suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz lis 10, 2024 8:48 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sie 25, 2007 5:28 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
czy moglby ktos w nielifotwanej 3 drzwiowej vitarce zmierzyc mi odleglosc miedzy rama a mostem ? w tym miejscy gdzie gniazdo sprezyny tylnej wspawane jest w rame, potrzebne mi to do oceny jakie dokladnie dystasne musze zrobic bo na sprezynach samary lift mam taki jaki chce, wrecz idealny, ale te sprezyny sa za miekkie niestety i kultura ich pracy jest fatalna ;/

chodzi konkretnie o gore rury w kotrej sobie leci polos i dolna krawedz ramy nad polosia


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 5:47 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
chodzi ci o odległosc miedzy dolna miska sprezyny a gurną :?:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 6:25 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 8:24 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
ok jutro :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob sie 25, 2007 11:03 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
vaiker pisze:
..... ale te sprezyny sa za miekkie niestety i kultura ich pracy jest fatalna ;/...

:?: :roll:
Za miekkie?? Jak dla mnie są ok. Moze coś masz nie tak z amortyzatorami, właściwie chyba amortyzator bardziej odpowiada za sposób pracy zawieszenia...

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: ndz sie 26, 2007 3:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 1:53 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Marki
Masmo pisze:
vaiker pisze:
..... ale te sprezyny sa za miekkie niestety i kultura ich pracy jest fatalna ;/...

:?: :roll:
Za miekkie?? Jak dla mnie są ok. Moze coś masz nie tak z amortyzatorami, właściwie chyba amortyzator bardziej odpowiada za sposób pracy zawieszenia...


dokladnie jak piszesz, srednica drutu identyczna jak w seryjnej, srednica srezyny tez podobna tylko dlugosc wieksza wiec .....

moze vaiker jakies inne kupil :roll:

_________________
vitka 1.6 16V automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 5:07 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
13 cm :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 9:40 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
czyli samarowska daje 7-8 cm liftu, po zmierzeniu u mnie 20,5 i 21 cm, ja nie mam nic do tych sprezyn bo w sumie jako jeden z pierwszych je montowalem i jeszcze paru kumplom, chodzi o to ze one sa mimo wszystko troche szersze- co na maxymalnym scisnieciu powoduje obcieranie o krawedz gniazda, co z tego ze drut jest ten sam, jest wiecej zwojow i autko sie bardziej giba, pamietam dobrze jak rozhustywalem swoja na dystansach i orginalnych sprezynach i widze jak ja latwiej rozbujac na samarowskich, oczywiscie to daje WIELE dla wykrzyzy, pytanie bylo w sumie z czystej ciekawosci, tutaj wychodzi na to ze dystansa pod sierzanta tez trzeba zrobic na jakies 5-6 cm minimum , a ja sie biore jutro za kombinowanie dlaczego moja prawa sprezyna siedzi wygieta a lewa idealnie prosciutko jak na zdjeciu . . .


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 10:02 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 1:53 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Marki
z tym obcieraniem to przez to, ze w vitce oryginal jest na gorze mniejszy srednicą a samarowski jest bez redukcji srednicy. ja to rozwiazalem naciagajac gumowego weza na pierwszy zwoj z gory i z dolu. sprezyny "stoja" prosto i nie obcieraja.

_________________
vitka 1.6 16V automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 10:16 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
vaiker pisze:
czyli samarowska daje 7-8 cm liftu, po zmierzeniu u mnie 20,5 i 21 cm, ja nie mam nic do tych sprezyn bo w sumie jako jeden z pierwszych je montowalem i jeszcze paru kumplom, chodzi o to ze one sa mimo wszystko troche szersze- co na maxymalnym scisnieciu powoduje obcieranie o krawedz gniazda, co z tego ze drut jest ten sam, jest wiecej zwojow i autko sie bardziej giba, pamietam dobrze jak rozhustywalem swoja na dystansach i orginalnych sprezynach i widze jak ja latwiej rozbujac na samarowskich, oczywiscie to daje WIELE dla wykrzyzy, pytanie bylo w sumie z czystej ciekawosci, tutaj wychodzi na to ze dystansa pod sierzanta tez trzeba zrobic na jakies 5-6 cm minimum , a ja sie biore jutro za kombinowanie dlaczego moja prawa sprezyna siedzi wygieta a lewa idealnie prosciutko jak na zdjeciu . . .

stosuje samare od 3 lat zmien gume w górnym gniezdzie na inna i amorki na podwónego działania i bedzie ok

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 9:44 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 21, 2006 3:08 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Stary Sącz
A dla potomnych co mnie pytali skąd i z jakiej Audicy miałem sprężyny które sprzedałem Gruzinowi i Żonie Gruzina.
To są sprężyny tylne z AUDI 90. Kupiłem właśnie takie same ale nowe z firmy KAGER do mojego Koziołeczka na tył.
Parametry:
długość 400 mm
drut wg suwmiarki 10,5 mm a wg kataloga 11 mm
Średnica zewnętrzna sprężyny 99 mm (albo 105 - zapomniałem...)

Fajne, miękkie, długie i węższe od samarowskich. Cena - na zniżke kumpla 60 zł za sztuke nówki - dostępne w FOTA S.A.
Tylko nie wiem Tomaszu czy ich miękkość by Tobie odpowiadała. DLa mnie Samara w samuraju była za twarda, po za tym za szerokie zwoje powodowały że źle siedziała na gnieździe i bałem sie że wypadnie z gniazda.

_________________
Marcin Samuraj Coil - a kiedyś była Long 2.0 V6 LSD na wypasie. Obecnie Hyundai Terracan po modyfikacjach - ale z sentymentem do Suzuk


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 9:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
vaiker pisze:
... co z tego ze drut jest ten sam, jest wiecej zwojow i autko sie bardziej giba. . .

Muszę trochę Ci przyznać rację. W sobotę jechałem na OP i z pełnym obciążeniem nie powiem żebym się czuł pewnie na zakretach..... :roll: . W teren to spoko ale na czarnym trzeba uważać.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 10:08 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 1:53 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Marki
Nie wiem jak to u Was, ale ja zadnych problemow z tymi sprezynami nie mam. na czarnym i szutrach spokojne i stabilne, w terenie ladnie sie krzyzuja. moze to kwestia amorkow i jakichs luzow w tynym zawieszeniu.

_________________
vitka 1.6 16V automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 11:23 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
albo w teren albo na czarne złotego liftu nie ma :wink:
a mocniejsze amory pomogą stosuje przy wiekszym lifcie i jest ok :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 04, 2007 7:39 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 1:53 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Marki
slaw pisze:
albo w teren albo na czarne złotego liftu nie ma :wink:
a mocniejsze amory pomogą stosuje przy wiekszym lifcie i jest ok :wink:


no pewnie, ze nie ma. ale zachowuja sie one (sprezyny) w sposob zadowalajacy w obu przypadkach. jakbym chcial ideal na asfalt to bym se jakiegos plaskacza kupil :roll:

na dzien dzisiejszy samara jest dla mnie bliska zlotego srodka

_________________
vitka 1.6 16V automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl