eskapada pisze:
@ Masmo
Czy coś ma sens czy nie ma to myślę bardzo subiektywny odczucia.
Jak najbardziej. Własnie forum jest dla dzielenia się subiektywnymi odczuciami.
eskapada pisze:
Firmowe lifty mają tą zaletę że objęte są gwarancja bo są dedykowane do auta. Firmowe lifty mają tą zaletę że ktoś mądrzejszy od nas policzył co jest bezpieczne do auta a co nie. Firmowe ( OME /TJM / TM / IRNON MAN ) amortyzatory mają tą zaletę że mają większą objętość co się z tym wiąże mniej się przegrzewają i zachowują dłużej sprawności. Po drugie większość amortyzatorów to amortyzatory typu ,, szybka odpowiedz ?? jedziesz wolno zawory przelewowe pozwalają na swobodny przepływ cieczy i masz wrażenie jakbyś jechał citroenem. Szybka jazda po wyje bach to automatyczne utwardzenie się amortyzatora. Tego niestety nie doświadczysz alternatywnych rozwiązaniach . O progresywnych sprężynach to już nie będę pisał bo OK ? lepsza nowa tania sprężyna ze Skody niż stara oryginalna natomiast amortyzatory to jakość to komfort to bezpieczeństwo na czarnym i lepsze osiągi na wyjebach
Oczywiście firmowe zestawy pozwalają uniknąc tzw "rzeźby" ale wcale nie jest powiedziane że będą nam odpowiadać w 100%. Budując zawiesznie samemu na podstawie doświadczeń kolegów możemy uzyskać coś co bardziej pasuje pod nasze potrzeby i jest kilka razy tańsze. Wymaga to jednak dużo determinacji, czasu i bystrości umysłu
.
Co do amortyzatorów to też jestem zwolennikiem kupowania czegoś naprawde mocnego. Generalnie na forum raczej omawiamy auta pod przeprawy a nie na szybkościówki. Do szybkościówki to pewnie OME jest the best.
unix pisze:
Widzę, że temat powinien brzmieć lift merc/samara vs. OME
Jaki jest sens porównywania czegoś za 300 zł z czymś za 3000 zł?? Dodaj do dopracowanego Liftu Merc/Samara a może lepiej Merc/Felicja amory Bilstein B6 i wtedy to porównaj.
unix pisze:
Powiem tak, nie jestem zwolennikiem grzebania, szczególnie w zawieszeniu, i sztukowania częściami pochodzącymi z różnych pojazdów po prostu ze wględów bezpieczeństwa swojego i innych to nie decyduję się na ten pierwszy lift, mimo że jest tani.
Zastanów się jeszcze nad Calmini
.
unix pisze:
.....
Ja sobie cenię przede wszystkim bezpieczeństwo i pewność, a że vitarą będzie jeździć również moja żona z dzieciakami (dlatego pisałem o jeździe na czarnym),
.......Sorki za przy długi wywód. Wracając do dyskusji to wyjaśnijcie mi jak to jest z wielkością opon : 235/75/15 to jest 29" czy 30" ? Bo mnie wychodzi, że 29" ale na forum różnie to jest określane. I jakie maks wejdą przy tym lifcie bez obcierania o ramę i nadkola ?
Pozdr
Sławek
Kup żonie inne auto
. Nie bardzo daje się połączyć auto dla żony i auto w teren. Wiem coś o tym
.
235/75/15 to 29" . Masz dokładnie podane tu:
http://www.bfgoodrichtires.com/specs/mu ... /3930.html
_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus
http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60