suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=2578
Strona 3 z 7

Autor:  NuVo [ pt gru 04, 2009 11:35 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

Jakbyś ku.wa zagadał i podjechał to byś miał dawno zrobione. Zamiast pindolić głupoty że Cie boli że pognite. Takie ma być i już. No. :mrgreen:

Autor:  kosciej [ sob gru 05, 2009 1:36 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

Kolego Murzyn...

1. springi to 19020 Suplexa (MB)
2. Amory tył - wstawiaj lubliny - ja wywaliłem szybko swoje sensatracki.

Trochę nie fajnie podchodzisz do tematu :(
- Zawarles w swoich wyliczeniach bodylifty, zderzaki, lifty zawiechy itp, itd...
A gdzie:
- Po lifcie zawiechy będziesz miał problem z tylną hamownią
- Dystanse na sierżanta, wał (choć ja tego ostatniego nie używam)
- Zrobisz lifty, wladujesz się w małą wodę i zassiesz...
- Jakie opony masz zamiar kupic?

I pamiętaj motając - Teren nie wybacza nigdy i niczego!

Autor:  piotrk [ sob gru 05, 2009 9:26 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

kosciej słuszna uwaga :) szczególnie opony są istotne ;)

... a tak przy okazji, to do czego ma być ten samochód? ja tam bym po prostu zaczął jeździć ... :mrgreen:

Autor:  WOLVERINE [ sob gru 05, 2009 9:35 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

to chyba pierwsze pytanie jakie powinno zostać zadane, bo jeśli to ma być po prostu samochód z napędem 4x4 to do vitary 215/75/15 jakieś lekkie MTki lift z 4cm np na podkładkach, do tego wstawić nowe amory i sprężyny od vitary! i jeżdzić.

pojeździć wczuć się w samochód, i wyciągnąć wnioski czy motamy dalej czy na tym pauzujemy.

zobaczyć czy "to jest to" - przesiadka z płaskatego a4 na terenówkę na MTkach to przede wszystkim inne nawyki jazdy, o tym nikt nie napisze kolego murzynie, jeżdżąc vitarą musisz zachowywać odstęp większy przed poprzedzającym cię samochodem, vitara tak jak większość 4x4 nie hamuje tak jak audi, merc czy beta. Silnik w V to nie jest sprzęt do ścigania się na 1/4 mili za to spokojnie wystarcza by przemieszczać się, napęd 4x4 oraz reduktor pomoże ci w sytuacjach gdy zrobi się już "niedrogowo".

Autor:  kosciej [ sob gru 05, 2009 9:42 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

No i jeszcze jedna ważna sprawa w technice jazdy...

Pokaż jak trzymasz kierownicę :mrgreen:

Autor:  Murzyn [ sob gru 05, 2009 11:58 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

Wiecie to jest plan, który powstal po dokladnej lekturze Waszego forum, wiec wszelkie sugestie sa miło widziane.

Opony - tu wlasnie tez potrzebuje pomocy bo nie wiem jakie mam wsadzic
Wstepie myslalem o czyms takim

http://allegro.pl/item838561877_opona_4 ... simex.html

(ale to równiez wybór oparty na Waszych wypowiedziach na forum.)
Auto bedzie widzialo asfalt tylko jako dojazdówka w teren, góry czyli 50-70km w porywach do 100km

Wczoraj posluchalem kolegi piotrk i wybralem sie Vitara w dluzsza trase (200Km szosy i godzinka miniterenu) i dla mnie vitara w serii nie nadaje sie do niczego.

Na szosie jest porównywalne do Poloneza i 200km to dla mnie i niej stanowczo za duzo, 0 wyprzedzania, v-max w porywach 150 (wiecej to chyba potrzebuje odnicnka 20km zeby sie rozbujac), huk, hałas DRAMAT Nawet nie czulem sie jak w terenówce tylko lekko podwyzczonej osobówce... nawet nie dostawczaku - ale nie kupilem jej zeby nia jezdzic w trasy i spodziewalem sie ze tak bedzie, wiec mozna przemilczec ta kwestie ;)

W terenie :roll:

Pewnie duzo w tym mojej winy, bo nie mam umiejetnosci ale szału nie zrobiła. Duzym minusem są równiez jej opony (jakies zimówki czy uniwersalne - podam dokladniej za chwile)
Po polnych sciezkach jechala bez problemu, nawet nigdzie nie przytarła. Problemy zaczeły sie przy grzazkim terenie. Co tu duzo pislac - efekt taki jakbym jechal na slickach po sniegu. Na szczescie sie nie zapadla i doturlala do twardego.

Z podjazdami jakos jej szlo - do momentu kiedy kola mialy jeszcze jakas przyczepnosc (trawa), na bardziej blotnistych czy piaszczystych nie podjechala nigdzie.

Zjazdy - zeslizgiwala sie.

Najwiekszym chyba problemem bylo przejechanie przez któtkie miekkie hopki - zwyczajnie sie zawieszala.

Jestem w 100% przekonany ze to auto musze zmodyfikowac - w innym przypadku albo szybko sie jej pozbede, albo zarośnie gdzies zapomniane.

Volverine - robiac modyfikacje "na raty" czyli najpierw np nowe amoty od vitary, a jak sie spodoba to zieniac na nowe KYB, Lublina czy inne to wyrzucanie kasy w bloto - a tego nie lubie. Jak juz cos robic to porzadnie.

Ten temat wlasnie ma mi (i pewnie innym nowym) pomóc z glowa (ale nie polsrodkami) ogarnac lifty.
Na forum czy na stronie jest tego mnóstwo opisane, ale nie ma prostej recepty krok po kroku jak sie do tego zabrac, od czego zaczac i jakie etapy maja byc w jakiej kolejnosci

Autor:  BARTEK W. [ sob gru 05, 2009 3:23 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

Murzyn pisze:
...to wyrzucanie kasy w bloto - a tego nie lubie.

...ale nie ma prostej recepty krok po kroku jak sie do tego zabrac, od czego zaczac i jakie etapy maja byc w jakiej kolejnosci


No to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto :mrgreen: ,
Recepty prostej nie ma, bo jest kilka szkół motania, zazębiających się niekiedy ze sobą. Pytanie też drożej czy taniej ( firmowo, czy home made).
Vitara to jedna z najtańszych terenówek, a offroad to dość drogi sport.
Zaletą jest jej min.niska waga i podatność na tanie usprawnienia, można oczywiście i drożej. wszystko zależy do czego chcesz ten samochód przeznaczyć i ile zainwestować w nią kasy( wyżucić w błoto). Wyliftowana vitara z jej wszystkimi usprawnieniami(zderzaki, opony, snorkle , windy, sztywne mosty itp itd) obcąza ja dość mocno auto traci wiele na swych osiągach i na trasie robi się strasznie mułowate (seria to rakieta), wtedy jeszcze trzeba pomyśleć o zmianie przełolzńę żeby to wszystkojakoś dobrze funkcjonowało, ale wtedy w ternie radzi sobie naprawde dobrze. Trzeba też wiedzieć kiedy sobie powiedzieć - dość tyle mi wystarczy, bo "wyścig zbrojeń", może długo trwać i jest kosztowny.
Tak ja to widzę( w tej chwili) i oczywiście Ty jak i inni nie muszą sę ze mna zgadzać. Każdy ma swój niezależny pogląd na ten temat

Autor:  piotrk [ sob gru 05, 2009 7:43 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

BARTEK W. dobrze pisze - jak nie chcesz wywalać kasy bez sensu, to są 3 słuszne drogi (ale to tylko wg. mnie, bo jest pewnie tyle, ilu użytkowników). Albo idziesz do warsztatu 4x4 i oni już wiedzą co zrobić, bo mają doświadczenie. Albo kupujesz np. markowe, dedytkowane elementy zawieszenia, snoorkla, zestaw do bodyluiftu, a robotę robisz sam. Albo robisz tak (jak np. ja): jeździsz tym co masz. Osiągasz pewną granicę, odczuwasz ograniczenie -> modyfikujesz (np. lift i opony (Tak przy okazji, żeby jeździć na przedstawionych przez Ciebie kółkach bezawaryjnie, trzeba albo mieć zmotę jak OKU, albo michal-z, albo mieć dużo doświadczenia, żeby nie pourywać elementów przeniesienia napędu)). Jeździsz dalej i patrzysz co się urywa, co odpada, co nie daje rady i jakie sa ograniczenia (a zawsze coś wybuchnie :lol:). Modyfikujesz i naprawiasz. Znowu jeździsz ... znowu coś nie pasi ... znowu modyfikujesz ... aż dochodzisz do momentu, że albo konto mówi "dość", albo Ty mówisz "dość" - i tu kwestia, czy jeździsz dalej, czy czujesz niesmak, że Vitka cienko sobie radzi ... bo tak można w nieskończoność :mrgreen: :mrgreen:

Fajnie, że pośmigałeś w terenie :D
- Vitara po modyfikacjach na szosie będzie ... tylko gorsza, więc szykuj się psychicznie :lol: Hałas wzrośnie, prędkość spadnie, hamować przestanie (jak nie zadbasz o to), bujać zacznie ...
- opony to podstawa, szukaj fajnych MT ;) nie wiem, czy 31" silverstone ma sens, bo to trochę za agresywna i za duża opona jak na standardowe przeniesienie napędu ... ale może to tylko ja miękki jestem ;)
-
Cytuj:
Na szczescie sie nie zapadla i doturlala do twardego
czyli jest nieźle ;) ale fakt, że na szosówkach to szału nie ma.
-
Cytuj:
któtkie miekkie hopki - zwyczajnie sie zawieszala.
tu grają rolę 2 rzeczy. Jedna to lift (zwiększysz kąt rampowy), a druga to ... łącznik pedałów z kierownicą ;) co by odpowiednio przeszkodę przejechać.

W zasadzie, to nic tylko zakasać rękawy i liftować ;)

Aha, i jeszcze (ale to tylko wg. mnie) takei kwestie do przemyślenia:
- jak chcesz mieć zabawkę, to olej bodylifta i tnij nadkola i blotniki. Bodylift w zasadzie mało daje. Efekt jest taki, że można włożyć większe opony (ale to można osiągnąć poprzez modyfikację nadkoli). Z minusów body - trochę pracy, potem problem z lewarkami (trzeba je dostosować) i przewodami hamulcowymi (może trzeba będzie jakieś detale poprzerabiać (mocowania)). Dodatkowo trzeba dać trochę luzu kolumnie kierowniczej.
- na tył weź porządne amory, ja mam np. S1106 i są takie sobie ... do zmoty bym brał coś mocniejszego.
- pamiętaj o dystansach na sierżanta i wał. Tu trzeba dobrać już po lifcie ;)
- pamiętaj, że jak wyliftujesz za mocno, to będzie Ci rwać przeguby (jak masz ciężką nogę)
- pamiętaj o snoorkelu ;)
- pamiętaj, że waga to wielka zaleta Vitary. Jak załadujesz ją niepotrzebnymi zderzakami i innym żelastwem, to stracisz ... wg. mnie do zmoty, to albo rurka/ceownik - w miarę lekka, albo coś pod wyciągarkę (i też, żeby to to 100kg nie ważyło)
- wywal wszystkie niepotrzebne rzeczy, takie jak dywaniki, plastiki jakieś co to poodpadają zaraz. Zastanów się, ile siedzeń potrzebujesz :mrgreen:

Autor:  kosciej [ sob gru 05, 2009 10:24 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

Miękki jesteś - ja w wakacje robie Vitą przebiegi rzędu 2000, 3000 km...A będzie coraz więcej bo okolica już zwiedzona :)
Wyprzedzać się da... Tiry :mrgreen:

Prędkości - nauczysz się kręcić silnik odpowiednio, będziesz miał prędkość i dziękował, że nie masz licznika spalania :mrgreen:

Lift daje dużo - bardzo dużo. Ale nie przesadzić (jak napisał już Piotrk)!
Opony - zastanów się dobrze, co potrzebujesz Wg mnie najlepszy do Vity są std MTki ala BFG. Ja mam atki i czasem daje rade, czasem nie - ale jest fajnie i tak i tak... :twisted:

Ja również myślałem nad bodyliftem, ale dałem sobie spokój. Raczej podcięcie. Dodatkowym minusem body jest przeniesienie środka ciężkości w górę, a jak mówisz, już teraz Ci się nie za fajnie jeździ... Poczekaj jak zrobisz lift zawiechy i wywalisz stabilizator :roll: Wtedy zobaczysz, czy warto ;)

Aha - i Simexy - uważaj na to - ale tu niech się doświadczeni lepiej wypowiedzą :mrgreen:

Autor:  milas [ ndz gru 06, 2009 4:41 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

ja na simexie (duzy 30 cali ) juz polroku jezdze i tylko raz przegob ukrecilem a wlasciwie pokazal sie luz

trzeba uwazac
teraz juz niechce uwazac wiec idzie sztywny

a co do Murzyna . miales przyjechac poogladac pojezdzic i co
jak chcesz zrobic lifta to znam dobry warsztat gdzie to zrobia dobrze

i jak bedziesz chcial drogo , taniej ..wsystko zalezy od przeznaczenia i Kasy

Autor:  Murzyn [ pn gru 07, 2009 12:04 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

Milas - no wlasnie dopiero dzis odczytalem PW od Ciebie :(

sytuacja juz powoli sie klaruje - dzieki za podpowiedzi, porozmawialem tez z kolega WOLVERINE i chyba wiem duzo wiecej niz wiedzialem.

piotrk - odelzenie pojazdu to byl pierwszy etap zaraz po kupnie. Zostaly 2 siedzenia (swoja droga szukam czegos wygodniejszego z lepszym trzymaniem bocznym) - co sie dalo wywalilem (siedzenia (bo byly wytyrane) dywaniki, boczki itd)

Odnosnie tych opon, które sa na stanie - GENERAL XP 2000 US 4 205/70R15 M S
wiecie cos co to za wynalazek?

Autor:  sla66 [ pn gru 07, 2009 12:16 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

Murzyn pisze:
205/70R15 M S
Coś małe :roll:

Autor:  milas [ pn gru 07, 2009 12:24 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

male male
teren to tylko simex 30 .9.5
co do foteli to crx lub sfift gti (ja ma takie )

Autor:  Murzyn [ pn gru 07, 2009 12:32 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

no wiem ze powinny byc wieksze (z takimi kupilem) ale dobre/zle takie se? Pojezdza na zime (niby oznaczenie MS czyli zima) w katalogu sa jako letnie, a patrzac na bieznik to jakies caloroczne 8)
Opony terenowe z tego co wyczytalem to na zime sie nie nadaja ;)

Autor:  sla66 [ pn gru 07, 2009 12:57 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 1.6 8V Cabrio - projekt modów (liftów)

Murzyn pisze:
no wiem ze powinny byc wieksze (z takimi kupilem) ale dobre/zle takie se? Pojezdza na zime (niby oznaczenie MS czyli zima) w katalogu sa jako letnie, a patrzac na bieznik to jakies caloroczne 8)
Opony terenowe z tego co wyczytalem to na zime sie nie nadaja ;)
źle czytałeś twardym trzeba być :mrgreen:
MS to chyba bardziej całoroczne niż letnie.
Jak na asfalt to mogą być. Wymiar przybliżony do salonowego.

Strona 3 z 7 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/