suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 05, 2024 7:44 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 09, 2010 10:14 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
michalstec pisze:
KonarskiS pisze:
No to daj z tyłu dłuższy amortyzator minimalnie a z przodu obróc mocowanie amorka....

To moja pierwsza terenówka i nie wiem czy samemu to potrafię zrobić.
nie ma wiekiej filozofii - podstawowe narzędzia + trochę chęci i tyle.
michalstec pisze:
Może zlecić to jakiemuś warsztatowi. Tylko jest obawa czy zrobią to dobrze.
warsztat musi być dobry, bo to zawieszenie, więc lepiej, by nic nie odpadło w niewłaściwym momencie ;) na forum jest paru takich, co to z nimi można się przypuszczam dogadać ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 10:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 10:24 pm
Posty: 261
Lokalizacja: Kraków
Pod sprężyny dystanse - na allegro wpisz polibusze znajdiesz tam firmę z okolic olkusza wybierz przód 50mm tył 70mm ,w praktyce to są 45 i 65mm- koszt 200zł .Z przodu obróć mocowania amortyzatorów (na tym forum znajdziesz co i jak)- koszt trochę własnego czasu, a z tyłu amortyzatory od poloneza (tez najdziesz na forum dokladnie jakie itp. :wink: )-koszt ok 85 zł szt.Żeby wszysko grało powiniewnieś przedłużyć odboje z przodu o 2 cm i z tyłu o 5,5 cm (najlepiej dystanse metalowe o tych długościach).Po tym zabiegu auto bedzie miało dużo wiekszy prześwit.Do twoich potrzeb z tego co piszesz, nie musisz robić dystansu pod sierżanta i na wał.Jak Dozbierasz kasy zmień opony na 235/75/15 lub 235/70/16 zależy jakie masz felgi.Jak to wszystko zrobisz zapewniam cię ze stwierdzisz ze auto jakie masz na dzien dzisiejszy nie było autem terenowym w porównianiu do tego co bedziesz miał . :D - A jak sie zajawisz to bedziesz studjował forum i kombinowal ze springami mecedes, felicja , samara itp.itd. hehe :lol: Chociaż to i tak mniejszy przskok .
Pozdrawiam !

_________________
Vitara Cabrio 2.0 16v 98r


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 10:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 10:24 pm
Posty: 261
Lokalizacja: Kraków
Zapomniałem !
Na asfalcie trakcja praktycznie taka sama . No prawie bo środek ciężkości trochę wyżej .

_________________
Vitara Cabrio 2.0 16v 98r


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 6:48 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
michalstec pisze:
KonarskiS pisze:
podkładki pod sprezyny

to bym radził:)


"Włożenie dystansów (podkładek) gumowych nad sprężyny jest rozwiązaniem bardzo prostym, ale niestety autko z takim zawieszeniem poza lekkim zwiększeniem wysokości nad ziemią niewiele zyskuje, a traci na wykrzyżach. Skok zawieszenia zmniejsza się, szybko osiągając kres możliwości rozciągnięcia się amortyzatorów" Chyba, że w moim przypadku to wystarczy (jeżdzenie po dróżkach). Coś chyba widzę ze bez liftu ani rusz.

Jestem leśnikiem przez jakiś czas jeździłem na gumowych dystansach ale z innymi oponkami po lesie(przez jakiś czas miałem takie jak Ty) także nie było to najgoprsze rozwiązanie, fakt że nienajlepsze, ale na Twoje "dróżki" spokojnie wystarczy.
Ja już bym teraz tego niezakładał, ale wszystko zależy gdzie i jak bedziemy auto wykożystywać :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 7:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 21, 2008 8:22 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Środa Śl.
michalstec pisze:
Witam
Na początku może przedstawię się. Nazywam się Michał i jestem z Cieszyna. Miesiąc temu kupiłem Vitarę cabrio 1,6 z 1997 roku. Trafiła mi się naprawdę fajna i zadbana sztuka. A zakup był podyktowany z tym, że okresowo dojeżdzam do pracy w góry i muszę jeździć leśnymi dróżkami (np. gdzie ściagają drzewo). Podczas testów na takich dróżkach auto sprawuje się wyśmienicie tylko jest jedno ale. Co jakiś czas zahaczam tłumikiem o kamienie


Bo kupiłeś auto do jazdy po lesie i czasem trzeba zahaczyć dołem ,(prawdziwe terenówki mają zryte spody :twisted: )a z liftem i tak zryjesz spód auta ,bo po prostu będziesz chciał w większe dziury wjechać .
opony 255/60 to się nawet do jazdy po aswalcie nie nadają ,a w koleinach porażka ,jak kilka dni popada deszcz ,albo śnieg w lesie to se pojedzisz na takich walcach.

tłumik podnieś ,bo trochę za bardzo Ci wisi :mrgreen: ,dospawaj do niego ślizgi ,żebyś mógł go ciagnąć po ziemi spokojnie nie martwiąc się ,że się urwie ,wymień opony na węższe i wyższe ,tylko nie przesadż i się ciesz ,ze masz nie zmotaną vitarę

_________________
602335210 Janusz


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 9:32 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 7:22 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Cieszyn
Cichy pisze:

...
tłumik podnieś ,bo trochę za bardzo Ci wisi :mrgreen: ,dospawaj do niego ślizgi ,żebyś mógł go ciagnąć po ziemi spokojnie nie martwiąc się ,że się urwie ,wymień opony na węższe i wyższe ,tylko nie przesadż i się ciesz ,ze masz nie zmotaną vitarę

Tłumik podniosę. Czyli radzisz nie szukać bardziej płaskiego i robić przekładki. Dodatkowo na tłumik od spodu przyczepię bachę 0,8 mm z prowadnicą. Tak żeby go za szybko nie podziurawić :mrgreen: Tu zyskam może 2 cm maksymalnie 3 cm. A z oponami może być kłopot. Trochę żal kupować jak sam mam prawie nówki. Tak myślę o tym co napisał maly2000. Jak to jest w miarę proste w motażu to może uda mi się to samodzielnie zrobić. Obawiam się tylko komplikacji. A może po przeczytaniu forum jestem trochę przewrażliwiony :mrgreen:


Ostatnio zmieniony pn maja 10, 2010 9:36 am przez michalstec, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn maja 10, 2010 9:34 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
co do opon - zmień koniecznie. Przelatałem na takich koło 10tys. km, w terenie też ... aktualnie leży 5 szt. w garażu i się kurzy - w Polsce są bezużyteczne, ba, wręcz niebezpieczne.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 9:39 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 7:22 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Cieszyn
piotrk pisze:
co do opon - zmień koniecznie. Przelatałem na takich koło 10tys. km, w terenie też ... aktualnie leży 5 szt. w garażu i się kurzy - w Polsce są bezużyteczne, ba, wręcz niebezpieczne.

Zwłaszcza na koleinach :mrgreen:
Jak pierwszy raz siadłem do tej Vitarki i się nią przejechałem to mało z drogi nie wypadłem :mrgreen:


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 9:42 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
no właśnie. Jak zmienisz opony na 235 ulub węższe, to zaczyna się inna jazda ... wtedy Ty decydujesz gdzie jechać :mrgreen: Im węższe, tym się fajniej prowadzą. Mi się najlepiej jeździ po czarnym na 195R15.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 9:42 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
Tanio i prosto , to odkręć tłumik, ja tak jezdziłem :twisted: vitarka bez tłumika chodzi cicho :wink:

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 9:50 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
gdzies wczesniej napisales, ze chcesz podlozyc pod tlumik blache 0,8 mm - to za cienka blacha - jesli juz cos takiego bedziesz chcial zrobic to wg mnie przynajmniej 3 mm.

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 10:02 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 7:22 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Cieszyn
arek_m pisze:
gdzies wczesniej napisales, ze chcesz podlozyc pod tlumik blache 0,8 mm - to za cienka blacha - jesli juz cos takiego bedziesz chcial zrobic to wg mnie przynajmniej 3 mm.

Akurat mam 0,8. Może uda skombinować się 1,5 mm. Ale 3 mm to już chyba za duzo. Tą blachę trzeba jeszcze powyginać. Z 1,5 będzie już kłopot a co dopiero z 3.


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 10:12 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
0,8 wygina sie latwo - i wlasnie dlatego powinna byc grubsza blacha, zeby w terenie sie nie wyginala tak szybko ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 7:48 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
michalstec pisze:
arek_m pisze:
gdzies wczesniej napisales, ze chcesz podlozyc pod tlumik blache 0,8 mm - to za cienka blacha - jesli juz cos takiego bedziesz chcial zrobic to wg mnie przynajmniej 3 mm.

Akurat mam 0,8. Może uda skombinować się 1,5 mm. Ale 3 mm to już chyba za duzo. Tą blachę trzeba jeszcze powyginać. Z 1,5 będzie już kłopot a co dopiero z 3.

Radzę tak jak Arek 3mm minimum. 0.8mm to dobrze nadziana złamana gałąź przebije na wylot.


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 7:58 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 7:22 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Cieszyn
Z podnoszenia tłumika to chyba nici. W sposób naturalny (bez cięcia i spawania) udało mi się podnieść tłumik o 0,5 cm. Czyli prawie nic. Gumy podtrzymujące tłumik naciągnięte na maxa. Cięcie i wspawanie wyżej tłumika wyceniono w warsztacie na 150 max 200 zł (bo tłumik trzeba cały demonotwać i wspawać kolanko icoś tam jeszcze). Chyba nie warto w to się bawić. No chyba będę zmuszony zrobić tego lifta na dystansach.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl