suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Teraz jest Śr lip 23, 2014 12:17 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lip 19, 2012 6:39 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 21, 2007 1:35 pm
Posty: 1841
Lokalizacja: Wrocław
Zakładając dystanse amortyzatorów z przesunięciem anty tatra zmniejsza się rozstaw kół i trzeba koniecznie ustawić zbieżność.
Jak mamy daleko do diagnosty lepiej wcześniej samemu ustawić sobie zbieżność żeby nie katować opon.

Na zdjęciach jest opis jak zrobić sobie przyrządzik do ustawiania zbieżności.
Wierzcie mi, że jak wykona się go bardzo dokładnie to można będzie nim ustawić tak zbieżność, że żaden diagnosta nam już nie będzie potrzebny :D
Najważniejsze żeby 4 tulejki (nr 3 na foto) były idealnie równe oraz listewka/profil aluminiowy/ poziomice były proste i nie wygięły się po założeniu na koło.


Obrazek
Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na http://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio edytowano N lis 18, 2012 11:35 pm przez radzik071, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lip 19, 2012 9:51 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 243
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Sposób niby powszechnie znany, ale ktoś to w końcu zobrazował :wink:

_________________
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lip 20, 2012 9:17 am 
Offline

Dołączył(a): Pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 809
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
tylko jeszcze jedna kwestia do rozwiania pozostaje.... autom które ciągną na przód ustawiamy koła rozbieżnie... autom które ciągną na tył ustawiamy koła zbieżnie... a w vitarze??? ja u siebie ustawiałem na 0 czyli ani zbieżnie ani rozbieżnie...

_________________
Vitara prawie metal top, trochę liftu, XTR 12000 lbs na przodzie, kopia SIMEXA 31/10,5/15 - była
Jeep Zj 4.0 lift 2" bf goodrich km2 29" działające lsd z tyłu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lip 20, 2012 11:22 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 21, 2007 1:35 pm
Posty: 1841
Lokalizacja: Wrocław
Też ustawiam na 0 lub minimalnie rozbieżnie (max 1mm więcej na przedniej miarce)
Jak mam zbieżnie to koła pchają wahacze do środka i przód auta się unosi :lol: (dlatego, że lift duży)

miras7 napisał(a):
Sposób niby powszechnie znany, ale ktoś to w końcu zobrazował :wink:

Nobla się nie spodziewałem :D

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na http://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 18, 2012 11:37 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 21, 2007 1:35 pm
Posty: 1841
Lokalizacja: Wrocław
ktoś próbował ? czy wypociny poszły na marne ? :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na http://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 20, 2012 12:43 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1870
Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
W autach tylnonapędowych doła mają być zbieżne.
W przypadku Vitary 2-6mm

Dzisiaj jak znajdę chwile to zrobię pewien prosty przyrząd i w końcu ustawie zbieżność :wink:

edd

Przyrząd zrobiony, jutro wrzucę foto.
Dosłownie takie gały :shock: zrobiłem jak zobaczyłem o ile za dużo sa zbieżne przednie koła.
Zbieżność ustawiłem zaraz po ostatnich pracach przy zawieszeniu-dobre pół roku temu,
przez ten czas przód siadł i koła były zbieżne o prawie 15mm. :shock:
Teraz nie mam sie co dziwić, ze stawiała taki opór przy wciskaniu sprzęgła, zmianie biegu, jeździe na luzie itp..
Ustawiłem i jak ręką odjął.
Tak to jest jak nie ma sie czasu na swoje auto :P

_________________
Seryjna Vitara 2.0 V6 z 4" zawiasem, 2" body, blokadą LR tył, LSD przód i blisko 33" simexem ;)
gg 5382426 roberthajder@wp.pl tel 509636995


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 21, 2012 12:19 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 21, 2007 1:35 pm
Posty: 1841
Lokalizacja: Wrocław
Akurat zbieżność to się ustawia 5 minut :wink:
A Ty żeś tyle simexa zmarnował :mrgreen:

Ps.
Wg mnie w vitarach z liftem zbieżność trzeba ustawiać na zero !
Jak koła są zbieżne lub rozbieżne to przez wahacze pod kątem przód auta podczas jazdy będzie się podnosił lub opadał :wink:
Im większy lift (kąt wahaczy) tym te zjawisko bardziej odczuwalne !

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na http://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 21, 2012 12:53 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1870
Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
Jak vitka cały czas jeździ w terenie-dzień w dzień to uwierz, ze nie ma u nas chętnego na jakiekolwiek prace przy niej nie wspominając o myciu.. :mrgreen:

Simex...i tak jest za mały :lol:

Jeśli jest tak jak mówisz chociaż(jeszcze?) tego nie zauważyłem :D to ustawiałbym na 1-2mm.
0[zero] jest wartością przy, której (mając jakiś luz-niewyczuwalny przy sprawdzaniu) koła mogą ustawić się rozbieżnie.

Twarde amory pewnie zmniejszyłyby efekt, o którym piszesz.

_________________
Seryjna Vitara 2.0 V6 z 4" zawiasem, 2" body, blokadą LR tył, LSD przód i blisko 33" simexem ;)
gg 5382426 roberthajder@wp.pl tel 509636995


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 21, 2012 10:09 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 288
Lokalizacja: gdansk
Robsik napisał(a):
Teraz nie mam sie co dziwić, ze stawiała taki opór przy wciskaniu sprzęgła, zmianie biegu, jeździe na luzie itp..

a jaki wpływ ma geometria na opór pedału sprzęgła, czy zmianę biegu? :shock:

_________________
był long 1.6 16v, jest GR Y61


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 21, 2012 10:22 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1870
Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
Czy naprawdę muszę tłumaczyć o co chodzi?

_________________
Seryjna Vitara 2.0 V6 z 4" zawiasem, 2" body, blokadą LR tył, LSD przód i blisko 33" simexem ;)
gg 5382426 roberthajder@wp.pl tel 509636995


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 21, 2012 10:38 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 288
Lokalizacja: gdansk
jeśli to nie problem, to oświeć mnie proszę

_________________
był long 1.6 16v, jest GR Y61


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 21, 2012 1:04 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 08, 2012 6:01 am
Posty: 1620
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
pewnie chodzi o to ze vitarka znacznie zwalnia po wcisnięciu sprzęgła czy jezdzie na luzie
:mrgreen:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (stare próchno :P )
lift 4'' by radzikone
spawlock tył był i się zmielił


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 21, 2012 1:52 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 288
Lokalizacja: gdansk
zbys19 napisał(a):
pewnie chodzi o to ze vitarka znacznie zwalnia po wcisnięciu sprzęgła czy jezdzie na luzie
:mrgreen:

aaa no chyba, że to autor miał na myśli, bo zrozumiałem, że to pedał sprzęgła stawiał opór :mrgreen:

_________________
był long 1.6 16v, jest GR Y61


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 21, 2012 2:57 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 08, 2012 6:01 am
Posty: 1620
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
u mnie jak jezdze 4x4 to mnie strasznie zwalnia,a jak skręcam na maxa to juz hamuje

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (stare próchno :P )
lift 4'' by radzikone
spawlock tył był i się zmielił


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 21, 2012 2:57 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1870
Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
To nie wiecie, ze pedał sprzęgła 'powiązany' jest z drążkami kierowniczymi? :shock: :lol:

Tak, chodziło o to co zbys19 napisał. :mrgreen:

Przyrząd:


Załączniki:
20121121179.jpg
20121121179.jpg [ 177.05 KiB | Przeglądane 2458 razy ]

_________________
Seryjna Vitara 2.0 V6 z 4" zawiasem, 2" body, blokadą LR tył, LSD przód i blisko 33" simexem ;)
gg 5382426 roberthajder@wp.pl tel 509636995
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL