suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=1471 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Wierzba [ sob gru 27, 2008 1:41 am ] |
Tytuł: | Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
Tył mojej VITARY strasznie siada na dziurach i tylne opony trą o nadkola. Sądzę że to wina sprężyn które pewnie po 12 latach mogą być wyeksploatowane. Dlatego chcę wymienić sprężyny i tu jest problem ? czy wpakować oryginalne sprężyny czy sprężyny trail master +35mm, które obrazu podniosły by delikatnie moją VITARĘ. Tylko czy seryjne amortyzatory dadzą radę? Czy po prostu amortyzatory ograniczą tylko sprężynę do swojej maksymalnej długości, ale nadal zachowają swoje właściwości i będą pracowały bezproblemowo. Dodam że raczej nie chciał bym wymieniać amortyzatorów gdyż niedawno miałem wymieniane wszystkie 4 amortyzatory na nowe oryginalne (seryjne) TOKICO. |
Autor: | KozioŁ [ sob gru 27, 2008 6:56 am ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
Też Cię WITAMY! ![]() dłuższa sprężyna zniszczy amortyzator - daj seryjne, albo trochę dłuższe + dystans do amorka, na trailmastera szkoda kasy |
Autor: | Wierzba [ sob gru 27, 2008 10:04 am ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
Powitania i uściski w następnym temacie ![]() Czy +35mm to dużo? i ile to jest trochę dłuższe sprężyny. dodam że mam instalację gazową w mojej Vitarze 3D pod samochodem zamiast zbiornika z paliwem który wyleciał a zamiast niego jest 38litrowy zbiornik gazu + mały 12l bak na paliwo - więc taki duet na pewno waży więcej od normalnego baku i czy to nie przydusi automatycznie tyłu nawet na tych sprężynach +35mm i wtedy nawet seryjny amorek będzie pracował w swoim normalnym zakresie? |
Autor: | KozioŁ [ sob gru 27, 2008 10:15 am ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
jeśli chcesz zostawić amortyzatory to moim zdaniem tylko z oryginalną sprężyną - nie chodzi o obciążenie ale skok mostu w dół - dłuższa sprężyna mocniej się rozciąga i amortyzator też musi być dłuższy |
Autor: | Przemas601 [ sob gru 27, 2008 6:06 pm ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
koziol ma racje,każde założenie dłuższej sprężyny wiąże się z montażem dłuższego amortyzatora,inaczej go uszkodzisz,a nawet rozerwiesz. Od poloneza są dłuższe i tanie,około 60zl za szt. |
Autor: | Wierzba [ ndz gru 28, 2008 3:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
A czy nie jest tak że zawsze (przeważnie) amortyzator rozciąga się maksymalnie mniej niż sprężyna dlatego do wymiany sprężyn trzeba użyć ściągacza do ściśnięcia sprężyny? W przeciwnym razie jak autko powiesiło by się na brzuchu to sprężyny mogły by po postu wypaść ? więc teoretycznie maksymalna długość amortyzatora w samochodzie musi być osiągana wcześniej niż dojdzie do całkowitego rozciągnięcia sprężyny. Więc seryjnie amortyzator również przytosowany jest do powstrzymania opadającego tylnego mostu na swoim maksymalnym rozciągnięciu a jak wpakujemy dłuższą sprężynę czy wstawimy okrągłe gumy w gniazda sprężyn (wg opisu ze stronki http://suzuki.a-ng.eu/?t=7;31;&a=63) to po prostu amortyzator będzie musiał w tych ekstremalnych sytuacjach wytrzymać troszkę więcej ? i teraz kwestia czy wytrzyma? Czytając forum wynika że wytrzymuje te gumy w gniazdach sprężyn więc teoretycznie powinien wytrzymać dłuższe sprężyn ? czy się mylę w tym co piszę? |
Autor: | KozioŁ [ ndz gru 28, 2008 3:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
właśnie - teoretycznie, jak będzie naprawdę tego nikt nie wie, ale możesz sam sprawdzić ![]() |
Autor: | Przemas601 [ ndz gru 28, 2008 7:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
właśnie problem jest taki,że przy dłuższych sprężynach już jadąc po czarnym będzie się kończył skok amortyzatora,przetestowałem ![]() |
Autor: | Wierzba [ ndz gru 28, 2008 9:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
Dzieki wszystkim za poradę. Więc jednak raczej odpuszczę sobie kombinowanie z wymianą sprężyn i coś czuję że chyba zainwestuję w kompletne zawieszenie OME 2" |
Autor: | KozioŁ [ ndz gru 28, 2008 9:51 pm ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
Przemas601 pisze: właśnie problem jest taki,że przy dłuższych sprężynach już jadąc po czarnym będzie się kończył skok amortyzatora,przetestowałem ![]() ale kolega pytał czy amortyzator to wytrzyma a to już tylko empirycznie można sprawdzić ![]() Wierzba pisze: coś czuję że chyba zainwestuję w kompletne zawieszenie OME 2" przed chwilą nie chciałeś zmieniać amorków a teraz taki zwrot akcji ![]() no ale jak Cię stać to nie wiem na co czekasz ![]() |
Autor: | Wierzba [ ndz gru 28, 2008 10:30 pm ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
Faktycznie zwrot akcji o 360 stopni - ale uwierz mi że zdziwienie mojej żony na tą wieść było nie mniejsze a w szczególności jak usłyszała cyferki ![]() |
Autor: | Roberts39 [ pn gru 29, 2008 8:56 am ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
Jest jeszcze Dobinson jest ciutka tańszy od OME a robi podobnie. |
Autor: | Wierzba [ pn gru 29, 2008 9:06 am ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
Roberts39 A masz może jakieś namiary na Dobinsona? |
Autor: | Roberts39 [ pn gru 29, 2008 9:55 am ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
Poszło na Priva. Ja mam to w swojej Vitarce i jest super. |
Autor: | Wierzba [ pn gru 29, 2008 11:38 pm ] |
Tytuł: | Re: Seryjny amoryzator i Tylne sprężyny trail master +35mm |
Roberts39 Dzieki za namiary i faktycznie wychodzi troche taniej niz OME |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |