suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

1.6 vs 2.0 16V
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=21&t=5408
Strona 1 z 1

Autor:  silur [ wt kwie 05, 2011 1:34 pm ]
Tytuł:  1.6 vs 2.0 16V

Witam. Szukam vitary i znaleźć nie mogę. Trafia się ładna krótka 2.0 16V. W związku z tym mam pytanko czy 3d 1,6 i 2.0 różnią się tylko silnikiem czy też innymi podzespołami (zawieszenie, hamulce, skrzynia, reduktor itp) bo rzędowych dwulitrówek jest mało i boję się trochę o dostępność części. Pozdrawiam

Autor:  mpi [ wt kwie 05, 2011 7:46 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

Różnią się nie tylko silnikiem. Sprzęgłem, skrzynią, hamulcami (do 2.0 nie włożysz felg 15") itd... Różnią się też przodem (w 2.0 jest dłuższa maska).

A za ile trafiła Ci się ta 2.0?

Autor:  silur [ wt kwie 05, 2011 8:52 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

no okazja to to nie jest - tyle, że ładna. Chyba odpuszczę w takim razie. Dzięki za odpowiedź

Autor:  maly2000 [ wt kwie 05, 2011 8:54 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

Tył auta to to samo co 1.6 , przód to to samo co long 2.0 v6 ( w sensie zawieszenie blacharka itp ) a silnik no to juz dedykowane części do niego . Z używkami zdecydowanie gorzej niz do 1.6 ale nie ma tragedii .A orginaly czy zamienniki to tak jak do kazdego samochodu.
1.6 8v to najlepszy wybór jeśli chodzi o dostępność częsci uzywanych itp. 2.0 to przyjemność z jazdy i częsciej trzeba kupić cos nowego bo cięzko kupić używke .Klocki ,szczeki itp. też sa droższe ale to przedewszystkim ze do 1.6 jest wiecej tych najtanszych zamieninkow .

Autor:  maly2000 [ wt kwie 05, 2011 8:56 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

PS.
1.6 vs. 2.016v to dwie różne epoki :)

Autor:  silur [ śr kwie 06, 2011 11:46 am ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

Dzięku koledzy. Widzę, że jest tak jak zazwyczaj czyli 1,6 nie zastąpi 2.0 a 2.0 nie zastąpi 1.6 :wink: Aha jeszcze jedno pytanko - Czy ten 2.0 to jest ten sam motor co w GVI ?

Autor:  slaw [ śr kwie 06, 2011 11:07 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

niby ten sam czyli silnik jest ten sam wtrysk inny

Autor:  zax [ czw kwie 07, 2011 12:12 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

A ja zapytam tak (o rzędowe 2.0 16V)
-czy rozrząd w 2.0 to łańcuch zrobiony dożywotnio?
-jak 2.0 znosi LPG?
-wybuchają głowice, ma jakieś wady bloków itd?
-czy 2.0 znosi trasy lepiej od 1,6 16V? (chodzi o to, czy żeby jechać te 90 km/h to też jest ciągle na piątce ponad 3000 rpm)?

Ewentualnie ma ktoś jakieś inne spostrzeżenia na plus lub minus dla tego silnika?

Autor:  maly2000 [ czw kwie 07, 2011 4:38 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

2.0 16v ma łancuch ale napewno nie dożywotnio.
Ja mam gaz 2 generacji (taką juz kupilem ) niema problemów.
W trasie napewno lepiej bo ma dluższe przełożenia w mostach ale w terenie to minus, ale zawsze można zmienic na te z 1.6 8v :wink:
W trasie 140 -150 km/h mozna spokojnie , nawet na MT jak ktoś lubi hardcore :mrgreen:
100km/h na luziku .

Autor:  mpi [ czw kwie 14, 2011 8:31 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

zax pisze:
(...)
-czy 2.0 znosi trasy lepiej od 1,6 16V? (chodzi o to, czy żeby jechać te 90 km/h to też jest ciągle na piątce ponad 3000 rpm)?
(...)


Dziś wracając z dłuższej podróży specjalnie zwróciłem na to uwagę i u mnie 90km/h to ok 2500 rpm ale... mam uszkodzoną sondę lambda i jedna cewka prawdopodobnie do wymiany bo lekko poszarpuje jak mu wcisnę gwałtownie gaz. Napewno teraz jest troszkę słabszy po tych usterkach niż 2-3 miesiące temu.
Aha i mam 225/75/16 a oryginalny rozmiar to 215/65/16, więc może faktyczna prędkość była troszkę większa od licznikowej.

Autor:  adacho [ pn kwie 18, 2011 12:21 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

[/quote]
Aha i mam 225/75/16 a oryginalny rozmiar to 215/65/16, więc może faktyczna prędkość była troszkę większa od licznikowej.
[/quote]

Czy po zmianie na 225/75/16 odczułeś jakąś różnice w dynamice i prowadzeniu auta? Jak rozumiem, ten rozmiar wchodzi po 2 calowym lifcie?

Autor:  mpi [ pn kwie 18, 2011 4:21 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

Ciężko powiedzieć czy coś odczułem na dynamice bo tak jak pisałem wcześniej auto jest słabsze. Jesienią jak jechałem na 5 biegu 80km/h i wcisnąłem gaz to samochód ładnie przyspieszał. Teraz już tak nie idzie żwawo. Tyle że wtedy działała sonda lambda a teraz według gazowników nie działa i jedna cewka przerywa. To jest możliwe bo jak go tak pomęczę to chyba nie przepala wtedy paliwa, gdyż po jakimś czasie zaczyna śmierdzeć podobnie jak z popsutego katalizatora. Może zanim sprzedam uda mi się to zrobić to wtedy będę wiedział :).

Niewiele spalanie wzrosło. Poprzednio na zbiorniku LPG robiłem w mieście 270km, teraz 250km (należy pamiętać, że rzeczywista odległość teraz może być kilka km większa więc może z 10km robię mniej). W trasie wynik chyba nawet lepszy, ale pewnie dlatego, że wcześniej jeździłem 90/100 w porywach do 110 a teraz 80/90 czasami rozpędzę się do 100.
W prowadzeniu odczułem różnicę przy prędkości ok 90 - 100. Na starych kołach auto pewniej jechało. Teraz zwłaszcza jak są lekkie koleiny mam takie dziwne uczucie... nie wiem jak to wytłumaczyć :) jakby tył się uślizgiwał? :)
No chyba, że to wina bieżnika? Może AT inaczej się zachowują? Ciśnienia nabuzowałem 2 atmosfery na asfalt.

2" wystarczy, ja wkładałem podkładki z Olkusza.

Autor:  adacho [ wt kwie 19, 2011 10:11 am ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

Dzięki za odpowiedz. Jestem właśnie przed robieniem liftu i zastanawiam sie jaki rozmiar opon póznej założyć, aby jakaś dynamika auta była zachowana. Jakie masz ATki?

Autor:  maly2000 [ wt kwie 19, 2011 10:20 am ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

Przy 235/70/16 MT auto prawie niezauważalnie traci na dynamice. Bardziej "nieporęczne" jest wydlużenie sie biegów , natomiast spadek mocy nie odczuwalny prawie. Najlepiej jest odrazu zmienic przełozenia w mostach na te od 1.6 8v (bo 2.0 16v ma dłuższe) i wtedy dlugosc biegów jest taka sama albo nawet trochę krótsza jak na seryjnych kołach.

Autor:  mpi [ wt kwie 19, 2011 12:31 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 vs 2.0 16V

adacho pisze:
Dzięki za odpowiedz. Jestem właśnie przed robieniem liftu i zastanawiam sie jaki rozmiar opon póznej założyć, aby jakaś dynamika auta była zachowana. Jakie masz ATki?

MT Kumho ( http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?p=68347#p68347 ), kupione dla "kaprysu" :lol: bo do moich potrzeb to AT by w zupełności wystarczyły :)

maly2000 pisze:
(...)Bardziej "nieporęczne" jest wydlużenie sie biegów (...)

Myślałem, że troszkę stracił na mocy (z powodów wcześniej opisanych i po naprawie będzie ok) i dlatego trzeba go przeciągać, ale może to i kwestia przełożeń jak piszesz.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/