suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz lis 10, 2024 8:45 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 08, 2017 11:52 pm 
Słuchajcie, czy coś jest wyjątkowego na co zwrócić konkretnie uwagę przy kupnie longa?
Mam na oku egzemplarz z 93r. za niecałe 5000 (jeszcze go nie oglądałem)
Czy jest jakaś szansa na "perełkę" w tej cenie to nie pytam. Ale wydaje mi się to cena adekwatna do wieku auta. Czy do stanu równierz...?? to się okaże, jak na razie właściciel zapewnia,że mechanicznie jest ok. Co poparł ostanio jeśli mu wierzyć wyjazdem ponad 300km w góry. Wraca we wtorek i w środę mam auto oglądać.
Wiem, że musze lukać na mosty szczególnie aluminiowe, przednią belkę czy nie pogięta, blachę czy nie pospawana z kilku lub nie sama szpachla(tu miernik lakieru się przyda i jest) tylne nadkola bo są do longa drogie reperaturki z tego co widziałem. Wiadomo wycieki wszelkiego rodzaju itp. też. Ale jakieś częste wady i usterki tego auta które znacie??
Serducho ma 1,6 16v to raczej chyba mało awaryjne śilniki? No i LPG posiada.
Czekam na wskazówki jeśli ktoś byłby tak łaskawy i mnie wspomógł bo na pewno nie wszystko mi przyjdzie samo do bani.


Na górę
   
Post: pn sty 09, 2017 2:37 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
jak właściciel mówi, że "mechanicznie okej" to będzie zajechany long bez podłogi :wink:

najważniejsze, żeby mocowania budy do ramy i cała blacharka była jak najbardziej zdrowa. Silnik, żeby nie kopcił i ładnie chodził. przekładnia kierownicza musi być sucha.
Reszta napraw to groszowe sprawy.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn sty 09, 2017 3:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 29, 2013 9:28 am
Posty: 280
Lokalizacja: Garwolin
zamiast miernika weź sobie śrubokręt:D wbijając sprawdzaj czy jest tam blacha czy wszystko się trzyma na ewentualnej konserwacji.
miejsca do sprawdzenia : pod maską w koło kielichów, poszycia wewnętrzne błotników lubią pękać,, w koło przednich lamp (to raczej ciężko zobaczyć bez zdjęcia zderzaka), zobacz czy zawias przednich drzwi nie chce się urwać ewentualnie czy nie był już spawany, oczywiście progi(jeżeli są plastikowe nakładki to na 99% progów nie ma:D) mocowanie budy pod nogami kierowcy , kładziesz się pod auto i śrubokretem bijając badasz podłogę i wzmocnienie za które jest nadwozie przykręcone, zwróć uwagę na łączenie podłogi z progiem czy tam wszystko sie trzyma, następne mocowanie przed tylnym kołem, jest tam zgrzew podłogi z zagięciem w pion do bagażnika tam lubią rdzewieć - ta sama operacja co z przodu kładziesz się pod auto śrubokręt i jazda, obok jest mocowanie również zobacz czy to jeszcze istnieje, za tylnym kołem tam gdzie powinien trzymać się ślizg zderzaka zobacz czy to miejsce jeszcze istnieje czy bok zderzaka jest na wkręty, w bagażniku jeżeli masz taką możliwość to podwinąć wykładzinę, wewnętrzne nadkola, mocowanie tylnych pasów w podłodze, i zgrzew blachy pod samą tylną klapą , zasłonięte jest to listwą na wkręty z tego co pamiętam. w vitarach lubi rdzewieć rama od dołu w najniższych punktach czyli pod nogami kierowcy na tym zagięciu , w takim samym zagięciu lecz z tyłu(pod nogami pasażera 2 rzędu), w longu lubi przyrdzewieć sam koniec ramy. zobacz jeszcze po otwarciu tylnych drzwi stan blach w tym miejscu szczególnie przejścia tego przetłoczenia do progu, tam można sprawdzic czujnikiem czy to nie jest oszukane miejsce, to samo czujnik na tylne błotniki czy nie jest zakitowane za mocno.
Ps. W tych wszystkich miejscach moja była zardzewiała , do tego okazało się że antena jest w prawym przednim słupku a nie lewym jak to bywa w europejczykach, po rozbiórce do blacharki okazało się że wymieniony był dach w połowie słupków od anglika:D

Wszytko inne jak napisał radek w vitarze jest tanie i łatwe w wymianie. Osobiście uważam że 80% wartości vitary to blacharka. Daj znać jak poszło:D


Na górę
Post: pn sty 09, 2017 5:56 pm 
Kurde. To ja myślałem,że jest odwrotnie. Że sprawdzać głównie ramę, mosty i mechanikę a blacha...no cóż. Nie spodziewam się,że będzie zdrowa. Raczej,że będą dziury. Progi to wiem,że tanie. a reszta...? Nie sprawdzałem szczerze mówiąc.
Czyli mówicie na śrubokręt :wink: :wink:
Co do mocowań buda/rama to Film instruktarzowy mówi, że nie ma takich co się trzymają na wszystkich :(
Czy jednak są?


Na górę
   
Post: pn sty 09, 2017 9:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Oczywiście że są, ale nie za 5000... jak ktoś ma zdrową vitarę to wie jak ją wycenić :D


Na górę
Post: wt sty 10, 2017 9:16 am 
No nic. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Ze zdjęć wywnioskowałem korozję na lewym progu bo widać rude na końcach, klapka wlewu paliwa ma dziury i wydaje mi się,że tylne nadkole z jednej strony też jest zeżarte na "łuku" przy drzwiach.
Dalej może być już tylko gorzej :lol:
No cóż nigdy kupując kilkunastoletni samochód nie miałem oczekiwań że będzie nówka.
Raczej decyzję o zakupie przeważa kwestia...czy moja psychika i kieszeń to udźwigną :D

Mam kilka zdjęć ale słabe.
Może ktoś go już oglądał albo zna..?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
   
Post: wt sty 10, 2017 10:27 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
ja raz kupiłem za 5000 igłe bez rdzy od handlarza. nie wiedział co sprzedaje bo to jego pierwsza sprowadzona terenówka była.
Trzeba cierpliwie szukać a nie brać pierwszy zardzewiały złom bo tani.
Tanio jest zazwyczaj wychodzi drogo :wink:
Znam sporo przypadków Vitar kupionych za 4000. Przez rok remontu ktoś włożył kupę pracy i 10000zł i po 3 latach oddał za 5000 bo cała się rozpadała. Wstawiasz łatę na wycienioną ramę a za rok wyjdzie druga dziura obok i tak bez końca.

PS.
To że w 99% Vitar szpilki są zgnite to prawda ale sama okolica mocowań budy do ramy często jest zdrowa. Co innego wymienić samą szpilkę z kawałkiem blachy 8cm x 8cm a co innego wstawiać całe wzmocnienia z podłogą i zużyć cały arkusz blachy :)

PS2.
Ciężko ze zdjęcia wywnioskować stan Vitary. Nie raz widziałem perełki na zewnątrz, lakier piękny a podłogi brak.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sty 10, 2017 3:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
za 5 tys v6 hmm cudów bym się nie spodziewał, po za blacharką zwróć uwagę jak pracuje silnik czy pracuje równo i czy juz rozrząd jest do wymiany.

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: wt sty 10, 2017 4:03 pm 
himself pisze:
za 5 tys v6 hmm cudów bym się nie spodziewał, po za blacharką zwróć uwagę jak pracuje silnik czy pracuje równo i czy juz rozrząd jest do wymiany.


Tak też zamierzam. Ale to oznaczenie V6 to mi coś nie pasuje, czy 1,6 16v takie miały?


radzik071 pisze:
ja raz kupiłem za 5000 igłe bez rdzy od handlarza. nie wiedział co sprzedaje bo to jego pierwsza sprowadzona terenówka była.
Trzeba cierpliwie szukać a nie brać pierwszy zardzewiały złom bo tani.
Tanio jest zazwyczaj wychodzi drogo :wink:
Znam sporo przypadków Vitar kupionych za 4000. Przez rok remontu ktoś włożył kupę pracy i 10000zł i po 3 latach oddał za 5000 bo cała się rozpadała. Wstawiasz łatę na wycienioną ramę a za rok wyjdzie druga dziura obok i tak bez końca.

PS.
To że w 99% Vitar szpilki są zgnite to prawda ale sama okolica mocowań budy do ramy często jest zdrowa. Co innego wymienić samą szpilkę z kawałkiem blachy 8cm x 8cm a co innego wstawiać całe wzmocnienia z podłogą i zużyć cały arkusz blachy :)

PS2.
Ciężko ze zdjęcia wywnioskować stan Vitary. Nie raz widziałem perełki na zewnątrz, lakier piękny a podłogi brak.

Rozumiem o czym piszesz. Czyli jednak pozostaje dźganie śrubakiem po podłodze i ramie. Wiadomo,że zgniłej ramy to nie kupię.
Czyli wracam jednak do swoich wstępnych priorytetów, Zdrowa rama, podłoga i sprawny silnik. To podstawa.
Jadę na oględziny z dobrym kolegą mechanikiem sam pięć lat już też skończyłem, także pewnie damy radę.

No właśnie tylko od spodu można obejżeć te mocowania budy? Bo od góry będzie pewnie lepiej widać jak te szpilki siedzą.


Na górę
   
Post: wt sty 10, 2017 4:29 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw sty 05, 2017 8:04 pm
Posty: 7
Oglądałeś kolego tą vitarę?


Na górę
Post: wt sty 10, 2017 6:06 pm 
Jeszcze jedno. Odnośnie tego V6.
Jeśli się nie mylę to takie oznaczenie miały 2.0 i 2.5 l
Więc albo oznaczenie ktos "dokleił" albo silnik wymieniany. Czy czymś się różni jeszcze buda lub nie wiem licznik,zegary..? między tymi wersjami silnikowymi. Żeby się upewnić czy silnik był ew. przekładany na 1.6 a buda jest z innej wersji?


Na górę
   
Post: wt sty 10, 2017 8:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
to jest buda od 1.6 wiec ktoś sobie po prostu cenzura pierdo*ną* znaczek v6 żeby być wyjekurwabistym ;)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: wt sty 10, 2017 8:30 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
raczej ktoś wymieniał klapę i kupił od v6 i znaczek został :P

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: wt sty 10, 2017 8:52 pm 
yyaarroo pisze:
Oglądałeś kolego tą vitarę?

Nie oglądałem. A co znasz to auto? Napisałem w pierwszym poście.
Po to założylem temat, żeby wiedzieć gdzie szukać ew. usterek itp.
W tej czy w innej nie ma znaczenia.
Dzieki jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi.


Na górę
   
Post: śr sty 11, 2017 1:53 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw sty 05, 2017 8:04 pm
Posty: 7
Też się zastanawiam czy nie podjechać jej obejrzeć, ale jak gość daje w tej cenie prawie drugą vitarę w częściach to coś mi tu mówi że podłogę będzie ciężko znaleźć w tym samochodzie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl