suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=14&t=8122
Strona 2 z 4

Autor:  goral.tz [ ndz mar 16, 2014 1:36 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

no patrzcie jakie rzeczy na forum mamy :)

Autor:  LeśnyDziadek [ wt gru 09, 2014 10:15 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Jeszcze jedna istotna sprawa. W myśl zasady "miarka miarce nie równa" używajcie tylko jednej miarki.Po to żeby odczyt był jednakowy :)
A ogólnie mysle że fajny sposób ustawienia zbieżnosci. Czeka mnie właśnie takowa sprawa i zrobie to samemu. Postaram sie zrobić to dokładnie i daruje sobie diagnoste. Na dodatek stówa w kieszeni :mrgreen:

Autor:  radzik071 [ wt gru 09, 2014 11:37 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

z tymi miarkami to prawda bo potrafią się różnić o 2mm :wink:
ale można łatwo sprawdzić kładąc je obok siebie

Autor:  Seba [ pn gru 22, 2014 10:31 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbierzności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

radzik071 pisze:
Akurat zbieżność to się ustawia 5 minut :wink:

Pod warunkiem ,że sruby rzymskie ruszą :)

Autor:  zbys19 [ pn gru 22, 2014 10:35 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

no włacha ja jak zmieniałem końcówki to bez palnika i długaśnego klucza nie poszło i to po zdemontowaniu w imadle
kurde 2 lub 3 klucze połamałem

Autor:  radzik071 [ wt gru 23, 2014 10:01 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

najlepiej wyjąć wszystkie drążki z auta i wszystko porozkręcać, wyczyścić i złożyć na smar miedziany.
zawsze jak lift montuje to tak robię i potem zbieżność ustawiam palcami

Palnika nigdy nie używałem - jak nie chce iść to obstukiwałem nakrętki młotkiem i prawie zawsze szły

zbys19 pisze:
...kurde 2 lub 3 klucze połamałem


A potem się skapnąłeś, że na drążkach wew jest lewy gwint i już poszło... :mrgreen:

Autor:  Niedzwiadz [ wt gru 23, 2014 10:31 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

U mnie nie poddały się klucze, a stary drążek :)

Autor:  zbys19 [ wt gru 23, 2014 12:02 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

radzik071 pisze:
najlepiej wyjąć wszystkie drążki z auta i wszystko porozkręcać, wyczyścić i złożyć na smar miedziany.
zawsze jak lift montuje to tak robię i potem zbieżność ustawiam palcami

Palnika nigdy nie używałem - jak nie chce iść to obstukiwałem nakrętki młotkiem i prawie zawsze szły

zbys19 pisze:
...kurde 2 lub 3 klucze połamałem


A potem się skapnąłeś, że na drążkach wew jest lewy gwint i już poszło... :mrgreen:



nie no ja wiedziałem bo miałem nowe końcówki w ręku 8)

Autor:  radzik071 [ czw lip 27, 2017 10:54 am ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Od dłuższego czasu w podniesionych Vitarach i GV ustawiam zbieżność nową prostszą i pewniejszą metodą.

Obrazek

Autor:  NuVo [ czw lip 27, 2017 2:17 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Zapytam od razu - czy źle ustawiona zbieżność może być powodem ściągania auta którąś stronę? Tzn. puszczam kierownicę i ściąga mi wóz na prawo?

Autor:  radzik071 [ czw lip 27, 2017 3:14 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

tak się ogólnie uznaje ale przecież jak przestawisz jedno koło na drążku to podczas jazdy koła same się wyśrodkują i będą zbieżnie lub rozbieżnie, kierownica będzie lekko przekręcona ale auto będzie jechać prosto. Wiadomo, że jak złapiesz wtedy kierę i będziesz trzymał prosto to auto zacznie skręcać.

Jak auto znosi cały czas to może być:
- trzymający hamulec jednego koła
- mocno wywalone łożysko koła
- krzywo zdarte opony
- nierówne ciśnienie w oponach

Jak auto znosi tylko przy hamowaniu:
- wywalone tuleje wahacza przednich / tylnych lub sworznie
- niesprawny hamulec na którymś kole

To wszystko łatwo sprawdzić na stacji diagnostycznej.
ale takie powody to zazwyczaj w normalnych autach :)

W Vitarach najczęściej: ( na przeglądzie nie sprawdzą )
- krzywa rama ( mocowanie przednich wahaczy, mocowanie sierżanta albo cała rama przekoszona w rąb)
- krzywy wahacz przedni
- krzywe górne mocowanie przedniego amora (brak rozpórki i ciężki teren i zaraz się krzywi) - zmienia kąt wyprzedzenia zwrotnicy i/lub kąt pochylenia czyli tatra/antytatra na jednym kole
- krzywa pochwa tylnego mostu (tak miałem w tojce i była masakra - 4 ślady i opony wpierdzielało jak szalone)

Autor:  NuVo [ czw lip 27, 2017 4:31 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

Przyszło mi jeszcze na myśl że jest źle ustawiona śruba mimośrodowa. Musze sprawdzić bo hamulec nie trzyma, opony wszystkie oryginał, piasta ok. Jak założyłem Twoje stare szersze wachacze to problem powstał. A koła u mnue stoją antytatrowo, ba nawet negatyw ;)

Autor:  radzik071 [ czw lip 27, 2017 4:48 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

mogą być mimośrody rozregulowane.
a może wahacze krzywe

Autor:  KrystianT [ czw lip 27, 2017 7:25 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

radzik071 pisze:
Jak auto znosi cały czas to może być:
- trzymający hamulec jednego koła
- mocno wywalone łożysko koła
- krzywo zdarte opony

Dodałbym jeszcze różne ciśnienie w oponach...

Autor:  NuVo [ czw lip 27, 2017 9:42 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zbieżności - INSTRUKCJA dla sprytnych :)

radzik071 pisze:
mogą być mimośrody rozregulowane.
a może wahacze krzywe



To żeś ujowe wachacze wyspawał. :mrgreen:

Strona 2 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/