suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Cześć wszystkim -> i od razu pytanka... o zakup autka
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=21&t=380
Strona 1 z 2

Autor:  ivor-pl [ pt wrz 07, 2007 8:22 am ]
Tytuł:  Cześć wszystkim -> i od razu pytanka... o zakup autka

Witam
jestem świeży na tym forum i od razu zadaję pytenię
jadę zobaczyć oto ten samochodzik :
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3352464 - co o nim sądzicie

ogólnie planuję kupić wersję 5 drzwiową - raczej benzynka 2.0 - czasami do jazdy w terenie - hobby konie oraz do ciągania przyczepy z końmi

suzuki vitara = dobry wybór


ps. parę lat temu jeździłem suzuki maruti (made in indie) i przez dwa lata sprawiał się bezawaryjnie - byłem z niego bardzo zadowolony - dlatego ponownie chce wrócić do tej japońskiej marki po przeprawach ze szwedzkim volvo z silnikiem od renault ... wtajemniczeni pewnie od razu zgadną...

...

a właśnie drugie pytanie - gdzie to się robi/naprawia/ wymienia rozrząd we Wrocławiu/okolicach jakiegoś speca, a nie znachora mi będzie potrzeba...

Autor:  piotr_z [ pt wrz 07, 2007 8:47 am ]
Tytuł: 

vitarka jak vitarka. kosztowny silnik. a co do ciagania przyczepki z konmi - to kup cos w dieslu a poczujesz roznice.

Autor:  Masmo [ pt wrz 07, 2007 8:53 am ]
Tytuł:  Re: Cześć wszystkim -> i od razu pytanka... o zakup autka

ivor-pl pisze:
Witam
jestem świeży na tym forum i od razu zadaję pytenię
jadę zobaczyć oto ten samochodzik :
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3352464 - co o nim sądzicie

ogólnie planuję kupić wersję 5 drzwiową - raczej benzynka 2.0 - czasami do jazdy w terenie - hobby konie oraz do ciągania przyczepy z końmi

Ze zdjęcia to raczej trudno powiedzieć. Standartowe sprawdzanie jak tu opisane:
http://suzuki.a-ng.eu/?t=1&a=22
W mojej najsłabszym elementem były blachy zwłąszcza w okolicach tylnego mostu i bagażnika. Podnieś koniecznie wykłądzinę w bagażniku i najlepiej na podłodze.
Powodzenia

Autor:  sla66 [ pt wrz 07, 2007 9:23 am ]
Tytuł: 

Piotr_z ma rację do ciągania koni ludzie mają patrole, troopki toyki i miśki. Znajomi do tych celów polecali troopka. Sami takiego mieli i się sprawdził.

Autor:  ivor-pl [ pt wrz 07, 2007 1:18 pm ]
Tytuł: 

Hej...
tak ale ja będę ciągał przyczepę z jednym koniem - max. 1 tona z przyczepą - a raczej mniej ...
wcześniej ciągałem volvo v40 1.9TD 90KM i dawał radę...to sądzę, że 2.0 benzynka 136KM też da radę...

co do tego linka i ogólnych zaleceń przy zakupie to już czytałem i będę sprawdzał wszystko...

Autor:  ivor-pl [ pt wrz 07, 2007 1:19 pm ]
Tytuł: 

piotr_z - kosztowny silnik -> pod jakim względem ?? remontu /zakupu używki czy co??

Autor:  Masmo [ pt wrz 07, 2007 1:29 pm ]
Tytuł: 

ivor-pl pisze:
Hej...
tak ale ja będę ciągał przyczepę z jednym koniem - max. 1 tona z przyczepą - a raczej mniej ...
wcześniej ciągałem volvo v40 1.9TD 90KM i dawał radę...to sądzę, że 2.0 benzynka 136KM też da radę....

Faktycznie dieasel jest bardziej odporny na przeciążenie. Wyższy moment obrotowy i sporo niższe zużycie paliwa. Ile będziesz przejeżdzł rocznie km??
Ja mam Vitarę 1,6 8V jako typowy fun-car (do 500km/mc) i w sumie zupełnie mi nie przeszkadza że pali jak smok. Na codzień pomykam dieaslem.
W Vitarze benzynowej spalanie 12-15l/100 może zaboleć jak będziesz więcej jeździł, a gaz nie każdy lubi....

Autor:  ivor-pl [ pt wrz 07, 2007 2:40 pm ]
Tytuł: 

samochodzik będzie też do jeżdżenia na codzień - tak więc pewnie ze 20 000 km rocznie... jeżdże raczej delikatnie...zreszta w razie czego go zagazuję i trudno... diesla wersję long ciężko bardzo kupić z tego co się rozglądałem....a w roczniku ok.1995 mają już sporo przejechane... na ogół ponad 300-400 tyś. km... a do tego specyfika tego auta - licznik do 100 tyś... i leci od nowa więc nawet jak ktoś nie przekręcał to ciężko ustalić ile rzeczywiście ma...

Autor:  Masmo [ pt wrz 07, 2007 2:50 pm ]
Tytuł: 

ivor-pl pisze:
...ze 20 000 km rocznie... jeżdże raczej delikatnie...zreszta w razie czego go zagazuję i trudno.....

Raczej zakłądaj to z góry. Dodaj do ceny pożądną instalację LPG. Nie wierzę że zejdziesz poniżej 11-12 l z silnikiem V6 i w Longu.
Mdeja bedzie najwięcej wiedział o takim aucie.

Autor:  piotr_z [ pt wrz 07, 2007 7:21 pm ]
Tytuł: 

ivor-pl pisze:
Hej...
tak ale ja będę ciągał przyczepę z jednym koniem - max. 1 tona z przyczepą - a raczej mniej ...
wcześniej ciągałem volvo v40 1.9TD 90KM i dawał radę...to sądzę, że 2.0 benzynka 136KM też da radę...

co do tego linka i ogólnych zaleceń przy zakupie to już czytałem i będę sprawdzał wszystko...


no widze, ze nie do konca rozumiesz o co chodzi w dieslu w stosunku do benzyny:

krotko: liczy sie moment obrotowy a nie moc. drugie sprawdz sobie przy jakich obrotach uzyskujesz podane przez siebie moce.

diesel w volvo zapewne ma lepsze parametry momentu niz 2.0 V6 w vitarze.

ja tez ciagalem przyczepke z koniem vitarka - ale przy wyprzedzaniu albo pod gorke albo nieco szybciej to juz nic innego tylko problemy. teraz ciagam dieselkiem i nie wiem co to brak "mocy".

co do drogiego silnika to proste: kosztowne wymiany i naprawy np. rozrzadu. slaba dostepnosc uzywek a jesli sa to i ceny wlasciwe.

szczegoly do Marcina (Mdeja) lub Wojtka (Koziou)

i to tyle

a ogolnie to sie nie przejmuj - vitarka fajna furka....

Autor:  ivor-pl [ sob wrz 08, 2007 6:29 am ]
Tytuł: 

No nic...jak kupię to zobaczymy...najwyżej zamienię później na dieselka... się zobaczy...
znajoma ma krótką vitarkę - benzynkę i ciąga przyczepkę z koniem i powiem szczerze lepiej se radziła niż moje volvo... no nic pożyjemy zobaczymy...
i tak alternatywą jest jakaś dużo większa terenówka w dieslu albo benzyna z gazem...

zawsze można sprzedać i kupić coś innego :shock:

Autor:  piotr_z [ sob wrz 08, 2007 8:50 am ]
Tytuł: 

ivor-pl pisze:
No nic...jak kupię to zobaczymy...najwyżej zamienię później na dieselka... się zobaczy...
znajoma ma krótką vitarkę - benzynkę i ciąga przyczepkę z koniem i powiem szczerze lepiej se radziła niż moje volvo... no nic pożyjemy zobaczymy...
i tak alternatywą jest jakaś dużo większa terenówka w dieslu albo benzyna z gazem...

zawsze można sprzedać i kupić coś innego :shock:


i tak trzymaj. najwyzej - jak piszesz - wymienisz na inny typ. ja polecam pojarke 2.8 td z ic. homologacja na hak 2,8 t. przyczepki do 1,5 t nie czuje jak jade i sie czesto ogladam czy nie zgubilem :wink: . a w vitarce no coz tez sie da ale....

Autor:  ivor-pl [ ndz wrz 09, 2007 9:21 am ]
Tytuł: 

pojarke ?? :shock:

Autor:  michal_cobra [ ndz wrz 09, 2007 10:13 am ]
Tytuł: 

ivor-pl pisze:
pojarke ?? :shock:


Co sie tak dziwisz ? :D

Autor:  Masmo [ ndz wrz 09, 2007 11:17 am ]
Tytuł: 

piotr_z pisze:
.... a w vitarce no coz tez sie da ale....

W V6 2,0 to juz nie powinno być takiego dramatu jak w 1,6. Benzyny od 2 litrów nawet trochę przyspieszają :wink: Tylko pożądną instalację LPG załuż żeby nie zabić motoru i mieć jakies osiągi. Ja bym w sekwencję uderzał.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/