Kolejny etap zakonczony.
W pierwszym egzpl do budowy tylnych dolnych wachaczy zastosowalem czesc wachacza przedniego.
Na poczatku pomysl wydawal sie genialny i prosty, org sworzen idealnie pasował w zwrotnice i zapewniał jako taki skok zawieszenia.
Niestety, w praktyce okazalo sie że zakres pracy sworznia jest zbyt mały, dodatkowo zywotnosc takiego rozwiazania to około 1 tys km.
Serwisowalnosc ok, pod warunkiem że mamy wachacz w wersji z wymiennym sworzniem.
Ja niestety nie zwrocilem na to uwagi i podczas proby wymiany okazalo sie ze jeden z wachaczy ktore uzylem jest z niewymiennym sworzniem.
Tak wyglada czesc wachacza którą uzylem w pierwszym egzpl:
Czas na zmiany.
Nowy element mocowania wachacza dolnego do zwrotnicy:
A tu zamontowane:
Teraz, jedynym ograniczeniem skoku tylnego zawieszenia jest zakres pracy przegubów :viva:
POdobnie jak w przypadku przednich wachaczy, zrobiłem szablony do tylnych.
Ponizej efekt, dolne:
I gorne:
Uprzedzając pytania dotyczace tulei, dolne wachacze beda tylko na jednej, gorne na dwoch, ze wzgledu ze na nich bedzie opierał się amortyzator.
Dodatkowo zastosuje drążek reakcyjny, co usztywni całośc.
Wolna sobota i wiecej czasu pozwolily na zmontowanie koła.
Oto efekt:
Przykrecamy flansze i pompujemy 0,5b:
Org koło Tico i nowe, po modyfikacji:
A tu porownanie do mojego kola w buggy:
Wysokosc nowego koła to 65,5 cm, jest wyzsze o niecałe 12 cm od starego
[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d219e9279b05daff.html]
[/URL