suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Vitra Hardcore Project
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=29&t=1328
Strona 1 z 3

Autor:  TeeM [ ndz paź 26, 2008 8:07 pm ]
Tytuł:  Vitra Hardcore Project

Witam kolegów

Na forum jestem już od jakiegoś czasu, chociaż stosunkowo mało się udzielam.
Powód był prosty, moja Vitara spełniała jak dotąd oczekiwania w terenie, i nie miam z nią większych problemów.
Dla przypomnienia podam tylko, że moje autko kupiłem od gościa z holenderskiego forum terenówek (4x4 HET NOORDEN).
Samochód miał tam zrobiony lift 2 cale na zawieszce, 3-4 cale bodylifta, wzmocnienie mocowania mostu przedniego i założone MT-ki 30x9,5x15.
Ja w zasadzie wymieniłem tylko amortyzatory z tyłu na Polonezy.
Upalam je prawie drugi rok i choć teraz wygląda trochę gorzej swoje zrobiło: parę zaliczonych boków, wystająca płyta betonowa (skrzywiła ramę pod przednim mostem), a o rysach, wgnieceniach, pourywanych zderzakach... nawet nie wspominam :twisted: Uważam że jest to świetne lekkie autko terenowe.
...Ale nadszedł czas zmian.

Znalazłem sponsora, z którym mam zamiar, na bazie mojego auta zbudować terenówkę do mocnego katowania. W planie jest kilka poważniejszych startów.
Wiem, to "tylko" Vitara, ale jestem przekonany że dobrze zrobiona + mądra i przemyślana jazda przyniosą efekt.

Założenia są takie:
Auto jak najbardziej zbliżone do oryginału, oczywiście trzeba będzie wyciąć to i owo :twisted:
Masa auta zredukowana do naprawdę niezbędnego minimum.
Koła 33 cale, ale narazie mosty oryginalne - czy to wytrzyma???
Wyciągarka - hydraulik lub 24V+ przeróbka instalacji, najlepiej zmotana w środku.
zderzaki, osłony- i inne oczywiste dodatki, lekkie i wytrzymałe.

Ponieważ trochę się zaniedbałem w informacjach o Vitarze, proszę Was o radę i pomoc w budowie mojego autka.

Uczestniczyłem w budowie kilku aut do offroadu, i wiem jak wiele błędów popełnia się robiąc to po raz pierwszy (a to będzie moja pierwsza Vitara). Mam nadzieję że z Waszą pomocą uniknę wielu z nich.
Niech to będzie i "Wasza" Vitara, a ja obiecuję że wśród naklejek sponsorów nie zabraknie na honorowym miejscu, reklamy tego forum.
Czekam na wszelkie info: projekty, fotki, rysunki.
Z góry dziękuję i
Pozdrawiam
Tomek eM.

Autor:  slaw [ czw paź 30, 2008 10:14 pm ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

waga suzy to jej atut
wyciagarki 24 v dobry pomysł miałem to robic ale poszedłem w mechanika
most przedni to podstawa zmoty zwykły jest mocny ale nie az tak :lol:

Autor:  TeeM [ sob lis 01, 2008 11:49 pm ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

slaw, to jest odpowiedź na jaką czekałem.
Narazie przedni musi mi wystarczyć, choć coś tam w nim pokombinuję :wink:
Po czarnym i tak nią jeździł nie będę.
Mój budżet nie pozwala mi na inne mosty (Grand Vitara to chyba półśrodek) i mechanika.
Moje auto ma być Vitarą z krwi i kości, tak przynajmniej musi wyglądać.
Pozdrawiam

Autor:  Masmo [ pn sty 12, 2009 6:09 pm ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

TeeM pisze:
.....Znalazłem sponsora, z którym mam zamiar, na bazie mojego auta zbudować terenówkę do mocnego katowania. W planie jest kilka poważniejszych startów......

Umieściłeś swój post w dość nieforunnym dziale i dopiero teraz się na ten temat natknąłem.
I co działasz w temacie??
Ja bym na Twoim miejscu budował w kolejności:
1. Lift 3" z opuszczonym mostem
2. Przedni most z Lock-Rightem i obudową stalową
3. Tylni lost Lock-Right lub zablokowany (np mini spool) jeśli zakłądasz wykorzytanie tylko terenowe
4. Przełożenia (albo zmiana przełożeń reduktora albo lepiej reduktor Samuraj+PTO)
5. Odpowiednie docięcie budy
6. Koła 33 Silverstone Extreem +beadlocki
7. Mechanik

I wygrywasz Magam :wink: :lol:

Autor:  kosciej [ wt sty 13, 2009 10:41 am ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

Masmo pisze:
I wygrywasz Magam :wink: :lol:


I Masmo, myślisz, że jak ja bym to wszystko też u siebie zrobił to bym wygrał Magam? :wink:

Autor:  Masmo [ wt sty 13, 2009 10:55 am ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

kosciej pisze:
Masmo pisze:
I wygrywasz Magam :wink: :lol:

I Masmo, myślisz, że jak ja bym to wszystko też u siebie zrobił to bym wygrał Magam? :wink:


Jeszcze musiałoby to być niezawodne no i trochę umiejętności i szczęścia potrzeba :wink: , ale moim zdaniem powalczyć już by można... :D

Autor:  mariuszfila [ wt sty 13, 2009 3:42 pm ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

Co to są te " beadlocki " :?:

Tylko się nie śmiać, bo ja naprawdę nie wiem :mrgreen:

Autor:  kosciej [ wt sty 13, 2009 3:45 pm ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

Zabezpieczenia na feldze, żeby Ci oponka nie spadła, jak jeździsz na b. niskim ciśnieniu :mrgreen:

Autor:  piotrk [ wt sty 13, 2009 3:49 pm ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

http://en.wikipedia.org/wiki/Beadlock 8)

Autor:  Masmo [ wt sty 13, 2009 4:17 pm ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

Magam wygrała Suka przerobiona z Jimniego na 32". Z tego co pamietam opis miała:
1. ARB w przednim moście;
2. Mini Spool w tylnym;
3. Beadlocki z którym podobno swobodnie jeździła na 0,5 atm a bez powietrza też podobno dawała radę;
4. Mechanika i PTO na reduktorze Samuraja (z tego co pamiętam)
5. Seryjny motor.
6. Całkiem nowe nadwozie zrobione na szkielecie klatki.
7. Oczywiście wzmocnione przeniesienie napędu.
Moim zdaniem Vitara np 2,0 16V gdyby miała podobne modyfikacje na lifcie 3" i 33" oponie też miałaby szanse na pudło.

Edit:
O znalazłem opis:
http://www.terenowo.pl/public_html/NOWO ... &Itemid=33
Moim skromnym zdaniem motając Sukę trzeba kierować się zasadą:
1. Im prostrze i im lżejsze tym lepsze. Nie ma sensu stosować rozwiązań stosowanych w czołgach marki Patrol :wink: .
BTW Ja sobie zadałem jedno zajebiście ważne pytanie :wink: : Dlaczego quady dają radę :?: :wink: :lol:

BTW: Ktoś wie jakie ciśnienie w kołach mają quady :?:

Autor:  Cybm [ wt sty 13, 2009 5:01 pm ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

Masmo pisze:
1. Im prostrze i im lżejsze tym lepsze. Nie ma sensu stosować rozwiązań stosowanych w czołgach marki Patrol :wink: .

Dokladnie prostota konstrukcji i lekkosc naszych maszyn to ich podstawowa zaleta...
Na malej przeprawce z okazji WOŚP pieczatki ktore ja zdobylem bez zadnego problemu dla czolgow marki Patrol okazaly sie masakra...Lod pod nimi pekl i wpadli :mrgreen: 1,5 h wyciagania...to mi sie zawsze podobalo w suzuki przelatujesz gora gdzie inni grzezna :mrgreen:

Autor:  NuVo [ wt sty 13, 2009 6:27 pm ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

Masmo pisze:
...Moim zdaniem Vitara np 2,0 16V gdyby miała podobne modyfikacje na lifcie 3" i 33" oponie też miałaby szanse na pudło.




Przyjdzie czas,że ujrzysz Synu Niewierny Vitare na mostach samuraia ze zwolnicami z motorem 2.0 16V i innym szpejem,a w tem spłynie z nieba łaska i otworzycie oczy i wszyscy tak motać będziecie.

No.

Autor:  Masmo [ wt sty 13, 2009 6:43 pm ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

NuVo pisze:
...Przyjdzie czas,że ujrzysz Synu Niewierny Vitare na mostach samuraia ze zwolnicami .....

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Mów co wiesz bez ociągania :mrgreen: :!: :!:
:lol: :lol:

Autor:  slaw [ wt sty 13, 2009 6:48 pm ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

Masmo pisze:
Magam wygrała Suka przerobiona z Jimniego na 32". Z tego co pamietam opis miała:
1. ARB w przednim moście;
2. Mini Spool w tylnym;
3. Beadlocki z którym podobno swobodnie jeździła na 0,5 atm a bez powietrza też podobno dawała radę;
4. Mechanika i PTO na reduktorze Samuraja (z tego co pamiętam)
5. Seryjny motor.
6. Całkiem nowe nadwozie zrobione na szkielecie klatki.
7. Oczywiście wzmocnione przeniesienie napędu.
Moim zdaniem Vitara np 2,0 16V gdyby miała podobne modyfikacje na lifcie 3" i 33" oponie też miałaby szanse na pudło.




Edit:
O znalazłem opis:
http://www.terenowo.pl/public_html/NOWO ... &Itemid=33
Moim skromnym zdaniem motając Sukę trzeba kierować się zasadą:
1. Im prostrze i im lżejsze tym lepsze. Nie ma sensu stosować rozwiązań stosowanych w czołgach marki Patrol :wink: .
BTW Ja sobie zadałem jedno zajebiście ważne pytanie :wink: : Dlaczego quady dają radę :?: :wink: :lol:

BTW: Ktoś wie jakie ciśnienie w kołach mają quady :?:



akurat 2,0 16v to bys daleko nie zajechał
to jest odpowiedz dlaczego jacek uzywa silnika 1,3 choc moze zmotac wszystko
druga sprawa o technika jazdy suzuusa jest nieco inna on zbuudował jimiaka wie co mocne co słabe i zawsze do mety dojedzie a taki sam jimiak w innych rekach juz nie :wink:

Autor:  Masmo [ wt sty 13, 2009 6:55 pm ]
Tytuł:  Re: Vitra Hardcore Project

slaw pisze:
...akurat 2,0 16v to bys daleko nie zajechał
to jest odpowiedz dlaczego jacek uzywa silnika 1,3 choc moze zmotac wszystko
druga sprawa o technika jazdy suzuusa jest nieco inna on zbuudował jimiaka wie co mocne co słabe i zawsze do mety dojedzie a taki sam jimiak w innych rekach juz nie :wink:

Zakładam wzmocnienie przeniesienia napędu i rozsądek kierownika :wink: :D .
A kolega z Gdańska ma 2,0 w Jamniku i daje radę choć coś ostatnio przemielił na OP :wink: :lol:

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/