suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz lis 10, 2024 8:16 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 19, 2012 6:39 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
.
EDIT: Na trzeciej stronie jest nowsza i lepsza instrukcja !
o tu: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=8122&start=30
.
Zakładając dystanse amortyzatorów z przesunięciem anty tatra zmniejsza się rozstaw kół i trzeba koniecznie ustawić zbieżność.
Jak mamy daleko do diagnosty lepiej wcześniej samemu ustawić sobie zbieżność żeby nie katować opon.

Na zdjęciach jest opis jak zrobić sobie przyrządzik do ustawiania zbieżności.
Wierzcie mi, że jak wykona się go bardzo dokładnie to można będzie nim ustawić tak zbieżność, że żaden diagnosta nam już nie będzie potrzebny :D
Najważniejsze żeby 4 tulejki (nr 3 na foto) były idealnie równe oraz listewka/profil aluminiowy/ poziomice były proste i nie wygięły się po założeniu na koło.


Obrazek
Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony śr lis 22, 2017 5:42 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
Post: czw lip 19, 2012 9:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Sposób niby powszechnie znany, ale ktoś to w końcu zobrazował :wink:

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: pt lip 20, 2012 9:17 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
tylko jeszcze jedna kwestia do rozwiania pozostaje.... autom które ciągną na przód ustawiamy koła rozbieżnie... autom które ciągną na tył ustawiamy koła zbieżnie... a w vitarze??? ja u siebie ustawiałem na 0 czyli ani zbieżnie ani rozbieżnie...

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: pt lip 20, 2012 11:22 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Też ustawiam na 0 lub minimalnie rozbieżnie (max 1mm więcej na przedniej miarce)
Jak mam zbieżnie to koła pchają wahacze do środka i przód auta się unosi :lol: (dlatego, że lift duży)

miras7 pisze:
Sposób niby powszechnie znany, ale ktoś to w końcu zobrazował :wink:

Nobla się nie spodziewałem :D

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz lis 18, 2012 11:37 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
ktoś próbował ? czy wypociny poszły na marne ? :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lis 20, 2012 12:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
W autach tylnonapędowych doła mają być zbieżne.
W przypadku Vitary 2-6mm

Dzisiaj jak znajdę chwile to zrobię pewien prosty przyrząd i w końcu ustawie zbieżność :wink:

edd

Przyrząd zrobiony, jutro wrzucę foto.
Dosłownie takie gały :shock: zrobiłem jak zobaczyłem o ile za dużo sa zbieżne przednie koła.
Zbieżność ustawiłem zaraz po ostatnich pracach przy zawieszeniu-dobre pół roku temu,
przez ten czas przód siadł i koła były zbieżne o prawie 15mm. :shock:
Teraz nie mam sie co dziwić, ze stawiała taki opór przy wciskaniu sprzęgła, zmianie biegu, jeździe na luzie itp..
Ustawiłem i jak ręką odjął.
Tak to jest jak nie ma sie czasu na swoje auto :P


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 12:19 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Akurat zbieżność to się ustawia 5 minut :wink:
A Ty żeś tyle simexa zmarnował :mrgreen:

Ps.
Wg mnie w vitarach z liftem zbieżność trzeba ustawiać na zero !
Jak koła są zbieżne lub rozbieżne to przez wahacze pod kątem przód auta podczas jazdy będzie się podnosił lub opadał :wink:
Im większy lift (kąt wahaczy) tym te zjawisko bardziej odczuwalne !

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 12:53 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Jak vitka cały czas jeździ w terenie-dzień w dzień to uwierz, ze nie ma u nas chętnego na jakiekolwiek prace przy niej nie wspominając o myciu.. :mrgreen:

Simex...i tak jest za mały :lol:

Jeśli jest tak jak mówisz chociaż(jeszcze?) tego nie zauważyłem :D to ustawiałbym na 1-2mm.
0[zero] jest wartością przy, której (mając jakiś luz-niewyczuwalny przy sprawdzaniu) koła mogą ustawić się rozbieżnie.

Twarde amory pewnie zmniejszyłyby efekt, o którym piszesz.


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 10:09 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
Robsik pisze:
Teraz nie mam sie co dziwić, ze stawiała taki opór przy wciskaniu sprzęgła, zmianie biegu, jeździe na luzie itp..

a jaki wpływ ma geometria na opór pedału sprzęgła, czy zmianę biegu? :shock:

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 10:22 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Czy naprawdę muszę tłumaczyć o co chodzi?


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 10:38 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
jeśli to nie problem, to oświeć mnie proszę

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 1:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
pewnie chodzi o to ze vitarka znacznie zwalnia po wcisnięciu sprzęgła czy jezdzie na luzie
:mrgreen:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 1:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
zbys19 pisze:
pewnie chodzi o to ze vitarka znacznie zwalnia po wcisnięciu sprzęgła czy jezdzie na luzie
:mrgreen:

aaa no chyba, że to autor miał na myśli, bo zrozumiałem, że to pedał sprzęgła stawiał opór :mrgreen:

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 2:57 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
u mnie jak jezdze 4x4 to mnie strasznie zwalnia,a jak skręcam na maxa to juz hamuje

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 2:57 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
To nie wiecie, ze pedał sprzęgła 'powiązany' jest z drążkami kierowniczymi? :shock: :lol:

Tak, chodziło o to co zbys19 napisał. :mrgreen:

Przyrząd:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl