suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=29&t=12055 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lucash [ śr kwie 02, 2014 12:14 pm ] |
Tytuł: | Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
Panowie wymiana oleju nadchodzi i mam maly dylemat.Bedzie to moja druga wymiana.Za pierwszym razem wlalem liqui moly 10w40 syntetyk poniewaz niewiedzialem co bylo lane wczesniej.A teraz chce wrocic do 5w30 syntetyk i jakiejs innej firmy bo liqui niezbyt dobrze wspolpracuje z sercem zuzki.Silnik suchy zero wyciekow,za kazdym razem na zimnym silniku stuka albo zawor albo cos innego przez 20 sekund czasem trzeba zrobic restart zeby ucichlo(wkur..jace zwlaszcza z rana) auto ma 155 tys.,radzcie czy taki powrot zaszkodzi czy da rade bez problemu. |
Autor: | zax [ śr kwie 02, 2014 2:02 pm ] |
Tytuł: | Re: Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
lucash pisze: Panowie wymiana oleju nadchodzi i mam maly dylemat.Bedzie to moja druga wymiana.Za pierwszym razem wlalem liqui moly 10w40 syntetyk poniewaz niewiedzialem co bylo lane wczesniej.A teraz chce wrocic do 5w30 syntetyk i jakiejs innej firmy bo liqui niezbyt dobrze wspolpracuje z sercem zuzki.Silnik suchy zero wyciekow,za kazdym razem na zimnym silniku stuka albo zawor albo cos innego przez 20 sekund czasem trzeba zrobic restart zeby ucichlo(wkur..jace zwlaszcza z rana) auto ma 155 tys.,radzcie czy taki powrot zaszkodzi czy da rade bez problemu. Syntetykiem chcesz zalać silnik po 155 tysiach? Ale co, lubisz wycieki? ![]() |
Autor: | kein [ śr kwie 02, 2014 2:37 pm ] |
Tytuł: | Re: Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
liqui moly to bardzo dobry olej sam zastanawiałem się czy się na niego nie przerzucić ale na mobil-a tez nie narzekam więc po co przepłacać ![]() a z tym stukaniem to może wcale nie być wina oleju tylko np. pompa ![]() |
Autor: | lucash [ śr kwie 02, 2014 3:02 pm ] |
Tytuł: | Re: Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
zax pisze: lucash pisze: Panowie wymiana oleju nadchodzi i mam maly dylemat.Bedzie to moja druga wymiana.Za pierwszym razem wlalem liqui moly 10w40 syntetyk poniewaz niewiedzialem co bylo lane wczesniej.A teraz chce wrocic do 5w30 syntetyk i jakiejs innej firmy bo liqui niezbyt dobrze wspolpracuje z sercem zuzki.Silnik suchy zero wyciekow,za kazdym razem na zimnym silniku stuka albo zawor albo cos innego przez 20 sekund czasem trzeba zrobic restart zeby ucichlo(wkur..jace zwlaszcza z rana) auto ma 155 tys.,radzcie czy taki powrot zaszkodzi czy da rade bez problemu. Syntetykiem chcesz zalać silnik po 155 tysiach? Ale co, lubisz wycieki? ![]() Sa samochody ktore maja czasem wiecej na zegarze i smigaja na syntetyku.Wydaje mi sie ze chyba raczej chodzi bardziej o zazylowanie silnika,wycieki ktore juz sa i moga sie jeszcze bardziej rozszczelnic a nie sam przebieg(oczywiscie nie chodzi mi tu o 250tys lub wiecej).Nie wiem nie jestem serwisantem majacym do czynienia z 50 innymi olejami i silnikami dziennie.Zalecany olej do SGV I 2.0 16v jest wlasnie olej 5w30 tyle co mam w ksiazce, a jezeli chodzi o wycieki to chyba jak kazdy niechce ich miec jak najdluzej. |
Autor: | bolus34 [ śr kwie 02, 2014 3:48 pm ] |
Tytuł: | Re: Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
zax pisze: Syntetykiem chcesz zalać silnik po 155 tysiach? Ale co, lubisz wycieki? ![]() Kolejny "mechanik" z super teoretyczną wiedzą, czerpaną z opowieści, ballad i bajek ![]() Po pierwsze olej silnikowy 10W40 zazwyczaj jest pół-syntetyczny, syntetyczne 10W40 są do silników motocyklowych zespolonych ze skrzynią biegów. Po drugie Możesz ze spokojem nalać oleju syntetycznego do silnika nic się nie stanie, tylko nie wydziwiaj z jakimiś dziwnymi markami bierz najtańszy syntetyk według mnie najlepszy 5w40 (lepiej niż 5w30 nadaje się do "pałowania" w terenie) Po trzecie Mit o rozszczelnieniu silnika przy przejściu na olej syntetyczny przy "dużym" przebiegu jest równie stary co chrześcijaństwo Jak masz wycieki to lecieć będzie, jak nie masz wycieków to nie będzie plamić na drodze. Po czwarte Po wlaniu syntetyku będziesz mieć wycieki pod warunkiem że masz login ![]() ![]() |
Autor: | biernik [ śr kwie 02, 2014 4:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
zax zalatujesz komunistą ![]() |
Autor: | DominikLong [ śr kwie 02, 2014 5:12 pm ] |
Tytuł: | Re: Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
zax pisze: Syntetykiem chcesz zalać silnik po 155 tysiach? Ale co, lubisz wycieki? ![]() Teoria jak sprzed 30 lat. Silnik uszczelnia się uszczelkami, a nie olejem ![]() Użytkowałem ostatnimi czasy 3 samochody: diesel 445 tkm, olej 5w40 diesel 270 tkm, olej 5w30 benzyna 330 tkm, olej 5w40 Wszystkie samochody z pełną historią serwisową, od nowości do tego przebiegu jeżdżone na syntetykach i nic. W Polsce jest tendencja przechodzenia na olej niższej klasy głównie dlatego bo jest tańszy ![]() Fakt faktem w Vitarze na 10w40 jeżdżę bo nie widzę większej potrzeby ![]() |
Autor: | bioly2010 [ śr kwie 02, 2014 6:44 pm ] |
Tytuł: | Re: Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
Ja mam 2.0 v6 170 tkm na zagarku i 0W30 castrol śmiga nic nie cieknie i teraz bedę zmieniał na taki sam bo nie ma co kombinować. Taki od nowości ![]() |
Autor: | Niedzwiadz [ czw kwie 03, 2014 6:25 pm ] |
Tytuł: | Re: Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
moja miała 280000 i śmiagała na pełnym syntetyku ![]() |
Autor: | czarny.piotr [ śr maja 14, 2014 10:05 am ] |
Tytuł: | Re: Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
Ja mam blisko 190 tkm (1,6 16V +LPG) i w silniku mam krajowy w czerwonej butelce Classic o klasyfikacji lepkościowej 10W-40 a w napędach Hipolka w klasach GL-5 80W-90 (skrzynia) i GL-5 75W-90 (mosty) a przekładnia kierownicza Hipol ATF II D. Czwarty rok w takiej konfiguracji i wszystko działa bez zarzutu W olejach silnikowych warto popatrzyć w oznaczeniu oleju na indeks "40" tak jak któryś z kolegów napisał, "5W-40 lepiej się nadaje do palowania w terenie". Olej o indeksie "40" w wyższych temperaturach niż z indeksem "30" utrzymuje swoje właściwości smarne a olej "50" znowu lepiej znosi wysokie temperatury od "40". Oleje do rajdów często mają klasę lepkościową 10W-60. Tyle teorii. Jesli to Wam pomoże, to na stronach np.: http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/S ... -olej.aspx http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 3&brand=17 i szeregu innych producentów znajdziecie informacje czym suzi posmarować. |
Autor: | kubanos [ śr maja 14, 2014 1:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
Witam A ja polecam lekturę : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 0a500c4b48 Wszystkie marki oliwy i ich opisy przewinęły się tam. Jest tam też topic o TDI Pozdrawiam |
Autor: | danthe [ czw maja 15, 2014 11:47 am ] |
Tytuł: | Re: Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
czarny.piotr pisze: GL-5 80W-90 (skrzynia) A jak to sie ma do zalecenia aby do skrzyni GL-4 lać? Podobno starsze skrzynie nie lubią GL-5. |
Autor: | czarny.piotr [ pt maja 16, 2014 1:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
Wg. technologów lepiej wlać lepszy olej do skrzyni niż gorszy. Tu: http://motoshow.info/?p=252 znajdziecie informacje o klasyfikacjach lepkosciowych i ich zależnościach z temperaturami otoczenia. |
Autor: | danthe [ pn maja 19, 2014 8:12 am ] |
Tytuł: | Re: Jaki Olej??(z 1 czy 3 tloczenia?) |
Mały cytat: "Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodowac korozje chemiczna stopów metali kolorowych, np. brazowych synchronizatorów. Wyjatek stanowia oleje spełniajace jednoczesnie wymagania GL-4 i GL-5." |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |