suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

tatra / antytatra
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=19602
Strona 1 z 2

Autor:  Franek_ [ pn maja 06, 2019 8:23 am ]
Tytuł:  tatra / antytatra

czy z tymi piedrolonymi kołami idzie wygrać?

czy istnieje lift, w którym koła się nie ustawiają tak /--o--\ ?

czy jest jakiś lepszy / gorszy?

piedrolca idzie z tym dostać..

Autor:  Didymos [ pn maja 06, 2019 9:43 am ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

Sztywny most zawsze stoi równo, niezależnie od liftu :mrgreen:

Autor:  Franek_ [ pn maja 06, 2019 10:18 am ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

A idź, nie kuś :mrgreen:

A tak serio, to mając blokadę z przodu nędzny wykrzyż dla mnie kompensuje się prześwitem i niższą wagą niż sztywny most. Coś za coś, ale idzie z tym żyć poza tymi cholernymi kołami.

Ktoś przeprowadził jakieś ostateczne rozwiązanie tej kwestii? Niby zbieżność ustawiona, chwilę jest dobrze, po czym znów się zwężają górą..

:evil:

Autor:  Generic [ pn maja 06, 2019 11:12 am ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

Oczywiście, że wymyślili: https://tinyurl.com/y5m7p5wh o-)

Bo to zawieszenie tak ma, że jak się zmieni obciążenie to się zmieni zbieżność. Ale jak się ono jakoś skrajnie nie zmienia to i koła powinny stać tak samo. Chyba, że jednak coś ci się luzuje albo wygina albo jest krzywe?

Na szczęście korekta to 5 minut jeżeli ma się kawałek równego placu. Klucz 22 i 24 i jeżeli nam nie zależy, żeby kierownica była prosto to nawet jednym drążkiem tylko kręcimy. Najlepiej znaczyć sobie na amorach wg instrukcji Radzika, ale od biedy i na oko da się w trasie, pod biedronką skorygować.

Autor:  radzik071 [ pn maja 06, 2019 1:39 pm ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

Dokładnie tak, jak napisał Generic.

Dodatkowo, jak masz za miękkie sprężyny to też jest taki efekt że co chwilę przód stoi inaczej (miałem tak w GV 5d jak założyłem sprężyny z miercedesa 124)

Autor:  Franek_ [ pn maja 06, 2019 2:16 pm ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

Mam chyba Twoje, ale uj wie co tam siedzi

Na pewno wóz poszedł do góry +4", bo wchodzą mi opony 31" bez liftu budy

Auto cięzkie, 1560kg, long, diesel XUD, do tego dołożony intercooler z wiatrakiem (parę kilo) i winda z syntetykiem + płyta (>40 kilo).

Efekt jest trochę jak piszesz - wóz za każdym razem stoi trochę inaczej.

Co tam ewentualnie twardszego można zaaplikować? Bo jeździć jeździ, ale wkurza


EDIT: muszę przejrzeć to zawieszenie, a myślałem, że to jedyna rzecz, której przez jakiś czas nie będę musiał tykać...

Autor:  Orcio [ śr maja 08, 2019 11:08 pm ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

A drążek środkowy masz ok i nie obraca się wokół własnej osi? bo wtedy też zbieżność jeździ.

Autor:  danthe [ sob maja 11, 2019 12:04 am ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

Franek_ pisze:
Ktoś przeprowadził jakieś ostateczne rozwiązanie tej kwestii? Niby zbieżność ustawiona, chwilę jest dobrze, po czym znów się zwężają górą..
:evil:


Masz problem ze zbieżnością czy z pochyleniem?

Autor:  Franek_ [ sob maja 11, 2019 9:37 am ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

A może brak rozpórki przy ciężkim silniku i windzie?

Autor:  mockba [ sob maja 11, 2019 4:55 pm ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

tak się dzieje gdy są za twarde i za długie sprężyny z przodu względem tylnych, zmień springi przednie albo obetnij 1/2 zwoja lub więcej i tendencja do podnoszenia przodu się zniweluje.

Autor:  Maciek94 [ sob maja 30, 2020 10:04 pm ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

Odkopię.
Mam lift 4", przed przeróbkami samochodu zbieżność dało się ustawić elegancko ale teraz jest problem.
Mianowicie przespawalem wahacze, założyłem półosie z GV także poszerzyłem trochę przód. I nie mogę teraz dojść końca ze zbieżnością. Jadąc w przód jest w miarę ok, ale jadąc w tył robi się negatyw jak w jakiejś e36...
Skracałem, wydluzalem drążki - na nic to. Może trzeba przestawić amortyzator na mocowaniu?

Autor:  radzik071 [ ndz maja 31, 2020 5:22 pm ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

Jak poszerzyłeś dół kół poprzez szersze wahacze to teraz trzeba jeszcze poszerzyć górę kół poprzez przesunięcie góry amora.

Autor:  Maciek94 [ ndz maja 31, 2020 6:59 pm ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

Czyli odpowiednio przekręcić mocowanie i ustawić na fasolkach, tak?

Autor:  danthe [ pn cze 01, 2020 1:33 pm ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

Sruby mimosrodowe można zastosować.

Autor:  Maciek94 [ pn cze 01, 2020 1:47 pm ]
Tytuł:  Re: tatra / antytatra

Przy mocowaniu amortyzatora do zwrotnicy?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/