suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=14&t=8122
Strona 1 z 4

Autor:  radzik071 [ czw lip 19, 2012 6:39 pm ]
Tytuł:  Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

.
EDIT: Na trzeciej stronie jest nowsza i lepsza instrukcja !
o tu: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=8122&start=30
.
Zakładając dystanse amortyzatorów z przesunięciem anty tatra zmniejsza się rozstaw kół i trzeba koniecznie ustawić zbieżność.
Jak mamy daleko do diagnosty lepiej wcześniej samemu ustawić sobie zbieżność żeby nie katować opon.

Na zdjęciach jest opis jak zrobić sobie przyrządzik do ustawiania zbieżności.
Wierzcie mi, że jak wykona się go bardzo dokładnie to można będzie nim ustawić tak zbieżność, że żaden diagnosta nam już nie będzie potrzebny :D
Najważniejsze żeby 4 tulejki (nr 3 na foto) były idealnie równe oraz listewka/profil aluminiowy/ poziomice były proste i nie wygięły się po założeniu na koło.


Obrazek
Obrazek

Autor:  miras7 [ czw lip 19, 2012 9:51 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbierzności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Sposób niby powszechnie znany, ale ktoś to w końcu zobrazował :wink:

Autor:  sebahabit [ pt lip 20, 2012 9:17 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbierzności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

tylko jeszcze jedna kwestia do rozwiania pozostaje.... autom które ciągną na przód ustawiamy koła rozbieżnie... autom które ciągną na tył ustawiamy koła zbieżnie... a w vitarze??? ja u siebie ustawiałem na 0 czyli ani zbieżnie ani rozbieżnie...

Autor:  radzik071 [ pt lip 20, 2012 11:22 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbierzności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Też ustawiam na 0 lub minimalnie rozbieżnie (max 1mm więcej na przedniej miarce)
Jak mam zbieżnie to koła pchają wahacze do środka i przód auta się unosi :lol: (dlatego, że lift duży)

miras7 pisze:
Sposób niby powszechnie znany, ale ktoś to w końcu zobrazował :wink:

Nobla się nie spodziewałem :D

Autor:  radzik071 [ ndz lis 18, 2012 11:37 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbierzności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

ktoś próbował ? czy wypociny poszły na marne ? :)

Autor:  Robsik [ wt lis 20, 2012 12:43 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbierzności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

W autach tylnonapędowych doła mają być zbieżne.
W przypadku Vitary 2-6mm

Dzisiaj jak znajdę chwile to zrobię pewien prosty przyrząd i w końcu ustawie zbieżność :wink:

edd

Przyrząd zrobiony, jutro wrzucę foto.
Dosłownie takie gały :shock: zrobiłem jak zobaczyłem o ile za dużo sa zbieżne przednie koła.
Zbieżność ustawiłem zaraz po ostatnich pracach przy zawieszeniu-dobre pół roku temu,
przez ten czas przód siadł i koła były zbieżne o prawie 15mm. :shock:
Teraz nie mam sie co dziwić, ze stawiała taki opór przy wciskaniu sprzęgła, zmianie biegu, jeździe na luzie itp..
Ustawiłem i jak ręką odjął.
Tak to jest jak nie ma sie czasu na swoje auto :P

Autor:  radzik071 [ śr lis 21, 2012 12:19 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbierzności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Akurat zbieżność to się ustawia 5 minut :wink:
A Ty żeś tyle simexa zmarnował :mrgreen:

Ps.
Wg mnie w vitarach z liftem zbieżność trzeba ustawiać na zero !
Jak koła są zbieżne lub rozbieżne to przez wahacze pod kątem przód auta podczas jazdy będzie się podnosił lub opadał :wink:
Im większy lift (kąt wahaczy) tym te zjawisko bardziej odczuwalne !

Autor:  Robsik [ śr lis 21, 2012 12:53 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbierzności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Jak vitka cały czas jeździ w terenie-dzień w dzień to uwierz, ze nie ma u nas chętnego na jakiekolwiek prace przy niej nie wspominając o myciu.. :mrgreen:

Simex...i tak jest za mały :lol:

Jeśli jest tak jak mówisz chociaż(jeszcze?) tego nie zauważyłem :D to ustawiałbym na 1-2mm.
0[zero] jest wartością przy, której (mając jakiś luz-niewyczuwalny przy sprawdzaniu) koła mogą ustawić się rozbieżnie.

Twarde amory pewnie zmniejszyłyby efekt, o którym piszesz.

Autor:  klark [ śr lis 21, 2012 10:09 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbierzności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Robsik pisze:
Teraz nie mam sie co dziwić, ze stawiała taki opór przy wciskaniu sprzęgła, zmianie biegu, jeździe na luzie itp..

a jaki wpływ ma geometria na opór pedału sprzęgła, czy zmianę biegu? :shock:

Autor:  Robsik [ śr lis 21, 2012 10:22 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbierzności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Czy naprawdę muszę tłumaczyć o co chodzi?

Autor:  klark [ śr lis 21, 2012 10:38 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbierzności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

jeśli to nie problem, to oświeć mnie proszę

Autor:  zbys19 [ śr lis 21, 2012 1:04 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbierzności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

pewnie chodzi o to ze vitarka znacznie zwalnia po wcisnięciu sprzęgła czy jezdzie na luzie
:mrgreen:

Autor:  klark [ śr lis 21, 2012 1:52 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbierzności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

zbys19 pisze:
pewnie chodzi o to ze vitarka znacznie zwalnia po wcisnięciu sprzęgła czy jezdzie na luzie
:mrgreen:

aaa no chyba, że to autor miał na myśli, bo zrozumiałem, że to pedał sprzęgła stawiał opór :mrgreen:

Autor:  zbys19 [ śr lis 21, 2012 2:57 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

u mnie jak jezdze 4x4 to mnie strasznie zwalnia,a jak skręcam na maxa to juz hamuje

Autor:  Robsik [ śr lis 21, 2012 2:57 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

To nie wiecie, ze pedał sprzęgła 'powiązany' jest z drążkami kierowniczymi? :shock: :lol:

Tak, chodziło o to co zbys19 napisał. :mrgreen:

Przyrząd:

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/