suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
IRONMAN lift http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=3363 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | mcj_o [ wt maja 11, 2010 10:57 am ] |
Tytuł: | IRONMAN lift |
Hej mam pytanie, czy jeśli dam sprężyny i amortyzatoyr ironman'a http://allegro.pl/item1028504951_hd_spr ... mplet.html i do tego zestaw 4 amortyzatorów HD (były na allegro ale chyba aukcja sie skończyła) to w każdym serwsie mi to zalożą czy tylko terenowych? zawieszenie wymienia sie tak jak w każdym innym aucie? i czy potrzeba jakichś specjalnych narzędzi albo czegoś takiego czy nie? pozdrawiam mcj_o |
Autor: | piotrk [ wt maja 11, 2010 10:59 am ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
zawieszenie wymienia się znacznie łatwiej niż w innych samochodach ![]() ![]() |
Autor: | kacjen [ wt maja 11, 2010 11:06 am ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
piotrk pisze: zawieszenie wymienia się znacznie łatwiej niż w innych samochodach ![]() o ile śruby będą chciały choć trochę współpracować.. ![]() |
Autor: | dli009 [ wt maja 11, 2010 12:12 pm ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
Każdy warsztat tylko tak jak kacjen pisał czasem występują problemy z odkręceniem śrub i trzeba ciąć i kombinować u mnie akurat poszło prawie gładko ![]() Pochwal się koniecznie fotkami jak zamontujesz zawias |
Autor: | WOLVERINE [ wt maja 11, 2010 3:16 pm ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
możesz pokusić się też o wymiane gum na polibusze, trochę drożej ale masz wymieniony komplet. |
Autor: | piotrk [ wt maja 11, 2010 3:21 pm ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
... jeśli oczywiście stare tuleje metalowo-gumowe są w stanie nierokującym ... oryginalne tuleje naprawdę wiele wytrzymują ![]() |
Autor: | eskapada [ wt maja 11, 2010 3:22 pm ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
Zawieszenie założy Ci każdy warsztat tylko amortyzatory Ironmna sobie odpuść. Jeśli chcesz zamontować w miarę dobry amortyzatory firmy Ironman to sugeruje model Foam Cel. To mocny o twardej charakterystyce pracy amortyzator, niestety ceną już zbliżony się do innych producentów. Amortyzatorów Nitro Gas osobiście bym nie kupił. Według mnie parametrami pracy zbliżone są do oryginałów. Maja mniejszą średnicę i mniejszą pojemność gazową niż OME, Trail Master czy Ironmn Foam Cell w związku z powyższym szybciej się przegrzewają i tracą sprawność. Dla porównania - grubość tłoka: Ironman Nitro Gas 15mm Old Man Emu Nitrocharger 18mm. Trail Master Stage II 18mm. Teraz już pewnie wiesz dla czego amortyzatory Nitr Gas kosztują 300 zł a konkurencyjne produkty ponad 400 zł ![]() Sprężyny Ironman. Sprężyny Ironman mają duży zakres ładowności od 0 d0 200kg. Efekt niestety jest taki że na pustym aucie sprężyna źle wybiera , auto podskakuje i słabo się wykrzyżuje. Ta sprężyna różni się od oryginalnej tylko i wyłącznie grubością drutu ilość zwojów oraz wyskośc jest taka sama jak oryginał. Teraz wyobraź sobie sytuację, że Twoja sprężyna jest grubsza o 3mm!! Do auta w teren gdzie potrzebny jest elastyczny dobrze wybierający zawias ta sprężyna to lipa !! Do auta wyprawowego, mocno obciążonego non stop sprężyna o takich parametrach będzie dobra. http://www.ironman4x4.com/html/suzuki/62.html |
Autor: | arek_m [ wt maja 11, 2010 3:59 pm ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
ostatnio danthe wymienial ironmany, bo mu sie po paru miesiacach rozkraczyly ![]() ![]() |
Autor: | davejr [ wt maja 11, 2010 9:52 pm ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
eskapada pisze: Zawieszenie założy Ci każdy warsztat tylko amortyzatory Ironmna sobie odpuść. Jeśli chcesz zamontować w miarę dobry amortyzatory firmy Ironman to sugeruje model Foam Cel. To mocny o twardej charakterystyce pracy amortyzator, niestety ceną już zbliżony się do innych producentów. Amortyzatorów Nitro Gas osobiście bym nie kupił. Według mnie parametrami pracy zbliżone są do oryginałów. Maja mniejszą średnicę i mniejszą pojemność gazową niż OME, Trail Master czy Ironmn Foam Cell w związku z powyższym szybciej się przegrzewają i tracą sprawność. Dla porównania - grubość tłoka: Ironman Nitro Gas 15mm Old Man Emu Nitrocharger 18mm. Trail Master Stage II 18mm. Teraz już pewnie wiesz dla czego amortyzatory Nitr Gas kosztują 300 zł a konkurencyjne produkty ponad 400 zł ![]() Sprężyny Ironman. Sprężyny Ironman mają duży zakres ładowności od 0 d0 200kg. Efekt niestety jest taki że na pustym aucie sprężyna źle wybiera , auto podskakuje i słabo się wykrzyżuje. Ta sprężyna różni się od oryginalnej tylko i wyłącznie grubością drutu ilość zwojów oraz wyskośc jest taka sama jak oryginał. Teraz wyobraź sobie sytuację, że Twoja sprężyna jest grubsza o 3mm!! Do auta w teren gdzie potrzebny jest elastyczny dobrze wybierający zawias ta sprężyna to lipa !! Do auta wyprawowego, mocno obciążonego non stop sprężyna o takich parametrach będzie dobra. http://www.ironman4x4.com/html/suzuki/62.html czyli co proponujesz? ja mam zamiar podnieść longa 2 cale |
Autor: | eskapada [ śr maja 12, 2010 6:06 am ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
Jeśli rozpatrujesz lift zawieszenia na poziome 2cali, jeśli chcesz dobrze przygotować auto do zabawy w terenie na firmowym zawieszeniu a nie według receptury wielu kolegów z forum Suzuki to sugeruje zestaw Trail Master + 50mm ? jest to jeden z lepszych zestawów do terenu i jazdy na co dzień .Sprężyny podnoszą auto o pełne 50mm od wartości fabrycznych w przeciwieństwie do nie pełnych dwóch cali Ironman, Old Man Emu czy Dobinsons. Ponadto zestaw zawiera elementy montażowe nie zbędne do przywrócenia geometrii zawieszenia Dla czego Trail Master: Bo zestaw zawiera nie tylko sprężyny i amortyzatory ale zestaw montażowy przywracający geometrię zawieszenia. Bo sprężyny dają +50mm liftu w przeciwieństwie do 35 mm Old Man Emu / Dobinsons Bo zestaw ma 24 miesięczną europejską gwarancję producenta oraz certyfikat jakości TUV BO termin realizacji zamówienia wynosi 3 do 5 dni. Bo w razie reklamacji czy zakupu jakiegoś zużytego lub uszkodzonego podzespołu termin realizacji oraz rozpatrywania roszczeń gwarancyjnych są dużo krótsze niż w przypadku wielu innych zawieszeń zwłaszcza jeśli by porównać do Old Man Emu. Bo amortyzatory mają gumowe wymienne tuleje a nie mocno utwardzające prace zawieszenia Polibiusze. Cena za taki komplet tulei amortyzatora to około 40 zł Absolutnie nie uważam, że zestaw Old Man Emu jest zły. Na OME wspaniale się jeździ , zawieszenia wspaniale wybiera ale sprężyny dają mniejszy lift, ponadto OME nie ma w ofercie do tego auta nic za wyjątkiem sprężyn i amortyzatorów. Również nie uważam że Dobinsons jest złym zawieszeniem mi osobiście o twarda charakterystyka amortyzatorów w pełnym zakresie pracy nie odpowiada ale dla wielu kierowców to zaleta. http://www.shop.maas-group.de/product_i ... ts_id=2235 |
Autor: | davejr [ śr maja 12, 2010 7:42 am ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
kurcze ale to 4.500 kosztuje ![]() |
Autor: | eskapada [ śr maja 12, 2010 8:34 am ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
davejr pisze: kurcze ale to 4.500 kosztuje ![]() ee tam niemieckim cenami się nie sugeruj ![]() |
Autor: | michalstec [ śr maja 12, 2010 9:28 am ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
eskapada pisze: Jeśli rozpatrujesz lift zawieszenia na poziome 2cali, jeśli chcesz dobrze przygotować auto do zabawy w terenie na firmowym zawieszeniu a nie według receptury wielu kolegów z forum Suzuki to sugeruje zestaw Trail Master + 50mm .... Ale receptura podana na forum nie jest chyba aż taka zła ![]() I pojawia się jeszcze pytanie czy warto wydawać aż tyle kasy na taki zestaw ![]() Ciekawe czy np. półosie, przeguby wolniej się zużywają w przypadku użycia tego zestawu czy tak samo jak przy lifcie podanym na forum (polibusze lub springi samara + amory lublin) ![]() |
Autor: | yoger [ śr maja 12, 2010 9:52 am ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
Pewnie tak samo, bo te zestawy zawierają tylko springi i amory, chyba tylko calmini sprzedaje naprawdę pełne pakiety ![]() |
Autor: | mcj_o [ śr maja 12, 2010 11:24 am ] |
Tytuł: | Re: IRONMAN lift |
Czyli odredzacie generalnie IRONMANA? a może kupić sprężyny i amortyzatory nie HD? sprawa polega na tym że mam 1.9 TD,z tego co wiem jest to dość ciężki silnik... Poza tym zależy mi na jak najlepszym stosunku ceny do jakości. Auto jeździ w terenie tak +/- kilka razy w miesiącu, ale do chaty mam często cięzką drogę... ![]() ![]() poza tym na expedycja.pl podają że sprężyny Trail Master dają 35 mm. Jest tyle różnych opcji że sam nie wiem co by tu zrobić... |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |