suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Wszystko o body lifcie do GV 1 http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=22&t=18112 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lukaszb [ ndz wrz 03, 2017 6:13 pm ] |
Tytuł: | Wszystko o body lifcie do GV 1 |
Witajcie, Właście decyduje się na body lift swojej Grand Vitary i postanowiłem założyć temat w którym będą przydatne informacje dotyczące tej modyfikacji. Powiedzcie mi, kto ma body lift ? Jakie przeszkody napotkaliście przy montażu? co trzeba przenieść, przedłużyć itp. Robiliście sami czy zlecaliście jakiemuś warsztatowi ? Jeżeli warsztat to ile Was to kosztowało? Jak macie jakieś fotki z montażu, fotki przed i po to też proszę wstawiajcie ![]() Wiem, że zestaw do liftu ma Radzik ale czy są jakieś inne rozwiązania ? A i przy okazji, czy ktoś podjął by się montażu takiego body liftu i za ile ? (chodzi mi o kogoś z doświadczeniem kto zrobi to porządnie, najlepiej niedaleko Tarnowa, 33-100. Ale mogę dojechać dalej zależy mi na dobrej robicie, na zasadzie odebrać samochód i zapomnieć o temacie ![]() ![]() |
Autor: | radzik071 [ pn wrz 04, 2017 5:34 pm ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o body lifcie do GV 1 |
Strasznie nie chciałem, ale robiłem raz Bodylifta 2" (w swojej GV 2.5V6 automat) - nigdy więcej nie zamierzam tego robić w żadnej GV bo to niewdzięczna robota ![]() Samo włożenie między budę a ramę podkładek BodyLift to najprostsza robota. Dopiero potem zaczynają się zmotki: - wlew paliwa sięga. - mieszek reduktora (wersja 2004 czyli po lifcie) wyrobił na styk i nie trzeba było go przeginać ani wydłużać - mieszek biegów (automat) też nie wymagał żadnych modyfikacji. W manualu, nacinałem mieszek na 2/3 grubości, przeginałem i spawałem (jak najbliżej skrzyni) albo można go przegiąć na zwykłej prasie (też jak najbliżej skrzyni). - jest problem z podniesieniem przedniego oryginalnego zderzaka bo jest "wkładany do ramy" (ja na szczęście miałem zderzak stalowy z mocowaniami pod bodylifta) - tylny zderzak bardzo łatwo się liftuje (3 tulejki 5cm , gumówka, wiertarka i parę śrubek) - żeby dało się zamontować rozpórkę, wyciąłem trochę blachy z nadkoli koło mocowań rozpórki (brzeszczot, młotek i 15 minut roboty). Można też po prostu zaklepań nadkole w miejscu gdzie haczy o rozpórkę - idzie jak masełko. - przedłużyłem drążek kolumny kierowniczej - (są drążki w wersji zanitowanej) ja to robiłem na drążku w wersji rozkręcanej jak na foto: zgodnie z opisem na foto. Wymieniłem 2 śruby na dłuższe i dobrałem dłuższe tulejki dystansowe (te dwie białe). ![]() - gumowa rura łącząca kolektor dolotowy z puszką filtra napina się za bardzo (obróciłem lekko rurę plastikową tą co idzie od przepustnicy i przykręciłem jej prawe mocowanie pod zamiast nad kolektor aluminiowy, co zmieniło jej kąt wystarczająco) - trójnik hamulcowy przykręcony do ramy (koło rozrusznika) trzeba było dać lekko wyżej (zrobiłem wyższe mocowanie z kawałka płaskownika z 2 otworami) Coś tam pewnie jeszcze było ale nie pamiętam teraz. W większości GV będzie potrzebna ingerencja blacharska w okolicy szpilek wspawanych w budę, więc byle mechanik raczej nie ogarnie tematu jak należy. Raczej musi to być ktoś z doświadczeniem blacharza i wiedzący co to jest auto na ramie. |
Autor: | lukaszb [ wt wrz 05, 2017 12:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o body lifcie do GV 1 |
Pomyślałem o body lifcie przy okazji robienia konserwacji, bo itak uniesiemy budę żeby wszędzie dojść. Jeżeli konieczna będzie naprawa blacharska to z tym nie będzie problemu ![]() ![]() Wszystko wydaje mi się dość proste, poza przedłużeniem kolumny kierowniczej. Dlatego w tej chwili odpuszczam body lift. Jestem umówiony z kolegą który buduje rajdówki, na poprawę wydechu i kilka modyfikacji (zderzaki, progi i takie tam) i wtedy zrobimy body lifta, żeby to wszystko miało ręce i nogi. Postaram się, przygotować z tego jakąś relację zdjęciową ![]() |
Autor: | lukaszb [ czw paź 12, 2017 7:06 am ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o body lifcie do GV 1 |
Szybkie pytanie, Body lift do Granv Vitary i Vitary jest taki sam ? |
Autor: | radzik071 [ czw paź 12, 2017 9:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o body lifcie do GV 1 |
jest kilka małych różnic |
Autor: | kwiatek.pl [ śr maja 26, 2021 2:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o body lifcie do GV 1 |
Czy byłby ktoś uprzejmy podrzucić foto jak ułożyć prawidłowo podkładki BODYLIFTU 5cm wraz z tymi co były oryginalnie przy nadwoziu i tymi dodanymi do zestawu oraz śrubami? Chciałbym to jakoś prawidłowo połączyć, odkupiłem Radzikowy nowy zestaw od kolegi i trochę mam niespòjności ![]() |
Autor: | radzik071 [ czw maja 27, 2021 7:58 am ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o body lifcie do GV 1 |
Podkładki bodylifta te z otworem mają dotykać budy. Te bez otworu mają leżeć na ramie. Oryginalne gumowe poduchy między ramą a budą zostają tam gdzie były czyli maja dotykać ramy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |