suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:23 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt gru 04, 2009 11:35 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Jakbyś ku.wa zagadał i podjechał to byś miał dawno zrobione. Zamiast pindolić głupoty że Cie boli że pognite. Takie ma być i już. No. :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob gru 05, 2009 1:36 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Kolego Murzyn...

1. springi to 19020 Suplexa (MB)
2. Amory tył - wstawiaj lubliny - ja wywaliłem szybko swoje sensatracki.

Trochę nie fajnie podchodzisz do tematu :(
- Zawarles w swoich wyliczeniach bodylifty, zderzaki, lifty zawiechy itp, itd...
A gdzie:
- Po lifcie zawiechy będziesz miał problem z tylną hamownią
- Dystanse na sierżanta, wał (choć ja tego ostatniego nie używam)
- Zrobisz lifty, wladujesz się w małą wodę i zassiesz...
- Jakie opony masz zamiar kupic?

I pamiętaj motając - Teren nie wybacza nigdy i niczego!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: sob gru 05, 2009 9:26 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kosciej słuszna uwaga :) szczególnie opony są istotne ;)

... a tak przy okazji, to do czego ma być ten samochód? ja tam bym po prostu zaczął jeździć ... :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob gru 05, 2009 9:35 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
to chyba pierwsze pytanie jakie powinno zostać zadane, bo jeśli to ma być po prostu samochód z napędem 4x4 to do vitary 215/75/15 jakieś lekkie MTki lift z 4cm np na podkładkach, do tego wstawić nowe amory i sprężyny od vitary! i jeżdzić.

pojeździć wczuć się w samochód, i wyciągnąć wnioski czy motamy dalej czy na tym pauzujemy.

zobaczyć czy "to jest to" - przesiadka z płaskatego a4 na terenówkę na MTkach to przede wszystkim inne nawyki jazdy, o tym nikt nie napisze kolego murzynie, jeżdżąc vitarą musisz zachowywać odstęp większy przed poprzedzającym cię samochodem, vitara tak jak większość 4x4 nie hamuje tak jak audi, merc czy beta. Silnik w V to nie jest sprzęt do ścigania się na 1/4 mili za to spokojnie wystarcza by przemieszczać się, napęd 4x4 oraz reduktor pomoże ci w sytuacjach gdy zrobi się już "niedrogowo".

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: sob gru 05, 2009 9:42 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
No i jeszcze jedna ważna sprawa w technice jazdy...

Pokaż jak trzymasz kierownicę :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: sob gru 05, 2009 11:58 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Wiecie to jest plan, który powstal po dokladnej lekturze Waszego forum, wiec wszelkie sugestie sa miło widziane.

Opony - tu wlasnie tez potrzebuje pomocy bo nie wiem jakie mam wsadzic
Wstepie myslalem o czyms takim

http://allegro.pl/item838561877_opona_4 ... simex.html

(ale to równiez wybór oparty na Waszych wypowiedziach na forum.)
Auto bedzie widzialo asfalt tylko jako dojazdówka w teren, góry czyli 50-70km w porywach do 100km

Wczoraj posluchalem kolegi piotrk i wybralem sie Vitara w dluzsza trase (200Km szosy i godzinka miniterenu) i dla mnie vitara w serii nie nadaje sie do niczego.

Na szosie jest porównywalne do Poloneza i 200km to dla mnie i niej stanowczo za duzo, 0 wyprzedzania, v-max w porywach 150 (wiecej to chyba potrzebuje odnicnka 20km zeby sie rozbujac), huk, hałas DRAMAT Nawet nie czulem sie jak w terenówce tylko lekko podwyzczonej osobówce... nawet nie dostawczaku - ale nie kupilem jej zeby nia jezdzic w trasy i spodziewalem sie ze tak bedzie, wiec mozna przemilczec ta kwestie ;)

W terenie :roll:

Pewnie duzo w tym mojej winy, bo nie mam umiejetnosci ale szału nie zrobiła. Duzym minusem są równiez jej opony (jakies zimówki czy uniwersalne - podam dokladniej za chwile)
Po polnych sciezkach jechala bez problemu, nawet nigdzie nie przytarła. Problemy zaczeły sie przy grzazkim terenie. Co tu duzo pislac - efekt taki jakbym jechal na slickach po sniegu. Na szczescie sie nie zapadla i doturlala do twardego.

Z podjazdami jakos jej szlo - do momentu kiedy kola mialy jeszcze jakas przyczepnosc (trawa), na bardziej blotnistych czy piaszczystych nie podjechala nigdzie.

Zjazdy - zeslizgiwala sie.

Najwiekszym chyba problemem bylo przejechanie przez któtkie miekkie hopki - zwyczajnie sie zawieszala.

Jestem w 100% przekonany ze to auto musze zmodyfikowac - w innym przypadku albo szybko sie jej pozbede, albo zarośnie gdzies zapomniane.

Volverine - robiac modyfikacje "na raty" czyli najpierw np nowe amoty od vitary, a jak sie spodoba to zieniac na nowe KYB, Lublina czy inne to wyrzucanie kasy w bloto - a tego nie lubie. Jak juz cos robic to porzadnie.

Ten temat wlasnie ma mi (i pewnie innym nowym) pomóc z glowa (ale nie polsrodkami) ogarnac lifty.
Na forum czy na stronie jest tego mnóstwo opisane, ale nie ma prostej recepty krok po kroku jak sie do tego zabrac, od czego zaczac i jakie etapy maja byc w jakiej kolejnosci

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: sob gru 05, 2009 3:23 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Murzyn pisze:
...to wyrzucanie kasy w bloto - a tego nie lubie.

...ale nie ma prostej recepty krok po kroku jak sie do tego zabrac, od czego zaczac i jakie etapy maja byc w jakiej kolejnosci


No to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto :mrgreen: ,
Recepty prostej nie ma, bo jest kilka szkół motania, zazębiających się niekiedy ze sobą. Pytanie też drożej czy taniej ( firmowo, czy home made).
Vitara to jedna z najtańszych terenówek, a offroad to dość drogi sport.
Zaletą jest jej min.niska waga i podatność na tanie usprawnienia, można oczywiście i drożej. wszystko zależy do czego chcesz ten samochód przeznaczyć i ile zainwestować w nią kasy( wyżucić w błoto). Wyliftowana vitara z jej wszystkimi usprawnieniami(zderzaki, opony, snorkle , windy, sztywne mosty itp itd) obcąza ja dość mocno auto traci wiele na swych osiągach i na trasie robi się strasznie mułowate (seria to rakieta), wtedy jeszcze trzeba pomyśleć o zmianie przełolzńę żeby to wszystkojakoś dobrze funkcjonowało, ale wtedy w ternie radzi sobie naprawde dobrze. Trzeba też wiedzieć kiedy sobie powiedzieć - dość tyle mi wystarczy, bo "wyścig zbrojeń", może długo trwać i jest kosztowny.
Tak ja to widzę( w tej chwili) i oczywiście Ty jak i inni nie muszą sę ze mna zgadzać. Każdy ma swój niezależny pogląd na ten temat

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: sob gru 05, 2009 7:43 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
BARTEK W. dobrze pisze - jak nie chcesz wywalać kasy bez sensu, to są 3 słuszne drogi (ale to tylko wg. mnie, bo jest pewnie tyle, ilu użytkowników). Albo idziesz do warsztatu 4x4 i oni już wiedzą co zrobić, bo mają doświadczenie. Albo kupujesz np. markowe, dedytkowane elementy zawieszenia, snoorkla, zestaw do bodyluiftu, a robotę robisz sam. Albo robisz tak (jak np. ja): jeździsz tym co masz. Osiągasz pewną granicę, odczuwasz ograniczenie -> modyfikujesz (np. lift i opony (Tak przy okazji, żeby jeździć na przedstawionych przez Ciebie kółkach bezawaryjnie, trzeba albo mieć zmotę jak OKU, albo michal-z, albo mieć dużo doświadczenia, żeby nie pourywać elementów przeniesienia napędu)). Jeździsz dalej i patrzysz co się urywa, co odpada, co nie daje rady i jakie sa ograniczenia (a zawsze coś wybuchnie :lol:). Modyfikujesz i naprawiasz. Znowu jeździsz ... znowu coś nie pasi ... znowu modyfikujesz ... aż dochodzisz do momentu, że albo konto mówi "dość", albo Ty mówisz "dość" - i tu kwestia, czy jeździsz dalej, czy czujesz niesmak, że Vitka cienko sobie radzi ... bo tak można w nieskończoność :mrgreen: :mrgreen:

Fajnie, że pośmigałeś w terenie :D
- Vitara po modyfikacjach na szosie będzie ... tylko gorsza, więc szykuj się psychicznie :lol: Hałas wzrośnie, prędkość spadnie, hamować przestanie (jak nie zadbasz o to), bujać zacznie ...
- opony to podstawa, szukaj fajnych MT ;) nie wiem, czy 31" silverstone ma sens, bo to trochę za agresywna i za duża opona jak na standardowe przeniesienie napędu ... ale może to tylko ja miękki jestem ;)
-
Cytuj:
Na szczescie sie nie zapadla i doturlala do twardego
czyli jest nieźle ;) ale fakt, że na szosówkach to szału nie ma.
-
Cytuj:
któtkie miekkie hopki - zwyczajnie sie zawieszala.
tu grają rolę 2 rzeczy. Jedna to lift (zwiększysz kąt rampowy), a druga to ... łącznik pedałów z kierownicą ;) co by odpowiednio przeszkodę przejechać.

W zasadzie, to nic tylko zakasać rękawy i liftować ;)

Aha, i jeszcze (ale to tylko wg. mnie) takei kwestie do przemyślenia:
- jak chcesz mieć zabawkę, to olej bodylifta i tnij nadkola i blotniki. Bodylift w zasadzie mało daje. Efekt jest taki, że można włożyć większe opony (ale to można osiągnąć poprzez modyfikację nadkoli). Z minusów body - trochę pracy, potem problem z lewarkami (trzeba je dostosować) i przewodami hamulcowymi (może trzeba będzie jakieś detale poprzerabiać (mocowania)). Dodatkowo trzeba dać trochę luzu kolumnie kierowniczej.
- na tył weź porządne amory, ja mam np. S1106 i są takie sobie ... do zmoty bym brał coś mocniejszego.
- pamiętaj o dystansach na sierżanta i wał. Tu trzeba dobrać już po lifcie ;)
- pamiętaj, że jak wyliftujesz za mocno, to będzie Ci rwać przeguby (jak masz ciężką nogę)
- pamiętaj o snoorkelu ;)
- pamiętaj, że waga to wielka zaleta Vitary. Jak załadujesz ją niepotrzebnymi zderzakami i innym żelastwem, to stracisz ... wg. mnie do zmoty, to albo rurka/ceownik - w miarę lekka, albo coś pod wyciągarkę (i też, żeby to to 100kg nie ważyło)
- wywal wszystkie niepotrzebne rzeczy, takie jak dywaniki, plastiki jakieś co to poodpadają zaraz. Zastanów się, ile siedzeń potrzebujesz :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob gru 05, 2009 10:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Miękki jesteś - ja w wakacje robie Vitą przebiegi rzędu 2000, 3000 km...A będzie coraz więcej bo okolica już zwiedzona :)
Wyprzedzać się da... Tiry :mrgreen:

Prędkości - nauczysz się kręcić silnik odpowiednio, będziesz miał prędkość i dziękował, że nie masz licznika spalania :mrgreen:

Lift daje dużo - bardzo dużo. Ale nie przesadzić (jak napisał już Piotrk)!
Opony - zastanów się dobrze, co potrzebujesz Wg mnie najlepszy do Vity są std MTki ala BFG. Ja mam atki i czasem daje rade, czasem nie - ale jest fajnie i tak i tak... :twisted:

Ja również myślałem nad bodyliftem, ale dałem sobie spokój. Raczej podcięcie. Dodatkowym minusem body jest przeniesienie środka ciężkości w górę, a jak mówisz, już teraz Ci się nie za fajnie jeździ... Poczekaj jak zrobisz lift zawiechy i wywalisz stabilizator :roll: Wtedy zobaczysz, czy warto ;)

Aha - i Simexy - uważaj na to - ale tu niech się doświadczeni lepiej wypowiedzą :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: ndz gru 06, 2009 4:41 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
ja na simexie (duzy 30 cali ) juz polroku jezdze i tylko raz przegob ukrecilem a wlasciwie pokazal sie luz

trzeba uwazac
teraz juz niechce uwazac wiec idzie sztywny

a co do Murzyna . miales przyjechac poogladac pojezdzic i co
jak chcesz zrobic lifta to znam dobry warsztat gdzie to zrobia dobrze

i jak bedziesz chcial drogo , taniej ..wsystko zalezy od przeznaczenia i Kasy

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: pn gru 07, 2009 12:04 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Milas - no wlasnie dopiero dzis odczytalem PW od Ciebie :(

sytuacja juz powoli sie klaruje - dzieki za podpowiedzi, porozmawialem tez z kolega WOLVERINE i chyba wiem duzo wiecej niz wiedzialem.

piotrk - odelzenie pojazdu to byl pierwszy etap zaraz po kupnie. Zostaly 2 siedzenia (swoja droga szukam czegos wygodniejszego z lepszym trzymaniem bocznym) - co sie dalo wywalilem (siedzenia (bo byly wytyrane) dywaniki, boczki itd)

Odnosnie tych opon, które sa na stanie - GENERAL XP 2000 US 4 205/70R15 M S
wiecie cos co to za wynalazek?

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: pn gru 07, 2009 12:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 938
Lokalizacja: W-wa
Murzyn pisze:
205/70R15 M S
Coś małe :roll:

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Jest plaskaty z LPG...
Może tak coś poszukać wcale lub letko dłubniętego?


Na górę
Post: pn gru 07, 2009 12:24 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
male male
teren to tylko simex 30 .9.5
co do foteli to crx lub sfift gti (ja ma takie )

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: pn gru 07, 2009 12:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
no wiem ze powinny byc wieksze (z takimi kupilem) ale dobre/zle takie se? Pojezdza na zime (niby oznaczenie MS czyli zima) w katalogu sa jako letnie, a patrzac na bieznik to jakies caloroczne 8)
Opony terenowe z tego co wyczytalem to na zime sie nie nadaja ;)

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: pn gru 07, 2009 12:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 938
Lokalizacja: W-wa
Murzyn pisze:
no wiem ze powinny byc wieksze (z takimi kupilem) ale dobre/zle takie se? Pojezdza na zime (niby oznaczenie MS czyli zima) w katalogu sa jako letnie, a patrzac na bieznik to jakies caloroczne 8)
Opony terenowe z tego co wyczytalem to na zime sie nie nadaja ;)
źle czytałeś twardym trzeba być :mrgreen:
MS to chyba bardziej całoroczne niż letnie.
Jak na asfalt to mogą być. Wymiar przybliżony do salonowego.

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Jest plaskaty z LPG...
Może tak coś poszukać wcale lub letko dłubniętego?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl