suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 1:36 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: krzywe tarcze?
Post: śr gru 10, 2008 10:06 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków/Piła
Witam
jak wciskam hampla to pedał hamulca pulsuje ( nie sa zapowietrzone ) i to nie zawsze, a jak przy większej prędkości chce przyhamować trochę ostrzej to aż budą trzęsie czyżby tarcze się pokrzywiły?

Zdrów

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: śr gru 10, 2008 10:40 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Na to wygląda.
Żeby sprawdzić można jeszcze spróbować zdjąć tarcze, oczyścić piasty i złożyć jeszcze raz jak nie pomoże to tarcze na śmietnik.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: śr gru 10, 2008 10:42 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
davejr pisze:
Witam
jak wciskam hampla to pedał hamulca pulsuje ( nie sa zapowietrzone ) i to nie zawsze, a jak przy większej prędkości chce przyhamować trochę ostrzej to aż budą trzęsie czyżby tarcze się pokrzywiły?

Zdrów


Coś takiego miałem w plaskaczu. Diagnoza mechanika była właśnie taka. Wymieniełem tarcze i nadal było tak samo. Kolejne podejście i okazało się, że skończyły się jakieś tulejki przy mocowaniu klocków. Tak więc niekoniecznie tarcze. Jeśli stało Ci się dosyć nagle i nie przypominasz sobie ostrego walnięcia, to raczej to drugie. Nie tak łatwo jest zgiąć tacze.

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: śr gru 10, 2008 11:03 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 16, 2008 5:12 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Rybnik
Oj wbrew pozorom bardzo łatwo jest je pokrzywić - wystarczy je najpierw dobrze nagrzać (czyli trochę pohamować), a potem wjechać w solidną kałużę i gwałtownie je schłodzić...
Ale oczywiście zacznij od tulejek ;).

_________________
Na czarne: Vitara long V6 2.0 '96
Na nieczarne: Milo ImaC + hitec vista 42 :P


Na górę
Post: śr gru 10, 2008 12:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Domiss pisze:
Oj wbrew pozorom bardzo łatwo jest je pokrzywić - wystarczy je najpierw dobrze nagrzać (czyli trochę pohamować), a potem wjechać w solidną kałużę i gwałtownie je schłodzić...
Ale oczywiście zacznij od tulejek ;).


Pierwsze słysze, żeby w taki sposób odkształcić tarcze :shock:

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: śr gru 10, 2008 1:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
To w takim razie jeszcze mało słyszałeś.
Zdaża się to dość często choć łatwiej tak załatwić tanie kiepskie jakościowo dyski lub takie które są już na wykończeniu.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: śr gru 10, 2008 4:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków/Piła
okej dzięki, sprawdzę tulejki

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: czw gru 11, 2008 9:31 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Jak trzęsie budą, a nie kierownicą, to najprawdopodobniej problem jest w tylnych hamulcach. Bębny są owalne.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 6:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Pavel pisze:
Jak trzęsie budą, a nie kierownicą, to najprawdopodobniej problem jest w tylnych hamulcach. Bębny są owalne.


dokładnie posłuchaj jeszcze czy nic nie stuka z tylnych kół przy hamowaniu, ja też szukałem z przodu a okazało się że przy obracaniu tylnym kołem ociera jakby bęben był owalny a na dodatek cylinderek pracuje albo w jedna albo w druga strone ale nie w obie naraz :lol:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 9:51 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
jak bębny są owalne, to widać na badaniu technicznym - wtedy siła hamowania zaczyna pulsować ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr gru 17, 2008 7:49 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Zamiast na badanie techniczne taniej będzie powyżej 100km/h przyhamować ręcznym (z wyczuciem). Jeżeli pojawi sie dudnienie i wibracje to na 100% problem jest w bębnach. Przed toczeniem/wymianą trzeba sie jeszcze upewnić że powierzchnie przylegania piasty i bębna są równe, czyste i gładkie.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: ndz lut 08, 2009 8:20 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków/Piła
Jest jeszcze jedna sprawa krzywe są felgi z tyłu (dość mocno) i problem się zaczął jak założone zostały koła zimowe na tych właśnie felgach
jak były letnie koła tego nie było

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Ostatnio zmieniony ndz lut 08, 2009 9:34 pm przez davejr, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz lut 08, 2009 9:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 05, 2009 2:34 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
davejr pisze:
Jest jeszcze jedna sprawa krzywe są felgi z tyłu 9dość mocno) i problem się zaczął jak założone zostały koła zimowe na tych właśnie felgach
jak były letnie koła tego nie było


Miałem tak w jeepie cherokee na letnich było ok a na zimówkach waliło jak diabli a na wyważarce u wulkanizatora było ok-cuda jakieś-tyle, że felgi były proste, opona wpadała w jakieś dziwne wibracje...

_________________
Vitara 1,6 8V 93r Cabrio lift 2" (215/15) Czarna Suka


Na górę
Post: ndz lut 08, 2009 9:30 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków/Piła
U mnie widać że felgi idą w ósemki jak się jedzie za autem

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: ndz lut 08, 2009 9:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 05, 2009 2:34 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
davejr pisze:
U mnie widać że felgi idą w ósemki jak się jedzie za autem



No to chyba znalazłeś rozwiązanie zagadki:)

_________________
Vitara 1,6 8V 93r Cabrio lift 2" (215/15) Czarna Suka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl