suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn kwie 29, 2024 11:06 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: IRONMAN lift
Post: wt maja 11, 2010 10:57 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:08 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Poznań
Hej
mam pytanie, czy jeśli dam sprężyny i amortyzatoyr ironman'a
http://allegro.pl/item1028504951_hd_spr ... mplet.html
i do tego zestaw 4 amortyzatorów HD (były na allegro ale chyba aukcja sie skończyła)
to w każdym serwsie mi to zalożą czy tylko terenowych?
zawieszenie wymienia sie tak jak w każdym innym aucie? i czy potrzeba jakichś specjalnych narzędzi albo czegoś takiego czy nie?
pozdrawiam
mcj_o


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 10:59 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
zawieszenie wymienia się znacznie łatwiej niż w innych samochodach ;) moim zdaniem każdy warsztat sobie poradzi jeśli nie chcesz robić tego sam :)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 11:06 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
piotrk pisze:
zawieszenie wymienia się znacznie łatwiej niż w innych samochodach ;)


o ile śruby będą chciały choć trochę współpracować.. :)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 12:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
Każdy warsztat tylko tak jak kacjen pisał czasem występują problemy z odkręceniem śrub i trzeba ciąć i kombinować u mnie akurat poszło prawie gładko :-)
Pochwal się koniecznie fotkami jak zamontujesz zawias

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 3:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
możesz pokusić się też o wymiane gum na polibusze, trochę drożej ale masz wymieniony komplet.

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 3:21 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
... jeśli oczywiście stare tuleje metalowo-gumowe są w stanie nierokującym ... oryginalne tuleje naprawdę wiele wytrzymują :idea:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 3:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
Zawieszenie założy Ci każdy warsztat tylko amortyzatory Ironmna sobie odpuść. Jeśli chcesz zamontować w miarę dobry amortyzatory firmy Ironman to sugeruje model Foam Cel. To mocny o twardej charakterystyce pracy amortyzator, niestety ceną już zbliżony się do innych producentów. Amortyzatorów Nitro Gas osobiście bym nie kupił. Według mnie parametrami pracy zbliżone są do oryginałów. Maja mniejszą średnicę i mniejszą pojemność gazową niż OME, Trail Master czy Ironmn Foam Cell w związku z powyższym szybciej się przegrzewają i tracą sprawność.

Dla porównania - grubość tłoka: Ironman Nitro Gas 15mm Old Man Emu Nitrocharger 18mm. Trail Master Stage II 18mm. Teraz już pewnie wiesz dla czego amortyzatory Nitr Gas kosztują 300 zł a konkurencyjne produkty ponad 400 zł :-)


Sprężyny Ironman. Sprężyny Ironman mają duży zakres ładowności od 0 d0 200kg. Efekt niestety jest taki że na pustym aucie sprężyna źle wybiera , auto podskakuje i słabo się wykrzyżuje. Ta sprężyna różni się od oryginalnej tylko i wyłącznie grubością drutu ilość zwojów oraz wyskośc jest taka sama jak oryginał. Teraz wyobraź sobie sytuację, że Twoja sprężyna jest grubsza o 3mm!! Do auta w teren gdzie potrzebny jest elastyczny dobrze wybierający zawias ta sprężyna to lipa !! Do auta wyprawowego, mocno obciążonego non stop sprężyna o takich parametrach będzie dobra.

http://www.ironman4x4.com/html/suzuki/62.html


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 3:59 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
ostatnio danthe wymienial ironmany, bo mu sie po paru miesiacach rozkraczyly :shock: z tego co wiem wrocil do oryginalow i byl w szoku jak one ladnie pracuja. najlepiej by bylo, gdyby sam tu cos napisal ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 9:52 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków/Piła
eskapada pisze:
Zawieszenie założy Ci każdy warsztat tylko amortyzatory Ironmna sobie odpuść. Jeśli chcesz zamontować w miarę dobry amortyzatory firmy Ironman to sugeruje model Foam Cel. To mocny o twardej charakterystyce pracy amortyzator, niestety ceną już zbliżony się do innych producentów. Amortyzatorów Nitro Gas osobiście bym nie kupił. Według mnie parametrami pracy zbliżone są do oryginałów. Maja mniejszą średnicę i mniejszą pojemność gazową niż OME, Trail Master czy Ironmn Foam Cell w związku z powyższym szybciej się przegrzewają i tracą sprawność.

Dla porównania - grubość tłoka: Ironman Nitro Gas 15mm Old Man Emu Nitrocharger 18mm. Trail Master Stage II 18mm. Teraz już pewnie wiesz dla czego amortyzatory Nitr Gas kosztują 300 zł a konkurencyjne produkty ponad 400 zł :-)


Sprężyny Ironman. Sprężyny Ironman mają duży zakres ładowności od 0 d0 200kg. Efekt niestety jest taki że na pustym aucie sprężyna źle wybiera , auto podskakuje i słabo się wykrzyżuje. Ta sprężyna różni się od oryginalnej tylko i wyłącznie grubością drutu ilość zwojów oraz wyskośc jest taka sama jak oryginał. Teraz wyobraź sobie sytuację, że Twoja sprężyna jest grubsza o 3mm!! Do auta w teren gdzie potrzebny jest elastyczny dobrze wybierający zawias ta sprężyna to lipa !! Do auta wyprawowego, mocno obciążonego non stop sprężyna o takich parametrach będzie dobra.

http://www.ironman4x4.com/html/suzuki/62.html


czyli co proponujesz?
ja mam zamiar podnieść longa 2 cale

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 6:06 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli rozpatrujesz lift zawieszenia na poziome 2cali, jeśli chcesz dobrze przygotować auto do zabawy w terenie na firmowym zawieszeniu a nie według receptury wielu kolegów z forum Suzuki to sugeruje zestaw Trail Master + 50mm ? jest to jeden z lepszych zestawów do terenu i jazdy na co dzień .Sprężyny podnoszą auto o pełne 50mm od wartości fabrycznych w przeciwieństwie do nie pełnych dwóch cali Ironman, Old Man Emu czy Dobinsons. Ponadto zestaw zawiera elementy montażowe nie zbędne do przywrócenia geometrii zawieszenia

Dla czego Trail Master:


Bo zestaw zawiera nie tylko sprężyny i amortyzatory ale zestaw montażowy przywracający geometrię zawieszenia.
Bo sprężyny dają +50mm liftu w przeciwieństwie do 35 mm Old Man Emu / Dobinsons
Bo zestaw ma 24 miesięczną europejską gwarancję producenta oraz certyfikat jakości TUV
BO termin realizacji zamówienia wynosi 3 do 5 dni.
Bo w razie reklamacji czy zakupu jakiegoś zużytego lub uszkodzonego podzespołu termin realizacji oraz rozpatrywania roszczeń gwarancyjnych są dużo krótsze niż w przypadku wielu innych zawieszeń zwłaszcza jeśli by porównać do Old Man Emu.
Bo amortyzatory mają gumowe wymienne tuleje a nie mocno utwardzające prace zawieszenia Polibiusze. Cena za taki komplet tulei amortyzatora to około 40 zł

Absolutnie nie uważam, że zestaw Old Man Emu jest zły. Na OME wspaniale się jeździ , zawieszenia wspaniale wybiera ale sprężyny dają mniejszy lift, ponadto OME nie ma w ofercie do tego auta nic za wyjątkiem sprężyn i amortyzatorów. Również nie uważam że Dobinsons jest złym zawieszeniem mi osobiście o twarda charakterystyka amortyzatorów w pełnym zakresie pracy nie odpowiada ale dla wielu kierowców to zaleta.

http://www.shop.maas-group.de/product_i ... ts_id=2235


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 7:42 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków/Piła
kurcze ale to 4.500 kosztuje :shock:

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 8:34 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
davejr pisze:
kurcze ale to 4.500 kosztuje :shock:



ee tam niemieckim cenami się nie sugeruj

:mrgreen:


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 9:28 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 7:22 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Cieszyn
eskapada pisze:
Jeśli rozpatrujesz lift zawieszenia na poziome 2cali, jeśli chcesz dobrze przygotować auto do zabawy w terenie na firmowym zawieszeniu a nie według receptury wielu kolegów z forum Suzuki to sugeruje zestaw Trail Master + 50mm ....

Ale receptura podana na forum nie jest chyba aż taka zła :wink:
I pojawia się jeszcze pytanie czy warto wydawać aż tyle kasy na taki zestaw :?:
Ciekawe czy np. półosie, przeguby wolniej się zużywają w przypadku użycia tego zestawu czy tak samo jak przy lifcie podanym na forum (polibusze lub springi samara + amory lublin) :?:


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 9:52 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pn lut 02, 2009 8:00 am
Posty: 652
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Pewnie tak samo, bo te zestawy zawierają tylko springi i amory, chyba tylko calmini sprzedaje naprawdę pełne pakiety :wink:

_________________
Było v6, jest kolejne


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 11:24 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:08 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Poznań
Czyli odredzacie generalnie IRONMANA?
a może kupić sprężyny i amortyzatory nie HD? sprawa polega na tym że mam 1.9 TD,z tego co wiem jest to dość ciężki silnik... Poza tym zależy mi na jak najlepszym stosunku ceny do jakości. Auto jeździ w terenie tak +/- kilka razy w miesiącu, ale do chaty mam często cięzką drogę... :roll: To przegrzewanie to chyba mnie jakoś bardzo dotyczyło nie będzie chyba, bo jakichś wielkich szaleństw nie uprawiam. Generalnie zależy mi na tym, żeby większe opony móc wlożyć. A co z tym polibuszem, oświećcie mnie dokładnie, co to i gdzie to (między amortyzatorem a samochodem, czyżby?) Czy może lepiej dać poprostu dłuższe sprężyny i amortyzatory np. Bilstein B6? amortyzatory z przodu i z tyłu musze wymienić bo już Zuza lata na dziurach, a na asfalcie na jak są dziury to boje sie że nagle zmenie pas :D

poza tym na expedycja.pl podają że sprężyny Trail Master dają 35 mm.
Jest tyle różnych opcji że sam nie wiem co by tu zrobić...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl