suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
tatra / antytatra http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=19602 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Franek_ [ pn maja 06, 2019 8:23 am ] |
Tytuł: | tatra / antytatra |
czy z tymi piedrolonymi kołami idzie wygrać? czy istnieje lift, w którym koła się nie ustawiają tak /--o--\ ? czy jest jakiś lepszy / gorszy? piedrolca idzie z tym dostać.. |
Autor: | Didymos [ pn maja 06, 2019 9:43 am ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
Sztywny most zawsze stoi równo, niezależnie od liftu |
Autor: | Franek_ [ pn maja 06, 2019 10:18 am ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
A idź, nie kuś A tak serio, to mając blokadę z przodu nędzny wykrzyż dla mnie kompensuje się prześwitem i niższą wagą niż sztywny most. Coś za coś, ale idzie z tym żyć poza tymi cholernymi kołami. Ktoś przeprowadził jakieś ostateczne rozwiązanie tej kwestii? Niby zbieżność ustawiona, chwilę jest dobrze, po czym znów się zwężają górą.. |
Autor: | Generic [ pn maja 06, 2019 11:12 am ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
Oczywiście, że wymyślili: https://tinyurl.com/y5m7p5wh o-) Bo to zawieszenie tak ma, że jak się zmieni obciążenie to się zmieni zbieżność. Ale jak się ono jakoś skrajnie nie zmienia to i koła powinny stać tak samo. Chyba, że jednak coś ci się luzuje albo wygina albo jest krzywe? Na szczęście korekta to 5 minut jeżeli ma się kawałek równego placu. Klucz 22 i 24 i jeżeli nam nie zależy, żeby kierownica była prosto to nawet jednym drążkiem tylko kręcimy. Najlepiej znaczyć sobie na amorach wg instrukcji Radzika, ale od biedy i na oko da się w trasie, pod biedronką skorygować. |
Autor: | radzik071 [ pn maja 06, 2019 1:39 pm ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
Dokładnie tak, jak napisał Generic. Dodatkowo, jak masz za miękkie sprężyny to też jest taki efekt że co chwilę przód stoi inaczej (miałem tak w GV 5d jak założyłem sprężyny z miercedesa 124) |
Autor: | Franek_ [ pn maja 06, 2019 2:16 pm ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
Mam chyba Twoje, ale uj wie co tam siedzi Na pewno wóz poszedł do góry +4", bo wchodzą mi opony 31" bez liftu budy Auto cięzkie, 1560kg, long, diesel XUD, do tego dołożony intercooler z wiatrakiem (parę kilo) i winda z syntetykiem + płyta (>40 kilo). Efekt jest trochę jak piszesz - wóz za każdym razem stoi trochę inaczej. Co tam ewentualnie twardszego można zaaplikować? Bo jeździć jeździ, ale wkurza EDIT: muszę przejrzeć to zawieszenie, a myślałem, że to jedyna rzecz, której przez jakiś czas nie będę musiał tykać... |
Autor: | Orcio [ śr maja 08, 2019 11:08 pm ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
A drążek środkowy masz ok i nie obraca się wokół własnej osi? bo wtedy też zbieżność jeździ. |
Autor: | danthe [ sob maja 11, 2019 12:04 am ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
Franek_ pisze: Ktoś przeprowadził jakieś ostateczne rozwiązanie tej kwestii? Niby zbieżność ustawiona, chwilę jest dobrze, po czym znów się zwężają górą.. Masz problem ze zbieżnością czy z pochyleniem? |
Autor: | Franek_ [ sob maja 11, 2019 9:37 am ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
A może brak rozpórki przy ciężkim silniku i windzie? |
Autor: | mockba [ sob maja 11, 2019 4:55 pm ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
tak się dzieje gdy są za twarde i za długie sprężyny z przodu względem tylnych, zmień springi przednie albo obetnij 1/2 zwoja lub więcej i tendencja do podnoszenia przodu się zniweluje. |
Autor: | Maciek94 [ sob maja 30, 2020 10:04 pm ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
Odkopię. Mam lift 4", przed przeróbkami samochodu zbieżność dało się ustawić elegancko ale teraz jest problem. Mianowicie przespawalem wahacze, założyłem półosie z GV także poszerzyłem trochę przód. I nie mogę teraz dojść końca ze zbieżnością. Jadąc w przód jest w miarę ok, ale jadąc w tył robi się negatyw jak w jakiejś e36... Skracałem, wydluzalem drążki - na nic to. Może trzeba przestawić amortyzator na mocowaniu? |
Autor: | radzik071 [ ndz maja 31, 2020 5:22 pm ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
Jak poszerzyłeś dół kół poprzez szersze wahacze to teraz trzeba jeszcze poszerzyć górę kół poprzez przesunięcie góry amora. |
Autor: | Maciek94 [ ndz maja 31, 2020 6:59 pm ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
Czyli odpowiednio przekręcić mocowanie i ustawić na fasolkach, tak? |
Autor: | danthe [ pn cze 01, 2020 1:33 pm ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
Sruby mimosrodowe można zastosować. |
Autor: | Maciek94 [ pn cze 01, 2020 1:47 pm ] |
Tytuł: | Re: tatra / antytatra |
Przy mocowaniu amortyzatora do zwrotnicy? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |