suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 05, 2024 5:15 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 07, 2008 7:31 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
Witam :)

Odlozylem pieniadze i chce niedlugo zrobic sobie lift mojej vitary z dwoch powodow,
1 siedzi strasznie nisko - sprezzyny sa juz troche stare
2 jezdze sporo w lekkim terenie i samochod czesto ociera przez to ze tak nisko siedzi

bylem dzis u mechanika i powiedzialem mu o tym ze jest mozliwosc aby do mojej vitary wsadzic sprezyny z innych aut
mechanik prosil mnie zeby pozbieral dokladne informacje bo chce mi zamowic te sprezyny ale nie do konca wie jakie :)

z tego co wyczytalem

to na przod od merca 124 i przyciete dwa zwoja
a na tym fabia kombi ?

mechanik powiedzial ze merc jest twardy a fabia miakka i zastanawial sie czy oby napewno. :)


mam prozbe aby ktos mi napisal dokladnie jakie sprezyny wsadzic (od jakiego modelu dokladnie czy disel czy benzyna i jaki rok )

i czy cos jeszcze bedzie trzeba dokupic lub dorobic ?

dzis wymianilem z przodu amorki na magnumy a z tylu mam tez nowe tokico




p.s moja vitara to vitara long jlx 1.6 16v 5d :) rok 92

Dziękuje z góry :)

Pozdrawiam

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Ostatnio zmieniony śr paź 08, 2008 7:25 pm przez himself, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt paź 07, 2008 8:31 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
himself pisze:
Witam :)

mechanik powiedzial ze merc jest twardy a fabia miakka i zastanawial sie czy oby napewno. :)


mam prozbe aby ktos mi napisal dokladnie jakie sprezyny wsadzic (od jakiego modelu dokladnie czy disel czy benzyna i jaki rok )

i czy cos jeszcze bedzie trzeba dokupic lub dorobic ?

dzis wymianilem z przodu amorki na magnumy a z tylu mam tez nowe tokico



Sprężyny przód to mercedes w124 SUPLEX 19020, tył ja mam samary - ponoć felicja lepsza.
Źle zrobiłeś, że dałes amory vitarowe. Na tył daje się Monroe s1106 od poloneza - są dłuższe i znacząco poprawiają wykrzyż.

Trzeba obrócić mocowanie przedniego amora (poduszkę) i kupić 6 śrub minimum 8.8 maszynowych.

Ale to wszystko jest opisane :!: :mrgreen:

PS. Nie daj się naciągnąć na cenę, bo to jest 3 godziny roboty całość :!: :!: :!:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 6:01 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
na cene raczej mnie nie naciagnie bo to znajomy :)

ale z tymi amorkami co mam juz zalozonymi mozna smialo wymieniac sprezyny ( bez obrazania przedniego amorka ? )
pytanie czy ta felicja to ma byc kombi czy zwykla ?

Pozdrawiam

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 7:17 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
To nie amortyzator masz obracać tylko jego górne mocowanie, po to aby je obniżyć, a odnośnie tych tylnych springów to felicja kombi. 8)

_________________
Elmonter 1.6 8V ARB


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 8:33 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
ale czy jest to konieczne to obrocenie amortyzatorow ?

i jak taki lift ma sie do jazdy po asfalcie ?
bo sporo jezeli po czarnym i dosc szybko, a terene to tylko lekki

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 9:26 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Jesli tak to nie potrzebujesz podnoszenia - kup nowe/nie siadnięte springi wrzuć do auta i jeździj dalej.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 10:07 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
pytanie tylko czy moje sprężyny są już zużyte ?

może z tych zdjęć coś wyniknie - mz auto jest nisko posadzone

Obrazek

Obrazek

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 10:37 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Wg mnie jest to normalny prześwit vitary - niestety.

Rób lifta i wstaw 235/75R15 i będzie OK.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 12:50 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:18 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Wrocław
Ale Kolega napisał, że lubi jeździć szybko - po lifcie i na 235 może być z tym ciężko :roll:


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 12:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Przód chyba lepiej niż u mnie, tył może troszke za nisko ale ogólnie nie jest źle.
5d nie jest jakaś suuper do terenu - ja praktycznie gdzie nie pojade to szuram na wzniesieniach ramą.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 12:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
kosciej pisze:
Wg mnie jest to normalny prześwit vitary - niestety.

Rób lifta i wstaw 235/75R15 i będzie OK.


Co do 235 lub 225/75/15
Ostatnio przymierzałem do swojej takie papciochy (225/75/15) i wyglądała by piknie ale mam wrażenie że jak wsadze takie lacze to będą z przodu obcierały o rame przy skręcaniu - mam racje czy tylko takie moje złudzenie?
Przymierzam się do nowych opon do swojego rzęcha ale chyba nic ponad 215/75/15 nie wejdzie.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 1:27 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
faktycznie przed nieco wyzej stoi niz tyl :)
marek s :) jako ze jestem z wroclawia moze moglbym kiedys podjechac do ciebie luknol bys na moja vitarke bo pewnie masz wiecej doswiadczenia :D
p.s to moze lepiej pojsc tanszym kosztem i poprostu wsadzic gumy pod sprezyny
zawsze to kilka cm wiecej :)
a chyba lepiej sie taki prowadzi po czarnym niz po lifcie na sprezynach merc/skoda

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 7:47 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
himself pisze:
ale czy jest to konieczne to obrocenie amortyzatorow ?

i jak taki lift ma sie do jazdy po asfalcie ?
bo sporo jezeli po czarnym i dosc szybko, a terene to tylko lekki


Obrucenie mocowania górnego przedniego amortyzatora nie zmienia charakterystyki zawiesznia po czarnym. Za to w terenie zwiększasz możliwość skoku koła przez co ma lepszy wykrzyż. Aby podnieść zawaias możesz zastosować albo podkłądki albo wyższe spreżyny. Jeśli chcesz tylko 2 cm to można poprzestać na podkładkach gumowych opisywanych na stronie www.

Jeśli jeżdzisz szybko i chcesz poprawić charakterystykę pracy zawiasu (odporność na dobijanie, trzymanie na zakrętach przy hamowaniu i trakcji) to musisz sie zastanowić nad wymianą amortyzatorów na jakieś sportowe/heavy duty. I tak:
1. Do przodu ja polecam Bilstein B6. Masz do wyboru też np OME. B6 możesz połączyć z obruceniem amora, OME są trochę dłuższe więc masz ten sam efekt.
2. Z tyłu możesz dać OME (które są podobno dłuższe) lub dopasować z innego auta dłuższe B6. Podobno Omega ma mega długie ale to tylko zasłyszane, stosuje się też amory od większych i cięższych pojazdów. Generalnie większość stosuje z tyłu Monroe S1106 ale to są zwykłe dość miekkie amory które nie pozwalają na szleństwo.
Pytanie jest podstawowe ile możesz (chesz) przeznaczyć szelestów i czego oczekujesz.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 7:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 7:46 am
Posty: 258
Lokalizacja: Mielec
Masmo pisze:
himself pisze:
ale czy jest to konieczne to obrocenie amortyzatorow ?

i jak taki lift ma sie do jazdy po asfalcie ?
bo sporo jezeli po czarnym i dosc szybko, a terene to tylko lekki



2. Z tyłu możesz dać OME (które są podobno dłuższe)


Potwierdzam, są dłuższe od stockowych o jakieś 6 cm.

_________________
Spodnie są ważniejsze od żony. Istnieje wiele miejsc, do których można iść bez żony i niewiele, do których można iść bez spodni...

Vitara 3D '91 by OME 2" + LSD + 30" + Escape 10000 lbs + Safari Snorkel


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 7:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
unix pisze:
Masmo pisze:
himself pisze:
ale czy jest to konieczne to obrocenie amortyzatorow ?
i jak taki lift ma sie do jazdy po asfalcie ?
bo sporo jezeli po czarnym i dosc szybko, a terene to tylko lekki

2. Z tyłu możesz dać OME (które są podobno dłuższe)

Potwierdzam, są dłuższe od stockowych o jakieś 6 cm.


Mylisz 2 rzeczy:
To że auto poszło 6 cm w górę zawdzięczasz dłuższym i mocniejszym sprężynom. Amortyzator się rozciagnie dopiero jak spróbujesz wykrzyżu :wink: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl