suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 03, 2024 3:57 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 513 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 21, 2012 10:22 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
az 5 cm ? no mi sie wydawalo ze znacznie mniej, ale moglem sie pomylic w kazdym badz razie zestaw orginalne springi od accorda i przednie od lublina jest znacznie miekszy niz niebieskie accordy z allegro i tylnie lublinowe

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 11:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
na pewno, bo jak dla mnie niebieski jamex to porażka w vitce
nie tyle co o twardość mi chodzi(bo są cholernie twarde) ale o wymiary, średnica wewnętrzna za mała przez co źle sie układa w dolnym gnieździe i tworzy się 'banan' i za krótka przez co przy wykrzyżu z długim amorem sie luzuje(mi czasami wypadały) i hałasują-dyslokatory może by pomogły

ciężko dobrać coś optymalnego bo widzę, ze i focus seryjny powoli siada

no ale temat o amorach :lol:


Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 11:10 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
himself pisze:
az 5 cm ? no mi sie wydawalo ze znacznie mniej, ale moglem sie pomylic w kazdym badz razie zestaw orginalne springi od accorda i przednie od lublina jest znacznie miekszy niz niebieskie accordy z allegro i tylnie lublinowe


Jeśli amortyzator jest w pozycji "sprężonej" dłuższy o 5cm od oryginału to należy zadbać o to aby zabezpieczyć go przed zmiażdżeniem np. przedłużając odpowiednio odboje. To zależy od sprężyn, czasami jest tak że sprężyna nie pozwoli na dobicie amortyzatora. Oryginalne sprężyny calmini są na tyle gęste że działają jak odboje składając się "zwój do zwoju".

Robsik pisze:
no ale temat o amorach :lol:


Zawsze można zmienić tytuł i dodać springi do zestawienia 8)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz kwie 22, 2012 9:45 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
nie wiem czy moje niebieskie byly podcinane bo zakladal je poprzedni wlasciciel, ale orginalne akordy trzeba bylo podciac o ponad 1 zwoj bo nie wchodzily w gniazdo

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz kwie 22, 2012 10:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lis 25, 2011 6:05 pm
Posty: 244
Lokalizacja: POLSKA
A ja się przekonałem że Jedzie się jak taczką obojętnie na jakich sprężynach gdy mamy zbyt wiele LUFTU w kołach 23 PSI jest taczka 19 PSI jest o wiele bardziej komfortowo . tyle że opory toczenia wzrastają a tym samym apetyt na Energię Płyną :mrgreen:


Na górę
Post: ndz kwie 22, 2012 10:21 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
RDZIKI1 pisze:
A ja się przekonałem że Jedzie się jak taczką obojętnie na jakich sprężynach gdy mamy zbyt wiele LUFTU w kołach 23 PSI jest taczka 19 PSI jest o wiele bardziej komfortowo . tyle że opory toczenia wzrastają a tym samym apetyt na Energię Płyną :mrgreen:


U mnie po zalozeniu omegi+samara z 5cm dystansem z tylu i olejowych tokico + sprezyny z gv 2.0D z przodu jest komfortowo nawet przy 1.8bar.
NA lublinach bylo czuć róznice pomiedzy 1.8 a 1.2.

ps:
przymierzam sie do posprzątania tego wątku, poprzenoszę posty do ogólnej dyskusji o lifcie zawieszenia.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz kwie 22, 2012 12:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lis 25, 2011 6:05 pm
Posty: 244
Lokalizacja: POLSKA
Pewnie sztywność IRONMENÓW z tyłu robi swoje :twisted:

Ale w GV na seryjnym zawieszeniu i AT BF GOODRICH i zalecanym ciśnieniu 35 PSI jest twardo a już przy 28 PSI błogi Komfort . Opony terenowe są twarde nie to co szosówki .


Na górę
Post: wt kwie 24, 2012 8:19 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
radzik071 pisze:

Napisz jeszcze jaki masz dystans na sierżanta i wał.

Do V6 Nawet wzmacniane focusy KYB HD 5609 mogą być za miękkie.
Może lepszy będzie accord ale nie ten jamexa wzmacniany tylko zwykły
Himself ma takie w Longu V6 razem z amorem bodajże lublinem to może niech się wypowie


Mam DPS: 45mm, DNW: 10mm.
Teraz to kompletnie już nie wiem jakie sprężyny założyć, by było ok.
Czy faktycznie te focusy KYB HD 5609 są bardziej miękkie niż Accordy?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: wt kwie 24, 2012 2:10 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
KYB HD 5609 od accordów firmy Jamex na pewno są bardziej miękkie ale czy od "oryginałów" accorda np kayaby to nie powiem
Na pewno focusy są dłuższe i nie wypadnie Ci sprężyna przy amorkach KYB 343047
Focusy nawet HD przy Longu ogólnie dość łatwo się uginają bo są progresywne i mają dużo zwojów.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt kwie 24, 2012 2:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Dzięki za info. Chyba spróbuję focusów HD. Jeśli mają dużo zwojów, to pewnie też będą działać jak odbojniki, co ochroni amortyzatory przed zmiażdżeniem. A progresywność też wydaje się być pożądaną cechą.

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: wt kwie 24, 2012 10:16 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
lukenduro pisze:
........ co ochroni amortyzatory przed zmiażdżeniem. .....


Co Wy macie z tym zmiażdżaniem amortyzatorów? :roll:
Proszę o zdjęcie takiego - jak zobaczę to uwierzę.

Znam przypadek rok temu w Vitarze, że na wyboju amortyzator dobił tak mocno do końca że aż sporo wygiął ramę :!: , ale nic mu się nie stało i jeździ do dzisiaj :lol: a rama dalej krzywa

PS.
Chyba, że mówimy o amorach typu Magnum to one już w magazynie się rozpadają :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr kwie 25, 2012 5:20 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
radzik071 pisze:
lukenduro pisze:

PS.
Chyba, że mówimy o amorach typu Magnum to one już w magazynie się rozpadają :wink:



nie gadaj :D miałem magnumy z przodu 4 lata i jezdza do dziś w vitarze choć juz cieknie jeden :D

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: śr kwie 25, 2012 6:36 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
lukenduro pisze:
........ co ochroni amortyzatory przed zmiażdżeniem. .....


Co Wy macie z tym zmiażdżaniem amortyzatorów? :roll:
Proszę o zdjęcie takiego - jak zobaczę to uwierzę.

Znam przypadek rok temu w Vitarze, że na wyboju amortyzator dobił tak mocno do końca że aż sporo wygiął ramę :!: , ale nic mu się nie stało i jeździ do dzisiaj :lol: a rama dalej krzywa

PS.
Chyba, że mówimy o amorach typu Magnum to one już w magazynie się rozpadają :wink:


Może nie zmiażdżysz od razu, ale sukcesywnie bedzie sie uszkadzał.
Uszkodziłem tak lublina tylnego, nie był to delphi tylko jaki taki magnumopodobny. Wygiął się w banana, puścił farbę i stanął na sztywno :) Niestety nie zrobiłem zdjęcia :roll:
Moim zdaniem jesli zadbasz o odpowiednie zabezpieczenie przed dobijaniem amora to znacznie przedłuży jego żywotność. Zwłaszcza jeśli są to jakieś no-name.
Dobijanie na amortyzatorze w góre bądź w dół nie jest dobre i jesli sie da to trzeba je eliminowac.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 25, 2012 7:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Jeszcze jedno pytanie, bo nie znalazłem odpowiedzi:

Czy focusy KYB HD 5609 są twardsze od seryjnych sprężyn w V6?
Dziś miałem w rękach te sprężyny. Ich długość to 43 cm. Nie będzie to za dużo?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: ndz kwie 29, 2012 10:25 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
lukenduro pisze:
Jeszcze jedno pytanie, bo nie znalazłem odpowiedzi:

Czy focusy KYB HD 5609 są twardsze od seryjnych sprężyn w V6?
Dziś miałem w rękach te sprężyny. Ich długość to 43 cm. Nie będzie to za dużo?


Nie są twardsze (grubość drutu 12.7mm)
Mają dużo zwojów i się łatwo uginają.
43cm za dużo ? zależy pod jakie amory. jak chcesz założyć np od omegi sedan czy ascony b to przynajmniej Ci nie wypadną te sprężyny
Na początku dały mi 13 cm liftu ale po miesiącu siadły 3cm i jest lift 4"
Kupię teraz na próbę focusy wzmacniane firmy jamex bo mają jeszcze grubszy drut (13.5mm)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony pt maja 04, 2012 10:43 am przez radzik071, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 513 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl