suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

wahacze
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=16392
Strona 1 z 2

Autor:  czesio 24 [ ndz cze 26, 2016 5:15 pm ]
Tytuł:  wahacze

Tylne wachacze wleczone ile przedłużyć przy lifcie ???

Autor:  kubanos [ ndz cze 26, 2016 5:40 pm ]
Tytuł:  Re: wachacze

A co ty patrola masz, że chcesz coś przedłużać?? Przy liście 4' raczej nikt tu nie przedłuża wahaczy. Chyba że chcesz duże koła upchać np. 32' to wówczas coś możesz myśleć. Radzik coś tam motał w białym longu pod kola 32' + bodylift + pewnie dystans sierżanta inny.

Autor:  Niedzwiadz [ ndz cze 26, 2016 6:07 pm ]
Tytuł:  Re: wachacze

1 - 1,5cm, nie więcej

Edit - polcalmni przy 3 calach miało 1cm dłuższe.

Autor:  czesio 24 [ ndz cze 26, 2016 7:58 pm ]
Tytuł:  Re: wachacze

Lepsza praca zawieszenia jest wtedy ???

Autor:  Niedzwiadz [ ndz cze 26, 2016 8:34 pm ]
Tytuł:  Re: wachacze

Mostu tak nie ciągnie i się trochę lepiej krzyżuje.

Robsik w swoim longu przedłużał, cośtam mu pękało jak spawał fabryczne (przesztywnił chyba) - poszukaj bo opisywał to łącznie z wymiarami. Koniec końców wyspawał całe nowe wahacze.

Autor:  sebahabit [ ndz lut 26, 2017 5:22 pm ]
Tytuł:  Re: wachacze

A na temat przednich ktoś się wypowie??? będę kombinował chyba jakieś wahacze na przód, tylko zastanawiam się ile przesunąć wahacz na zewnątrz i ile do przodu... z tego co kombinuje to Radzikowy dystans antytatrzany będę musiał odwrócić tak żeby przesunął amortyzator do przodu i o tyle samo będę musiał przesunąć sworzeń, natomiast rodzi się teraz pytanie ile przesunąć koło na zewnątrz aby zniwelować tatre i żeby seryjne półosie nie wyjechały z mostu

viewtopic.php?f=12&t=12908

Tutaj wyczytałem że przesuwają o 2cm na zewnątrz i 3 do przodu tylko nic nie jest napisane na temat dystansów

Wie ktoś ile przesuwają amor Radzikowe antytatry??? czy muszę wyjąć ze swojej i sobie zmierzyć sam??? :D

Autor:  sebahabit [ wt lut 28, 2017 8:40 pm ]
Tytuł:  Re: wachacze

nikt??? nic??? czy Ci co wiedzą nie powiedzą??? :D

Autor:  radzik071 [ śr mar 01, 2017 7:39 am ]
Tytuł:  Re: wachacze

Przednie półosie pają ograniczony zakres pracy i trzeba sprawdzić ile można przedłużyć wahacze, żeby półosi nie wyciągało z mostu.
Zacznijmy od prawej strony:
- Jak przedłużysz wahacz to wyjmij sprężynę i sprzęgiełko, oraz pierścień zegera pod nim, to będziesz mógł przesuwać przegubem.
- Podłóż lewarek pod sworzeń, podnieś na max w górę aż wahacz oprze się o odbój i skręć kierą koła na max w lewo. (to jest pozycja, w której półoś jest najbardziej rozciągnięta)
- w tej pozycji możesz sprawdzić czy półosi nie chce już wyciągać z mostu (nawet na oryginalnym wahaczu możesz sprawdzić, bo sworzeń możesz nie przykręcać na 3 śruby tylko spiąć go z wahaczem nawet ściskiem stolarskim z przesunięciem na zewnątrz i do przodu takim, jakie sobie wymyślisz. (ja w prototypie zrobiłem tak jak na foto poniżej - płynną regulację i na niej badałem co i jak)

Jak prawy wahacz jest w pozycji na samym dole i skręcisz w prawo to jest to pozycja w której półoś jest najbardziej ściśnięta. Wtedy można sprawdzić, czy np dłuższe półosie z GV się mieszczą.

PS.
Ja się nie chwalę ile przesuwam swoje wahacze bo a dużo pracy to kosztuje. Chcesz gotowca, to skorzystaj z powyższych wskazówek i sam sobie go zrób :) Nie zapomnij o przestawieniu na regulacji w dystansach anty tatra. Daj na fasolkach na max na zewnątrz.

czesio 24 pisze:
Tylne wachacze wleczone ile przedłużyć przy lifcie ???

czesio 24 pisze:
Lepsza praca zawieszenia jest wtedy ???


kubanos pisze:
...Przy lifcie 4" raczej nikt tu nie przedłuża wahaczy. ...


Dokładnie.
Nie jest to potrzebne.

Przedłużenie tylnych wahaczy tak jak niektórzy praktykują (1cm-1,5cm) w Vitarze, praktycznie nic Ci nie zmienia w pracy zawieszenia.
Jak montuję takie dłuższe wahacze to daję też dystans sierżanta z przesunięciem i grubszy dystans wału, żeby grucha mostu była pod innym kątem. Ale dopiero włożenie dłuższych amortyzatorów daję lepszą pracę zawieszenia (czyt. wykrzyż). Standardowo do liftu 4" daję amorki dłuższe o 11cm a przy dłuższych wahaczach da rady włożyć +16cm bez narażenia sworznia sierżanta na szybsze zużycie lub wyrwanie. Wtedy różnica, jest naprawdę spora ale dodatkowo trzeba dać np jeszcze dłuższe sprężyny lub podkładki, żeby na wykrzyżu sprężyny nie powypadały z gniazd.

Przy takich modach udało się do Vitary Long włożyć na tył 32" bez jakiegokolwiek podcinania błotników.

Autor:  sebahabit [ śr mar 01, 2017 8:15 pm ]
Tytuł:  Re: wachacze

dziękuję :D a czy przy przesunięciu wahacza na zewnątrz trzeba coś jeszcze przedłużać??? gwintu na drążkach kierowniczych wystarczy??? (pytam bo wolę teraz odrobić pracę domową niż później się zastanawiać i zamawiać części i mieć kilka dni w plecy)

Autor:  radzik071 [ czw mar 02, 2017 9:02 am ]
Tytuł:  Re: wachacze

da takich wahaczy wystarczy gwintu w tych końcówkach co masz teraz, więc nic nie trzeba więcej motać.

Autor:  Przemo_Rzeszów [ czw mar 02, 2017 10:31 am ]
Tytuł:  Re: wachacze

Radzik a jak bardzo zmienia się kąt wyprzedzenie zwrotnicy. Chodzi mi jak przy tych Twoich wahaczach prowadzi się Vitka po czarnym i czy kierownica sama wraca do prostego.

Autor:  radzik071 [ pt mar 03, 2017 9:43 pm ]
Tytuł:  Re: wachacze

Prowadzi się normalnie
Kierownica tym bardziej wraca do prostego.
Na dystansach amorów też przestawia się w przód.

Autor:  Przemo_Rzeszów [ sob mar 04, 2017 4:35 pm ]
Tytuł:  Re: wahacze

Skoro tak mówisz to zbieram na wachacze co by za jednym zamachem założyć stalowy i dłuższe półosie. Wczesniej myślałem nad hybrydą japońskich 1.6 z 2.0 żeby nie trzeba było przedłużać wachaczy ale chyba nie ma co stosować takich pół środków.

Autor:  mbrx [ śr mar 29, 2017 4:46 pm ]
Tytuł:  Re: wahacze

Wielu się na pewno bawiło w to i już doświadczenie mają więc zapytam: czy zmieszczą się koła 31 cali felgi 15 z et -20 do vitary krótkiej z 4 calowym liftem zawieszenia i 2 calowym liftem budy na oryginalnych wahaczach bez żadnego podcinania i klepania nadkoli? Czy trzeba przerabiać wahacze albo coś więcej?

Autor:  kubanos [ śr mar 29, 2017 7:12 pm ]
Tytuł:  Re: wahacze

mbrx pisze:
Wielu się na pewno bawiło w to i już doświadczenie mają więc zapytam: czy zmieszczą się koła 31 cali felgi 15 z et -20 do vitary krótkiej z 4 calowym liftem zawieszenia i 2 calowym liftem budy na oryginalnych wahaczach bez żadnego podcinania i klepania nadkoli? Czy trzeba przerabiać wahacze albo coś więcej?


Z przodu trzeba podciać wewnetrzny rant do ktorego mocowane jest plastikowe nadkole, podklepać lekko podłoge pod nogami pasazera i podciać próg. Z tyłu założyłem przedłużone wahacze i tylną cześć blotnika trzeba było podciać i zderzak przyciać. Gdy nie miałem przedlużonych wahaczy to tarłoo próg

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/