suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Polibusze pod sprężyny
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=1845
Strona 1 z 6

Autor:  Tayson [ wt kwie 14, 2009 7:39 pm ]
Tytuł:  Polibusze pod sprężyny

Witam, mam dylemat odnośnie liftu zawieszenia. Myślalem o standardowym lifcie merc samara, ale ostatnio znalazłem takie podkladki http://www.allegro.pl/item600186665_pol ... itara.html . Tak się zastanawiam czy po zastosowaniu takich podkładek będę musiał obniżyć przedni most?

Autor:  Tayson [ wt kwie 14, 2009 7:41 pm ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

konkretnie chodzi o podkładki 70mm

Autor:  slaw [ wt kwie 14, 2009 9:54 pm ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

przód 50 tył 70 i bedzie ok :wink:

Autor:  Pavel [ śr kwie 15, 2009 7:19 am ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

OK do szybkiego rozerwania przednich przegubów?

Potrzebny jest jeszcze elastomerowy przedłużacz wału napedowego :lol:

Autor:  slaw [ śr kwie 15, 2009 7:50 am ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

niby dlaczego przegub ma sie uszkodzic

co do wału to sie zgodze ze przydatny jest dystans jak dasz dłuzszy amortyzator

Autor:  Pavel [ śr kwie 15, 2009 8:29 am ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

Podkładka 5cm nad przednią sprężynę da 7cm liftu. Amortyzator całkowicie sie rozpręży i zawieszenie będzię pracowało tylko na ugiecie. Opuszczenie mocowania amorów spowoduje możliwość pracy przegubów pod za dużymi kątami i ich rozrywanie. Czy nie taka jest kolej rzeczy?

Autor:  slaw [ śr kwie 15, 2009 8:36 pm ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

wydaje mi sie ze obaj mamy racje bo diabeł tkwi w szczegółach
dystans z Olkusza 50 mm ma 42 mm po ułozeniiu bedzie miał ponad 35 mm to podniesie max 50 mm plus dystans pod amortyzator 30 mm

sprawdzone od kilku lat katy półosi to przeżyją

problem jest jak ma sie półosie santany

Autor:  kingston [ śr kwie 15, 2009 9:32 pm ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

ja miałem santane :?
racja kruche jak zapałki :|
zrobiłem lifta i odrazu ukręciłem :mrgreen:

Autor:  Masmo [ czw kwie 16, 2009 7:47 am ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

slaw pisze:
wydaje mi sie ze obaj mamy racje bo diabeł tkwi w szczegółach
dystans z Olkusza 50 mm ma 42 mm po ułozeniiu bedzie miał ponad 35 mm to podniesie max 50 mm

:shock:
Czyli żeby uzyskać jakies 4 cm z tyłu trzeba dać nominalne 50 czy 60 mm :?:

Autor:  Tayson [ czw kwie 16, 2009 8:35 am ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

a jak pracuje zawieszenie na takich dystansach?

Autor:  Masmo [ czw kwie 16, 2009 9:59 am ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

Tayson pisze:
a jak pracuje zawieszenie na takich dystansach?

Pewnie tak jak seryjne tylko wyżej :wink: .... Swego czasu był modny mini lift na podkładkach merca. Są fani takich rozwiązań na forum :wink: :lol: .
Tylko pamietaj żeby dać odpowiednie dystanse (lub dłuższe) pod amortyzator.

Autor:  Tayson [ czw kwie 16, 2009 10:40 am ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

ten lift na podkladkach bedzie porownywalny do liftu merc/samara?

Autor:  Masmo [ czw kwie 16, 2009 11:46 am ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

Tayson pisze:
ten lift na podkladkach bedzie porownywalny do liftu merc/samara?

Seryjne spreżyny są napewno twardsze niż te od Samary (tył).
Co do przodu do w zależności do jakiego Merca porówasz. 200 benzyna też jest miększa niż Vitary.

Autor:  Tayson [ czw kwie 16, 2009 2:24 pm ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

interesuje mnie porównanie, czy podkładka nad sprężynę o grubości 70mm jest równa sprężynie od samary, i to samo z przodu podkładka 50-60mm / sprężyna od merca cięta półtora zwoja, chodzi mi o wysokość liftu

Autor:  piotrk [ czw kwie 16, 2009 2:25 pm ]
Tytuł:  Re: Polibusze pod sprężyny

wysokość liftu to jedno, a praca zawieszenia to drugie.
Mi np. lepiej się jeździ z wymienionymi sprężynami niż na oryginalnym zawieszeniu. I to zarówno po czarnym jak i poza.

Strona 1 z 6 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/