suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:40 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 05, 2012 9:34 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt lip 23, 2010 9:26 am
Posty: 5
Ale właśnie chodzi mi o wymiary tego "normalnego" dustansu amora. Żeby wytoczyć trzeba wiedziec co :)
Jeśli nie pomierze sam - pomyślałem że ktoś się może jednak podzieli taką wiedzą:)


Na górę
Post: ndz lut 05, 2012 10:13 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
poco mierzyć ? uzgodnisz z tokarzem termin pojedziesz do niego z mocowaniem amora i na miejscu powinien dotoczyć (jeśli uzgodniony termin)
2 krążki i nawiercić 6 dziur chyba to długo nie potrwa ? tylko trzeba znaleść sobie takiego tokarza co w szopie robi , bo taki ca ma dużą halę wszystkie możliwe tokarki to wiadomo że na miejscu nie zrobi bo ma już robotę na cały miesiąc . Jak ja potrzebowałem dystanse to rano dawałem tokarzowi mocowanie a po południu składałem już z dystansami .

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: ndz lut 05, 2012 12:13 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt lip 23, 2010 9:26 am
Posty: 5
Tokarza to ja mam. Nie szukam porady jak to zrobic tylko wymiarów...
Dobra nie istotne.
Rozbiorę, przemierze.
Gdyby ktoś kiedys szukał to będe w posiadaniu zwymiarowanego rysunku:)


Na górę
Post: ndz lut 05, 2012 8:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:00 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Puławy
Obrazek

_________________
Vitara tdi


Na górę
Post: śr lut 08, 2012 6:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
O właśnie, wymiary już są powyżej, a ja przypomnę że zrobienie tego na kawałku stalowego profilu zamkniętego 100x50x4 (lub 100x50x3) o długości 110mm pochłonie koszty w wysokości 5zł. Ja mam tak zrobione i jest super. Ale podstawowa sprawa to precyzyjnie wytrasować te 6 otworów tak by wymiar 77mm był zachowany i dokładnie wyliczyć przesunięcie obu płaszczyzn na 10mm. Więcej roboty z linijką i kalkulatorem niż z wiertarką.

Acha i trzeba robić przesunięcie płaszczyzn proste tak jak zasugerował Robsik, a nie obrócone względem siebie o 90stopni jak na moich wczesnych rysunkach.

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: pn lip 16, 2012 11:27 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2012 7:27 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Mielec
Podziękowania dla tych którzy w tym wątku napisali coś przydatnego. I dzięki nim powstało.

Było:
Obrazek
Jest:
Obrazek
I moje dzieło:
Obrazek
Obrazek
Przesunięcie 20mm.

_________________
Suzuki Vitara Cabrio 91r 1,6 8v
Bf mt 31, xtr 1200, lift 4', body lift 2'


Na górę
Post: wt lis 20, 2012 7:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
mobilek pisze:
tak wystarczy obnizyc most, widzialem przedluzane ale lepiej zainwestowac i kupic przedluzone, przedni wal zostale bez zmian bo wymieniasz tylko przednie lapy a nie ruszasz poduszki z tylu mocujacej most dzieki czemu nie trzeba dystansu na wal



ostatnio jak próbowałem obniżyć most to zwątpiłem ponieważ...
Teraz nadchodzi kolejna zima (prawie cały czas 4x4 będzie) i akurat mam rozebrany przód auta , zmienione przeguby ,osłony, sworznie itp. to chcę obniżyć ten most , ale piszecie że obniżam tylko przednie łapy a tyłu nieruszam i wał sie nie wysunie, umnie niestety jak odkręce przednie łapy i wezmę most niżej to wał się wysuwa ok 1,2cm aż olej mi zaczął kapać(bo przecież tył mostu się podnosi i ciagnie wał z reduktora) , przednie łapy nie tylko schodzą niżej ale jednocześnie idą do przodu auta aż zaprą o drążek kierowniczy... wiec nie widze możliwości obniżenia mostu nie ruszając tylnej łapy albo be dystansu na wał .
Czy coś robię chujowo że ten wał wychodzi a łapy zapierają o drążek ? :)

Obrazek
Obrazek


(moze mam już trochę dłuższe łapy i temu tak się dzieje, ma ktoś wymiary seryjnych ? (bo jak kupiłem vitarę 5lat temu to koleś miał ją lekko liftnięte chyba 3cm :mrgreen: ale już nie mam kontaktu i nie wiem czy ruszał most )

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: wt lis 20, 2012 8:02 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
4"lift miałeś bez obniżenia mostu?
Tylną łapę poluzuj, dystans ma przedni wał?

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt lis 20, 2012 8:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
tak było bez obniżenia mostu ale z tego co czytałem jak masz dystans na amora tylko 5cm to nie trzeba niby obniżać , ale umnie niestety padło na zmianę 2 przegubów :mrgreen: i teraz obniżam most .

poluzowałem tylną łapę ale to nic nie daje , jak obniżam most na przednich łapach to gdy zniżam gruchę to wał wychodzi z reduktora :wink:

moze ktos obniżał most bez przeróbki tylnej łapy ? niech da zdjecia przednich łap tylniej i wysunięcie wału z reduktora . umnie po obniżeniu mostu o 4cm to wał wysuwa sie na tyle że ten kołnierz co nachodzi na obudowę reduktora to on już nie nachodzi wtedy :mrgreen: a normalnie to jest ok 1,4cm na reduktorze .

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: wt lis 20, 2012 9:58 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Ja mam właśnie bez przeróbki, a łapy do obniżania mostu od @ORI-ego1'-(główka mostu jest na równi z poprzeczką)

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt lis 20, 2012 11:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
dero686 pisze:
tak było bez obniżenia mostu ale z tego co czytałem jak masz dystans na amora tylko 5cm to nie trzeba niby obniżać , ale umnie niestety padło na zmianę 2 przegubów :mrgreen: i teraz obniżam most .
Dero chodziło o lift zawiasu 5cm, to wtedy nie trzeba obniżać mostu no chyba że wywalasz staba i pakujesz dystans na amora to wtedy tak. A przy 4" musowo :wink:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw lip 03, 2014 10:16 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 15, 2014 5:24 pm
Posty: 84
bede zakladal pod sprezyny podkladki poli 7cm, czyli lift wyjdzie ok 5,5cm, musze zrobic dystanse na amora, zrobic tyle samo czyli ok 5,5cm? z jakim przesunieciem? 1 cm wystarczy, plus ewentualnie skorygowac mniejszymi srubami na zwrotnicy lub rozwiercic minimalnie dziury w zwrotnicy


Na górę
Post: czw lip 03, 2014 10:03 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
slawko333 pisze:
bede zakladal pod sprezyny podkladki poli 7cm, czyli lift wyjdzie ok 5,5cm, musze zrobic dystanse na amora, zrobic tyle samo czyli ok 5,5cm? z jakim przesunieciem? 1 cm wystarczy, plus ewentualnie skorygowac mniejszymi srubami na zwrotnicy lub rozwiercic minimalnie dziury w zwrotnicy

:shock: :shock: :shock: jak?? :shock: :shock: :shock:
to wszystko bez sensu jest co napisałeś. poczytaj jeszcze forum i po tym pytaj. tylko zadaj sobie ten trud i poświęć trochę czasu

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pt lip 04, 2014 5:49 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 15, 2014 5:24 pm
Posty: 84
co bez sensu? twoj post jest bez sensu, niemasz nic koknretnego to powiedzenia nie wypowiadaj sie, a co do czytania; zanim napisalem ten post caly temat od poczatku dokladnie przeczytalem, i wiele innych,
moze napisze jeszcze raz z wytlumaczeniem dla tych co nie zrozumieli, zrobilem lift tylu, springi focus kombi obciete o jeden zwoj, amory lanos, sierzant 6cm, dystans na wal, zostal mi przod do podniesienia, chce zalzoyc 7cm poliuretany, a co za tym idzie musze zrobic dystans amora, tylko jakiej dlugosci? takiej jak podkladka poli? i jakie przesuniecie, 1 cm? a wielu z was mimo zalozenia dystansu anty tatry boryka sie dalej z tatra, wiec mozna byloby ja skorygowac mniejszymi srubami na zwrotnicy, ew rozkalibrowac otwory, bardziej zrozumiale napisalem?


Na górę
Post: pt lip 04, 2014 6:18 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Ale czemu chcesz zmieniać śruby jak są gotowe zestawy np. Radzika z przesunięciem?
Przy podkładkach pod sprężynę 7cm musiałbyś wsadzić z 13cm dystanse amorów, żeby był jakiś zakres ich pracy, bo nie wiem, czy zauważyłeś, ale sprężyna nie jest na końcu wahacza i te +7cm na środku wahacza to na końcu dużo więcej przez ramię :wink:

W każdym razie w życiu nie widziałem poliuretanów wysokości 7 cm (chyba, że z elementem utrzymującym sprężynę centralnie) :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl