suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:50 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 12, 2012 8:53 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 20, 2011 11:33 am
Posty: 203
Lokalizacja: 15km od Krakowa na wschód
Aha... No to dzięki za info.


Na górę
Post: śr lis 28, 2012 7:48 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt wrz 13, 2011 8:12 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Złota k. Brzeska
zdiagnozowałeś przyczynę tych drgań? bo u mnie chyba to samo mam :(

_________________
95. 1.6 16V lpg


Na górę
Post: czw lip 14, 2016 7:41 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 11, 2016 1:43 pm
Posty: 53
Silnik: 1.6 8v gaźnik
Model: JLX blaszak
Rok prod.: 1990
To samo u mnie po lifcie 4" zaczelo chrobotac w czasie puszczania pedalu gazu jak w starych autobusach. Okazalo sie ze jest luz i to duzy na wejsciu wału do reduktora. Czy to oznacza ze mam od razu szukac reduktora czy spróbować najpierw wymienic wal?

_________________
Lift Radzikone 4''
BFG 215/70/15
LPG


Na górę
Post: czw lip 14, 2016 12:05 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
trzeba wymienić reduktor i wał.
najlepiej z jakiegoś nowszego rocznika po 1996r bo mają już poprawione te wyjścia wału na wzmocnionym wieloklinie pokrytym zieloną powłoką z jakiegoś tworzywa.
One już się tak nie rozklekotywowywują :)

Same drgania mogą być od wywalonych krzyżaków

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lip 14, 2016 1:52 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Powodem rozklekotania nie będzie również padnięte łożysko na wyjściu z reduktora?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lip 14, 2016 5:50 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
głównie o nie się rozchodzi.
Ale jak wymienisz same łożysko i założysz stary przetyrany wał to za długo to nie pojeździ.
Błąd konstrukcyjny - w nowszych V i wszystkich GV jest to już poprawione i dłużej wytrzymuje

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lip 14, 2016 6:30 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Albo odwrotnie. Niemniej cena i wymiana używanego wału a ilość pracy przy wymianie łożyska jest niewspółmierna :mrgreen:
Co jeszcze zmienili w tych nowszych oprócz wieloklinu z powłoką?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lip 14, 2016 7:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 11, 2016 1:43 pm
Posty: 53
Silnik: 1.6 8v gaźnik
Model: JLX blaszak
Rok prod.: 1990
radzik071 pisze:
trzeba wymienić reduktor i wał.
najlepiej z jakiegoś nowszego rocznika po 1996r bo mają już poprawione te wyjścia wału na wzmocnionym wieloklinie pokrytym zieloną powłoką z jakiegoś tworzywa.
One już się tak nie rozklekotywowywują :)

Same drgania mogą być od wywalonych krzyżaków

Wlasnie mialem nadzieje ze to beda krzyzaki ale niestety. Dzis jade po wał jutro go wsadze i bede sie modlil cala noc żebyś się mylił i zeby sam wal wystarczyl. I tak juz koszta przekroczyły moje oczekiwania a jeszcze dobrze w teren nie wyjechalem. Ciagle cos nowego wyskakuje.

_________________
Lift Radzikone 4''
BFG 215/70/15
LPG


Na górę
Post: czw lip 14, 2016 7:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
Witam

wtrące się do tematu i zacytuję radzika:

radzik071 pisze:
to w najlepszym :wink:
w najgorszym to i wał i reduktor (wymiana łożyska nieopłacalna )


W którymś juz z kolei temacie czytam że wymiana tego łożyska jest nieopłacalna i bez sensu, może ktoś dokladniej opisać dlaczego? koszty robocizny?czy wymiana nie rozwiązuje problemu?
Pytam bo u siebie mam problem z tym właśnie elementem i powoli myślalem właśnie o wymianie tego łozyska.

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: czw lip 14, 2016 10:38 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
nowe oryginalne łożysko to koszt ~150zł (chińskie podobno ~50zł)
Wymiana nie jest łatwa bo łożysko wyprasowywane jest do środka reduktora czyli trzeba go wyjąć z auta i rozkręcić. Poza tym ciężko podejść, żeby je wyprasować.
Jak już zmienimy to łożysko to dalej zostaje nam wał, który już stracił na średnicy i nie jest idealnie okrągły/gładki w miejscy styku z łożyskiem przez co szybko rozwali nam nowe łożysko (mi oryginalne łożysko ze starym wałem wytrzymało niecały rok)
I dalej mamy reduktor który w nowszych rocznikach został zastąpiony lepszym.

Następnym razem zmieniłem reduktor na taki z vitary 2.0 99r czyli z zielonym wieloklinem i założyłem też do starego wału 1.6 końcówkę z wału 2.0 z lepszym wieloklinem (tym co wchodzi do reduktora)
Trzymało to się bez zastrzeżeń.
W Vitarze Justyny też na starcie wrzuciłem reduktor i wał z 2.0 i po 3 latach dalej jest elegancko.
koszt reduktora i wału to jakieś 300zł i szybko się to wymienia.
Można też zastosować reduktor z GV ale trzeba wtedy wymienić wyjście na linkę prędkościomierz na taką ze starego reduktora Vitary (też trzeba rozkręcić reduktor ale jest to prostsze niż wymiana łożyska)

Wg mnie jak już motać to ze zmianą na lepsze a nie na nowe ale tak samo kiepskie.

PS.
Na zdjęciu po lewej wieloklin nowszego wału z 2.0 po prawej stare 1.6


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lip 15, 2016 8:26 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Chyba mam podobny problem.

Jeździć aż zajeździć? I co się wtedy stanie, rozpadnie się całkiem łożysko, stracę napęd i tak samo będzie do wymiany reduktor i wał? Olej się nie wyleje i po wyjęciu wału wrócę do domu na samym przodzie?


Na górę
Post: pt lip 15, 2016 9:05 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
puki jest tylko hałas i nie wali olejem to można jeździć.
będzie coraz głośniej i coraz bardziej będzie lało ale raczej się nie rozpadnie.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lip 15, 2016 11:20 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Kiedyś zaczęło cieknąć z wyjścia wału, wymieniłem uszczelniacz, jest ok.
Będzie rozwalało uszczelniacze przez luzy?


Skoro się nie pali to poczeka na jakieś większe modyfikacje vitary o-)


Na górę
Post: pt lip 15, 2016 6:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
no właśnie u mnie leje powoli na uszczelniaczu , już drugi uszczelniacz wymieniłem w ciągu ok. 1,5 roku ,

dzięki Radzik za wyczerpującą odpowiedz i rozwianie wątpliwości zaczynam powoli szukać reduktora i walu z nowszego rocznika :D

jeszcze tylko pytanko czy jak założę reduktor z 2,0 to wyjście na przedni wal będzie pasowało czy także trzeba końcówkę zamieniać?

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: pn lip 18, 2016 2:48 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
przedni wał we wszystkich V i GV ma ten sam wieloklin.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl