suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Long lift 2" http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=13898 |
Strona 2 z 5 |
Autor: | czaya [ pn lut 23, 2015 9:47 pm ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
Ehh. Mam bezpośrednie porównanie ironmana, dobinsonsa i lovelsa do standardowego zawieszenia - wszystko w trzech różnych GV. Zawieszenie australijskie poprzez skok amora pracuje w większym zakresie - to jedyna różnica biorąc pod uwagę wykrzyż. Aby twardość sprężyn miała na niego wpływ, musiałbyś wkładać sprężyny z Jelcza do Vitary - wtedy rzeczywiście mogłyby się nie uginać. |
Autor: | Mieciu1 [ pn lut 23, 2015 10:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
Radziu , te wszystkie Lovelsy ,Ironmany ,Dobinsonsy itd. nie są jedne . Chyba w ofercie każdej z tych firm masz sprężyny pod odpowiednie obciążenie. |
Autor: | radzik071 [ wt lut 24, 2015 8:29 am ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
czaya pisze: Ehh. ... Zawieszenie australijskie poprzez skok amora pracuje w większym zakresie - to jedyna różnica biorąc pod uwagę wykrzyż. ... Ale które australijskie ? mowa o sprężynach - wiadomo, że amor z dłuższym skokiem to lepszy wykrzyż ale akurat z tego co kojarzę to levelsy nie mają większego skoku niż oryginał. Może w GV te zawieszenia lepiej pracują jak np w Pajero ale w do Vitar robią strasznie sztywne. sprężyny Lovells na przód do vitary niby nie są twardsze od oryginału ? przód: medium, dodatkowe obciążenie +50 kg tył: medium, dodatkowe obciążenie +100 kg wersji standard, soft ani komfort nie widziałem Mieciu1 pisze: ...Chyba w ofercie każdej z tych firm masz sprężyny pod odpowiednie obciążenie. nie odpowiednie tylko dodatkowe czyli na wyprawy załadowanym autem dla kolegi zajxt może być dlatego pytałem po co to auto ma być. Do jazdy na co dzień czy do taplania w błocie nikomu bym tych firmowych sprężyn nie polecał. (chyba, że do dłuższych przednich wahaczy) Do zabawy w terenie na nasze potrzeby najlepiej mieć bardziej miękkie springi lub standardowe tylko dłuższe i do tego jakiś twardszy amor. Na przodzie bardzo dobrze pracuje połączenie sprężyn mietka z wszystkimi amorami typu iron; trail czy ome ale jak zakłada się do tego firmowy twardy spring to robi się taczka. A jeszcze gorsze to pakowanie twardszych sprężyn do oryginalnego 20 letniego amora - to już nie taczka tylko trampolina PS. Dużo razy wywalałem różne firmowe zawieszenia z vitar bo były za twarde (rekord to koleś miesiąca nie wytrzymał na nowym trail masterze tak go plecy rozbolały) |
Autor: | czaya [ wt lut 24, 2015 6:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
radzik071 pisze: Ale które australijskie ? mowa o sprężynach - wiadomo, że amor z dłuższym skokiem to lepszy wykrzyż ale akurat z tego co kojaże to levelsy nie mają większego skoku niż oryginał. a jednak mają - tak samo jak OME, TM, IM i Dob. radzik071 pisze: Może w GV te zawieszenia lepiej pracują jak np w Pajero ale w do Vitar robią strasznie sztywne. No to po co coś piszesz jak nie wiesz tylko Ci się coś wydaje ? radzik071 pisze: Mieciu1 pisze: ...Chyba w ofercie każdej z tych firm masz sprężyny pod odpowiednie obciążenie. nie odpowiednie tylko dodatkowe czyli odpowiednie - do przeznaczenia auta. radzik071 pisze: Do jazdy na co dzień czy do taplania w błocie nikomu bym tych firmowych sprężyn nie polecał. (chyba, że do dłuższych przednich wahaczy) do jakich dłuższych wahaczy ? mylisz całkowicie przeznaczenie dedykowanych zawieszeń - po to są liczone i produkowane, aby nie trzeba było przespawywać mocowań sworzni autor pisał przecież wyraźnie - lift 2" ... radzik071 pisze: Do zabawy w terenie na nasze potrzeby najlepiej mieć bardziej miękkie springi lub standarowe tylko dłuższe i do tego jakiś twardszy amor. Na przodzie bardzo dobrze pracuje połączenie sprężyn mietka z wszystkimi amorami typu iron; trail czy ome ale jak zakłada się do tego firmowy twardy spring to robi się taczka. nieprawda, najlepiej sprawdza się sprężyna o zbliżonej do fabrycznej twardości i lepiej tłumiący, bardziej odporny na temperaturę pracy amortyzator. to jest cel montowania zawieszeń do samochodów terenowych - aby nie ograniczać tego, co zaserwowała fabryka. radzik071 pisze: Dużo razy wywalałem różne firmowe zawieszenia z vitar bo były za twarde (rekord to koleś miesiąca nie wytrzymał na nowym trail masterze tak go plecy rozbolały) ile dokładnie (no plus/minus 5), bo jakoś Ci już w ogóle nie wierzę Ja rozumiem że żyjesz z tego że wkładasz te wszystkie dystanse, trytki, odwrotnie montowane sprężyny czy przycinane amortyzatory i kasujesz za to hajs, ale pamiętaj że oprócz choćby podstaw wiedzy o bezpiecznym tego przeznaczeniu, przydaje się także znajomość rozwiązań, nad którymi myślał ktoś o jednak nieco większej kulturze mechanicznej, a już na pewno nie negowanie tego, co od lat, bezpiecznie porusza się po całym świecie... |
Autor: | radzik071 [ wt lut 24, 2015 10:42 pm ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
radzik071 pisze: ...z tego co kojaże to levelsy nie mają większego skoku niż oryginał. czaya pisze: a jednak mają - tak samo jak OME, TM, IM i Dob. OME, TM, IM i Dob. mają dłuższy skok o 30-35mm Ale lovells ? Wymiary rozłożony - 460 mm złożony - 295 mm to niby gdzie ten dłuższy skok ? (oryginał 165mm) czaya pisze: ile dokładnie (no plus/minus 5), bo jakoś Ci już w ogóle nie wierzę ja Tobie też radzik071 pisze: Może w GV te zawieszenia lepiej pracują jak np w Pajero ale w do Vitar robią strasznie sztywne. czaya pisze: No to po co coś piszesz jak nie wiesz tylko Ci się coś wydaje ? ? Co mi się wydaje ? Napisałem że może w GV a temat jest o Vitarze którą znam i nic mi się w niej nie wydaje radzik071 pisze: Do jazdy na co dzień czy do taplania w błocie nikomu bym tych firmowych sprężyn nie polecał. (chyba, że do dłuższych przednich wahaczy) czaya pisze: do jakich dłuższych wahaczy ? mylisz całkowicie przeznaczenie dedykowanych zawieszeń - po to są liczone i produkowane, aby nie trzeba było przespawywać mocowań sworzni autor pisał przecież wyraźnie - lift 2" ... O co Ci chodzi ? Przecież napisałem że Lovelsy do liftu 2" vitary na wyprawy będzie git: radzik071 pisze: czyli na wyprawy załadowanym autem dla kolegi zajxt może być... I tak jak mówisz te firmowe springi są dedykowane do dodatkowego obciążenia czyli tak jak jesteśmy zgodni na wyprawy się nada. Ale chcesz mi powiedzieć że do taplania w błocie też będą dobre ? w czym ? --------------------------------- widzę że na siłę chcesz napisać, że ja nie mam racji a Ty masz ale too ? radzik071 pisze: ...najlepiej mieć bardziej miękkie springi lub standarowe tylko dłuższe i do tego jakiś twardszy amor. czaya pisze: nieprawda, najlepiej sprawdza się sprężyna o zbliżonej do fabrycznej twardości i lepiej tłumiący...amor.. czaya pisze: ...a już na pewno nie negowanie tego, co od lat, bezpiecznie porusza się po całym świecie... Fiat Marea też jeździ po całym świecie. Czy to świadczy o tym że jest bardzo dobrym samochodem ? Nie neguje tego, że zamieszenia OME i Lovells są dobre bo są nawet bardzo dobre. Ale dobre na wyprawy lub do szybkościówek a nie do taplania w błocie ! Iron man i trail master to badziewie i płaci się tylko za naklejkę nie za jakość. Poza tym lift składający się z 4 sprężyn i 4 amorów nie jest kompletny... (np zostaje tatra) czaya pisze: Ja rozumiem że żyjesz z tego że wkładasz te wszystkie dystanse, trytki, odwrotnie montowane sprężyny czy przycinane amortyzatory i kasujesz za to hajs, ale pamiętaj że oprócz choćby podstaw wiedzy o bezpiecznym tego przeznaczeniu, przydaje się także znajomość rozwiązań, nad którymi myślał ktoś o jednak nieco większej kulturze mechanicznej,... Myślę, że trzeba by wyznaczyć osobny wątek o moim lifcie, o którym z tego co piszesz, raczej za dużo nie wiesz... wg mnie moja praca na 2 etaty TYLKO wokoło Vitar już od 6 lat jednak trochę owocuje... Efektem tej pracy jest m.in. lift 4", który nie wziął się z kopiowania, jak to niektórzy myślą, pomysłów z zagramanicznych forów, tylko z doświadczenia w projektowania zawieszeń i części samochodowych oraz doświadczenia z jazdy w terenie, właśnie Vitarami. PS. Temat tego nie dotyczy, ale co masz do mojego lift 4" ? Jest niebezpieczny ? daję trytki do przypięcia linek ręcznego ? to źle ? dystanse ? niepotrzebne ? amory po 105zł/szt wytrzymujące dłużej niż kilkukrotnie droższe ironman czy trail master ? Jacyś niezadowoleni klienci ? I jeszcze mówisz coś o "kulturze mechanicznej" znasz moją kulturę ? czy chińczyka który robi Ironamany ? nie rozumiem |
Autor: | rgb team [ wt mar 10, 2015 11:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
Vitara orginalna jest Nie Przygotowana w teren w ogóle. To chyba wiadomo, no chyba że "Panowie w garniturach" o innej jeżdzie mówią, a obrócenie górnego mocowania amora jest dla nich już nie bardzo, bo trzeba mieć na to atest... My katujemy te auta i katować bedziemy w ciężkim terenie a wypady na grzybki to lepiej WV jechać,,, Właścicieli LandRoverów i Patroli juz dawno nie ma w lesie. Suzuki to pewnie duży rynek częsci ale my sobie sami tworzymy te częsci, dystanse, amortyzatory, profile, rury, blachy, sróby. itp itd.. Te lifty które są oferowane w sklepach za 5tys.zł to tutaj można mięć prawie za darmo. Tylko że te lifty za 5tys.zł tęż są robione prawie za darmo tylko u chińczyka a póżniej "panowie w garniturach" sprzedają je za taką kase. A jak się spytasz w sklepie jak się na tym jeżdzi to nie wiedzą bo jeżdzą fiatem marea. Porady tutaj zamieszczone mają więcej prawdy bo nikt nikomu nie wciska kitu za pieniądze.. A jak "nowi" sie pytają o lift 2" to nie dziwcie sie ze każdy odradza bo wszyscy dążą do wyższego zawieszenia i nie wydawania pieniędzy 2razy. bo każdy już przez to przeszedł. Po za tym czemu jest tak ze jak ktoś sie oferuje z czymkolwiek tutaj to i tak sąsiad poleci od chinczyka kupić... Ta stronka to taka mała zbawa w fabryke smochodów. Dla mnie Polski już niema (emigrcja) właśnie przez takie polskie myslenie, Czemu albo Kto nam wmawia że Polskie produkty są ZŁE. np. w Norwegi gdzie mieszkam ludzie cęnią własne produkty i to zawsze zaprocętuje coraz lepszym produktem. Więc zróbmy opłate za wstęp do naszej wiedzy bo będziemy bardziej wiarygodni a chińczyki już tu siedzą i klepią blache na zderzaki żeby to sprzedawać pod niemiecką nazwą w supermarkecie Obi czy innym euro-chińskim szajsie. Dziękuje panom w garniturach ale w terenie nie macie szans.... |
Autor: | zajxt [ sob kwie 04, 2015 4:11 pm ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
Witam a jak z dyfrem przy 2" zostaje na miejscu czy trzeba opuszczać |
Autor: | marirus [ sob kwie 04, 2015 4:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
Nie trzeba opuszczać. |
Autor: | abuk [ ndz kwie 05, 2015 9:27 am ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
Jest jeszcze sprawa typu atestu. A `nawet jak coś jest chińskie to ktoś za ten atest zapłacił i go ma i temu sobie śpiewa taką cenę . |
Autor: | wojtmacz [ sob sie 08, 2015 7:26 am ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
rgb team pisze: Vitara orginalna jest Nie Przygotowana w teren w ogóle. To chyba wiadomo, no chyba że "Panowie w garniturach" o innej jeżdzie mówią, a obrócenie górnego mocowania amora jest dla nich już nie bardzo, bo trzeba mieć na to atest... My katujemy te auta i katować bedziemy w ciężkim terenie a wypady na grzybki to lepiej WV jechać,,, Właścicieli LandRoverów i Patroli juz dawno nie ma w lesie. Suzuki to pewnie duży rynek częsci ale my sobie sami tworzymy te częsci, dystanse, amortyzatory, profile, rury, blachy, sróby. itp itd.. Te lifty które są oferowane w sklepach za 5tys.zł to tutaj można mięć prawie za darmo. Tylko że te lifty za 5tys.zł tęż są robione prawie za darmo tylko u chińczyka a póżniej "panowie w garniturach" sprzedają je za taką kase. A jak się spytasz w sklepie jak się na tym jeżdzi to nie wiedzą bo jeżdzą fiatem marea. Porady tutaj zamieszczone mają więcej prawdy bo nikt nikomu nie wciska kitu za pieniądze.. A jak "nowi" sie pytają o lift 2" to nie dziwcie sie ze każdy odradza bo wszyscy dążą do wyższego zawieszenia i nie wydawania pieniędzy 2razy. bo każdy już przez to przeszedł. Po za tym czemu jest tak ze jak ktoś sie oferuje z czymkolwiek tutaj to i tak sąsiad poleci od chinczyka kupić... Ta stronka to taka mała zbawa w fabryke smochodów. Dla mnie Polski już niema (emigrcja) właśnie przez takie polskie myslenie, Czemu albo Kto nam wmawia że Polskie produkty są ZŁE. np. w Norwegi gdzie mieszkam ludzie cęnią własne produkty i to zawsze zaprocętuje coraz lepszym produktem. Więc zróbmy opłate za wstęp do naszej wiedzy bo będziemy bardziej wiarygodni a chińczyki już tu siedzą i klepią blache na zderzaki żeby to sprzedawać pod niemiecką nazwą w supermarkecie Obi czy innym euro-chińskim szajsie. Dziękuje panom w garniturach ale w terenie nie macie szans.... COOL spostrzeżenie!!!... |
Autor: | Kwadrat [ śr gru 09, 2015 10:16 pm ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
radzik071 pisze: lovels na przód będzie dużo sztywniejszy niż oryginał i pogorszy też wykrzyż. (wolał bym podkładki - tak samo badziewne a dużo tańsze) bez obniżenia mostu możesz dać dystanse amorów 3cm ale nie zmieścisz tam przesunięcia anty tarta focus na tyle daje jakieś 11cm liftu możesz go skrócić ale zrobi się jeszcze sztywniejszy może lepiej znaleźć coś innego do liftu tyłu o 5cm dystans sierżanta 4-5cm i dystans wału 1cm do tego amorki +5 lub max +7cm do 235/75R15 5cm liftu wystarczy PS. Koncepcja liftu 5cm i do tego body lift 5cm wg mnie jest dużo gorsza niż sam lift 4" Do czego ma służyć to auto ? Jeśli wg. Ciebie dedykowana sprężyna jest równie badziewna jak dystans to w twoim zestawie też powinieneś zrobić dystans 4 cale bedzie bardziej miękko A co koncepcji Lift nadwozia i zawieszenie kontra lift 4 cale samego zawieszenia to lepsze jest rozwiazanie z liftem budy . |
Autor: | gutek.a4 [ pt gru 11, 2015 10:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
Zgłupiałem, jak to w końcu z tym liftem jest? Całe 3 lata obecności na forum, wszyscy dążą do liftu w kosmos a jak dodatkowo zrobisz body to jesteś gość i guru, a teraz słyszę że 2+2 jest lepsze, Możesz to wyjaśnić? (nie biję piany, poprostu jestem ciekaw, dodatkowo chcę skonfrontować z własnym zdaniem) |
Autor: | godles [ śr paź 05, 2016 8:23 pm ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
temat z przed roku.... ale odświeżę... tak więc.... też wolał bym 2" liftu plus 2" na budzie bo generalnie wydaje się być lepszym rozwiązaniem jak 4" na zawiasie ale... i u mnie pojawiło się 4" liftu było mi najnormalniej łatwiej to pozakładać. Na plus 2+2 przemawia np fakt że środek ciężkości jest niżej. Coś o czym wszyscy tutaj zapominają i windują w górę.... może myślą że będzie szybszy bo rzadsze powietrze? Nie istotne..... Teraz do sedna. Obecnie mam ori sprężynę z przodu plus podkładki 7cm. Po założeniu zderzaka i windy przód mam zdecydowanie niżej jak tył a przy okazji lewa strona jest niższa (może wygniotłem sprężynę swoją osobą ). Chciałem założyć lovells-a na przód. Na wstępie napiszę że nie chcę mercedesa. Może cię ktoś obiektywnie wypowiedzieć na temat tych sprężyn? P.S. Auto to krótka vitara 1.6 8V. Ewentualnie czy wrzucenie sprężyn ori z np długiej 2.5 V6 podniesie przód? Brakuje mi około 2-3 cm aby było zadowalająco |
Autor: | zarek [ czw sty 26, 2017 1:54 pm ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
Witam, chciałbym odświeżyć temat. Jestem nowym użytkownikiem forum i świerzakiem z Vitarą. Godzinami przeglądałem forum w poszukiwaniu informacji na temat Liftu 2" Vitary 2.0 v6 Long, a że nie mam zajawki w sprawach motania i nie jestem mechanikiem wiele wątków jest dla mnie niezrozumiałych. I jakby była taka możliwość żeby ktoś mi jasno opisał jak? co? i do czego? żebym mógł jasno informacje przedstawić dla mechanika który będzie mi podnosił autko Dodam że autko służy do niedzielnych wypraw w lekkim terenie ale te 2" Liftu by się jednak przydały bo i opony chciałbym założyć jakieś AT bo czasami teren potrafi zaskoczyć nawet ten lekki Ostatnio na Stacji Benzynowej spotkałem pewnego myśliwego który miał taką samą Vitarę jak moja tylko podniesioną o 5 cm, zapytałem go jak podnosił... " Polibusze 7 cm pod sprężyny" odpowiedział, i że jeździ już tak 5 lat i wszystko elegancko się spisuje. NA chwilę obecną Vitara ma tył niżej niż przód. może to przez hak i butlę gazową. Proszę o pomoc bo już mózg mi paruje od tych zawiłych informacji na forum :O |
Autor: | NuVo [ czw sty 26, 2017 3:39 pm ] |
Tytuł: | Re: Long lift 2" |
Wpuszczam warunkowo. Zapraszam do powitalni. |
Strona 2 z 5 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |