suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 9:38 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 21, 2008 4:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw sie 21, 2008 7:54 pm
Posty: 23
Witam jestem posiadaczem krótkiego sidekicka z 1990 roku. Ostatnio wykonałem na moim autku lift zawieszenia na bazie ( felicja combi/polonez truck i mercedes w124 minus dwa zwoje i odwrócone mocowania amorów ) to jest okoł 7 cm z przodu i około 10 cm z tyłu do góry. Wszystko według gotowego przepisu z forum. Jednakże po lifcie moje autko na czarnym pływa strasznie czasami ciężko w zakręt trafić :( chciałbym to jakoś poprawić - obecne koła które posiadam to 17'' alu z oponami 235/65/R17. Czy zmiana szerokości roztawu kół coś pomoże? czy skupić się na innych pomysłach - np: stabilizator - pozdrawiam :)


Na górę
Post: ndz wrz 21, 2008 5:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 7:46 am
Posty: 258
Lokalizacja: Mielec
Z tego powodu ja jednak nie zdecyduję się na ten lift a kupię coś sprawdzonego i raczej będzie to OME 2".

Jestem ciekaw co powoduje taką nieprawidłową pracę zawieszenia - życzę ci powodzenia w rozwiązaniu problemu

Sorki za OT

_________________
Spodnie są ważniejsze od żony. Istnieje wiele miejsc, do których można iść bez żony i niewiele, do których można iść bez spodni...

Vitara 3D '91 by OME 2" + LSD + 30" + Escape 10000 lbs + Safari Snorkel


Na górę
Post: ndz wrz 21, 2008 6:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw sie 21, 2008 7:54 pm
Posty: 23
Nie jest tak az tragicznie, żeby aż tyle płacić - w terenie jest ok! tym bardziej że cały koszt liftu to tylko około 700 pln :) - za około 7-10 cm w górę - trzeba tylko pamiętać o takich szczegółach jak dystans na wał i wahacz środkowy (sierżant); dodatkowo wymyśliłem sobie z przodu mocowanie sworzni zamiast pod to na wahaczu - (nie są aż tak wygięte i koła sie sprostowały) tylko nie wiem czy to będzie latało więc na razie się nie chwalę ;) - . Wydaje mi się, że jak szerzej postawie Suzi to będzie git-tylko, że nie chciałbym to robić na dystansach ( w związku z różnymi opiniami na ich temat ) - a na szerszym osadzeniu fel. Ale nie wiem czekam na wypowiedzi bardziej doświadczonych kolegów z forum.


Na górę
Post: ndz wrz 21, 2008 6:31 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1169
lepiej felga niż dystans, ja przynajmniej poszedłem tą drogą ...

a te opony, to od zawsze masz ?
czy założyłeś po modyfikacji ?

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Suzukowcy.pl . Ojagoo.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: ndz wrz 21, 2008 6:43 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw sie 21, 2008 7:54 pm
Posty: 23
Tak już miałem - takie alu. dostałem też orginalne stalowe fele do V. i myślę o ich przerobieniu-zastanawiam się tylko ile to pociągnie kaski - czy nie okaże się, że warto dołożyć trochę więcej i używane jakieś kupić z odpowiednim ET.


Na górę
Post: ndz wrz 21, 2008 6:46 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1169
przespawywanie, malowanie...

itd

szkoda kasy, sprzedaj to co masz i kup normalne felgi...

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Suzukowcy.pl . Ojagoo.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: ndz wrz 21, 2008 9:40 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
mrowka_ok pisze:
dodatkowo wymyśliłem sobie z przodu mocowanie sworzni zamiast pod to na wahaczu - (nie są aż tak wygięte i koła sie sprostowały)



Eeee - ale to bezpieczne to nie jest....Popatrz na siły, jakie tam są. Ja bym się nie odważył.

Chyba lepsze jest na fasolkę przy mocowaniu dolnym amora....

BTW, to mi nic nie pływa... Mam MB124 Suplexy, samarę i s1106. Felgi ET -12 Mangelsy i jest naprawdę OK...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn wrz 22, 2008 3:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw sie 21, 2008 7:54 pm
Posty: 23
kosciej pisze:
mrowka_ok pisze:
dodatkowo wymyśliłem sobie z przodu mocowanie sworzni zamiast pod to na wahaczu - (nie są aż tak wygięte i koła sie sprostowały)



Eeee - ale to bezpieczne to nie jest....Popatrz na siły, jakie tam są. Ja bym się nie odważył.

Chyba lepsze jest na fasolkę przy mocowaniu dolnym amora....

BTW, to mi nic nie pływa... Mam MB124 Suplexy, samarę i s1106. Felgi ET -12 Mangelsy i jest naprawdę OK...


Zasugerowałem się tym że np. w zawieszeniu Calmani sworznie też przykręcane są na wahacze, jak również w innych seryjnych zawieszeniach w innych samochodach jest podobnie rozwiazane. Może i strach jest - jak pomyśle o tym; lecz jeśli nie spróbujesz to się nie przekanasz - prawda ? Jest ryzyko - jest zabawa !
Chyba że ktoś już się na tym przejechał - to prosze o info :)


Na górę
Post: pn wrz 22, 2008 6:33 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
mrowka_ok pisze:
kosciej pisze:
mrowka_ok pisze:
dodatkowo wymyśliłem sobie z przodu mocowanie sworzni zamiast pod to na wahaczu - (nie są aż tak wygięte i koła sie sprostowały)
Eeee - ale to bezpieczne to nie jest....Popatrz na siły, jakie tam są. Ja bym się nie odważył....

:shock: To może być przyczyną tego że Twoje auto się nie prowadzi... Sprawdzałeś geometrię kół po tych zabiegach?? Auto z liftem rzędu 5 cm według forumowych zaleceń prowadzi się niewiele gorzej od serii na czarnym. Nie ma mowy o żadnym pływaniu. Przyczyną mogą też być amory w stanie agonalnym co może być spowodowane przez felgę 17".

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt wrz 23, 2008 8:37 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
mrowka_ok pisze:

..... Może i strach jest - jak pomyśle o tym; lecz jeśli nie spróbujesz to się nie przekanasz - prawda ? Jest ryzyko - jest zabawa !



Może i tak jest, ale to wtedy jest jakoś przystosowane...

Zeby ta zabawa się źle nie skończyła...Pamiętaj, że sam nie jeździsz po drogach :roll:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 11:02 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
mrowka_ok pisze:
Nie jest tak az tragicznie, żeby aż tyle płacić - w terenie jest ok! tym bardziej że cały koszt liftu to tylko około 700 pln :) - za około 7-10 cm w górę - trzeba tylko pamiętać o takich szczegółach jak dystans na wał i wahacz środkowy (sierżant); dodatkowo wymyśliłem sobie z przodu mocowanie sworzni zamiast pod to na wahaczu - (nie są aż tak wygięte i koła sie sprostowały) tylko nie wiem czy to będzie latało więc na razie się nie chwalę ;) - . Wydaje mi się, że jak szerzej postawie Suzi to będzie git-tylko, że nie chciałbym to robić na dystansach ( w związku z różnymi opiniami na ich temat ) - a na szerszym osadzeniu fel. Ale nie wiem czekam na wypowiedzi bardziej doświadczonych kolegów z forum.


Człowieku zdajesz sobie sprawę że ktoś może poważnie wziąć to co piszesz i może dojść do tragedii na drodze. Pal licho jak taki nowo mechanik przyj...w drzewo i sie zabije sam na miejscu. Najgorsze jest to że że takim zdrutowanym autem może kogoś nie winnego zabić np. Twoje dziecko !!

Z całym szacunkiem dla Ciebie i innych kolegów ale jeśli jednym wykładnikiem tuningu ma być minimalny koszt to zmieńcie hobby na szachy .


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 1:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw sie 21, 2008 7:54 pm
Posty: 23
eskapada pisze:
mrowka_ok pisze:
Nie jest tak az tragicznie, żeby aż tyle płacić - w terenie jest ok! tym bardziej że cały koszt liftu to tylko około 700 pln :) - za około 7-10 cm w górę - trzeba tylko pamiętać o takich szczegółach jak dystans na wał i wahacz środkowy (sierżant); dodatkowo wymyśliłem sobie z przodu mocowanie sworzni zamiast pod to na wahaczu - (nie są aż tak wygięte i koła sie sprostowały) tylko nie wiem czy to będzie latało więc na razie się nie chwalę ;) - . Wydaje mi się, że jak szerzej postawie Suzi to będzie git-tylko, że nie chciałbym to robić na dystansach ( w związku z różnymi opiniami na ich temat ) - a na szerszym osadzeniu fel. Ale nie wiem czekam na wypowiedzi bardziej doświadczonych kolegów z forum.


Człowieku zdajesz sobie sprawę że ktoś może poważnie wziąć to co piszesz i może dojść do tragedii na drodze. Pal licho jak taki nowo mechanik przyj...w drzewo i sie zabije sam na miejscu. Najgorsze jest to że że takim zdrutowanym autem może kogoś nie winnego zabić np. Twoje dziecko !!

Z całym szacunkiem dla Ciebie i innych kolegów ale jeśli jednym wykładnikiem tuningu ma być minimalny koszt to zmieńcie hobby na szachy .


Widze z całym szacunkiem dla Ciebie, że jesteś super mega znawcą, nie widząc tego co zostało zrobione - wygłaszając takie dosadne Twoje teorie. Pytanie co może się stać i kogo można zabić jeźdźąc samochodem po polu lub poligonie wojskowym ??? a w ogóle czym są spowodowane Twoje obawy ???? może napisz coś więcej - dla tz. przez Ciebie "nowo mechanik" chętnie wszyscy wyniosą coś dla siebie ( Jeżeli chodzi o autko jeźdże nim tak zrobionym około miesiąca - bez uwag, średnio katując zawieszenie ) zapewniam Cię że nikt nie jest narażony na utratę życia lub uszczerbek na zdrowiu - wszystko jest kontrolowane. Tak jak napisałem wcześniej - przeprowadzam próby aby ocenić pomysł !!!! - nikogo nie nakłaniam do powielania i każdy ma swój rozum, więc prosze Cie ...... i pozdrawiam


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 1:13 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
@mrowka_ok - daj fotkę tego rozwiązania, albo rysunek, bo bardzo ciekaw jestem jak to wygląda, zresztą nie tylko ja ;-) ... tak to sobie można gdybać i niestworzone teorie dorabiać ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 1:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
@ mrowka_ok - nie jestem żadnym megą znawcą, na tym forum są ludzie którzy mają więcej wiedzy, doświadczenia niż Ja. Modyfikują swoje auta podwyższają o 50 mm a nawet 100mm i wierze że nie mają takich problemów jak autor postu...

ale widzisz kolega zmotał sobie auto na podstawie tego co wczytał na forach. Zrobił bubel techniczny o oczy sam się przekonał i o czym sam pisze : że, auto pływa że, ciężko w zakręt trafić. Nie wiedział że, lift powyżej 50 mm to nie jest prosta sprawa ,ograniczająca się do sprężyn i amortyzatorów . Nie mniej jednak ten człowiek wyczytał że tak można i to zrobił . ... a gdyby wyjechał z warsztatu i wskoczyło by mu dziecko na drogę i próbując je ominąć wyjebał figurę ?? a gdyby na zakręcie złapał gumę lub inny pojazd wymusiłby na nim pierwszeństwo ? wiesz co było, też by się tym autem wy?.. do góry kołami.

Zgłosił ten problem na forum i co usłyszał ? że nie jest tak aż tragicznie, żeby aż tyle płacić - w terenie jest ok! tym bardziej że cały koszt liftu to tylko około 700 pln?????..

Kolejna doskonała rada - BRAVO ja rozumiem że Twój pojazd ma mega lift, idealnie się prowadzi po czarnym ale to bez znaczenia bo jest bezpieczny bo się teleportuję na poligon nie jeżdżąc po czarnym ..

Byłem świadkiem kilku przykrych zdarzeń na rajdach. Widziałem niewinnych ludzi którzy ucierpieli przez pomysły takich co mieli mierne pojęcie o tuningu. Znam tych ludzi i wiem że się rehabilitują 3 rok. Każdy druciarski tuning spotka się z moją krytyczną opinią bo zdrowie ludzkie jest chyba ważniejsze od 50 mm prześwitu - te auta poruszają się po czarnym po tych samych drogach gdzie jeżdżą nasi znajomi nasze rodziny. Gdyby auto tego post zrobiła auto tylko i wyłącznie w teren i woził go lawetą na rajdy to pal licho - zamknąłbym dziob


Na górę
Post: śr wrz 24, 2008 2:13 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw sie 21, 2008 7:54 pm
Posty: 23
eskapada pisze:
@ mrowka_ok - nie jestem żadnym megą znawcą, na tym forum są ludzie którzy mają więcej wiedzy, doświadczenia niż Ja. Modyfikują swoje auta podwyższają o 50 mm a nawet 100mm i wierze że nie mają takich problemów jak autor postu...

ale widzisz kolega zmotał sobie auto na podstawie tego co wczytał na forach. Zrobił bubel techniczny o oczy sam się przekonał i o czym sam pisze : że, auto pływa że, ciężko w zakręt trafić. Nie wiedział że, lift powyżej 50 mm to nie jest prosta sprawa ,ograniczająca się do sprężyn i amortyzatorów . Nie mniej jednak ten człowiek wyczytał że tak można i to zrobił . ... a gdyby wyjechał z warsztatu i wskoczyło by mu dziecko na drogę i próbując je ominąć wyjebał figurę ?? a gdyby na zakręcie złapał gumę lub inny pojazd wymusiłby na nim pierwszeństwo ? wiesz co było, też by się tym autem wy?.. do góry kołami.

Zgłosił ten problem na forum i co usłyszał ? że nie jest tak aż tragicznie, żeby aż tyle płacić - w terenie jest ok! tym bardziej że cały koszt liftu to tylko około 700 pln?????..

Kolejna doskonała rada - BRAVO ja rozumiem że Twój pojazd ma mega lift, idealnie się prowadzi po czarnym ale to bez znaczenia bo jest bezpieczny bo się teleportuję na poligon nie jeżdżąc po czarnym ..

Byłem świadkiem kilku przykrych zdarzeń na rajdach. Widziałem niewinnych ludzi którzy ucierpieli przez pomysły takich co mieli mierne pojęcie o tuningu. Znam tych ludzi i wiem że się rehabilitują 3 rok. Każdy druciarski tuning spotka się z moją krytyczną opinią bo zdrowie ludzkie jest chyba ważniejsze od 50 mm prześwitu - te auta poruszają się po czarnym po tych samych drogach gdzie jeżdżą nasi znajomi nasze rodziny. Gdyby auto tego post zrobiła auto tylko i wyłącznie w teren i woził go lawetą na rajdy to pal licho - zamknąłbym dziob


Super - powtarzam nie traktuj forumowiczów jak 12 letnie dzieci, bez mózgu i wyobraźni, Twoja wypowiedź ogranicza się do : '' a gdyby ... to a gdyby tamto ''napisz coś konkretnego a nie puste sława ... typu a gdyby ... uargumentuj swoje obawy technicznie sensownie co wzbudza u Ciebie obawę, wydaje mi się że wszyscy chętnie posłuchają !
Na marginesie - Auto - przestało pływać po ustawieniu zbieżności, podpowiedź z forum za którą bardzo dziękuję, zauważ że nie była to podpowiedź typu a gdyby ...:)
Mieszkam w miejscu gdzie bez problemu mogę dojechać na poligon bez konieczności korzystania z publicznych dróg,który posiada drogi z płyt, szutru, piachu jest tam też trochę wyboiście. Ogólnie ok.
Nie będe przepraszał Cię za Twoje złe przeżycia - wybacz!!!!
Do poruszania się na codzień używam samochodu z atestem - bez obaw, więc już sie nie martw o tę kwestię.
Wykaż trochę dobrej woli.. czekam na konkrety, o co CI chodzi, bo ciężko wywnioskować z " a gdyby .."
Widzisz jestem na tym forum dlatego by się więcej dowiedzieć i rozwiać wątpliwości a nie gdybać. nikt nie twierdzi że lift jest prosty, to chyba logiczne skoro tu jestem i pytam?!
nie wiem czemu mam Ci się tłumaczyć z faktu że nie wyłożyłem 3,500 pln za zawieszenie Calmani - żeby pojeździć sobie w terenie. ( może jesteś dystrybutorem orginalnych zawieszeń ?)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl