suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:26 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 15, 2015 3:44 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:45 am
Posty: 4
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Silnik: brak
Model: Jeszcze nie kupiona:
Witam.
Jako że zawsze chciałem mieć terenówkę przyszła pora na to żeby się za czymś rozejrzeć i zobaczyć z czym to się je.
Auto będzie użytkowane co dziennie na dojazdy do pracy więc nie chciał bym co tydzień coś w nim naprawiać:D Wiadomo że w 20-latku zawsze coś będzie, sam teraz posiadam 18 letnią Hondę. Drugim celem użytkowania auta będą wyprawy oraz użytkowanie w lekkim terenie.
Z racji użyteczności odrzuciłem od razu krótkie Vitary i szukał będę wersji Long z silnikiem benzynowym 2.0.
Mniejsze silniki nie wchodzą w grę.
A teraz mam kilka pytań. Często czytam że znalezienie vitary long z silnikiem 2.0 v6 graniczy z cudem. Jak to jest z tymi zgniłymi budami? Ile mniej więcej muszę zapłacić aby to nie wymagało od razu napraw blacharskich? Na aukcjach widzę bardzo rozbieżne ceny, od 3 tyś do czasem nawet 15tyś. (wiem że droższy nie zawsze oznacza lepszy ale trzeba wyznaczyć sobie próg minimalny)
Ile mniej więcej kosztuje lift zawieszenia, a może bardziej opłaca się kupić już przerobioną??
Jak Vitara wypada na tle większych terenówek w off roadzie, czy jest to odpowiednie auto dla początkującego?
Zdolności manualnych trochę mam i w zasadzie 80% rzeczy sam robię przy aucie, migomat w razie co też stoi więc nie boję się ubrudzić sobie rąk.

Zauważyłem że większość Vitar można kupić na południu Polski, czy znajdzie się ktoś kto mógł by służyć ewentualną radą podczas zakupu, z tego co się zorientowałem to większość forumowiczów jest z południa.
Pozdrawiam


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 4:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Gdybym miał wybierać Vitarę long, to wybrałbym Terrano 2 :mrgreen:

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 5:04 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:45 am
Posty: 4
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Silnik: brak
Model: Jeszcze nie kupiona:
A możesz uzasadnić jakoś wybór? Sorry że będę się tak dopytywał, niestety w autach tej klasy nie mam żadnego doświadczenia, dotychczas jeździłem hachbeckami i sedanami.
Terrano stylistycznie tragicznie wygląda wg mnie:D Ale nie wygląd będzie decydował w wyborze :D


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 5:44 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt gru 01, 2009 6:51 pm
Posty: 545
Lokalizacja: KNSiL
Rok prod.: 1991
Jak wypatrzysz coś na południu w moich okolicach to podjadę i opatrzę :D

_________________
Pierwsza sprzedana

Body Lift 2.36"
Lift +10cm (4") Radzikone
obuwie 31/10,5/15


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 7:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Z takich "rodzinnych" samochodów terenowych miałem Vitarę Long, Jeepa ZJ, teraz mam Terrano 2.

Terrano na plus:
- wygoda
- wnętrze, duży bagażnik, trzeci rząd siedzeń
- jak ktoś chce na wyprawy to możliwość spania wewnątrz, do środka idealnie wchodzi dmuchany materac po złożeniu tylnych siedzeń
- bezawaryjność
- prosty elastyczny diesel

minus:
- drogie części i gorsza ich dostępność

I tak mając Vitarę '99 i Terrano 2 '00, na to drugie wydaję znacznie mniej pieniędzy. W Vitarze pojawiają się częste usterki, jakieś pierdoły, motanie, tu 100 zł, tam 300 zł i tak się tego zbiera.
Terrano się nie psuje, za to dużo pali. W Terrano po zakupie wymieniłem olej, filtry, kupiłem opony GG AT2 31" i to wsio. Mam mocny 2 tonowy samochód, gdzie opony 31" wchodzą w serii. A rodzina wygodnie podróżuje.
Vitara Long 1.6 16V paliła na 31" 12-15 litrów benzyny. Terrano w automacie 16 litrów ropy - cykl miejski, trasa około 11.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 7:45 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
A jak takie terrano pod względem rdzy... Taka sama tragedia jak Y61 ?


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 8:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
kubanos pisze:
A jak takie terrano pod względem rdzy... Taka sama tragedia jak Y61 ?


Zależy jak trafisz, mam porównanie trzech egzemplarzy z 2000 roku.
Mój ocenił bym na 4. W 2009 roku przywieziony z Włoch przez mojego kolegę. Progi, podwozie, nadkola bez dziur i ognisk korozji. Na podwoziu ramie rdzawy nalot, drobne wypryski, takie kropki po 2-3 mm, pewnie od soli.
Kolega ma w gorszym stanie, bo malowany przez "naszych", więc są już dziury w progach itd. Jego znajomy znowu ma igłę, dosłownie zero rdzy.
Ogólnie to chyba prościej jest kupić Vitarę, Terrano jest mało, mocno zajechane, a te tańsze co sprzedają często mocno skorodowane, ogólnie zajechane.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 8:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Dzieki :wink:


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 8:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Ogólnie w całym tym pitoleniu o Terrano nie chodzi mi o zachwalanie tego komuś na siłę. Tylko wg. mnie jest to lepsza propozycja od longa, jak na wyprawy i do codziennej jazdy.
Vitara za to jest super do błota :wink:

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 8:42 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Vitarka na pierwszą terenówkę wg mnie jest ideolo.
Terano to też fajne auto ale spalanie 15L ropy to jednak ponad 2 razy większy koszt niż spalanie 15L Lpg

Nie ważne czy Tyran czy Viertara. Jak będzie ładny egzemplarz to posłuży ale niestety żeby taki znaleźć...

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 9:06 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
A że sie tak spytam Dominik terrano 2.7 czy bomba 3.0 - chociaż silnik podobno inny niż w y61


Na górę
Post: wt gru 15, 2015 11:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Ja mam 2,7 tdi, rozrząd na kołach zębatych, do tego układ wtryskowy rodem z Golfa3 tdi. Ponoć nie do zajechania.
3.0 fajne, jeździłem takim, niestety często to mina. Pompy padają, ale silnik nowszy, lepsza kultura pracy i mniej pali.
A najekonomiczniej kupić 2,4 + lpg, ponoć spalanie około 15 litrów gazu. Tylko że to jest muł w porównaniu do diesla. Brak momentu.
Tak jak Radek pisze, niestety ciężko znaleźć ładną 15-20 letnią terenówkę. Trzeba szukać i się nie zniechęcać.

W Vitarze najfajniejsze jest forum :mrgreen: Dlatego warto posiadać Vitarę :mrgreen:
Na forum Nissana wszyscy pisali że 31" nie wchodzi bez przeróbek. No i ogólnie to lepiej nie próbować. Pojechałem do kolegi co ma Terrano i mi pokazał że wystarczy odciąć kawałek chlapacza :twisted:

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: śr gru 16, 2015 12:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
Gdybym miał 18 letnią Hondę to bym jej nie zamieniał na Vitare :mrgreen:
A tak mam 17 letnią Hondę i wiem że żona zajedzie ją za jakieś milion lat bo to auto się po prostu nie psuje, może gnije ale moja jest z Włoch więc korozja za kilka lat dopiero dopadnie Civica.
Co do Vitary to ile masz kasy na auto?
Odpuść sobie 2.0 v6, jedyne co tym autem osiągniesz to zajebiste spalanie, niby 130km ale połowa pasie się w japoni na łące, 3000zł na rozrząd + robota. 2.5 analogicznie

Ja bym poszedł w GV pierwszej generacji z niezajebliwym klekotem.
Jakakolwiek naprawa w dieslu kończy się sporym wydatkiem, ale tak naprawdę to jedyna perspektywa. Jak znajdziesz coś w okolicy Poznania to mogę obejrzeć.


Na górę
Post: śr gru 16, 2015 2:41 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 21, 2011 6:10 pm
Posty: 343
Lokalizacja: Mielec
Jeździłeś v6 ? Miałeś? 1.6 mi paliło więcej niż v6 i zdecydowanie więcej mocy. Miałem krótka vitarze jeepa grand cherokee i teraz longa v6, nie zamienił bym na żadne wcześniej auto które miałem. Miejsca wmiare jest ok, lekkie, mocne i robi robotę w terenie

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v 91r cabrio
Escape Evo 12000 Sprzedane;)
Silverstony 117 sport 31
------------------------------------
Suzuki Vitara 2.0 v6 95r
Lift +4' Radzikone, Body lift +2'
reszta w trakcie motania;)


Na górę
Post: śr gru 16, 2015 8:37 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
ale fakt że HDi w Vitarze i GV to bardzo dobra opcja

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl