suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 11:27 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 09, 2012 8:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 08, 2012 1:24 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Gdynia
Witam .
Mam następujący problem.
Przednie zawieszenie "twardo" znosi wszelkie dziury i nierówności.
Po kupnie okazało się że sprężyny są klapnięte, dystans między odbojnikiem a wahaczem wynosił około 1 cm.
Wymieniłem amortyzatory na nowe i wstawiłem mocno podcięte sprężyny od merca 200 d , odległość od wahacza zwiększyła się do około 5cm. Amortyzator nie naciągnięty.
Na asfalcie super , na dziurach dramat.
Sworznie nie wylatane, gumy w wahaczu raczej też.
Czyżby dalej odbojnik dochodził do wahacza (dobijał)?

Pozdrawiam

_________________
Suzuki Sidekick 1.6 8v automat Lpg


Na górę
Post: pn wrz 10, 2012 10:50 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Springi od 200D mogą być bardziej miękkie niż oryginały.
Jeśsli podciąłeś więcej niź 2 zwoje, to może dobijać.
Sprawdź jednak wszystkie tuleje wahaczy.
Ewentualnie metalowy stuk to może być urwane mocowanie budy z ramą ;)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn wrz 10, 2012 6:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 08, 2012 1:24 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Gdynia
Uciąłem więcej niż dwa zwoje. Akurat miałem używki pod ręką :).
I tak auto stoi wyżej niż na klapniętych starych springach i są trochę twardsze.
Mocowanie budy było uszkodzone , ale zostało wyspawane.
Ile powinna wynosić, odległość wahacz odbój na nowych oryginalnych sprężynach ?

_________________
Suzuki Sidekick 1.6 8v automat Lpg


Na górę
Post: pn wrz 10, 2012 7:39 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Górne mocowania amortyzatorów sprawne?Wszystko dobrze poskręcane?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 10:39 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Sprawdź wspornik środkowego drążka kier. (strona pasażera)


Na górę
Post: wt wrz 18, 2012 7:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 08, 2012 1:24 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Gdynia
Problem rozwiązany.
Buda pospawana i już nie tłucze :P

_________________
Suzuki Sidekick 1.6 8v automat Lpg


Na górę
Post: śr wrz 19, 2012 2:15 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
michalgd pisze:
Problem rozwiązany.
Buda pospawana i już nie tłucze :P

Czyli ostatnia moja porada trafna ;)
Ciekawe jak reszta podłogi się ma... ;)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr wrz 19, 2012 7:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 08, 2012 1:24 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Gdynia
"Wzmocniony" został przedni kielich i wzmocnienie nadkola.
Nic strasznego :)

_________________
Suzuki Sidekick 1.6 8v automat Lpg


Na górę
Post: śr wrz 19, 2012 7:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 08, 2012 1:24 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Gdynia
zax pisze:
michalgd pisze:
Problem rozwiązany.
Buda pospawana i już nie tłucze :P

Czyli ostatnia moja porada trafna ;)
Ciekawe jak reszta podłogi się ma... ;)


Hehe. Po Japońsku - Jako tako :)
Czemu Vitary tak strasznie gniją ?
Miałem Ładę Nivę 88 rok i tylko kawałkiem podłużnicy trzeba było się martwić.
Najtrudniej jest gdy się kupuje pierwszą terenówkę, trzeba doliczyć 1500 pln na migomat.
Potem się człowiek przyzwyczaja.

_________________
Suzuki Sidekick 1.6 8v automat Lpg


Na górę
Post: czw wrz 20, 2012 11:15 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Może dlatego, że nivy mają grubszą blachę...
Może dlatego, że nivy mają jakieś sensowne zabezpieczenie antykorozyjne, a nie tylko lakier...
Może dlatego, że większość Vitar sprowadzonych z Niemcowni jeździła w górach non stop z przyklejoną do podłogi solą, albo stała w czasie powodzi gdzieś na placu :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl