suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Problem z obrotami silnika
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=29&t=15213
Strona 1 z 1

Autor:  mykmok [ pt lis 13, 2015 8:01 pm ]
Tytuł:  Problem z obrotami silnika

Jestem posiadaczem Suzuki vitara tzw. blaszak (Santana) 2005r. poj. 1905cm TD 75kw dane z dowodu. Vin VSEETV04VNT218773,niestety pokazuje trochę inne dane o samochodzie :/

Objawy są następujące. Od czasu do czasu występuje problem z obrotami silnika: na każdym z biegów również na luzie da się wycisnąć na max 2500-2600, dalej jak by odcinało. Najczęściej po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy na jakiś czas.

Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyn kłopotów.

Autor:  NuVo [ pt lis 13, 2015 9:24 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z obrotami silnika

Wpuszczone warunkowo. Zapraszam do powitalni.

Autor:  bolus34 [ pt lis 13, 2015 11:00 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z obrotami silnika

mykmok pisze:
Jestem posiadaczem Suzuki vitara tzw. blaszak (Santana) 2005r. poj. 1905cm TD 75kw dane z dowodu. Vin VSEETV04VNT218773,niestety pokazuje trochę inne dane o samochodzie :/

Objawy są następujące. Od czasu do czasu występuje problem z obrotami silnika: na każdym z biegów również na luzie da się wycisnąć na max 2500-2600, dalej jak by odcinało. Najczęściej po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy na jakiś czas.

Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyn kłopotów.


Zacznij od wymiany filtra paliwa :!:
A z ciekawości kiedy to ostatnio robiłeś :?:

Autor:  mykmok [ sob lis 14, 2015 3:15 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z obrotami silnika

Filtry wymieniane są terminowo, a ostatnio nowy założony we wrześniu.

Autor:  Niedzwiadz [ ndz lis 15, 2015 12:05 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z obrotami silnika

Ten silnik już powinien obsługiwać OBD. Podłączyłeś go pod komputer?

Mojego HDI obsługuje zwykła czujka blutufowa z allegro za 30zł i prosty program na smyrfonie:
o ta: http://allegro.pl/elm-327-bluetooth-pl- ... 74760.html

    Przed wymianą filtra też mulił?
    Coś robiłeś przy silniku przed tym jak zaczął mulić?
    Temperatura na zewnątrz ma wpływ?
    Temp. silnika ma wpływ?
    Z prostych rzeczy - sprawdzałeś filtr powietrza, wężyki, ich mocowania itp - może się coś poluzowało, jakieś podciśnienie? To samo z wtyczkami i pipcztyczkami od czujników - posprawdzaj, podociskaj itp.
    Może katalizator jest zapchany i dusi?

Tak sobie gdybam - któryś z węży paliwowych jest przysyfiony i się czasami przyblokowuje?
Możesz sprawdzać układ paliwowy dając ropę z butelki bezpośrednio. To by Ci coś podpowiedziało np. czy coś się dzieje na linii bak - filtr.

Zerknąłbym mimo wszystko na filtr paliwa. Może ropa z niepewnego źródła jest lana ;)? Po sprawdzeniu pierdół i podpięciu pod kompa, jeśłi nic się nie wyjaśni, wlałbym do paliwa środek do usuwania wody z układu. Przed zimą to na pewno nie zaszkodzi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/