suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 1:02 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: lift budy ok 3"
Post: sob gru 04, 2010 12:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 06, 2010 7:38 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kobyłka/Warszawa
może komuś się przyda. Małym nakładem kasy i sporym pracy zrobiłem Bodylift ok. 3? wzorowany na opisie Hadka z uwagami Wiktora i moimi poprawkami :D
Użyte materiały:
Profil 80x60x4 o dł 80cm, śruby 6szt. 10x40, 2szt. 10x50 skok gwintu 1.25 twardość 8.8 +nakrętki + podkładki różne rodzaje
Obrazek
Profil pocięty
- 6 kawałków o wym. 80x80 w których następnie zostały centralnie wywiercone otwory o średnicy 13mm,
- 2 kawałki o wym. 80x130 ? te profile poszły na tył i nie trzeba dorabiać dystansów pod wzmocnienie zderzaka, otwory pod szpilki zostały wywiercone tak jak w kawałkach 80x80, dodatkowo otwór o średnicy 8mm na przykręcenie wzmocnienia zderzaka :
Obrazek
Obrazek
Po zdemontowaniu kangura, zderzaków poluzowania śruby na drążku kierowniczym i wszystkiego wg. opisu Hadka, odkręciłem 6 nakrętek ze szpilek trzymających budę z ramą , na tyle zostały tylko poluzowane . następnie używając dwóch podnośników hydraulicznych i kobyłek (asekuracyjnie) podniosłem przednią część budy na tyle, że dało się podłożyć profile z przodu pod lampy. Wsunąłem je ściankami do przodu, do nich później po wywierceniu otworu 8mm, przykręciłem wzmocnienie przedniego zderzaka. Z przodu nie wyjmowałem gum, zostawiłem je tak jak były, a profil wsunąłem między gumę a budę. Jako, że nie przecinałem gum, dorobiłem gumowy dystans o wysokości ok. 1cm i podłożyłem go między profil a budę. Było to konieczne aby wysokość wszędzie w ośmiu punktach była taka sama. Następnie śrubami o dł 50mm przykręciłem profil do ramy, oryginalną śrubą przyłapałem budę do profila.
Obrazek
Obrazek
W miejsce podnośników podstawiłem kobyłki, a podnośniki przestawiłem w tył samochodu. Odkręciłem następnie dwie pozostałe nakrętki z tyłu samochodu i podniosłem budę do góry tak prawą jak i lewą stronę na odpowiednią wysokość , tak aby można było wsunąć profile. U mnie dodatkowo trzeba było odkręcić przewód do tankowania gazu od zaworu. Kolejność nadziewania na szpilki była taka: guma w całości, podkładka o średnicy otworu 13mm większa, profil, guma z metalową pokrywką, podkładka, nakrętka. Dwie szpilki na tyle samochodu są dłuższe niż w pozostałych miejscach, warto to wiedzieć by nie rozbierać w tą i z powrotem bo szpilka może się spierać na naszej śrubie. Po założeniu profili z pomocą dwóch przymusowych ochotników opuszczałem budę jednocześnie nakierowując ja na otwory w ramie. Następnie po całkowitym opuszczeniu budy i ustawieniu jej w odpowiedniej pozycji na szpilki nawlokłem kwadratowe podkładki, okrągłe podkładki i nakrętki. Następnie całość poskręcałem. Musiałem przedłużyć przewód podciśnieniowy oraz drążki zmiany biegów i reduktora wg opisu Hadka.
I tak powstał lift ok. 3? bez skracania szpilek.

_________________
Cabrio 93r 1.6 8V; LPG na Blosie; lift zawias 2'', body 3"; 31" KL-71 (viewtopic.php?f=28&t=3992) - BYŁO
ZJ '96 5.2 V8 - JEST

Obrazek


Na górę
Post: sob gru 04, 2010 6:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Drek pisze:
Z przodu nie wyjmowałem gum, zostawiłem je tak jak były, a profil wsunąłem między gumę a budę. Jako, że nie przecinałem gum, dorobiłem gumowy dystans o wysokości ok. 1cm i podłożyłem go między profil a budę. Było to konieczne aby wysokość wszędzie w ośmiu punktach była taka sama.
Ale gdyby guma poszła nad profilem to ten dystans 1cm byłby chyba niepotrzebny... Bo by się połowa gumy nie schowała w zagłębieniu w ramie, tak jak teraz.

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Ostatnio zmieniony sob gru 04, 2010 6:47 pm przez Wiktor, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: sob gru 04, 2010 6:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 06, 2010 7:38 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kobyłka/Warszawa
masz rację tylko to były pierwsze podłożone profile i na początku gumy miały być cięte, lecz na drugi dzień koncepcja znowu się zmieniła, a jako że profile już były na swoim miejscu, to odkręciłem oryginalne śruby i podłożyłem dystans gumowy(czyste lenistwo) :mrgreen:

_________________
Cabrio 93r 1.6 8V; LPG na Blosie; lift zawias 2'', body 3"; 31" KL-71 (viewtopic.php?f=28&t=3992) - BYŁO
ZJ '96 5.2 V8 - JEST

Obrazek


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 8:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2011 2:37 pm
Posty: 70
Lokalizacja: okolice Krakowa N-Huty
Witam.
Mysle o lifcie wg Kolegi Dreka i mam pytanko:
co oprócz lewarków i dolotu powietrza trzeba jeszcze dostosowac po lifcie?
dodam ze Vitka nie widziała jeszce żadnych przeróbek i lift będe robił sam
...przynajmniej na poczatku.........

_________________
Vitarka Cabrio 1.6 8v gaźnik + lpg


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 8:54 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
To zrób 2' mniej kłopotu :wink:
Acha ale co z tym dolotem powietrza?

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Ostatnio zmieniony ndz sty 16, 2011 9:04 pm przez BARTEK W., łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 8:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2011 2:37 pm
Posty: 70
Lokalizacja: okolice Krakowa N-Huty
2" lub 3" jeszcze przemyśle ale chciałem wczesniej sie wywiedziec co mnie może czekac

_________________
Vitarka Cabrio 1.6 8v gaźnik + lpg


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 6:00 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
zacznij od zawieszenia, lift budy olej...

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 9:53 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Może nie olej ,a zrób po lifcie zawieszenia.

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 10:08 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2011 2:37 pm
Posty: 70
Lokalizacja: okolice Krakowa N-Huty
Sprawe jeszcze przemyśle :?:
a na razie wydech bo radia już nie słysze :lol:
potem wymiana reduktora bo nie ma przodu (już kupiony)
i krzyżak/ki na przednim wale :cry:
wszelkie opinie, rady, etc. itp. itd. mile widziane :mrgreen:

_________________
Vitarka Cabrio 1.6 8v gaźnik + lpg


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 11:54 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Nie wiem czemu nikt nie wspomina że lift zawieszenia znacznie łatwiej zrobić po lifcie budy, kiedy już łatwiej dostać się do śruby tylnego amortyzatora i jest w ogóle więcej miejsca na ręce i narzędzia...

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 1:03 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Wiesz jak tak akurat zrobiłem, ale był to czysty przypadek. (tzn najpierw był mini lft)

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 7:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 06, 2010 7:38 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kobyłka/Warszawa
BARTEK W. pisze:
To zrób 2' mniej kłopotu :wink:
Acha ale co z tym dolotem powietrza?


czemu uważasz, że 2" to mniej kłopotu? Po mojemu więcej roboty i kombinowania. co do dolotu powietrza to nic nie kombinowałem, jest tak jak było.

Wiktor pisze:
Nie wiem czemu nikt nie wspomina że lift zawieszenia znacznie łatwiej zrobić po lifcie budy, kiedy już łatwiej dostać się do śruby tylnego amortyzatora i jest w ogóle więcej miejsca na ręce i narzędzia...


teraz też tak uważam, choć zrobiłem odwrotnie.

_________________
Cabrio 93r 1.6 8V; LPG na Blosie; lift zawias 2'', body 3"; 31" KL-71 (viewtopic.php?f=28&t=3992) - BYŁO
ZJ '96 5.2 V8 - JEST

Obrazek


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 8:04 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
A no bo lewaków nie trzeba przedłużać, bo kolumny kier. też
Co do dolotu, to właśnie nie wiem o co loledze chodziło

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 8:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2011 2:37 pm
Posty: 70
Lokalizacja: okolice Krakowa N-Huty
Sorki za ten dolot - pomieszałem sobie fora :oops:

_________________
Vitarka Cabrio 1.6 8v gaźnik + lpg


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 8:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2011 2:37 pm
Posty: 70
Lokalizacja: okolice Krakowa N-Huty
Sorki za ten dolot - pomieszałem sobie fora :oops:

_________________
Vitarka Cabrio 1.6 8v gaźnik + lpg


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl