suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Alternator - czy będzie t http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=29&t=10650 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | orient [ wt wrz 03, 2013 7:56 pm ] |
Tytuł: | Alternator - czy będzie t |
Koledzy, potrzebuję małej pomocy. Muszę zakupić alternator do mojej vitary 1,6 16v 1998 r, ale muszę to zrobić na odległość, bo jestem poza domem a altek musi na mnie czekać do mojego powrotu, bo muszę go wymienić i od razu jechać w świat... Sprawdziłem informacje na forum z działu elektrycznego i wyszło mi, że będzie pasował od Swifta, na pewno od 1,6. Czy ten: http://allegro.pl/alternator-suzuki-swift-1-6-94r-fv-i3472968836.html albo ten: http://allegro.pl/alternator-suzuki-swift-1-6-92r-i3483528190.html będzie pasować? Czy muszę brać od Vitary (droższy)? Czy jest różnica w średnicy koła pasowego? Jeśli tak, to czy mogę mój alternator (z napisem Mitsubishi) mogę zamienić na ten: http://allegro.pl/alternator-suzuki-vitara-1-6-i3466325969.html Zdaje się, że ten będzie łatwiejszy w ewentualnym serwisie (wymiana szczotek etc.) Pomóżcie proszę, bo do piątku alternator musi być u mnie! |
Autor: | mockba [ wt wrz 03, 2013 8:16 pm ] |
Tytuł: | Re: Alternator - czy będzie t |
będzie pasować od każdego swifta od mk2-mk5 (niezależnie od wersji silnikowej) ewentualnie musisz zmienić kółko aby zgadzała się ilość rowków na pasku. |
Autor: | orient [ wt wrz 03, 2013 8:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Alternator - czy będzie t |
Ok, zauważyłem że są takie na 2 i na 3 rowki, więc wybrałem takie na 3 rowki. A jeszcze zapytam o średnicę koła - tak na oko są różne, ale może to zależy od alternatora? |
Autor: | mockba [ wt wrz 03, 2013 9:06 pm ] |
Tytuł: | Re: Alternator - czy będzie t |
mogą być różne, im mniejsze tym lepiej będzie ładować, a stawiać większe obciążenie dla silnika i na odwrót, z tym że i tak pracą steruje regulator więc to bardziej teoria ![]() |
Autor: | danthe [ śr wrz 04, 2013 7:30 am ] |
Tytuł: | Re: Alternator - czy będzie t |
mockba pisze: mogą być różne, im mniejsze tym lepiej będzie ładować, a stawiać większe obciążenie dla silnika i na odwrót, z tym że i tak pracą steruje regulator więc to bardziej teoria ![]() Alternator ma przy niższych obrotach mniejszą wydajność i regulator nie da rady wyciągnąć z tego 100% potrzebnego prądu. Mniejsze kółko będzie lepiej ładować na wolnych obrotach ale będzie miało tendencję do ślizgania się po pasku i będzie to sporo większe obciążenie (dla paska, silnika). Sprawdzone na hamowni - większe kółka na osprzęcie dają kilka koni więcej na wykresie ![]() Lepiej podkręcić wolne obroty i dać większe kółko jeśli często używasz wyciągarki na wolnych obrotach silnika. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |