłuższe amortyzatory w seryjnych mocowaniach oraz dodatkowe amory równolegle. Dłuższe sprężyny i ograniczniki w postaci pasów lub linki stalowej. Do tego jakieś bumpstopy.
Pozdrawiam wszystkich.

_________________
Rzeczy niemożliwe- od ręki. Na cuda trzeba czekać dwa dni.
Vitara 2.0 R4, snorkel, klatka, ślizg, kubły i inne gadżety.
Tył na dwóch amorach- robi robotę.


Na górę
Post: wt kwie 22, 2014 8:18 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
w standardowej na standardowych kołach zdaje się że 200 mm.
możesz pokazać rozwiązania przodu, jak wymyśliłeś sam to nie wstyd pokazać nawet jak nie robi.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: czw kwie 24, 2014 11:19 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 08, 2014 10:07 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Olkusz
Prosty sposób na przód. Aby zniwelować syndrom "tatry". Robimy nowe otwory mocujące w amortyzatorze tak aby górne mocowanie/ otwór było bliżej samego amortyzatora. Spowoduje to zmianę kąta i niwelację syndromu.

_________________
Rzeczy niemożliwe- od ręki. Na cuda trzeba czekać dwa dni.
Vitara 2.0 R4, snorkel, klatka, ślizg, kubły i inne gadżety.
Tył na dwóch amorach- robi robotę.


Na górę
Post: czw kwie 24, 2014 11:47 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Czyli tzw fasolki.
Temat dobrze tutaj znany.

Tylko pamiętaj żeby wspawać podkładki w te rozwiercone otwory jak już ustawisz kąty.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw kwie 24, 2014 11:49 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
prześwit seryjnej vitary w czterech rogach ramy na seryjnych oponkach to 200mm
(nowe miały 5 czy 10 mm więcej)

podaj rozmiar lub najlepiej średnicę opon i prześwit w tych 4 punktach to czegoś się dowiemy.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl