suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 05, 2024 8:12 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 23, 2008 11:08 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
Mylisz sie Masmo, OME nie jest ani The Best ani tym bardziej do rajdów szybkościowych. OME to dobry amortyzator Heavy Duty przeznaczony do jazdy po czarnym i do wyjazdów w teren. To jest złoty środek, fantastyczny kompromis między komfortem a wytrzymałością i bezpieczeństwem. Ten złoty środek ma nie tylko na imię OME ale także TJM Trail Master Iron Men Rancho. Do rajdów szybkościowych to jest Ohlins bo wyżej mają zbyt mała pojemność i wytrzymałość....

Ciągnąc wątek opinii subiektywnych ja bym do swojego auta nie założył amorów od Merca na KYB oryginalnych. Sprężyny np. Samara Skoda ect. tańsze niż Hevy Duty z antypodów być może tak. Amorów nigdy


Na górę
Post: wt wrz 23, 2008 11:16 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
eskapada pisze:
...Ciągnąc wątek opinii subiektywnych ja bym do swojego auta nie założył amorów od Merca na KYB oryginalnych. Sprężyny np. Samara Skoda ect. tańsze niż Hevy Duty z antypodów być może tak. Amorów nigdy

Akurat amorów od Merca nie zakładamy. Lift Merc/Samara bazuje na seryjnym amorze z przodu (na odwróconym górnym mocowaniu czyli wydłużonym o 4 cm) i na amorze S1106 czyli od Poloneza z tyłu. Też uważam że słabością tego lifta są amortyzatory. Można by spróbować kupić amory OME albo moje ulubione B6 do sprężyn Merc/Felicja. Problem byłby z ich odpowiednim przedłużeniem (z tyłu).
BTW Wierzę że OME jest bardzo dobrym rozwiązaniem do wiekszych aut terenowych ale Vitara rozpaczliwie potrzebuje sporego lifta żeby wogóle mówić o niej jako aucie terenowym :wink: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt wrz 23, 2008 12:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 7:46 am
Posty: 258
Lokalizacja: Mielec
Masmo pisze:
Jaki jest sens porównywania czegoś za 300 zł z czymś za 3000 zł?? Dodaj do dopracowanego Liftu Merc/Samara a może lepiej Merc/Felicja amory Bilstein B6 i wtedy to porównaj.


Ja nie mam zamiaru porównywać obu liftów, to wy sobie udowadniacie na wzajem co jest lepsze :wink:


Masmo pisze:
BTW Wierzę że OME jest bardzo dobrym rozwiązaniem do wiekszych aut terenowych ale Vitara rozpaczliwie potrzebuje sporego lifta żeby wogóle mówić o niej jako aucie terenowym .


Idąc tym tropem, to jaki jest sens przerabiania czegoś, co nie jest terenówką ? Toż to masochizm :lol:
Wg mnie nawet najlepszy lift nie pomoże Vitarze jak równy z równym konkurować z innymi rasowymi terenówkami, no chyba że mówimy o czymś co tylko było kiedyś vitarą a po przeróbce to nawet jej nie przypomina :P

A auta nie zamierzam zmieniać bo go kupiłem, wcześniej analizując wszystkie za i przeciw i jest to po prostu pewnien kompromis pomiędzy własnościami terenowymi i szosowymi których ja oczekuję 8)

Pozdr
Sławek

_________________
Spodnie są ważniejsze od żony. Istnieje wiele miejsc, do których można iść bez żony i niewiele, do których można iść bez spodni...

Vitara 3D '91 by OME 2" + LSD + 30" + Escape 10000 lbs + Safari Snorkel


Na górę
Post: wt wrz 23, 2008 4:28 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
eskapada pisze:
a ja bym się bardzo, bardzo długo zastanawiał - fakt za pierwszym razem też się nie zastanawiałem :mrgreen:

Ze sprężynami Iron Man jest jeden mały problem brak powtarzalności jakości i dla tego jedni sobie bardzo chwalą a inni wręcz przeciwnie. Dla tego na wielu forach czy to w Polsce czy zagranicą trwają zażarte dysputy zwolenników i przeciwników. Żadnej inne firmy temat sprężyn nie wywołują takich emocji. Amortyzatory IronMan dają rade tylko rdzewieją na potęgę. IronMan ma super resory i to im trzeba przyznać



na szczęście nie mam tyle kasy do wydania na samo zawieszenie, więc nie mam takich problemów :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Ostatnio zmieniony śr wrz 24, 2008 9:34 pm przez KozioŁ, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 11:10 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
NuVo pisze:
Za tą kase to jest lift,winda i dwie szekle... :mrgreen:


dokładnie masz rację a ja się dobrze poszpera na Allegro to starczy na nową lodówkę :mrgreen:


Ostatnio zmieniony śr wrz 24, 2008 11:54 am przez eskapada, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 11:26 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
:mrgreen:

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 9:26 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
spoko lodówa też będzie w Vitce ;)

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 9:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
hahahahaha :mrgreen:

już pewnie jest zamiast ... czegoś tam :mrgreen:

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: pt wrz 26, 2008 8:13 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
Wracając do porównania to TM robi bardzo dobre jakościowo zawieszenia. Nie mniej jednak mi nie odpowiada zabezpieczanie tłoczyska amortyzatora gumową harmonijką. OME też do niektórych modeli ma takie amortyzatory ale podyktowane to uwarunkowanymi w aucie. Np. przednie zawieszenia w autach z IFS . Natomiast TM robi tego typu amortyzatory z automatu. Moim zdaniem łatwej jest uszkodzić powierzchnię tłoczyska amortyzatora zabezpieczonego gumową harmonijką . Uderzenie kamieniem w powierzchnie tłoczyska powoduje odpryśnięcia potem rdzewienie .Ostatnim etapem jest uszkodzenia uszczelniaczy i pocenie się amortyzatora Wiem i piszę to z doświadczenia bo swego czasu miałem amortyzatory Rancho RS 9000 zabezpieczone kondonikami :mrgreen:


Na górę
Post: ndz wrz 28, 2008 8:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
Tak sobie myślę... że jeżeli chcemy jeździć po czarnym, w turystykach czy po koleinach to nie ma potrzeby zakładać trial master, ome czy innych merców/samara. W zupełności wystarczy standardowe zawieszenie :)
A jeżeli się planuje upalanko vitarką w extreemie to powinniśmy się zastanowić nad zmiana samochodu albo zacząć od sztywnego mostu do przodu. Bo żadno super zawieszenie nam raczej nie pomoże :(
Taka moja skromna opinia :)

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: ndz wrz 28, 2008 8:08 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Hehe, też nieraz tak sobie myślę :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: ndz wrz 28, 2008 8:44 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Naczkins pisze:
Tak sobie myślę... że jeżeli chcemy jeździć po czarnym, w turystykach czy po koleinach to nie ma potrzeby zakładać trial master, ome czy innych merców/samara. W zupełności wystarczy standardowe zawieszenie :)
A jeżeli się planuje upalanko vitarką w extreemie to powinniśmy się zastanowić nad zmiana samochodu albo zacząć od sztywnego mostu do przodu. Bo żadno super zawieszenie nam raczej nie pomoże :(
Taka moja skromna opinia :)


Ehe - na Kościerzynie w Offroad light mnie wysmiali, ze opon zapomnialem :mrgreen: A Ty chcesz stockową Vitką jechać :D Nie da rady :?

PS. Znaczy mówisz, że wystarczy ;)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: ndz wrz 28, 2008 8:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Naczkins pisze:
Tak sobie myślę... że jeżeli chcemy jeździć po czarnym, w turystykach czy po koleinach to nie ma potrzeby zakładać trial master, ome czy innych merców/samara. W zupełności wystarczy standardowe zawieszenie :)
A jeżeli się planuje upalanko vitarką w extreemie to powinniśmy się zastanowić nad zmiana samochodu albo zacząć od sztywnego mostu do przodu. Bo żadno super zawieszenie nam raczej nie pomoże :(
Taka moja skromna opinia :)



Jestem tego samego zdania, niemniej te kilka centymetrów więcej nie zaszkodzi żeby upchnąć chociaż te 29 cali :wink:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: ndz wrz 28, 2008 8:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
kosciej pisze:
Naczkins pisze:
Tak sobie myślę... że jeżeli chcemy jeździć po czarnym, w turystykach czy po koleinach to nie ma potrzeby zakładać trial master, ome czy innych merców/samara. W zupełności wystarczy standardowe zawieszenie :)
A jeżeli się planuje upalanko vitarką w extreemie to powinniśmy się zastanowić nad zmiana samochodu albo zacząć od sztywnego mostu do przodu. Bo żadno super zawieszenie nam raczej nie pomoże :(
Taka moja skromna opinia :)


Ehe - na Kościerzynie w Offroad light mnie wysmiali, ze opon zapomnialem :mrgreen: A Ty chcesz stockową Vitką jechać :D Nie da rady :?

PS. Znaczy mówisz, że wystarczy ;)


Heh, no wiesz bo kapcie to by się przydało założyć :)

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: ndz wrz 28, 2008 8:51 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ale ja mam praktycznie nowe ATki :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl