suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 9:47 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt gru 28, 2007 7:38 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Hej!
Właśnie zakupiłem sprężynki na tył od samary...

I poczytałem i się zastanawiam - czy by się lepiej układały, jakby je przyciąć jeden zwój?

Co o tym sądzicie? Nie chce motać dystansów, bo nie mam ku temu warunków i raczej nie będę korzystał z Vitki jako auta bardzo przeprawowego...

Czy podcięcie tych sprężyn byłoby dla mnie OK?

I jeszcze jedno pytanie...Sprężyny na przód od W124 300D...Będą robić?

Pozdrawiam!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 7:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1169
a ja mam inne pytanie. 8)
czy istnieją jakieś springi progresywne pasujące do Vitarki ?
merc czy bmw to na pewno można dobrać, ale tył na samarze albo felicji to już raczej wątpię :roll:

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Suzukowcy.pl . Ojagoo.pl . Ready2go.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 10:35 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
sa rozne springi mimo ze wszytkie sa do samary sztywnosc mozna dobrac według firmy modelu itp :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 11:19 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
Własnie dziś wstawiłem springi od samary do tyłu + amorki S1106 i springi od 124 do przodu.Przód przytnij o 1,5 zwoja na grubym drucie i 0,5 zwoja na drucie ścieniowanym.W miejscu gdzie sprężyna będzie wchodzić w górne gniazdo owiń wężem gumowym.Od samary przytnij o 1 zwój i koniecznie włóż 5cm dystans po sierzant bo inaczej springi beda dziwnie powyginane.Do tego jeszce 1 cm dystans na wał.W miejsca w które wchodząc w gniazda owiń również Wężem gumowy.
Zreszta jest to bardzo dokladnie opisane przez kolege Masmo w tym dziale.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 11:34 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
OKU pisze:
Zreszta jest to bardzo dokladnie opisane przez kolege Masmo w tym dziale....

Eeee nie za bardzo :wink: . Ja wrzuciłem bez przycinania, węża itp i niestety nie jest to, co powinno być. Jakbym miał robić teraz, to bym ciął i wężem obwinął. Ile ciąc to trudno zdalnie stwierdzić zwłaszcza że podobno są dwie długości Samrowy spreżyn :!: .
Ale nie mam czasu i zdrowia na eksperymentowania. Wkrótce zestaw sprawdzony będzie u mnie :wink: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 3:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
OKU pisze:
Witam.
i koniecznie włóż 5cm dystans po sierzant bo inaczej springi beda dziwnie powyginane.Do tego jeszce 1 cm dystans na wał.


Ale wlasnie ja nie chce motac dystansow...Ewentulanie jakies max 2 cm na sierzancie...Na pewno nie chce motac na wale...

Czy podcianajac zalozmy 1.5 zwoja bede w stanie zrobic bez dystansu?

Pozdr!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 10:40 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
OKU pisze:
Witam.
i koniecznie włóż 5cm dystans po sierzant bo inaczej springi beda dziwnie powyginane.Do tego jeszce 1 cm dystans na wał.


Ale wlasnie ja nie chce motac dystansow...Ewentulanie jakies max 2 cm na sierzancie...Na pewno nie chce motac na wale...

Czy podcianajac zalozmy 1.5 zwoja bede w stanie zrobic bez dystansu?

Pozdr!

Myślę że jak zrobisz lift 5 cm to możesz jeździć bez żadnych dystansów. Chyba większość Vitar tak jeździ. Nie mam jednak pojecia ile trzeba obciąć smarowskie spreżyny. Muszisz chyba poeksperymentować.
Tylko nie wiem jak będzie przy Twoich felgach z ET -35 z obcieraniem. Spreżyny Samary są miekkie :!:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 01, 2008 11:38 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Spokojnie, felgi wymienie, tylko z czasem :)

Kupilem juz tez amory s1106 i sciagacze do sprezyn...Wiem, ze sie da bez, ale ja tam wole miec to narzedzie - gdzies mialem, ale mi sie zgubily...

Co do sprezyn, to pewnie bede probowal...Na poczatek mysle, ze na pewno obetne 1 zwoj i pojezdze...Nie chce przesadzic.

Pozdrawiam!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 01, 2008 11:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
.....bede probowal...

POWODZENIA :!:
I czekamy na szczegółowy opis ze zdjęciami :mrgreen: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 9:46 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Dziś zakupiłem przednie sprężyny od mb 124 300D.

O ile takie coś podciąć?

Czekam nadal na przesyłki, więc spokojnie...Mam nadzieję, że się trochę ociepli, bo mi łapy do żelaza przylgną :lol:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 9:51 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Dziś zakupiłem przednie sprężyny od mb 124 300D.
O ile takie coś podciąć?...

Mniej o jeden zwój niż ja podciołem :wink: :
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.p ... sc&start=0

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 9:19 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
ale nie miałes od 300 D tu trzeba esperymentowac jak bedzie bardzo twardo wyjac bo rama popeka :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 11:21 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
ale nie miałes od 300 D

To Fakt :!: Moje są za to za miekkie i za krótkie. Auto potrafi niefajnie dobić.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 11:35 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
sprezyna i amor o zestaw a ze miekie to znaczy zawiecha pracuje :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 7:35 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Dziś odebrałem sprężyny samary...Oznaczenie żółte, od 300D też mam żółte. Sprężyny od MB są prawie nowe, natomiast samara to nowe sprężyny od Jacars z allegro (jak @Masmo). Może nie będzie za miękko...Chce gaz wstawić, mam nadzieję, że to nie przeszkodzi :)

Trochę mnie zmartwiliście tym, że 300D mogą być za twarde :( Szkoda to ciąć i się dowiedzieć, że może być za twardo :(

Ile podciąć wreszcie od 300D? 1 zwój, czy 1.5 zwoja? Od samary podetnę max 1 zwój. Nie chcę ich zbyt obciąć, żeby nie były za miękkie (krótkie).

Jeszcze czekam na amory i do roboty :D :D :D

Na pewno będę po lifcie chciał się z kimś spotkać, żeby sprawdził moją robotę :D:D - @Masmo??

Pozdr!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl