suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 8:58 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 03, 2014 8:20 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 08, 2014 10:07 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Olkusz
Postanowiłem się podzielić z Wami moimi spostrzeżeniami odnośnie tzw. budżetowego liftu.
Jako, że swoją Vitarę od podstaw budowałem do Cross Country czerpiąc wiedzę i doświadczenie z tego forum robiłem zgodnie z zaleceniami forumowiczów. Co mogę stwierdzić po kilku rajdach? Do szybkiej jazdy nie da rady budżetowo.
Na samym początku zarówno tył jak i przód były na serii. I co tu pisać, można jeździć ale nie da rady zapier...ać.
Przyszedł czas na modyfikacje. Tył zgodnie z zaleceniami sprężyny Felicja i przedłużone amortyzatory. Przód- odwrócone mocowanie, seryjny amortyzator, sprężyna Mercedes. Po rajdzie. Tył- prawy amortyzator urwany, lewy skrzywiony. Przód dobijał na każdej większej "hopie". Miejsce poza pudłem- złość.
Po rajdzie zmiana. Tył wzmocnione sprężyny HD + 2" oraz po dwa amortyzatory gazowe na koło o skoku około + 2". Do tego ograniczniki dobicia i odbicia. Teraz tył rewelacja.
Przód sprężyny Merc i dwa nowe amortyzatory Koni HT z regulowanym stopniem twardości.
Po rajdzie- tył rewelacja, przód po pierwszym dniu brak amortyzatorów. Padły oba. Może ze dwa razy dobiły i amen (jak na amory za 1,5 koła spodziewałem się więcej). Generalnie nie polecam.
Obecnie ( w trakcie testów). Tył bez zmian- wybiera doskonale, więc nie będę zmieniał. Przód- nowe sprężyny Lovells +2" Medium, główny amortyzator Dobinsons + dodatkowy Fox ( ten jeszcze płynie do mnie). Jak to będzie robiło dowiem się po następnym rajdzie.
Wnioski moje są takie, że nie da się budżetowo zrobić dobrej zawiechy. Do przeprawy być może, do trialu może, ale do Cross Country wszystkie niedoskonałości wychodzą bardzo szybko.

_________________
Rzeczy niemożliwe- od ręki. Na cuda trzeba czekać dwa dni.
Vitara 2.0 R4, snorkel, klatka, ślizg, kubły i inne gadżety.
Tył na dwóch amorach- robi robotę.


Na górę
Post: śr wrz 03, 2014 11:31 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
No przecież to od dawna wiadomo. Wystarczy chwilę się zastanowić by dojść do wniosku, że sprężyna z felicji i amor z poloneza nie nadają się do szybkiej jazdy po wyjebach. :mrgreen:

Żeby było dobrze to trzeba z 15 tysięcy wydać na zawias albo i więcej. :wink:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: śr wrz 03, 2014 1:14 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Trudne sprawy... :mrgreen:

Kozioł ma rację. Może drugie zdanie tematu powinno brzmieć "Chytry dwa razy traci" :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr wrz 03, 2014 4:44 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
a jakie amory zastosowałeś na tył??

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: śr wrz 03, 2014 7:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Z przodu 2 wahacze na koło + coilover, tył też na coiloverach i przerobionym zawiasie. Jakieś minimum 15-20 tysięcy i można rajdować.
Tak to widzę. :mrgreen:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: śr wrz 03, 2014 8:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
...sie nie da !

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2014 9:15 pm przez mockba, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr wrz 03, 2014 8:51 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ile ta Twoja technologia na wkładach od Audi przejechała oesów na rajdzie CC? Trzeba pomyśleć a nie pisać po milion razy te same posty.
Jak napisał Zerdas - nie ma tanio i dobrze.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr wrz 03, 2014 9:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
No, do zapierdalacki chyba lepiej wstawic sztywny most na przód. Choćby z uaza

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr wrz 03, 2014 9:51 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
geochriss pisze:
No, do zapierdalacki chyba lepiej wstawic sztywny most na przód. Choćby z uaza

chyba nie...

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: śr wrz 03, 2014 9:53 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
geochriss pisze:
No, do zapierdalacki chyba lepiej wstawic sztywny most na przód. Choćby z uaza



Dlaczego? Uzasadnij.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw wrz 04, 2014 5:58 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Mniejsze koszty. To chyba dobry argument

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw wrz 04, 2014 6:50 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Wiele aut w CC ma sztywny most z przodu.
Wynika to naturalnie z ich wytrzymałości.
Bo oczywiście do szybkiej jazdy znacznie lepsze jest niezależne zawieszenie, gdzie mamy mniejszą masę nieresorowaną i może to pracować naprawdę dużo lepiej na krótkich dziurach.
Co do amortyzatorów...
Do rajdów szybkościowych nie można użyć na dłuższą metę zwykłych amortyzatorów.
Koni robi niezłe amortyzatory ale dla aut wyprawowych, które są przeciążone i potrzebują amortyzatora ciężarówki, żeby zatrzymać bujanie budy.
Bilstein B6 to taki amortyzator do szybkiej jazdy, ale na pewno nie po dziurach.
Żaden producent nie daje gwarancji na użytkowanie amortyzatorów w rajdach.
To a propos profenderów i innych amad extreme.
Dobrze, że zdecydowałeś się na foxy, bo ta marka ma tradycje i nie robią byle czego.
Zobaczymy, co będzie dalej, bo wyścig zbrojeń się nigdy nie kończy :)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw wrz 04, 2014 8:29 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
geochriss pisze:
Mniejsze koszty. To chyba dobry argument

Ale amor który opanuje sztywny ciężki most będzie droższy. Więc koszty to nie argument

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: czw wrz 04, 2014 10:20 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Z tylnym sztywnym sobie kolega poradzil. Z przednim niezależnym jakoś jeszcze nikt sobie nie poradził w CC. Wiec może sztywny to alternatywa.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw wrz 04, 2014 10:59 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Przecież napisałem co trzeba zrobić z przodu. :mrgreen:
Drugi wahacz z góry i coilovery.

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl