suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
LIFT + OOPNY PROBLEM http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=12&t=4312 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | BODMAN [ pn lis 29, 2010 12:32 pm ] |
Tytuł: | LIFT + OOPNY PROBLEM |
Witam Serdecznie Mam problem i szukam porady, założyłem nowe zawieszenie do Vitary V6 long nowe zawieszenie +5cm firmy LOVELLS (wydaje mi się że przód poszedł trochę wyżej niż tył, ale nie o tym). Teraz zamontowałem nowe fele ET-15 plus opony AT 29" 245/70R16 no i niestety trze z przodu przy skręcie o nadkola a tył jest zbyt nisko i też ociera - co radzicie? 1. Bodylift? Tylko że sam go nie zrobię - musiałby ktoś mi to zrobić na Podkarpaciu / Małopolsce ? 2. Czy pakować się w podkładki pod sprężyny ? podniesie mi to jeszcze samochód o 5cm ? Dzięki, Piotr |
Autor: | Gofer [ pn lis 29, 2010 12:54 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
ja do tyłu radzę dać podkładki +35mm wystarczy i felgi z większym ujemnym ET lub jakis dystansy poszeżejające z 1cm. Powinno być w pożądku juz. |
Autor: | BODMAN [ pn lis 29, 2010 1:27 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
Tył podniósł się niżej dlatego że jest hak i butla z gazem, zastanawiam się czy nie dać mniejszych opon 205/80r16 - ale czy wejdą na felgi 16x7 ? Czy oryginalne nadkola nie będą obcierać ? |
Autor: | KozioŁ [ pn lis 29, 2010 9:47 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
Przód może być wyżej jeżeli jest zaprojektowany na większe obciążenie, np zderzak z wyciągarką. Pokaż jakieś fotki jak wygląda auto i gdzie opony kolidują z nadwoziem. No i napisz coś jak ten zawias pracuje. |
Autor: | simca [ pn lis 29, 2010 11:42 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
BODMAN pisze: Witam Serdecznie Mam problem i szukam porady, założyłem nowe zawieszenie do Vitary V6 long nowe zawieszenie +5cm firmy LOVELLS (wydaje mi się że przód poszedł trochę wyżej niż tył, ale nie o tym). Teraz zamontowałem nowe fele ET-15 plus opony AT 29" 245/70R16 no i niestety trze z przodu przy skręcie o nadkola a tył jest zbyt nisko i też ociera - co radzicie? 1. Bodylift? Tylko że sam go nie zrobię - musiałby ktoś mi to zrobić na Podkarpaciu / Małopolsce ? 2. Czy pakować się w podkładki pod sprężyny ? podniesie mi to jeszcze samochód o 5cm ? Dzięki, Piotr Niestety wychodzi na to, że założyłeś zbyt duże i za bardzo odsadzone koła, do zbyt małego liftu. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się bodylift, + ewentualne podcięcie. Jak dasz podkładki pod sprężyny. A kupiłeś sobie cały oryginalny zestaw zawieszenia: amorki + sprężyny, to będziesz miał za krótkie amortyzatory i zepsujesz sobie cały komfort pracy firmowego zawieszenia. Możesz też spróbować założyć te opony na oryginalne felgi. Wtedy powinno być dobrze. Oryginalne mają et + 25, ty założyłeś et -15. Czyli wychodzi na stronę 4 cm - szerzej. Mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi. Pokaż jak wygląda ta vitara i w których miejscach przyciera to może coś więcej pomogę. |
Autor: | BODMAN [ wt lis 30, 2010 1:01 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
Poniżej zdjęcia do oceny. PS. Przy jeździe na wprost nic nie obciera PS2. Przy skręcie obciera zarówno w prawo jak i lewo PS3. Tak wiem nie mam jednej śrubki w kole. Czy bodylift 2" pomógłby na tyle by nie wyrzucać oryginalnych nadkoli (auto ma być na codzień ) By bodman By bodman By bodman By bodman By bodman By bodman By bodman By bodman By bodman By bodman |
Autor: | Robsik [ wt lis 30, 2010 5:27 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
W końcu ktoś LOVELLS'y założył Jak sie sprawuje zawiecha? W ogóle to bylibyśmy wdzięczni gdybyś założył temat o swojej vitarce w dziale 'Nasze Vitary" Zaryzykowałbym montaż bodyliftu bo z tyłu przyciera przez zbyt odsadzone felgi i raczej podcięcie samych rantów nadkola nic nie da. Można by przedłużyć odboje, ale wtedy na marne pójdzie praca zawieszenia, a szkoda bo podobno jest to dobry zawias. Z tyłu dodatkowo przy wykrzyżu może o zderzak trzeć-mi przy 225/75r16 leciutko potrafi A przod to nie wiem. Widze, ze są chlapacze, może to o nie trze, może o zderzak. A jak o nadkole to młotek trochę puknięć, pomalować farbą jak sie powierzchnia uszkodziła, konserwacja i juz miejsce jest No i tak jak simca pisze mozesz spróbować ze zmianą na seryjne felgi, ale wtedy bedzie trzec o rame przy skrecie. |
Autor: | BODMAN [ wt lis 30, 2010 8:03 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
Jak dojdę z samochodem do ładu założę temat:) To jak spisuję się zawieszanie też opisze później bo nie miałem go okazji przetestować konkretniej. Nie bardzo chce zmieniać na seryjne stalówki bo te po prostu bardziej mi się podobają (wiem słaby argument). Zastanawiam się poważnie nad bodyliftem bo fakt dawać teraz podkładki pod sprężyny to trochę profanacja takiego zwieszenia. Mam prośbę do "simca" widziałem robiłeś bodylifta 2" możesz gdzieś odszukać wymiary tych dystansów (8 sztuk prawda?) które toczyłeś, przedłużek do drążka kierowniczego i innych elementów - dałbym do toczenia szybciej by to wszystko przebiegało. Dzięki, Piotr |
Autor: | Robsik [ wt lis 30, 2010 8:28 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
Dopiero teraz załadowały mi sie te zdj ze skreconymi kołami i wydaje mi sie, ze te gumowe nadkola(pierwszy raz coś takiego widzę w Vitarze) mogą zabierać trochę miejsca. Bodylift też bede niedługo ćwiczyć...powoli zaczynam |
Autor: | BODMAN [ wt lis 30, 2010 8:36 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
A nadkola fakt, jak go kupowałem to "starszy Pan" coś o nich wspomniał że to jakiś jego wynalazek. Co w takim razie jest w oryginale ? Jest tam pusto ? (masz może jakieś zdjęcie) Chlapacze też zajmują miejsce ale są do wywalenia, przy najbliższej okazji Pozdr, Piotr |
Autor: | KozioŁ [ wt lis 30, 2010 10:01 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
Chlapaczy oryginalnie nie ma w ogóle. Wracając do tematu. Felg nie zmieniaj, bo jak wrócisz do seryjnych to będzie z przodu trzeć o ramę a z tyłu o górne mocowanie sprężyn przy wykrzyżu. Jak nie chcesz modyfikować blach to rób bodylifta 5 cm. |
Autor: | piotrk [ wt lis 30, 2010 10:25 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
coś mały ten lift ale firmowy, więc szkoda by go psuć jakąś rzeźbą typu podkładki ... może po prostu koła mniejsze i felgi z mniejszym odsadzaniem założyć? Bo te coś ciut za duże się zdają. Zasadniczo ET powinno być bliskie zera, by to grało w miarę w takiej konfiguracji. U mnie koła 29" z felgami ET3 tak wyglądają założone (nic nie trze, jedynie po skokach przednie koła atakują górę nadkola): No albo fleksem wyciąć co przeszkadza |
Autor: | BODMAN [ śr gru 01, 2010 6:07 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
Mam jeszcze takie zapytanie poniżej dwa zdjęcia, w nadkolach mam plastiki czy u Was też takie wynalazki są? Tu od strony drzwi, gdy to wywalę można rękę wsadzić do samego progu głęboko głęboko...i błoto rzecz jasna się w nim chowa? By bodman Oraz od strony zderzaka: By bodman Pozdr. Piter |
Autor: | piotrk [ śr gru 01, 2010 6:17 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
u mnie jest głębiej. Np. w przedni i tylny zderzak można swobodnie "wkładać rękę i leci błoto" |
Autor: | BODMAN [ śr gru 01, 2010 6:31 pm ] |
Tytuł: | Re: LIFT + OOPNY PROBLEM |
I w progi też ? Pozdr. Piter |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |