suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 09, 2024 9:49 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 02, 2008 11:31 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 938
Lokalizacja: W-wa
Z bólem stwierdziłem , że CB strasznie trzeszczy, buczy, piszczy, szumi itd ale tylko w Vitce. To samo radio w plaskatym działa świetnie. Jak nie włączam silnika jest OK, ale po uruchomieniu silnika i nie daj Boże wycieraczek, trafia mnie to i owo.
Zestaw mam Presiden Johnny II + Lemm AT-1700.
Jak pozbyć się zakłóceń (ewentualnie gdzie dokonać zmiany samodzielnie/warsztat)?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 11:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 14, 2007 7:37 pm
Posty: 383
Lokalizacja: Opole
Silnik: 2.0 V6
Rok prod.: 1997
Kiedyś się montowało kondesator przy aparacie zapłonowym, ale ja miałem ten sam problem i coś mi znajomy pokombinował przy instalacji, wziął 5 zł na fajki i było git. Popytaj u elektryków samochodowych, to coś związanego z zakłócaniem od zapłonu

_________________
Suzuki Samurai > Suzuki Vitara 1.6 > Nissan Patrol GR Y60 > Suzuki C800 Intruder > Suzuki C1800 Intruder > Suzuki Vitara 2.0 V6


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 11:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 938
Lokalizacja: W-wa
Zapłon to jedno a wycieraczki to druga paskuda.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 12:01 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 14, 2007 7:37 pm
Posty: 383
Lokalizacja: Opole
Silnik: 2.0 V6
Rok prod.: 1997
Qrde, na bank elektryk Ci pomoże miałem tak samo w Samurai-u. Ale jak w/w znajomek/elektryk coś pogrzebał jak ręką odjął i nie chciał qtafon powiedzieć co to, tylko wziął na faje.
A tym bardziej mnie to intryguje bo mam zamiar ten sam zestaw założyć: radio President Johnny II( juz mam) i Lemma

_________________
Suzuki Samurai > Suzuki Vitara 1.6 > Nissan Patrol GR Y60 > Suzuki C800 Intruder > Suzuki C1800 Intruder > Suzuki Vitara 2.0 V6


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 12:07 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 938
Lokalizacja: W-wa
Jak złapię chwilę czasu zajadę do elektryka i do kolesi od CB. Zobaczymy co który zaproponuje.
A teraz dobrej nocy :D Pobódka przed 6-tą :cry:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 9:53 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Podobno pomaga podłączenie grubym kablem bezpośrednio do akumulatora. (tak twierdził Pan Mechanik z TVN Turbo :wink: ).

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 9:09 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 938
Lokalizacja: W-wa
A Pan Mechanik to pracuje w TVN Turbo czy ma swój warstat?
Sobota za pasem - zaliczę wizytę w jakimś serwisie CB.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 9:41 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
sla66 pisze:
A Pan Mechanik to pracuje w TVN Turbo czy ma swój warstat?...

No ten gościu złota rączka co ciągle Nissany terenowe psuje :wink: :D .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 10:03 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 20, 2007 2:34 pm
Posty: 147
Lokalizacja: Rusiec k/Nadarzyna
@sla66 - daj znać jak już coś będziesz wiedział ... bo u mnie też trzeszczy od wycieraczek i wtryskiwaczy ... nawet jak przekręcę wysokość świateł przednich .. to trzeszczy ...

.. a nie mam jakiegoś znajomego elektryka niestety ... i zakładałem że tak musi być .... bo mi ktoś powiedział, że tak ma być ...

a z Waszych wypowiedzi wynika, że można ten problem obejść.

_________________
ResoR - Vitara '92 1.6 8v + LPG (Blos) - Już bez Vitary :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 9:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 938
Lokalizacja: W-wa
Masmo pisze:
sla66 pisze:
A Pan Mechanik to pracuje w TVN Turbo czy ma swój warstat?...

No ten gościu złota rączka co ciągle Nissany terenowe psuje :wink: :D .
I szafki w kuchni robił. :mrgreen: Taa... taki z mondralińskich ze sponsorem w telewizji.
@ResoR mamy dokładnie ten sam ból.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 10:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:49 pm
Posty: 154
Lokalizacja: Wrocław
przyczyn zakłóceń może być kilka:

-pompa paliwa - jak masz gazownie możesz odciąć przekaźnikiem podczas jazdy na gazie nie będzie zakłócać

-zużyte szczotki alternatora bardzo częsta przyczyna, (iskrzą co powoduje zakłócenia w CB) wymienić na nowe na pewno nie zaszkodzi

-wycieraczki - nie znam żadnego patentu

prostym i w miarę skutecznym rozwiązaniem będzie pociągniecie zasilania do CB bezpośrednio z akumulatora i zastosowanie filtra przeciwzakłóceniowego np takiego:
Obrazek
we wro na giełdzie można taki kupić za 10 zyli, można też wykorzystać filtr ze starego telewizora lub zasilacza należy jednak pamiętać żeby był min na 16V i 5 A.
Nie wiem też czy używasz anteny magnesowej czy na stałe ale też ważne jest żeby antena miała dobrą masę i była zamontowana najlepiej na dachu i jak najdalej od silnika(najlepiej centralnie w tylnej części dachu)

Możesz jeszcze zrobić mały test: zamontować radio do plaskacza w którym nie masz zakłóceń, poprosić kogoś żeby podjechał jak najbliżej plaskacza twoją suzą i trochę przygazował, jeżeli wtedy w CB pojawią sie zakłócenia to filtry na zasilaniu możesz sobie odpuścić bo znaczy to że zakłócenia przechodzą nie przez zasilani lecz drogą radiowa i pozostaje jedynie wymiana radia na jakieś z lepszym filtrem NB/ANL(ale szkoda do taplania w błocie drogiego radia :D)
jak coś nie jasno napisałem to sprostuje :wink:

_________________
PATROL GR Y60 ; SJ413 Obrazek
gg 4525429
skype qbq112


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 11:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 938
Lokalizacja: W-wa
@kuba, radio w plaskatym (essi TD z anteną hastler) robi świetnie. Jak miałem włączone radio i wyłączony silnik to słyszałem trzaski z silnika nowej primery.
Musze sprawdzić masę i szczotki. Szybę będę wycierać ręką :D .


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 12:20 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:49 pm
Posty: 154
Lokalizacja: Wrocław
jak TD na zwykłej pompie wtryskowej bez common raila to najcichsze auto jeżeli chodzi o zakłócenia CB, miałem kiedyś 2,8 TD i nie było żadnych zakłóceń nawet przy wyłączonym NB/ANL, teraz w 2,8 JTD (na common rail) mam spore zakłócenia od pompy ale NB/ANL je usuwa (radio stary President Wilson)
Do Viertarki jeszcze CBcza nie zakładałem, w terenie używamy radia na 446 MHz tam nie ma żadnych zakłóceń
:lol: ale jak jak będę miał chwilę to założę i dam znać jak z zakłóceniami na CB

_________________
PATROL GR Y60 ; SJ413 Obrazek
gg 4525429
skype qbq112


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 8:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 938
Lokalizacja: W-wa
Mimo porannych problemów (odsypałem tygodniowe zaległości i aku odmówił posugi) dotarłem do warsztatu. Pan zaordynował filtr ale do 7A w górę. Jutro jadę na Wolumen poszukam coś.
W drugiej kolejności alternator...
Jadąc do warsztatu i spowrotem zauważyłem różnicę w jakości (ilości zakłuceń) odbioru. W-wa jest strasznie "zaśmiecona" radiowo...

Czyli jutro zakup filtra i zobaczymy co dalej.

PS mechanik twierdził , że w swoim samochodzie nie udało mu się pozbyć zakłuceń od wycieraczek i innego wyposażenia... :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 10:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:49 pm
Posty: 154
Lokalizacja: Wrocław
a tak zupełnie przypadkowo to studiując materiały na stronie suzuki.info
Warsztat
Diagnoza
Odczytywanie błędów
Ukł. wtryskowy
I dowiedziałem się że w naszych Viertarkach jest coś takiego jak "eliminator zakłóceń radiowych" :?: :?: :?:
strona 4 rys. 8 oznaczony jako "J"
masz linka:
http://suzuki.a-ng.eu/?t=2;3&a=19

sprawdź u siebie czy jest powinien być chyba gdzieś za obudową filtra powietrza ja jakoś u siebie nie mogłem znaleźć, temat do sprawdzenia, taka część może w serwisie dużo nie kosztować a może coś da jeżeli chodzi o CB :?:

_________________
PATROL GR Y60 ; SJ413 Obrazek
gg 4525429
skype qbq112


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl