suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 15, 2024 6:41 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 20, 2009 1:00 pm 
witam wszystkich

zamierzam kupic Vitare 1,6

(nie wiem dokladnie czy jest 8v czy 16v) rocznik 1990 z zainstalowanym gazem. Poza tym koles doklada 2 komplety opon (letnie 235 lub 245 z tego co pamietam) oraz terenowo zimowe. Auto ma el lusterka el szyby i hard dach nad kierowca i pasazerem dalej plandeka.

Ogladalem to auto i troche jezdzilem co sie dzialo co wzbudzilo podejrzenia:
w stosunku do niej:

1. podczas pracy czasami zapalala sie kontrolka check engine zapalila sie na chwile i zgasla koles twierdzil ze to od gazu
2. silnik byl niebywale czysty czy tylko umyty czy umyty po to zeby zamaskowac jakies wycieki czy katowany w terenie i dlatego umyty?

pozytywnie aspekty to ze skrzynia dziala bez zarzutu przaleczalem rowniez napedy i tez odbywalo sie to bez jakichkolwiek zgrzytow czy innych rzeczy. Wnetrze czyste i widac ze raczej nie bylo palone. Praca silnika rowna i szybko sie nagrzal tzn szybko z nawiewu szlo cieple powietrze.

Podpowiedzcie Panie i Panowie czy warto takie autko kupic jako poczatek zabawy z 4x4? I czy warto kupic dokladnie to auto z tego ogloszenia

link do aukcji

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7528574 opis dotyczy tej i ja ogladalem

lub taka

http://moto.allegro.pl/item534705396_suzuki_vitara_1_6_b_lpg_twardy_dach.html znaleziona na aukcji

pozdrawiam


Na górę
   
Post: wt sty 20, 2009 1:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Są to raczej 8v .
Co do pierwszej to mało widać - wygląda na całkiem ładną na fotkach. ale poszerzenia też chyba dokładane bo jak i w drugiej zderzak węższy od błotników z poszerzeniami.
Druga ma nie orginalny przedni zderzak (węższy niż błotniki - czy to wogóle vitarowy?)
Odstają z tyłu listwy poszerzające (zgnilizna?)
Prawdopodobnie była więc po przejściach - spasowanie maski z błotnikami oraz pofalowane prawe drzwi oraz krzywo przykręcony baran.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 2:09 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
Chalski pisze:
Są to raczej 8v .
Co do pierwszej to mało widać - wygląda na całkiem ładną na fotkach. ale poszerzenia też chyba dokładane bo jak i w drugiej zderzak węższy od błotników z poszerzeniami.
Druga ma nie orginalny przedni zderzak (węższy niż błotniki - czy to wogóle vitarowy?)
Odstają z tyłu listwy poszerzające (zgnilizna?)
Prawdopodobnie była więc po przejściach - spasowanie maski z błotnikami oraz pofalowane prawe drzwi oraz krzywo przykręcony baran.


aleś wymyślił...

zderzaki obie mają takie same, takie własnie jak mają być w tych rocznikach.
pierwsza ma jakies tuningowe poszerzenia, druga ma normalne jak z fabryki.

co do tematu postu, to trzeba jechac i oglądać raczej, sporo oglądałem taki co na fotkach były zaje.biste ...

a kupiłem z gazety, bez zdjęcia .. ;)

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 2:20 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
hutto pisze:
Ogladalem to auto i troche jezdzilem co sie dzialo co wzbudzilo podejrzenia:
w stosunku do niej:

1. podczas pracy czasami zapalala sie kontrolka check engine zapalila sie na chwile i zgasla koles twierdzil ze to od gazu
Tak, może (znaczy, że instalacja do regulacji). Przede wszystkim na benzynie trzeba sprawdzić. Wtedy nic się nie powinno zapalać. A na gazie to różne hece mogą się dziać ;-)
hutto pisze:
2. silnik byl niebywale czysty czy tylko umyty czy umyty po to zeby zamaskowac jakies wycieki czy katowany w terenie i dlatego umyty?
Nawet jak się Vitarą jeździ po ulicy to syf pod maską jest, więc zapewne umyty. Pocić się pewnie poci, byleby nie ciekło nigdzie konkretnie ;). Co do katowania, to i na ulicy można zakatować silnik - wystarczy rzadko zmieniać olej :roll:
hutto pisze:
pozytywnie aspekty to ze skrzynia dziala bez zarzutu przaleczalem rowniez napedy i tez odbywalo sie to bez jakichkolwiek zgrzytow czy innych rzeczy. Wnetrze czyste i widac ze raczej nie bylo palone. Praca silnika rowna i szybko sie nagrzal tzn szybko z nawiewu szlo cieple powietrze.
Vitara dość wolno się nagrzewa ... ale to raczej subiektywne jest.

hutto pisze:
Podpowiedzcie Panie i Panowie czy warto takie autko kupic jako poczatek zabawy z 4x4?
warto :) ja kupiłem jako moje pierwsze 4x4 i od tego czasu znacznie częściej uśmiech gości na mojej twarzy :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 3:21 pm 
troche wiecej fotek na temat tego pierwszego auta ktore robil moj ojciec jak ja ogladalem auto

http://www.hutto-komp.pl/vitara/


Na górę
   
Post: wt sty 20, 2009 4:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
Gdzie kolega hutto pomieszkuje ?

_________________
Elmonter 1.6 8V ARB


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 4:38 pm 
juz uzupelnilem profil

kurcze teraz jak poczytalem to forum i http://suzuki.a-ng.eu to okazuje sie ze podczas ogledzin zastosowalem sie moze do 20% sugestii jakie wyczytalem. :oops: :oops: :oops:

Kurcze teraz mam zonka ze pojechalem nieprzygotowany i ze trzeba bedzie jechac jeszcze raz pewnie obejrzej juz dokladnie ale nic to jak sie zmotywuje to pojade i moze od razu kupie :twisted: :twisted: :lol: :twisted: :wink:


Na górę
   
Post: wt sty 20, 2009 5:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 29, 2007 4:43 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Połaniec
matchbox napisał:
Cytuj:
KUPOWANIE STAREJ TERENÓWKI:

1.Zastanowić się
2.Pojechać na przegląd na umówioną, zaufaną stacje diagnostyczną osobiście i problem z głowy a jak nie to wersja poniżej:
3.Sprawdzić papiery, przegląd, OC - jak auto nie ma przeglądu, nie jeździ to trzeba być super znawca, żeby w cos takiego wchodzić.
4.Jak ogólnie wygląda, silnik czy nie zalany, zarzygany olejem, mosty itp.
5.W przypadku Lada Niva jak wyglądają podłużnice pomiędzy przednim wzmocnieniem (przegrodą) a mocowaniem przedniego zawieszenia, często są podziurawione np. za przednim kołem, jednemu gostkowi wcisnąłem śrubokręt, ?troche? się wnerwił. Ale upierał się ze jest OK.
6.Obejrzeć ślady po naprawach, klepaniu na przednich podłużnicach, poprzeczce łączącej budę przed silnikiem, koniecznie podłogę w bagażniku (podnieść dywanik, z butlą na gaz jest gorzej).
7.Podnieść na podnośniku i sprawdzić kołem luzy na łożyskach, jak się obracają koła, co tam stuka w mostach? -przynajmniej tyle. Oczywiście najlepiej na wszystkich kołach.
8.Wyciągnąć bagnet, obejrzeć stan oleju, czy czasem nie emulsja, czy się nie błyszczy jak lakier ?metalik??
9.Teraz motorek uruchomić i posłuchać, przy rozruchu stanąć sobie za samochodem i popatrzeć co wyleci z rury, trochę dymku to nic, jeżeli samochód był zimny, ale później nie ma prawa nic zadymiać.
10.Koniecznie na benzynie, więcej słychać, musi równo pracować, lekko przygazować, ładnie rozrząd gra ?
11.Jak ma za wysokie wolne obroty ? uwaga, to może być celowy zabieg,
12.Auto ciepłe? No to niech właściciel sam spróbuje odjechać, raczej żwawo mocno zadymiło? a czarno czy jasnoniebiesko?
13.Teraz objazd, najpierw właściciel, a ty patrz co robi i słuchaj, oczywiście wszystkie biegi, przełożenia reduktora, sprawność blokady to raczej z podniesionymi kołami do góry. Przy załączonej blokadzie koła na osi muszą się obracać w tym samym kierunku jazdy, przy wyłączonej mechanizm różnicowy będzie powodował obracanie w przeciwnym kierunku. Analogicznie przy centralnym mechanizmie różnicowym.
14.No to teraz sam za kółko, najpierw szarpnąć kierownica lewo prawo - stuka? jakiś luz?
15.Ruszać ostrożnie, obserwować kierownice, drążki od zmiany biegów, jak drgają, może latają? Oczywiście próba drogowa, jakąś droga co najmniej szutrowa i przygazować co by zawieszenie popracowało.
16.Hamulce to w ogóle działają, nie znosi prawo ? lewo?
17.Przy szybkości ok 80-90 km/h sprawdzić czy reduktor nie ma tendencji do wyskoczenia z samochodu wraz z podłogą (drgania).
18.Czy nie dochodzą jakieś dziwne odgłosy z tylnego mostu.
19.Czy przy jeździe po asfalcie nie występują naprężenia miedzy mostami (można to wyczuć - nie powinna być słyszalna praca skrzynki rozdzielczej w czasie jazdy na wprost). To oczywiście przy stałym napędzie 4x4 np. Lada Niva
20.Sprawdzić (na parkingu) czy przy maksymalnym skręcie nie słychać odgłosów z przednich przegubów (świadczy o zużyciu wieloklinów i przegubów).

... i jeszcze na postoju:
21.sprawdzić czy wszystkie opony są identyczne (jeżeli nie są, to praktycznie nie da się sprawdzić skrzynki rozdzielczej, bo dochodzą naprężenia od różnych opon) i czy nie ma na nich śladów pocięcia przez karoserie.
22.Sprawdzić, czy przednie zawieszenie w ogóle się rusza i nie jest zapieczone (podnieść samochód za przód i za tył i zobaczyć jak na
to reaguje zawieszenie).
23.Sprawdzić blachę w dolnych narożnikach przedniej szyby - przeważnie tam są dziury i woda leje się do środka ? znowu Lada Niva, ale dotyczy również wielu innych samochodów.
24.Obejrzeć instalacje elektryczna, czy nie przypomina węzła gordyjskiego i dowiedzieć się o wszystkich "patentach" w elektryce.


A teraz z drugiej strony czym nie należy się przejmować.
-rdza na karoserii ? znacznie lepiej wiedziec co się kryje pod lakierem, niż kupić w stanie ?świeżo szpachlowanym?.
-skrzypieniem zawieszenia ? skrzypienie to nie jest oznaka zużycia elementów gumowych, polibuszy, raczej należy wysłuchiwać stuków, odgłosów skrzypienia popękanych blach :-/ ,
-ogólnym hałasem w środku - nawet jak jest to mercedes J
Na koniec należy jeszcze raz się zastanowić nad zakupem oglądanego egzemplarza.

tutaj masz post z przyklejonego tematu na rajdach :wink:
niepamietam juz co jest na stronie vitarowej :mrgreen:

_________________
Suzuki Vitara X90


Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 8:18 pm przez bigos, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt sty 20, 2009 7:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
hutto jak chcesz vitarke na początek zabawy 4x4 to po co ci taka podpicowana bulwarówka.Kolega Michał Z ma fajną przygotowaną do zabawy vitke za podobne pieniądze popatrz w dziale"sprzedam"

_________________
vitka long 1.6 16v 91r lift 2"
vitka cabrio 1.6 8v94r seria- sprzedana :(


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 8:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 29, 2007 4:43 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Połaniec
linkin70 pisze:
hutto jak chcesz vitarke na początek zabawy 4x4 to po co ci taka podpicowana bulwarówka.Kolega Michał Z ma fajną przygotowaną do zabawy vitke za podobne pieniądze popatrz w dziale"sprzedam"

ja nawet próbuje tworzyc legendę wokół vitary Michała Z :D

_________________
Suzuki Vitara X90


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 8:15 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
bigos mógłbyś podać chociaż autora cytowanego postu i cytować w całości ... (tam też były źródła informacji)

link do postu: http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=7&t=33260

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 8:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 29, 2007 4:43 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Połaniec
piotrk pisze:
bigos mógłbyś podać chociaż autora cytowanego postu i cytować w całości ... (tam też były źródła informacji)

link do postu: http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=7&t=33260

ja miałem post ten na swoim komputerze i zapomniałem dodać autora :oops:

_________________
Suzuki Vitara X90


Na górę
Post: ndz sie 30, 2009 9:43 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw sie 27, 2009 9:02 pm
Posty: 6
13."Teraz objazd, najpierw właściciel, a ty patrz co robi i słuchaj, oczywiście wszystkie biegi, przełożenia reduktora, sprawność blokady to raczej z podniesionymi kołami do góry. Przy załączonej blokadzie koła na osi muszą się obracać w tym samym kierunku jazdy, przy wyłączonej mechanizm różnicowy będzie powodował obracanie w przeciwnym kierunku. Analogicznie przy centralnym mechanizmie różnicowym".

Witam. czytałem to co napisaliście i prosiłbym o dokładniejsze wytłumaczenie tego punktu w szczególności zdania "sprawność blokady to raczej z podniesionymi kołami do góry. Przy załączonej blokadzie koła na osi muszą się obracać w tym samym kierunku jazdy, przy wyłączonej mechanizm różnicowy będzie powodował obracanie w przeciwnym kierunku."


Na górę
Post: pn sie 31, 2009 11:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 01, 2008 9:59 am
Posty: 368
Lokalizacja: Gdynia
W Vitarce żadko można znaleźć seryjną blokadę - chyba była tylko w tylnim moście i jeśli się nie mylę to LSD.
Możesz sobie odpuścić ten punkt.

_________________
Vitara 2.0 16v '98 LPG Snorkiel i mini lifciores


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl