suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 2:23 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 20, 2018 3:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sty 10, 2018 2:17 pm
Posty: 17
Silnik: 2.5
Model: Grand 5D I
Witam,

Jako, że nie widziałem żadnej [grand] vitarki od spodu, jako, że żadne znajomy nie posiada takowego auta, jako, że jest to pierwsza terenówka jaką będę miał - prosiłbym Was o pomoc.

Byłem dziś obejrzeć pierwszy model. Auto z 2001 roku. Posiadało 3 właścicieli. Przebieg nieco ponad 200 tys.

Jazda próbna - nie wiedziałem czego się spodziewać - auto stało miesiąc - odpalone ze startera. Odpaliło po około 4 sekundach kręcenia. Po rozgrzaniu się, obroty się uspokoiły. Myślę - będzie moc... Miałem a6 c6 w 3.2 z 256konikami - więc ten grandek, w ogóle nie jedzie. Przyciśnięty gaz do dechy, dupy nie urywa, ale już całkiem przyśpiesza. Na jedynce dźwięk V6. Luzów w kierownicy brak, nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Zaprowadzono mnie na drogę gdzie był bruk i łatane nawierzchnie - miękko i bez stuków. Co więcej...? Dojechałem, auto hamowało i jeździło. Obroty nie wariowały, biegi wchodziły dobrze.
Dźwignia od reduktora nieco wytarta - nieznacznie. Na asfalcie nie chciałem testować - ale pytam czy działa - koleś mówi, że oni testowali i jest ok, ale jak chce mogę się zatrzymać i włączyć - pytam czy na asfalcie? - no powinno się na piasku na przykład - odpowiedź. Więc nie wiem jak to testowali i chcieli mi dać testować...
Buda w około bez rdzy. Gdzieniegdzie jakieś malutkie zaczątki, ale to naprawdę minimum. Plastiki - co jest pod to znak zapytania.

Patrze pod spód - rdza na różnych elementach, ale nie ramie. Ale, które elementy są tanio i łatwo wymienne, a które nie? Dla mnie wielka niewiadoma. Porobiłem więc zdjęcia czego się dało. Na pewno nie tego co powinienem, bo nawet nie wiem co powinienem... Łączenie budy z ramą - ale gdzie to? :D

Moja prośba do Was... Oceńcie Proszę spód... Zdjęcia wrzucam na drive:

https://drive.google.com/drive/folders/1ZxlFDlInGkPGqR3TAw0cIeygrPTuQFVA?usp=sharing

Opłaca się to kupić?


Na górę
Post: sob sty 20, 2018 8:07 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No co Ty chcesz od tego samochodu? Jak ja bym chciał żeby moje XL7 bylo w takim stanie...
Pomierz lakier bo się błyszczy jak psu jajca, po za tym nie wyglada źle. Rama nie była ciapana, jedynie wnieki nadkoli się świecą ale nie wiem czy to swieży bitex czy były umyte i tak światło z lampy padło...

A z tym sprawdzaniem napędu to Ci bardzo mądrze powiedzieli. Na luźnej nawierzchni lepuej sprawdzisz. Po za tym nie zaleca się jazdy na 4x4 po suchym asfalcie z racji braku centralnego dyferencjału w reduktorze.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob sty 20, 2018 8:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Pierwsza gruba inwestycja - w opony które cokolwiek robią w terenie - przed Tobą :)
Dół cały do porządnego mycia, przedrapania i całościowej konserwacji żeby długie lata jeszcze posłużyła.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: sob sty 20, 2018 8:18 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
A po chój? Jak rama zdrowa i nie ma korozji to się nie rusza.
Zdupi konserwacje i za rok, póltora bedzie placz że gnije...
To jest suzuki Pany...
:mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob sty 20, 2018 9:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sty 10, 2018 2:17 pm
Posty: 17
Silnik: 2.5
Model: Grand 5D I
NuVo pisze:
No co Ty chcesz od tego samochodu? Jak ja bym chciał żeby moje XL7 bylo w takim stanie...

A ja nie wiem :D Nie znam się haha

NuVo pisze:
Pomierz lakier bo się błyszczy jak psu jajca, po za tym nie wygląda źle.

Nie mam miernika, ale auto bite nie było. Nie było też myte, tak tylko zdjęcie wyszło :)

NuVo pisze:
A z tym sprawdzaniem napędu to Ci bardzo mądrze powiedzieli. Na luźnej nawierzchni lepuej sprawdzisz. Po za tym nie zaleca się jazdy na 4x4 po suchym asfalcie z racji braku centralnego dyferencjału w reduktorze.

Ale on chciał bym sie zatrzymał i sprawdził na asfalcie :D to ja go zapytałem czy to dobry pomysł bo nie chciałbym zepsuć...

Piasek80 pisze:
Pierwsza gruba inwestycja - w opony które cokolwiek robią w terenie - przed Tobą :)

Opony te, które ma też nie należą do najświeższych, więc nawet niechcąc przydałoby się. Opony oponam, a ja się tak najarałem na lift 4", że to dopiero wydatek :D

Piasek80 pisze:
Pierwsza gruba inwestycja - w opony które cokolwiek robią w terenie - przed Tobą :)
Dół cały do porządnego mycia, przedrapania i całościowej konserwacji żeby długie lata jeszcze posłużyła.

NuVo pisze:
A po chój? Jak rama zdrowa i nie ma korozji to się nie rusza. Zdupi konserwacje i za rok, póltora bedzie placz że gnije...
:mrgreen:

No to się dogadaliście? :D Bo ja nie wiem co i jak :)


Dziękuje za odpowiedzi!


Na górę
Post: sob sty 20, 2018 11:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Wóz wygląda nie źle, od spodu też przyzwoicie, chyba gdzieś długo stał- korozja na zwieszeniu,, przód most, oski i miska zapryskane konserwacją, nie wiem po co :roll: , na około widać zapylenia, generalnie raczej ocena na plus, kwestia jak na żywo :wink:


Na górę
Post: sob sty 20, 2018 11:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sty 10, 2018 2:17 pm
Posty: 17
Silnik: 2.5
Model: Grand 5D I
Dziękuje za odpowiedź :) Jako, żebto 1 auto, które oglądałem - to kompletnie nie wiem czy dobrze czy nie, ale jak widzę, wszyscy jesteście na tak.

Miałem jechać obejrzeć jeszcze 6 Grand Vitarek, 2 pajerki i terrano, ale zmniejszyłem listę do 4 GV i pajero :D Będę miał jakieś porównanie.


Na górę
Post: ndz sty 21, 2018 6:58 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
encoresin pisze:
No to się dogadaliście?

Co kto lubi: ja wolę zrobić bo odwlecze mocno w czasie konieczność przyszłej ingerencji blacharsko-lakierniczej oraz jej rozmiary a to na prawdę niewielki wydatek w porównaniu z potem np wstawieniem tylko 2 reperaturek na tyle z lakierowaniem.
Z resztą galeria tu spora jakie wraki potem krążą: ramy nie ma, podłogi nie ma i nadwozia też: silnik z papierami + napędy.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: ndz sty 21, 2018 10:50 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sty 10, 2018 2:17 pm
Posty: 17
Silnik: 2.5
Model: Grand 5D I
Osobiście najpierw kupie, potem zdecyduję. Są to tez kolejne koszty więc trzeba wszystko przemyśleć.


Na górę
Post: ndz sty 21, 2018 7:35 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Encoresin
Granda całkiem ładna(widuję ładniejsze ale też gorsze). Trochę wycieków ale to do ogarnięcia. Rama zdrowa. Na pewno do roboty tylne mocowania budy do ramy (jak na foto). Rdza odłazi już płatami.

Piasek80 pisze:
...jakie wraki potem krążą: ramy nie ma, podłogi nie ma i nadwozia też: silnik z papierami + napędy.


I to są właśnie te które zakonserwowano :lol:
Serio
Osobiście kupiłem kiedyś Vitarę perełkę(z zewnątrz) którą rozebrałem na części.
Podłoga i rama była baaardzo dziurawa wszędzie tam, gdzie była konserwacja (tam gdzie konserwacją nie doszli to był nadal tylko lekki nalot rdzy)
Np wahacz "sierżant" był zakonserwowany tylko od dołu i po 3 latach (tyle minęło po konserwacji) było więcej dziury niż metalu. Od góry nie był zakonserwowany i był cały lekko zardzewiały i nie miał ani pół dziury.

Ja osobiście wolę kupić auta jak ze zdjęć z pierwszego posta niż całe zakonserwowane (bo niby skąd masz wiedzieć czy ktoś to zrobił profesjonalnie czy na odpierdziel jak 95% handlarzy? Dowiesz się po 3 latach jak nie będzie do czego spawać)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz sty 21, 2018 8:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sty 10, 2018 2:17 pm
Posty: 17
Silnik: 2.5
Model: Grand 5D I
Dzięki za odpowiedź radzik :) Jutro jadę obejrzeć jeszcze kilka modeli. Jak będą podobnie wyglądać to wezmę po cenie. Dorzucę pewnie fotki tutaj tak dla pewności.


Na górę
Post: ndz sty 21, 2018 8:18 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
to ja nie wiem czym oni to konserwują że jest gorzej niż bez konserwacji.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: ndz sty 21, 2018 9:17 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Może nie tyle czym, ale jak zrobili przygotówkę pod konserwację i czy w ogóle ją zrobili.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: ndz sty 21, 2018 9:36 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Piasek80 pisze:
to ja nie wiem czym oni to konserwują że jest gorzej niż bez konserwacji.


Czym konserwujesz rdzę ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz sty 21, 2018 9:54 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Rdzę czyszczę przede wszystkim, potem jakiś cortanin, znowu czyszczenie i na to albo poliuretan najlepiej. Wszelkiego rodzaju bitumiczne nie maja sensu w 4x4 bo i tak zedrzesz albo uszkodzisz. Bitumiczne można jedynie we wnękach kół zastosować. Cała podłoga tylko bardzo twardy i odporny na uderzenia materiał czyli poliuretan albo... zapomniałem C... coś tam... farba którą malują zenzy okrętowe. Tech chemicznie utwardzana i pieruńsko twarda a przede wszystkim odporna na wszystko.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl