suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Long lift 2"
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=13898
Strona 2 z 5

Autor:  czaya [ pn lut 23, 2015 9:47 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Ehh.
Mam bezpośrednie porównanie ironmana, dobinsonsa i lovelsa do standardowego zawieszenia - wszystko w trzech różnych GV.
Zawieszenie australijskie poprzez skok amora pracuje w większym zakresie - to jedyna różnica biorąc pod uwagę wykrzyż.
Aby twardość sprężyn miała na niego wpływ, musiałbyś wkładać sprężyny z Jelcza do Vitary - wtedy rzeczywiście mogłyby się nie uginać.
:?

Autor:  Mieciu1 [ pn lut 23, 2015 10:14 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Radziu , te wszystkie Lovelsy ,Ironmany ,Dobinsonsy itd. nie są jedne . Chyba w ofercie każdej z tych firm masz sprężyny pod odpowiednie obciążenie.

Autor:  radzik071 [ wt lut 24, 2015 8:29 am ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

czaya pisze:
Ehh.
...
Zawieszenie australijskie poprzez skok amora pracuje w większym zakresie - to jedyna różnica biorąc pod uwagę wykrzyż.
...

Ale które australijskie ?

mowa o sprężynach - wiadomo, że amor z dłuższym skokiem to lepszy wykrzyż ale akurat z tego co kojarzę to levelsy nie mają większego skoku niż oryginał.

Może w GV te zawieszenia lepiej pracują jak np w Pajero ale w do Vitar robią strasznie sztywne.

sprężyny Lovells na przód do vitary niby nie są twardsze od oryginału ?

przód: medium, dodatkowe obciążenie +50 kg
tył: medium, dodatkowe obciążenie +100 kg


wersji standard, soft ani komfort nie widziałem :)

Mieciu1 pisze:
...Chyba w ofercie każdej z tych firm masz sprężyny pod odpowiednie obciążenie.


nie odpowiednie tylko dodatkowe :wink:

czyli na wyprawy załadowanym autem dla kolegi zajxt może być dlatego pytałem po co to auto ma być.


Do jazdy na co dzień czy do taplania w błocie nikomu bym tych firmowych sprężyn nie polecał. (chyba, że do dłuższych przednich wahaczy)
Do zabawy w terenie na nasze potrzeby najlepiej mieć bardziej miękkie springi lub standardowe tylko dłuższe i do tego jakiś twardszy amor.

Na przodzie bardzo dobrze pracuje połączenie sprężyn mietka z wszystkimi amorami typu iron; trail czy ome
ale jak zakłada się do tego firmowy twardy spring to robi się taczka.
A jeszcze gorsze to pakowanie twardszych sprężyn do oryginalnego 20 letniego amora - to już nie taczka tylko trampolina

PS.
Dużo razy wywalałem różne firmowe zawieszenia z vitar bo były za twarde (rekord to koleś miesiąca nie wytrzymał na nowym trail masterze tak go plecy rozbolały)

Autor:  czaya [ wt lut 24, 2015 6:58 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

radzik071 pisze:
Ale które australijskie ?

mowa o sprężynach - wiadomo, że amor z dłuższym skokiem to lepszy wykrzyż ale akurat z tego co kojaże to levelsy nie mają większego skoku niż oryginał.


a jednak mają - tak samo jak OME, TM, IM i Dob.

radzik071 pisze:
Może w GV te zawieszenia lepiej pracują jak np w Pajero ale w do Vitar robią strasznie sztywne.

No to po co coś piszesz jak nie wiesz tylko Ci się coś wydaje ?

radzik071 pisze:
Mieciu1 pisze:
...Chyba w ofercie każdej z tych firm masz sprężyny pod odpowiednie obciążenie.


nie odpowiednie tylko dodatkowe :wink:

czyli odpowiednie - do przeznaczenia auta.

radzik071 pisze:
Do jazdy na co dzień czy do taplania w błocie nikomu bym tych firmowych sprężyn nie polecał. (chyba, że do dłuższych przednich wahaczy)


do jakich dłuższych wahaczy ?
mylisz całkowicie przeznaczenie dedykowanych zawieszeń - po to są liczone i produkowane, aby nie trzeba było przespawywać :roll: mocowań sworzni :roll:
autor pisał przecież wyraźnie - lift 2" ...

radzik071 pisze:
Do zabawy w terenie na nasze potrzeby najlepiej mieć bardziej miękkie springi lub standarowe tylko dłuższe i do tego jakiś twardszy amor.
Na przodzie bardzo dobrze pracuje połączenie sprężyn mietka z wszystkimi amorami typu iron; trail czy ome
ale jak zakłada się do tego firmowy twardy spring to robi się taczka.


nieprawda, najlepiej sprawdza się sprężyna o zbliżonej do fabrycznej twardości i lepiej tłumiący, bardziej odporny na temperaturę pracy amortyzator. to jest cel montowania zawieszeń do samochodów terenowych - aby nie ograniczać tego, co zaserwowała fabryka.

radzik071 pisze:
Dużo razy wywalałem różne firmowe zawieszenia z vitar bo były za twarde (rekord to koleś miesiąca nie wytrzymał na nowym trail masterze tak go plecy rozbolały)


ile dokładnie (no plus/minus 5), bo jakoś Ci już w ogóle nie wierzę :mrgreen:

Ja rozumiem że żyjesz z tego że wkładasz te wszystkie dystanse, trytki, odwrotnie montowane sprężyny czy przycinane amortyzatory i kasujesz za to hajs, ale pamiętaj że oprócz choćby podstaw wiedzy o bezpiecznym tego przeznaczeniu, przydaje się także znajomość rozwiązań, nad którymi myślał ktoś o jednak nieco większej kulturze mechanicznej, a już na pewno nie negowanie tego, co od lat, bezpiecznie porusza się po całym świecie...

Autor:  radzik071 [ wt lut 24, 2015 10:42 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

radzik071 pisze:
...z tego co kojaże to levelsy nie mają większego skoku niż oryginał.


czaya pisze:
a jednak mają - tak samo jak OME, TM, IM i Dob.


OME, TM, IM i Dob. mają dłuższy skok o 30-35mm

Ale lovells ?
Wymiary
rozłożony - 460 mm
złożony - 295 mm

to niby gdzie ten dłuższy skok ? (oryginał 165mm)
czaya pisze:
ile dokładnie (no plus/minus 5), bo jakoś Ci już w ogóle nie wierzę :mrgreen:

ja Tobie też :wink: :mrgreen:


radzik071 pisze:
Może w GV te zawieszenia lepiej pracują jak np w Pajero ale w do Vitar robią strasznie sztywne.

czaya pisze:
No to po co coś piszesz jak nie wiesz tylko Ci się coś wydaje ?


? Co mi się wydaje ?
Napisałem że może w GV a temat jest o Vitarze którą znam i nic mi się w niej nie wydaje :)



radzik071 pisze:
Do jazdy na co dzień czy do taplania w błocie nikomu bym tych firmowych sprężyn nie polecał. (chyba, że do dłuższych przednich wahaczy)


czaya pisze:
do jakich dłuższych wahaczy ?
mylisz całkowicie przeznaczenie dedykowanych zawieszeń - po to są liczone i produkowane, aby nie trzeba było przespawywać :roll: mocowań sworzni :roll:
autor pisał przecież wyraźnie - lift 2" ...


O co Ci chodzi ?
Przecież napisałem że Lovelsy do liftu 2" vitary na wyprawy będzie git:

radzik071 pisze:
czyli na wyprawy załadowanym autem dla kolegi zajxt może być...


I tak jak mówisz te firmowe springi są dedykowane do dodatkowego obciążenia czyli tak jak jesteśmy zgodni na wyprawy się nada.

Ale chcesz mi powiedzieć że do taplania w błocie też będą dobre ?
w czym ?

---------------------------------

widzę że na siłę chcesz napisać, że ja nie mam racji a Ty masz ale too ? :shock:

radzik071 pisze:
...najlepiej mieć bardziej miękkie springi lub standarowe tylko dłuższe i do tego jakiś twardszy amor.

czaya pisze:
nieprawda, najlepiej sprawdza się sprężyna o zbliżonej do fabrycznej twardości i lepiej tłumiący...amor..


:?: :mrgreen:



czaya pisze:
...a już na pewno nie negowanie tego, co od lat, bezpiecznie porusza się po całym świecie...


Fiat Marea też jeździ po całym świecie. Czy to świadczy o tym że jest bardzo dobrym samochodem ? :lol:

Nie neguje tego, że zamieszenia OME i Lovells są dobre bo są nawet bardzo dobre.
Ale dobre na wyprawy lub do szybkościówek a nie do taplania w błocie !
Iron man i trail master to badziewie i płaci się tylko za naklejkę nie za jakość.
Poza tym lift składający się z 4 sprężyn i 4 amorów nie jest kompletny... (np zostaje tatra)

czaya pisze:
Ja rozumiem że żyjesz z tego że wkładasz te wszystkie dystanse, trytki, odwrotnie montowane sprężyny czy przycinane amortyzatory i kasujesz za to hajs, ale pamiętaj że oprócz choćby podstaw wiedzy o bezpiecznym tego przeznaczeniu, przydaje się także znajomość rozwiązań, nad którymi myślał ktoś o jednak nieco większej kulturze mechanicznej,...


Myślę, że trzeba by wyznaczyć osobny wątek o moim lifcie, o którym z tego co piszesz, raczej za dużo nie wiesz...
wg mnie moja praca na 2 etaty TYLKO wokoło Vitar już od 6 lat jednak trochę owocuje...
Efektem tej pracy jest m.in. lift 4", który nie wziął się z kopiowania, jak to niektórzy myślą, pomysłów z zagramanicznych forów, tylko z doświadczenia w projektowania zawieszeń i części samochodowych oraz doświadczenia z jazdy w terenie, właśnie Vitarami.

PS.
Temat tego nie dotyczy, ale co masz do mojego lift 4" ?
Jest niebezpieczny ?
daję trytki do przypięcia linek ręcznego ? to źle ?
dystanse ? niepotrzebne ?
amory po 105zł/szt wytrzymujące dłużej niż kilkukrotnie droższe ironman czy trail master ?

Jacyś niezadowoleni klienci ?

I jeszcze mówisz coś o "kulturze mechanicznej"
znasz moją kulturę ? czy chińczyka który robi Ironamany ?
nie rozumiem

Autor:  rgb team [ wt mar 10, 2015 11:59 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Vitara orginalna jest Nie Przygotowana w teren w ogóle. To chyba wiadomo, no chyba że "Panowie
w garniturach" o innej jeżdzie mówią, a obrócenie górnego mocowania amora jest dla nich już nie bardzo, bo trzeba mieć na to atest...
My katujemy te auta i katować bedziemy w ciężkim terenie a wypady na grzybki to lepiej WV jechać,,, Właścicieli LandRoverów i Patroli juz dawno nie ma w lesie.
Suzuki to pewnie duży rynek częsci ale my sobie sami tworzymy te częsci, dystanse, amortyzatory, profile, rury, blachy, sróby. itp itd..

Te lifty które są oferowane w sklepach za 5tys.zł to tutaj można mięć prawie za darmo.
Tylko że te lifty za 5tys.zł tęż są robione prawie za darmo tylko u chińczyka a póżniej "panowie w garniturach" sprzedają je za taką kase. A jak się spytasz w sklepie jak się na tym jeżdzi to nie wiedzą bo jeżdzą fiatem marea.
Porady tutaj zamieszczone mają więcej prawdy bo nikt nikomu nie wciska kitu za pieniądze..

A jak "nowi" sie pytają o lift 2" to nie dziwcie sie ze każdy odradza bo wszyscy dążą do wyższego zawieszenia i nie wydawania pieniędzy 2razy. bo każdy już przez to przeszedł.
Po za tym czemu jest tak ze jak ktoś sie oferuje z czymkolwiek tutaj to i tak sąsiad poleci od chinczyka kupić... Ta stronka to taka mała zbawa w fabryke smochodów. Dla mnie Polski już niema (emigrcja) właśnie przez takie polskie myslenie, Czemu albo Kto nam wmawia że Polskie produkty są ZŁE. np. w Norwegi gdzie mieszkam ludzie cęnią własne produkty i to zawsze zaprocętuje coraz lepszym produktem. Więc zróbmy opłate za wstęp do naszej wiedzy bo będziemy bardziej wiarygodni a chińczyki już tu siedzą i klepią blache na zderzaki żeby to sprzedawać pod niemiecką nazwą w supermarkecie Obi czy innym euro-chińskim szajsie.
Dziękuje panom w garniturach ale w terenie nie macie szans.... :evil:

Autor:  zajxt [ sob kwie 04, 2015 4:11 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Witam

a jak z dyfrem przy 2" zostaje na miejscu czy trzeba opuszczać

Autor:  marirus [ sob kwie 04, 2015 4:58 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Nie trzeba opuszczać.

Autor:  abuk [ ndz kwie 05, 2015 9:27 am ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Jest jeszcze sprawa typu atestu. A `nawet jak coś jest chińskie to ktoś za ten atest zapłacił i go ma i temu sobie śpiewa taką cenę .

Autor:  wojtmacz [ sob sie 08, 2015 7:26 am ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

rgb team pisze:
Vitara orginalna jest Nie Przygotowana w teren w ogóle. To chyba wiadomo, no chyba że "Panowie
w garniturach" o innej jeżdzie mówią, a obrócenie górnego mocowania amora jest dla nich już nie bardzo, bo trzeba mieć na to atest...
My katujemy te auta i katować bedziemy w ciężkim terenie a wypady na grzybki to lepiej WV jechać,,, Właścicieli LandRoverów i Patroli juz dawno nie ma w lesie.
Suzuki to pewnie duży rynek częsci ale my sobie sami tworzymy te częsci, dystanse, amortyzatory, profile, rury, blachy, sróby. itp itd..

Te lifty które są oferowane w sklepach za 5tys.zł to tutaj można mięć prawie za darmo.
Tylko że te lifty za 5tys.zł tęż są robione prawie za darmo tylko u chińczyka a póżniej "panowie w garniturach" sprzedają je za taką kase. A jak się spytasz w sklepie jak się na tym jeżdzi to nie wiedzą bo jeżdzą fiatem marea.
Porady tutaj zamieszczone mają więcej prawdy bo nikt nikomu nie wciska kitu za pieniądze..

A jak "nowi" sie pytają o lift 2" to nie dziwcie sie ze każdy odradza bo wszyscy dążą do wyższego zawieszenia i nie wydawania pieniędzy 2razy. bo każdy już przez to przeszedł.
Po za tym czemu jest tak ze jak ktoś sie oferuje z czymkolwiek tutaj to i tak sąsiad poleci od chinczyka kupić... Ta stronka to taka mała zbawa w fabryke smochodów. Dla mnie Polski już niema (emigrcja) właśnie przez takie polskie myslenie, Czemu albo Kto nam wmawia że Polskie produkty są ZŁE. np. w Norwegi gdzie mieszkam ludzie cęnią własne produkty i to zawsze zaprocętuje coraz lepszym produktem. Więc zróbmy opłate za wstęp do naszej wiedzy bo będziemy bardziej wiarygodni a chińczyki już tu siedzą i klepią blache na zderzaki żeby to sprzedawać pod niemiecką nazwą w supermarkecie Obi czy innym euro-chińskim szajsie.
Dziękuje panom w garniturach ale w terenie nie macie szans.... :evil:




COOL spostrzeżenie!!!...
:D

Autor:  Kwadrat [ śr gru 09, 2015 10:16 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

radzik071 pisze:
lovels na przód będzie dużo sztywniejszy niż oryginał i pogorszy też wykrzyż. (wolał bym podkładki - tak samo badziewne a dużo tańsze)
bez obniżenia mostu możesz dać dystanse amorów 3cm ale nie zmieścisz tam przesunięcia anty tarta

focus na tyle daje jakieś 11cm liftu :wink:
możesz go skrócić ale zrobi się jeszcze sztywniejszy

może lepiej znaleźć coś innego
do liftu tyłu o 5cm dystans sierżanta 4-5cm i dystans wału 1cm
do tego amorki +5 lub max +7cm

do 235/75R15 5cm liftu wystarczy

PS.
Koncepcja liftu 5cm i do tego body lift 5cm wg mnie jest dużo gorsza niż sam lift 4"

Do czego ma służyć to auto ?


Jeśli wg. Ciebie dedykowana sprężyna jest równie badziewna jak dystans to w twoim zestawie też powinieneś
zrobić dystans 4 cale bedzie bardziej miękko :)

A co koncepcji Lift nadwozia i zawieszenie kontra lift 4 cale samego zawieszenia to lepsze jest rozwiazanie z liftem budy .

Autor:  gutek.a4 [ pt gru 11, 2015 10:59 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Zgłupiałem, jak to w końcu z tym liftem jest? Całe 3 lata obecności na forum, wszyscy dążą do liftu w kosmos a jak dodatkowo zrobisz body to jesteś gość i guru, a teraz słyszę że 2+2 jest lepsze,
Możesz to wyjaśnić? (nie biję piany, poprostu jestem ciekaw, dodatkowo chcę skonfrontować z własnym zdaniem)

Autor:  godles [ śr paź 05, 2016 8:23 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

temat z przed roku.... ale odświeżę... tak więc.... też wolał bym 2" liftu plus 2" na budzie bo generalnie wydaje się być lepszym rozwiązaniem jak 4" na zawiasie ale... i u mnie pojawiło się 4" liftu było mi najnormalniej łatwiej to pozakładać.

Na plus 2+2 przemawia np fakt że środek ciężkości jest niżej. Coś o czym wszyscy tutaj zapominają i windują w górę.... może myślą że będzie szybszy bo rzadsze powietrze? Nie istotne.....




Teraz do sedna. Obecnie mam ori sprężynę z przodu plus podkładki 7cm. Po założeniu zderzaka i windy przód mam zdecydowanie niżej jak tył a przy okazji lewa strona jest niższa (może wygniotłem sprężynę swoją osobą :D ). Chciałem założyć lovells-a na przód. Na wstępie napiszę że nie chcę mercedesa. Może cię ktoś obiektywnie wypowiedzieć na temat tych sprężyn?

P.S.
Auto to krótka vitara 1.6 8V. Ewentualnie czy wrzucenie sprężyn ori z np długiej 2.5 V6 podniesie przód? Brakuje mi około 2-3 cm aby było zadowalająco ;)

Autor:  zarek [ czw sty 26, 2017 1:54 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Witam, chciałbym odświeżyć temat. Jestem nowym użytkownikiem forum i świerzakiem z Vitarą. Godzinami przeglądałem forum w poszukiwaniu informacji na temat Liftu 2" Vitary 2.0 v6 Long, a że nie mam zajawki w sprawach motania i nie jestem mechanikiem wiele wątków jest dla mnie niezrozumiałych.
I jakby była taka możliwość żeby ktoś mi jasno opisał jak? co? i do czego? żebym mógł jasno informacje przedstawić dla mechanika który będzie mi podnosił autko :)

Dodam że autko służy do niedzielnych wypraw w lekkim terenie ale te 2" Liftu by się jednak przydały bo i opony chciałbym założyć jakieś AT bo czasami teren potrafi zaskoczyć nawet ten lekki ;)
Ostatnio na Stacji Benzynowej spotkałem pewnego myśliwego który miał taką samą Vitarę jak moja tylko podniesioną o 5 cm, zapytałem go jak podnosił... " Polibusze 7 cm pod sprężyny" odpowiedział, i że jeździ już tak 5 lat i wszystko elegancko się spisuje.
NA chwilę obecną Vitara ma tył niżej niż przód. może to przez hak i butlę gazową.
Proszę o pomoc bo już mózg mi paruje od tych zawiłych informacji na forum :O

Autor:  NuVo [ czw sty 26, 2017 3:39 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Wpuszczam warunkowo. Zapraszam do powitalni.

Strona 2 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/